• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W przyszłym roku przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej

Szymon Zięba
11 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku. Naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.

Do końca października tego roku powstać ma projekt budowy naziemnego przejścia dla pieszych przez ul. Wały Jagiellońskie na wysokości Bramy Wyżynnej w Gdańsku. Wówczas też przebudowana ma zostać będąca w złym stanie zatoka autobusowa oraz chodnik po drugiej stronie ulicy. Prace mają się rozpocząć w przyszłym roku.



Czy przejście naziemne w rejonie Bramy Wyżynnej jest potrzebne?

- W ramach prac przy budowie Forum Gdańsk został wyremontowany chodnik oraz zatoka autobusowa, jednak jedynie w połowie swojej długości. Wydawać by się mogło, że pozostała część zostanie wyremontowana w ramach rewitalizacji skweru przy Forum Gdańsk. Tak się jednak nie stało i w dalszym ciągu znajduje się tam krzywy chodnik oraz krzywa i dziurawa nawierzchnia zatoki - napisał do nas pan Michał.
Zwróciliśmy się w tej sprawie z pytaniami do Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Jak się okazuje - prace przy zatoce będą prowadzone, a będzie to się wiązać z budową naziemnego przejścia dla pieszych w rejonie Bramy Wyżynnej.

Przejście, zatoka i chodnik jednocześnie



Urzędnicy podkreślają, że zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie w kierunku Huciska. Dodatkowo modernizowane będą także przylegające do przystanku chodniki.

Zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie na kierunku do Huciska. Zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie na kierunku do Huciska.
- Realizacja tego zakresu planowana jest na przyszły rok. W chwili obecnej analizowana jest także możliwość połączenia z remontem nawierzchni jezdni, jednakże jakiekolwiek działania w tym zakresie nie będą mogły kolidować z realizacją podstawowego zadania jakim jest budowa przejścia i całej infrastruktury towarzyszącej - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Projekt za ćwierć miliona złotych



Przypomnijmy: Projekt przejścia dla pieszych między LOT-em a Forum Gdańsk będzie kosztował 250 tys. zł. Wykonawcą została spółka Europrojekt z Gdańska.

Warto przypomnieć, że naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.

Miejsca

Opinie (590) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Czy ludzie którzy najwyraźniej z powodu nicnierobienia muszą koniecznie wymyślać jakieś bzdurne zmiany nie wiedzą, że samochody wydalają najwięcej spalin podczas ruszania? Im więcej w mieście miejsc, w których musi się zatrzymywać ruch samochodowy, tym większa emisja spalin i tym więcej zachorowań na nowotwory i inne świństwa. Czy władze miasta dostają w łapę od koncernów farmaceutycznych?....

    • 18 3

    • Nie tylko władze miasta ale też kraju... ;)

      • 0 0

  • d**ilizm

    Co za i**ota to wymyśla? Mało korków jeszcze?

    • 16 2

  • nie po to kupowalim nasze tdi w dyzlu rzeby teras pieszy nam warónki dyktował (1)

    precz z pieszymi, ulice dla Passatów!

    • 6 10

    • Marna prowokacja.

      • 1 0

  • od lat

    trwa ten spór - mieszkańcy protestują, urzędnicy robią swoje. Gdzie my żyjemy? w kołchozie?

    • 15 3

  • (2)

    Budować to przejscie naziemne jak najszybciej ,korona z głowy wam nie spadnie jak zatrzymacie sie na chwile na swiatłach i puscicie pieszych.

    • 3 18

    • dokąd ci piesi będą szli ?

      • 0 0

    • ale gdy zatrzymamy się po raz siódmy

      na dystansie 500m, to raczej nie nastawi nas przychylnie.

      • 3 0

  • ale sprawa

    wydawac szybko kase bo sie konczy Zloty okres dla poszarpancow.

    • 3 2

  • Bzdura!

    Zwiększą się korki i to na pewno.
    Widać już po tym jak powstało tylko jedno przejście na wysokości Chmielnej.
    Akurat to jest potrzebne. Na tej trasie mają powstać jeszcze trzy.

    • 7 0

  • (3)

    Byłem przeciwny. Ale to ma sens i rację bytu. Dolne miasto wraz ze starym miastem powinny być połączone jednym ciągiem.. Fakt że Al. Leningradzka podzieliła te tereny na wiele lat a przejścia podziemne nie. Zachęcały do przejścia na drugą stronę.. Warto tu też zauważyć że dolne miasto wraz z okolica mocno. Się. Rozwija.. W takim przypadku uspokojenie ruchu jak najbardziej na Leningradzkiej. Tylko że.. Co w. Zamian? Widzi mi. Się drogą 3 pasmowa za czerwonym dworem łącząca się gdzieś na wysokości mialkiego. Szlaku z elbląska.. I z obwodnica.. Następnie połączenie na wysokości siennickiego z Jana z Kolna.
    Przy rozłożeniu potoków aut można stawiać światła włącznie z dworcem pkp.

    • 3 10

    • to najpierw to zrób (2)

      a potem stawiaj światła...
      Bolszewicy właśnie tak działają, stwarzają problem i wrzucają go a cudze plecy.
      Bo rozwiązać go nie mają zamiaru.

      • 2 0

      • (1)

        Siebie też nienawidzisz? Sfrustrowany czlowieczku.

        • 0 1

        • a gdzie tu widzisz nienawiść i frustrację?!

          To, po prostu, odniesienie do metod działania "wyrazistego" nurtu zarządzania społeczeństwem, który chyba nie bardzo stał sie domeną przeszłości. Spostrzeżenie analogi, która zastanawia i martwi.

          Poza tym, czy nazywanie pisowców faszystami to tez nienawiść?

          • 1 0

  • Opcja lobbingowa

    To sa zabiegi lobby wlascicielskiego firmy Forum. Chodzi o to aby potencjalnym klientom latwiej bylo dotrzec do Centrum Handlowego, aby nie musieli pokonywac schodow i tunelu .

    • 10 2

  • Sonda: "nie, to sparaliżuje ruch w centrum miasta". A obecnie to nie jest sparaliżowany ?

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane