- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
W przyszłym roku przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej
Do końca października tego roku powstać ma projekt budowy naziemnego przejścia dla pieszych przez ul. Wały Jagiellońskie na wysokości Bramy Wyżynnej w Gdańsku. Wówczas też przebudowana ma zostać będąca w złym stanie zatoka autobusowa oraz chodnik po drugiej stronie ulicy. Prace mają się rozpocząć w przyszłym roku.
Zwróciliśmy się w tej sprawie z pytaniami do Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Jak się okazuje - prace przy zatoce będą prowadzone, a będzie to się wiązać z budową naziemnego przejścia dla pieszych w rejonie Bramy Wyżynnej.
Przejście, zatoka i chodnik jednocześnie
Urzędnicy podkreślają, że zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie w kierunku Huciska. Dodatkowo modernizowane będą także przylegające do przystanku chodniki.
- Realizacja tego zakresu planowana jest na przyszły rok. W chwili obecnej analizowana jest także możliwość połączenia z remontem nawierzchni jezdni, jednakże jakiekolwiek działania w tym zakresie nie będą mogły kolidować z realizacją podstawowego zadania jakim jest budowa przejścia i całej infrastruktury towarzyszącej - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Projekt za ćwierć miliona złotych
Przypomnijmy: Projekt przejścia dla pieszych między LOT-em a Forum Gdańsk będzie kosztował 250 tys. zł. Wykonawcą została spółka Europrojekt z Gdańska.
Warto przypomnieć, że naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.
Miejsca
Opinie (590) ponad 20 zablokowanych
-
2019-09-11 09:38
Niepotrzebne to nikomu. Dekiel, który jest pomysłodawcą zapewne chce zakorkować miasto.
- 17 1
-
2019-09-11 09:39
Spokojnie
nasz konserwator zablokuje
- 2 7
-
2019-09-11 09:41
Tam powinni ruch ograniczyc do 40km/h (2)
- 6 14
-
2019-09-11 10:03
do zera.
- 1 2
-
2019-09-11 10:19
a jechałeś tam kiedyś tyle?
moja średnia prędkość w tym mieście to 25 km/h.
- 4 1
-
2019-09-11 09:41
nie może samochód być ponad pieszym
w sensie metaforycznym i dosłownym
- 2 13
-
2019-09-11 09:46
Co za bar.....an
Tak sparaliżujmy Gdańsk do reszty zburzmy wiadukt i cały Gdańsk niech stoi jakie ba......ny tam siedzą i wymyślają to.
- 17 1
-
2019-09-11 09:46
Nieźle (1)
Odrazu postawcie obok kaplice i plac do palenia zniczy
- 12 3
-
2019-09-11 11:53
Kwiaciarnię i kilka krzyży do wieszania wieńców na zachętę
- 2 0
-
2019-09-11 09:47
Macie podziemne przejscie i windy poco komu naziemne przejscie?
Co za poroniony pomysl jest jak przejsc na druga strone po co marnowac pieniadze
- 15 2
-
2019-09-11 09:52
To po co był remont tunelu? Po co w ogóle ten tunel... Przejście dla pieszych w tym miejscu zakorkuje tylko bardziej Armii Krajową, Wały Jagiellońskie, Podwale Grodzkie i Podwale Przedmiejskie. Już przejście na Chmielnej pokazało jak można zakorkować miasto. Zamiast rozwiązać problem korków, tylko się je potęguje. Idąc tokiem myślenia kogoś kto wymyślił te przejście proponuję wyburzyć estakadę - na pewno to usprawni ruch w mieście...
- 16 1
-
2019-09-11 09:53
Acha wpychanie ludzi pod samochody
Brawo idioci. Jeżeli ludzie mają chodzić po mieście to samochody powinny iść do tuneli. Inaczej będzie 3 świat.
- 17 1
-
2019-09-11 09:53
Szkoda mi Gdańska.Nawet do małych miast w Polsce,zadbanych,wyremontowanych z głową i czystych,wygląda jak prowincja.
Szukam czegoś za miastem a mieszkam w starej Oliwie ale po zrobieniu z nas skansenu,wybrukowaniu ulic kruszywem po którym nie da się ani chodzić ani jeździć,zdecydowaliśmy o wyprowadzce z Zabugulandu.Ciekaw jestem tylko gdzie się podział oryginalny bruk który był wcześniej pod asfaltem.
- 13 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.