• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W przyszłym roku przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej

Szymon Zięba
11 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku. Naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.

Do końca października tego roku powstać ma projekt budowy naziemnego przejścia dla pieszych przez ul. Wały Jagiellońskie na wysokości Bramy Wyżynnej w Gdańsku. Wówczas też przebudowana ma zostać będąca w złym stanie zatoka autobusowa oraz chodnik po drugiej stronie ulicy. Prace mają się rozpocząć w przyszłym roku.



Czy przejście naziemne w rejonie Bramy Wyżynnej jest potrzebne?

- W ramach prac przy budowie Forum Gdańsk został wyremontowany chodnik oraz zatoka autobusowa, jednak jedynie w połowie swojej długości. Wydawać by się mogło, że pozostała część zostanie wyremontowana w ramach rewitalizacji skweru przy Forum Gdańsk. Tak się jednak nie stało i w dalszym ciągu znajduje się tam krzywy chodnik oraz krzywa i dziurawa nawierzchnia zatoki - napisał do nas pan Michał.
Zwróciliśmy się w tej sprawie z pytaniami do Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Jak się okazuje - prace przy zatoce będą prowadzone, a będzie to się wiązać z budową naziemnego przejścia dla pieszych w rejonie Bramy Wyżynnej.

Przejście, zatoka i chodnik jednocześnie



Urzędnicy podkreślają, że zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie w kierunku Huciska. Dodatkowo modernizowane będą także przylegające do przystanku chodniki.

Zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie na kierunku do Huciska. Zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie na kierunku do Huciska.
- Realizacja tego zakresu planowana jest na przyszły rok. W chwili obecnej analizowana jest także możliwość połączenia z remontem nawierzchni jezdni, jednakże jakiekolwiek działania w tym zakresie nie będą mogły kolidować z realizacją podstawowego zadania jakim jest budowa przejścia i całej infrastruktury towarzyszącej - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Projekt za ćwierć miliona złotych



Przypomnijmy: Projekt przejścia dla pieszych między LOT-em a Forum Gdańsk będzie kosztował 250 tys. zł. Wykonawcą została spółka Europrojekt z Gdańska.

Warto przypomnieć, że naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.

Miejsca

Opinie (590) ponad 20 zablokowanych

  • A kiedy na dziurach na Wita Stwosza odmalujecie białe linie,tylko nie znowu za 800tys.?

    Tam też jest fajne przejście dla pieszych przy tunelu za 80tys.Droga gut farba była.

    • 12 2

  • Z Gdańskiem jest jak w ostatnich latach w PO.Nie mieli z kim przegrać i czuli się bezkarni i stąd się biorą te wszystkie

    bzdurne i zawyżone pomysły.Mam nadzieje,że to się w końcu wszystko posypie tak jak sypie się PO.

    • 14 6

  • d**ilizm (i mówię to jako pieszy oraz użytkownik transportu miejskiego) (3)

    Przy okazji zburzyć estakadę (były... a może ciągle jeszcze są takie plany). Spaliny x3, zagrożenie x2, komu to potrzebne?
    No a najfajniejszy argument, że do lat 70 przejście tam było. W latach 70, to ja jeździłem bez zapinania pasów, a przejazd "w godzinach szczytu" Gdańsk - Gdynia zajmował 25 minut. Samochody można było policzyć na palcach 2 rąk...

    • 30 3

    • Ja Trabantem potem maluchem a ty? (1)

      • 5 0

      • Warburg, Trabant, duży Fiat.

        Piękne czasy...

        • 1 0

    • i**oto ty pieszo to co najwyzej z fotela do ikibla w domu idziesz ! Z blachosmroda nigdy tylka nie ruszyłes

      • 1 8

  • Dulcenea niech zrobi w koncu drogę na południę gdańska (nie jestem słoikiem mieszkam na południu od urodzenia) a nie remontuje za miliony jakieś dworki w brzeźnie i buduje przejscia naziemne kilka m. od podziemnego.

    • 17 5

  • brawo i wiecej

    miasto dla ludzi, nie dla samochodow

    • 5 13

  • Wstawić tam licznik zabitych i rannych (1)

    Wstawić tam licznik zabitych i rannych oraz tablice z nazwiskami radnych, którzy głosowali za takim durnym projektem. Niech przyszłe pokolenia pamiętają komu zawdzięczają śmierć, swoich bliskich. No i radni też będą się mogli pochwalić swoją spuścizną.

    • 12 3

    • Przyszłych pokoleń nie będzie bo ich protoplaści wyginą na przejściu dla pieszych ;p

      • 0 0

  • Wreszcie ktoś myśli

    Wreszcie a nie brawo bo Gdańsk nie jest prekursorem, raczej późnym naśladowcą. W latach 2004-2009 mieszkałem we Wrocławiu - tam problemy były podobne, nawet większe, wynikały one zaś z tego samego "priorytet dla samochodzików" - urzędnicy brnęli, brnęli.
    Nikt się nie odważył zatrzymać tej drogi donikąd, dopóki nie było innego wyjścia - miasto mimo priorytetu się kompletnie blokowało - zdarzało się np że przez kilkanaście minut autem na światłach nie ruszyłeś o metr (kto nie rozumie jak to możliwe polecam poszukać filmik/zdjęcia z warszawskiego Mordoru i wzajemnie zblokowanego skrzyżowania = wszyscy blokują wszystkich)
    Dopiero wtedy urzędnicy doszli do wniosku że to nie tędy droga -nie mieli innego wyjścia. Nagle się okazało że tramwaje (mające tory w jezdni) można wydzielić na tram/bus pas, dla samochodzików zostawiając drugi pas.
    Dziś Wrocław rozbiera szpetny wiadukt na pl.Społecznym (podobne g... do estakady na Podwalu Przedmiejskim), stworzono przejścia naziemne np w ciągu Świdnickiej i wreszcie miasto jest bardziej przyjazne co po prostu czuć poruszając się po nim. Pozostało jeszcze - również w Gdańsku - wyp... parkujące auta z najwęższych uliczek - tam po prostu nie ma miejsca dla pieszych, w pierwszej kolejności trzeba zapewnić możliwość swobodnego (nie przeciśnięcia się) przejścia pieszym, wózkom, rowerzystom. Auta tam, gdzie jest miejsce, jeśli nie ma to nie ma. Jeszcze dużo pracy przed nami, mam nadzieję że udanej.
    ps. Gdynia niech się tak nie cieszy - spoczęła na laurach i idzie na łatwiznę - jeden woonerf wszystkiego nie załatwi - czas na dalsze ułatwienia dla komunikacji miejskiej i poszerzanie chodników i ścieżek rowerowych do wyłącznego korzystania przez pieszych/rowerzystów - te napaćkane farbą ulice dobre są dla samobójców.

    • 9 16

  • Ciekawe, kto teraz wynajmie miejsce na handel w tunelu wraz z obsługą toalet?

    Był o tym niedawno artykuł.

    • 4 2

  • Jakis czas temu bylem swiadkiem jak zginal tam koles biegnacy na tramwaj uderzyl go samochod jadacy przedemna. Nie zycze nikomu

    takiego widoku. Teraz ledzie beda na czerwonym cisnac na tramwaj zeby zdazyc, to samo w nocy jak swiatla nie dzialaja. Urbanisci, urzednicy proponujacy kolizyjne rozwiazania powinni siedziec tak jak lekarz co blad popelnił czy architekt co zle konstrukcje policzyl i sie zawaliła.

    • 12 5

  • W nowoczesnym mieście priorytet ustawia się dla komunikacji miejskiej, rowerowej, pieszej (5)

    Wynika to z prostej matematyki: na wąskiej uliczce gdzie zmieści się 1 auto, zmieści się i 1 autobus ale ten zabiera 30 osób, albo zmieści się 10 rowerzystów czy pieszych
    Po mieście poruszamy się przede wszystkim komunikacją, rowerem itp.
    Ciąg samochodowy (pas ulicy) pozostawia się dla tych którzy nie mogą (lub nie chcą) poruszać się w inny sposób (dostawy, niepełnosprawni, przyjezdni, leniwi).
    Każde inne rozwiązanie prowadzi do tego że miasto prędzej czy później się korkuje i - o ile się rozwija - dochodzi do ściany. Tak było już kilka lat temu we Wrocławiu, tak dziś jest w Gdańsku. Dlatego piszę - wreszcie a nie brawo bo te działania są raczej odpowiedzią na to co się dzieje, nie wybiegają krok w przód.
    A do zrobienia jeszcze bardzo wiele: priorytetyzacja komunikacji miejskiej (bus pasy - np w niektórych miejscach można zmienić ruch na jednokierunkowy a "zaoszczędzony" pas dać autobusowi), oddanie miasta pieszym i rowerzystom - bo to po prostu bardziej efektywne.
    Koniecznie również usunięcie okropnej estakady na Podwalu Przedmiejskim i wywalenie części parkujących aut z niektórych, wąskich uliczek Głównego Miasta, Wrzeszcza i Oliwy. Oby nie zajęło nam to następnych 20 lat - zapraszam na wycieczkę nawet nie do Kopenhagi a np do Poznania - znaczne uspokojenie ruchu w centrum czy Wrocławia - gdzie krok po kroku są wdrażane pomysły które spotykały się z podobnym larum jak tu dziś na forum (w desperacji rozważano... kolejkę linową jako realną alternatywę komunikacyjną a nie bardziej atrakcję turystyczną)

    • 13 20

    • dobrze ze poz amna jest coraz wiecej takich ludzi bo ja pisze o tym od 20 lat a wtedy byłem jedyny

      • 1 4

    • oczywiście pitolisz głupoty porównaj sobie jak wygląda rozkład ulic w Poznaniu a jak w Gdańsku. W Poznaniu masz jedna główna drogę ktora jak w Gdańsku ciągnie się od Pruszcza aż po Gdynię a którą przecina centrum miasta? na której stawia się przejścia dla pieszych i spowalnia ruch? A alternatywą dla niej jest załadowana obwodnica i zakorkowana droga zielona? Ten kto tak bardzo rozbudował cały układ przy wyjściu z tunelu a na koniec poprowadził ją przy molo ze światłami powinien być wywalony na zbity pysk z roboty. Jak wygląda komunikacja na południu? Poprawa najpierw tam komunikację, zrób skm dla ludzi, dorzuć więcej tramwajów żeby nie było ścisku i żeby można było komfortowo podróżować a dopiero wtedy wprowadzaj ograniczenia. Zaczynacie to od d*py strony a później się dziwicie że ludzie są na nie.

      • 6 0

    • Nowoczesne miasta od kilkudziesięciu lat mają sieć dróg omijających centra. (2)

      Jak taka sieć powstanie, to można z Wałów Jagiellońskich zrobić deptak.

      • 4 0

      • Omijaj obwodnicą (1)

        będą budować obwodnicę kaszubską

        • 0 1

        • Kaszubska to Gdynia i Wejherowo

          fachowcy... co to z dzielni nosa nie wyściubili...

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane