• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W dwie godziny do Warszawy

(boj)
11 lipca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Z Gdyni do Warszawy będziemy jeździć pociągiem o wiele szybciej i krócej. Dzisiaj wojewoda pomorski i PKP podpiszą umowę o modernizacji tej linii kolejowej.

- Celem modernizacji jest dostosowanie torów i trakcji do wyższych od dotychczasowych parametrów technicznych, co wynika z umów międzynarodowych - informuje Anna Dyksińska, rzecznik prasowy wojewody pomorskiego.

Po modernizacji pociągi kursujące między Gdynią i Warszawą będą mogły pędzić niektórymi częściami trasy z prędkością 200 km na godzinę - pod warunkiem, że tę trasę będą obsługiwać pociągi z tzw. wychylnym pudłem. W związku z tym czas przejazdu między Trójmiastem a Warszawą znacznie się skróci. Podróż będzie trwać tylko 2 godz. 13 minut - pod warunkiem, że linię będzie obsługiwał przewoźnik dysponujący odpowiednim taborem. Bez żadnych warunków inwestycja umożliwi zwiększenie prędkości pociągów do 160 km na godzinę na ponad połowie długości linii.

Pociągi kursujące na tej linii już teraz mogłyby rozwijać prędkość 120 km na godzinę. Niestety, nie mogą, bo nawierzchnia jest w fatalnym stanie. To zmusza kolej do wprowadzania coraz to nowych ograniczeń prędkości.

Dzisiaj wojewoda pomorski Cezary Dąbrowski podpisze i przekaże inwestorowi PKP - PLK S.A. decyzję lokalizacyjną na przebudowę, rozbudowę i modernizację linii kolejowej E-65 Gdynia - Warszawa. Decyzja obejmuje odcinek tej trasy leżący w granicach województwa pomorskiego. Prace będą prowadzone od Gdyni do Prabut czyli na trasie liczącej 117,2 km. Inwestor zbuduje tu 225 km nawierzchni torowej. Powstanie również 11 nowych wiaduktów oraz 10 bezpiecznych przejść dla pieszych. Z kolei 15 stacji kolejowych oraz 11 przystanków osobowych zostanie przebudowanych i wyremontowanych. Całkowicie zostanie wymieniona sieć trakcyjna.
(boj)

Opinie (108)

  • no dobra

    a nie można by zainwestować te pieniądze w szybkie połączenie z jakimś miastem?

    Na targ to se można pojechać do Kościerzyny ...

    • 0 0

  • A w grudniu będzie wiosna

    • 0 0

  • Okolo dziesiec lat temu PKP obiecywala wprowadzenie expresu typu Pandolino do Warszawy .I co ?.Poczekamy zobaczymy A swoja droga to ciekawe.Na odcinku 117.2 km ma byc wymienione 225km nawierzchni torowej To jak to liczyc? nawierzchnia torowa osobno i tory osobno czy razem ?.
    I dalej (chyba sie czepiam) ale stwierdzenie,ze pociagi moglyby juz teraz rozwijac 120 kmh ale nzwierzchnie nie pozwala jest conajmniej smieszne.
    Konczac czekam z utesknieniem na mozliwosc dojazdu do Warszawy w 2.13 godz.

    • 0 0

  • a kiedy to bedzie

    a bilety beda tansze od samolotu czy w podobnej cenie??

    • 0 0

  • a ile za bilet

    i czy beda zlodziejaszki

    • 0 0

  • "A swoja droga to ciekawe.Na odcinku 117.2 km ma byc wymienione 225km nawierzchni torowej To jak to liczyc? nawierzchnia torowa osobno i tory osobno czy razem ?."

    ot siole jak młode bawole na bani w stodole
    a co ty po jednym torze jak na swojej zapyziałej wiosce chcesz dymać??
    w jedną strone 117.2 i w drugą strone 107,8 km
    różnica to zapewne wynik błędu procentowego ewentualnie kurczenia szyn w zimie:)))

    • 0 0

  • może wreszcie perony dworca PKP w Tczewie wyremontują

    może wreszcie perony dworca PKP w Tczewie wyremontują

    • 0 0

  • gallux

    Na jednej trasie tory w dwóch kierunkach. Stąd pewnie 225 km. Teoretycznie powinno być 234,4 km, ale w końcu z tego nikt nie będzie strzelał.

    • 0 0

  • ja wiem gdzie jest różnica:)
    na złomowcu hłe hłe hłe

    • 0 0

  • gallux, bolo i inni

    mam do was pytanie: czy wy nic ciekawszego nie macie do roboty tylko pod kazdym newsem musicie zarzucic swoje tępe komentarze???
    ps. gallux - to nazwa sklepu z damska odzieżą w gdansku (staniki, stringi itp.).

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane