• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W dwie godziny do Warszawy

(boj)
11 lipca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Z Gdyni do Warszawy będziemy jeździć pociągiem o wiele szybciej i krócej. Dzisiaj wojewoda pomorski i PKP podpiszą umowę o modernizacji tej linii kolejowej.

- Celem modernizacji jest dostosowanie torów i trakcji do wyższych od dotychczasowych parametrów technicznych, co wynika z umów międzynarodowych - informuje Anna Dyksińska, rzecznik prasowy wojewody pomorskiego.

Po modernizacji pociągi kursujące między Gdynią i Warszawą będą mogły pędzić niektórymi częściami trasy z prędkością 200 km na godzinę - pod warunkiem, że tę trasę będą obsługiwać pociągi z tzw. wychylnym pudłem. W związku z tym czas przejazdu między Trójmiastem a Warszawą znacznie się skróci. Podróż będzie trwać tylko 2 godz. 13 minut - pod warunkiem, że linię będzie obsługiwał przewoźnik dysponujący odpowiednim taborem. Bez żadnych warunków inwestycja umożliwi zwiększenie prędkości pociągów do 160 km na godzinę na ponad połowie długości linii.

Pociągi kursujące na tej linii już teraz mogłyby rozwijać prędkość 120 km na godzinę. Niestety, nie mogą, bo nawierzchnia jest w fatalnym stanie. To zmusza kolej do wprowadzania coraz to nowych ograniczeń prędkości.

Dzisiaj wojewoda pomorski Cezary Dąbrowski podpisze i przekaże inwestorowi PKP - PLK S.A. decyzję lokalizacyjną na przebudowę, rozbudowę i modernizację linii kolejowej E-65 Gdynia - Warszawa. Decyzja obejmuje odcinek tej trasy leżący w granicach województwa pomorskiego. Prace będą prowadzone od Gdyni do Prabut czyli na trasie liczącej 117,2 km. Inwestor zbuduje tu 225 km nawierzchni torowej. Powstanie również 11 nowych wiaduktów oraz 10 bezpiecznych przejść dla pieszych. Z kolei 15 stacji kolejowych oraz 11 przystanków osobowych zostanie przebudowanych i wyremontowanych. Całkowicie zostanie wymieniona sieć trakcyjna.
(boj)

Opinie (108)

  • uno momento - ani ja PiSozwolennikiem nie jestem, ani im kampani nie prowadzę, gdybym prowadził to program by był w mediach od miesięcy wielu.

    MF kiedys wyrzekał że nie zna programu PiSu (w odróżnieniu od demokratów) - on istnieje i jest dostepny, wystarczy sięgnąć i w przeciwieństwie do demokratowego zbioru, często sprzecznych, hasełek, można go nazwać programem. stąd moja roposta.

    poza tym mam poważne wątpliwości co do "programu gospodarczego kandydata na prezydenta" a już na pewno nie godzę się na porównywanie tego do ameryki. u nas - w odróżnieniu od USA - o kształcie polityki gospodarczej decyduje rząd i parlament, prezydent to jeno figurant plus nieco uprawnień w pol. zagran. gdy się nieco oddalić od zakamarków naszego życia politycznego to łatwo dostrzec, że prezydent po pierwsze - wcale nie musi mieć programu gospodarczego, a po drugie - absolutnie nie jest tak, że program tudzież poglądy prezydenta pokrywać się muszą z programem partii go wspierającej.

    skoro więc business week (czy puls biznesu?) nie uzyskał od sztabu kaczyńskiego odpowiedzi to jest to wina głównie nieprofesjonalnego sztabu wyborczego - mediom w takiej sytuacji trzeba rtzucić choćby naprędce skonstruowany ochłap. ale to nie moja wina, że sobie kaczyński zatrudnił ćwoków. biorę też nieco poprawki na fakt, że media kaczyńskiego bardzo nie lubią i niekoniecznie to co zacytował MF musi odpowiadać rzeczywistości (tzn. broń boże nie zarzucam nic MF, prędzej cytowanemu źródłu)

    • 0 0

  • odleglosc taka jak do z Warszawy Krakowa

    wiec dobrze by bylo zeby pociag jechal maksymalnie 2,5 godziny, jak

    • 0 0

  • By się lepiej cymbały zabrali za budowę autostrady a nie pierniczyli o modernizacji kolei za które zapłaci gallux z całą tą bandą co tu polemizuje wiecznie i tą całą resztą obiboków. Kiepsko widzę, żeby uzbierali hajc do 2012. A nawet jak cudem uzbierają to i tak zapłacą drugi raz za tą inwestycję w cenie za bilety. Do roboty pacany. Za łopaty chwytać i rów kopać, asfalt wylewać itp.

    • 0 0

  • z Warszawy do Krakowa

    jedzie sie 2,5 godz.a odleglosc taka sama, wiec dobrze by bylo zeby czas byl porownywalny.

    • 0 0

  • Nareszcie....

    Nareszcie ktos mądry sie za to wziął.Jest tylko jedno ale...ile bedzie kosztował przejazd i....kiedy bedzie zakonczony remont.Chyba to jest najwazniejsza wiadomosc dla podroznych.

    • 0 0

  • w podróżach koleją jest pewna taka romantyczność
    jadąc służbowo na jednej nodze do warszawy za malborkiem w drugiej godzinie podróży poznac mozna miłą studentke albo czarującą rozwódke żeby w trzeciej godzinie na wysokości nasielska poczuć sie z anielska i zaproponować małe co nieco w "warsie" a zokończyć w sleepengu.....
    dwie godziny to stanowczo za mało:)

    • 0 0

  • Co przyniesie przyszłość.

    ....a termin realizacji przewidziany jest na 1 grudnia 2080 roku. A zostanie zawieszony w 2009 roku ze względu na rozkradzenie pieniędzy na budowę. Ale zotanie powołana Komisja ds. PKP i w 2100 roku stwierdzą że pieniądze zostały rozkradzione przez członków komisji :-))) No co ?? Polska....

    • 0 0

  • Ceny

    No właśnie, ile będzie kosztować bilet za taki przejazd z Gdyni do Warszawy. Że będzie podwyżka, to na pewno, ale pewnie cena będzie taka,że już lepiej będzie lecieć samolotem z Rębiechowa do solicy, co mam nadzieję w 2012 będzie możliwe, do tego czasu tanie linie lotnicze mogą przejąć co niektórych pasażerów... I jakiś dyrektor PKP położy się na szynach, jak się okaże, że z Gdańska do Warszawy w tej samiej cenie ( lub niższej) ale 30 minut a nie 2,5 godziny...

    • 0 0

  • a ja sądzę, że ceny będą takie, że ruch spadnie do zera i sie nie bedzie opłacało w ogóle nawet otwierać....

    • 0 0

  • Co by tu nie mówić, jakich by tu psów nie wieszać na PKP, muszę ich za jedno pochwalić. Wreszcie pomyśleli o trasie Elbląg - Gdańsk i wprowadzili pociąg przyspieszony z taryfą INTERregio. Jedzie do Gdańska godzinę i 5 minut, a kosztuje tyle co osobowy.
    Na dadatek nawet nie wiedziałem, że w PKP można brać bilety kredytowe :))

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane