• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W przyszłym roku przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej

Szymon Zięba
11 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku. Naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.

Do końca października tego roku powstać ma projekt budowy naziemnego przejścia dla pieszych przez ul. Wały Jagiellońskie na wysokości Bramy Wyżynnej w Gdańsku. Wówczas też przebudowana ma zostać będąca w złym stanie zatoka autobusowa oraz chodnik po drugiej stronie ulicy. Prace mają się rozpocząć w przyszłym roku.



Czy przejście naziemne w rejonie Bramy Wyżynnej jest potrzebne?

- W ramach prac przy budowie Forum Gdańsk został wyremontowany chodnik oraz zatoka autobusowa, jednak jedynie w połowie swojej długości. Wydawać by się mogło, że pozostała część zostanie wyremontowana w ramach rewitalizacji skweru przy Forum Gdańsk. Tak się jednak nie stało i w dalszym ciągu znajduje się tam krzywy chodnik oraz krzywa i dziurawa nawierzchnia zatoki - napisał do nas pan Michał.
Zwróciliśmy się w tej sprawie z pytaniami do Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Jak się okazuje - prace przy zatoce będą prowadzone, a będzie to się wiązać z budową naziemnego przejścia dla pieszych w rejonie Bramy Wyżynnej.

Przejście, zatoka i chodnik jednocześnie



Urzędnicy podkreślają, że zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie w kierunku Huciska. Dodatkowo modernizowane będą także przylegające do przystanku chodniki.

Zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie na kierunku do Huciska. Zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie na kierunku do Huciska.
- Realizacja tego zakresu planowana jest na przyszły rok. W chwili obecnej analizowana jest także możliwość połączenia z remontem nawierzchni jezdni, jednakże jakiekolwiek działania w tym zakresie nie będą mogły kolidować z realizacją podstawowego zadania jakim jest budowa przejścia i całej infrastruktury towarzyszącej - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Projekt za ćwierć miliona złotych



Przypomnijmy: Projekt przejścia dla pieszych między LOT-em a Forum Gdańsk będzie kosztował 250 tys. zł. Wykonawcą została spółka Europrojekt z Gdańska.

Warto przypomnieć, że naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.

Miejsca

Opinie (590) ponad 20 zablokowanych

  • Czy nie wystarczy nam

    Chmielna?????

    • 9 3

  • przejście

    Ale po co? Szkoda kasy. To już może poszerzyć tunel na pewno drożej ale czy nie lepiej.

    • 5 2

  • to nie troska o gdańszczan

    To troska o napędzenie klientów do galerii handlowej.

    • 13 3

  • Deweloper posmarował

    Deweloper Forum Gdańsk najwyraźniej wywarł "pozytywny" wpływ na urzędników, którzy kosztem większych korków, wiekszej emisji spalin zapewniają inwestorowi szerszy dopływ klientów do centrum handlowego...

    • 13 3

  • to jest kuriozalne

    to przejście to jest kompletnie absurdalny pomysł. Przejście naziemne jest 200 metrów dalej z jednej i drugiej strony. Po drugie po co robić przejście nad przejściem?????!!!! Korzystam z tego miejsca jako kierowca i jako pieszy. Jako pieszy będę nadal korzystać z tunelu, a jako kierowca będę się wściekać na korki, bo zostanie tam zakłócona resztka płynności ruchu jaka tam pozostała. A tramwaje dostaną następne światła. Refleksja pewnie przyjdzie po pierwszym wypadku z udziałem pieszego pod kołami samochodu lub tramwaju. Bezmyślność totalna.

    • 13 4

  • Dlaczego piesi mieszkańcy centrum Gdańska mają kluczyć naokoło lub tunelami żeby mieszkańcy spoza Gdańska mogli łatwiej zostawiać im tu tumany kurzu, spalin i hałas podróżując samochodem?

    • 8 16

  • Powracamy do PRL

    Jak idea przyświeca decydentom, aby powrócic do przejścia naziemnego z przed 50 lat? Czy to ma być
    kolejne przejście buforujace ruch kołowy? Wydaje mi się, iż urzędnikom chodzi o spowodowanie totalnego paraliżu centrum, a w konsekwencji zniechęcenie (wymuszenie) mieszkańców do używania samochodów .

    • 14 2

  • Przejscie nadziemne

    Kolejny absurdalny pomysł pseudo inżynierów ruchu. Każdy ich nowy nowy pomysł to korki w mieście.

    • 9 3

  • Najlepiej autobus miejski z Oruni na Przymorze puścić przez obwodnicę.

    Bo miastem już nie przejedzie.

    • 8 1

  • W latach 70-tych gdy nie było samochodów to było możliwe, ale od tego czasu minęło 50 lat i przybyło auto kilkadziesiąt razy więcej - wniosek nasuwa się sam - miasto chce wyrzucić w błoto 1/4 miliona naszych pieniędzy z podatków

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane