- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (67 opinii)
- 2 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (159 opinii)
- 3 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (87 opinii)
- 4 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (325 opinii)
- 5 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (71 opinii)
- 6 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (164 opinie)
W poniedziałek protest w gdańskiej komunikacji miejskiej
Na poniedziałek 19 grudnia związkowcy ZKM Gdańsk zapowiedzieli protest w związku z zapisami nowej umowy z Zarządem Transportu Miejskiego. Chodzi przede wszystkim o obowiązek wydawania reszty, który ich zdaniem odbije się na punktualności przejazdów. Nie wiadomo jednak, ilu kierowców i motorniczych przyłączy się do tej akcji.
- Nie wiem, ile osób się do tego zastosuje [do apelu o przestrzeganie regulaminu i zasad przewozowych - dop. red.]. "Walczymy" z pracodawcą, żeby te przepisy były realne do wykonania. Często mamy problem z utrzymaniem rozkładu jazdy przez niewłaściwy cykl świateł. Do tego wymaga się od nas, żeby utrzymać odległość między tramwajami 150 metrów, a na wzniesieniach 300 metrów. Niestety praktyka pokazuje, że często nie udaje się tego zrealizować - mówi dla Radia Gdańsk Stanisław Stencel, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w ZKM Gdańsk.
Pracownikom Zakładu Komunikacji Miejskiej zależy na zmianie obowiązujących zasad i przepisów, a także zamanifestowaniu sprzeciwu wobec planowanych zmian od początku przyszłego roku.
Chodzi przede wszystkim o wprowadzenie obowiązku wydawania reszty przy zakupie biletu bezpośrednio w pojeździe, czego efektem będą dłuższe postoje na przystankach, a tym samym brak punktualności w przejazdach. To z kolei oznacza, że kierowcy i motorniczowie będą częściej narażeni na kary za opóźnienia oraz skargi ze strony pozostałych pasażerów.
Przypomnijmy, że obecnie bilety można kupić również w biletomatach na przystankach, w wielu punktach handlowych oraz przez dwie aplikacje na telefon komórkowy (jednorazowe bilety metropolitalne są tańsze o 20 gr. od biletów ZTM).
- Chcemy uświadomić pracodawcy, że wiele przepisów jest nierealnych do zrealizowania. Mamy nadzieję, że będą chcieli z nami o tym porozmawiać - dodaje Stanisław Stencel.
ZKM Gdańsk nie komentuje działań swoich pracowników.
Miejsca
Opinie (750) ponad 20 zablokowanych
-
2016-12-19 09:17
Super to miasto to wieś skorumpowana
- 2 1
-
2016-12-19 09:35
kierowcy zkm (6)
kierowcy zkm to umią jezdzić tylko do przodu, nawet ruszać nie potrafią , reszty nie potrafią wydać, zachowanie też daje wiele do życzenia . ale za taką wyplate nie ma co się dziwić !
- 2 14
-
2016-12-19 12:48
(3)
Prawie 4 kola,to malo?
- 0 1
-
2016-12-19 14:43
haha (2)
ta cztery koła to ma w autobusie haha a typłaty to może z 2500zł hahah
- 0 0
-
2016-12-19 14:54
być kierowca (1)
jak dali by z 4000zł to już tam bym pracował na dnień dobry to dają około 2400 a 4000 to może ktoś ma po 15 latach pracy jak nie wiecej ,pracować tam 15 lat zeby dostać 4000 to troche długo wiec w tym burdelu nie zamierzałem pracować
- 1 0
-
2016-12-19 14:57
biedronkowiec
to już lepiej jezdzic w biedronce na początek daja 3500 a ci bardziej ogarnieci to nawet 5000 zarabiają :)
- 0 0
-
2016-12-19 17:01
to przyjdz domnie
to przyjdz domnie a ja zobacze jak ty ruszasz
- 0 0
-
2016-12-20 01:51
umią to analfabeci , po polsku mowi i pisze sie umieją
- 0 0
-
2016-12-19 09:39
Biletomaty w tramwajach i autobusach tak jak wa-wie
Całkowicie rozwiązałyby problem biletów. Wygodne dla kierowców i pasażerów. Prędzej, czy później i tak i tak trzeba będzie iść z postępem czasu.
- 7 0
-
2016-12-19 09:44
Niewydolna komunikacja miejska bedzie jeszcze bardziej niewydolna i beda wieksze spóznienia!!
Niema takiej mozliwosci by kierowca autobusem jedna reką kierował drugą wydawał resztę!!
Tylko dlaczego w sprawach waznych dla mieszkanców miema protestów KODu? Dlaczego nie okupuja urzedu miasta i prezydenta w urzedzie miejskim!!
Tak urzednicy miasta pustymi sloganami namawiaja do komunikacji miejskiej,a sami jada samochodami!!Wieksze spóznienia to ludzie zaczna rezygnowac!!- 7 0
-
2016-12-19 10:01
Inne miasta (2)
Np w Krakowie czy we Wroclawiu, automaty biletowe są umieszczone w pojazdach, nie można tak ?
- 7 0
-
2016-12-19 10:20
Można by było ale po co? Lepiej strajkować i nic nie robić.
- 0 0
-
2016-12-19 10:58
Dokładnie automaty biletowe w pojazdach i po sprawie.
- 0 0
-
2016-12-19 10:21
To zwykłe wygodnictwo kierowców (2)
Po prostu nie chce im się wydawać reszty a nawet sprzedawać biletów.
Powinni raczej negocjować z pracodawcą bardziej realistyczne rozkłady jazdy, powinne być tak opracowane aby autobusy/tramwaje mogły spokojnie dojechać do kolejnego przystanku nie pędząc (przecież wiozą ludzi) i tam chwilę stać tak by osoby starsze zdążyły wstać i wysiąść (przecież nie wymagamy by wstawali i przeciskali się do drzwi gdy pojazd jedzie) i ewentualnie na biegnących "na styk".- 2 15
-
2016-12-19 10:31
"bardziej realistyczne rozkłady jazdy" znaczy nic innego niż
dłuższe postoje na przystankach, w celu wydawania reszty. Po 1 min. więcej na typowym przystanku, i 3 min. na większych. W sumie na linii z 20 przystankami czas przejazdu wydłuża się o 26 min.
Teraz ty wyjdz z tym do pasażerów. Podpisz się pod tym imiennie i odpowiadaj na wszystkie skargi i zażalenia.- 3 0
-
2016-12-19 20:22
ty najlepiej wiesz jak widać! na pewno nie chce im się wydawać reszty no tak mówisz to tak jest!!! a pędzą bo lubią ryzyko nie?! o rany jakie imb...ecyle tu piszą
- 0 0
-
2016-12-19 10:25
myślec
Czy w tym kraju nie może bć normalnie ze wszystkim? Zobaczcie sobie jak jest w autobusach w Niemczech. Maja maszynki do wydawania bilonu i nikt nie robi problemów. Kupujesz bilet za bilon i tyle. W czym problem żeby takie rozwiazania wprowadzic?
- 0 0
-
2016-12-19 10:25
no i mamy poniedzialek...i co z tym strajkiem? (1)
dzieje sie cos ?
- 5 1
-
2016-12-19 11:48
ty nie minusuj baranie tylko odpowiedz na pytanie. Jest ten strajk czy nie?
- 1 0
-
2016-12-19 10:31
Czy przypadkiem taki prowadzący nie powinien mieć kasy fiskalnej?
- 5 1
-
2016-12-19 10:56
Przecież oni i tak nie jeżdżą punktualnie.
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.