• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W styczniu buspasy na ul. Kwiatkowskiego

Michał Sielski
28 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Już za trzy miesiące kierowcy pojadą po nowej nawierzchni remontowanej ul. KwiatkowskiegoMapka. Zapewne wyprzedzą ich jednak pasażerowie autobusów i taksówek, którzy zyskają buspasy w obu kierunkach. Sprawdzamy postępy prac związanych z jednym z najbardziej kontrowersyjnych remontów w Gdyni w ostatnich latach.



Czy remont usprawni ci przejazd ul. Kwiatkowskiego?

Przypomnijmy: prace na ul. Kwiatkowskiego trwają od lutego tego roku. Pierwotnie miały skończyć się w październiku, ale zdecydowano się też wymienić rury ogrzewania, więc roboty się przedłużyły.

- Obecnie prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem, który zakłada zakończenie inwestycji do końca stycznia 2022 r. - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Budzą one sporo emocji, bo wprawdzie jezdnie ul. Kwiatkowskiego od estakady do ul. płk. Dąbka zostaną poszerzone do dwóch pasów, ale drugi pas w każdym kierunku będzie buspasem. To nie podoba się części mieszkańców. Kierowcy liczyli bowiem, że po remoncie będą mogli poruszać się dwoma pasami. Priorytet zyska jednak komunikacja publiczna.

Realna przewaga komunikacji nad samochodami



Dlaczego zdecydowano się wyznaczyć buspasy?

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni od lat prowadzi badania preferencji i zachowań transportowych mieszkańców Gdyni. W 2018 r. przeprowadzone zostały po raz 12. Według nich udział samochodów osobowych w realizacji podróży miejskich (bez taxi) wynosi 48,9 proc., udział transportu zbiorowego 37,1 proc., a rowerów 2,1 proc. Udział transportu zbiorowego w podróżach miejskich sukcesywnie spada jednak w odniesieniu do lat poprzednich.

- Realizując strategię miasta w zakresie równoważenia transportu miejskiego i zachęcania naszych mieszkańców do korzystania w codziennych podróżach z transportu zbiorowego, podjęto decyzję o wyznaczeniu buspasa. Szczególnie dla mieszkańców północnych dzielnic, dla których droga ta jest codzienną i jedyną możliwością dojazdu do pracy, konieczne jest stworzenie realnej przewagi transportu zbiorowego nad samochodem osobowym. Krótszy czas dojazdu jest w tym przypadku największym argumentem wspierającym wdrażanie założeń polityki transportowej naszego miasta - tłumaczy wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk w odpowiedzi na interpelację radnego Ireneusza Trojanowicza.

Remont ul. Kwiatkowskiego - co jest jeszcze do zrobienia?



Do wykonania przez głównego wykonawcę, którym jest Strabag, pozostała jeszcze część robót drogowych: całości nawierzchni górnych drogi rowerowej i jezdni, części dolnych warstw nawierzchni, części chodników i opasek, części elementów ulic (obrzeży, krawężników etc.). Wykonywane będą jeszcze roboty branży teletechnicznych, a także elektroenergetycznej: przebudowa sieci elektrycznej, ustawienia lamp oświetleniowych i montaż sygnalizacji świetlnej.

Na koniec pozostanie montaż elementów małej architektury: ławek, przysiadaków i koszy, a także zagospodarowanie terenów zielonych i wymalowanie oznakowania.

Koszty rozbudowy ul. Kwiatkowskiego



Obecnie zakres prac wyceniany jest na 23 360 471,06 zł brutto, w tym roboty finansowane przez PEWIK GDYNIA pochłoną 140 965,75 zł. Dofinansowanie Ministerstwa Infrastruktury i Ministerstwa Finansów wynosi: 9 023 794 zł brutto.

Droga rowerowa dofinansowana jest natomiast ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Wartość robót to 1 319 042,35 zł, a dofinansowanie wynosi 58 proc. kosztów kwalifikowanych.

Miejsca

Opinie (293) ponad 10 zablokowanych

  • czy Wy nie wiedziecie, jaki od lat bałagan robi kucyk ze szczurem?? (6)

    nadal bedziecie na nich głosować?? zagłosujecie na szczura byle nie na kogoś z pis?? ja zwarłabym pakt z diabłem aby rozwinąć a nie zwijac to miasto...Nędzna Świtojańska, dziury, coraz mniej turystów, własnie podnieśłi podatki, odpły ludzi z miasta, wynoszenie firm poza obszar Gdyni, to jest rozwój??? kazdy tylko nie ekipa szczura

    • 65 12

    • Daj mi jakąś sensowną alternatywę. Bo ktokolwiek z PiS nie jest dla mnie żadną alternatywą. (1)

      Nie chcę kolejnej pacynki sterowanej z Nowogrodzkiej.

      • 8 7

      • Lepszy PiS niż ekipa Szczurka. Przynajmniej kasa na inwestycje by była bo swoim łatwiej dać

        • 8 4

    • A w kwestii tego artykułu, to gdzie tu bałagan Kucyka? (3)

      Prościej, coś Ci się nie podoba. Ale co? Konkretnie.

      • 4 5

      • Drogi mi się nie podobają (2)

        Od 20 lat co roku jest coraz gorzej. Same dziury. 10 razy więcej się rozpada niż remontują. Nie piszę o nowych drogach, bo tych praktycznie nie ma. Piszę o tych co przestają istnieć. W tym tempie za 10 lat to tylko kamieni kupa..Ile w tym czasie powstało nowych etatów w UM ?

        • 4 3

        • wiesz, że piszesz nieprawdę

          • 2 4

        • A ja myślałem, że komentarz na dotyczyć artykuły a nie biadolenia w jakiej beznadziejności żyjesz

          I tyle w merytorycznej rozmowie. Bo artykuł jest akurat o tym, że droga będzie wyremontowana, więc się powinieneś cieszyć a nie biadolić... No ale cóż, daj palec to będą chcieć całą rękę.

          • 1 3

  • Kpina (13)

    Przecież ten remont nie ma żadnego sensu , mieszkańców przybywa , samochodów tez a kiedy jest opcja po wielu latach stworzenia nowej drogi to celowo dedykuje się pod autobusy. Nie ma kolei , nie ma wiaduktu na Puckiej niedługo kajakiem do centrum będziemy pływać.

    • 76 21

    • (3)

      tym bardziej, że tam jeździ regularnie jeden autobus i dwa inne sporadycznie. Sama jezdze autobusem, ale uwazam ze ten buspas jest tam bez sensu

      • 11 8

      • Nie jeździ bo są korki. (1)

        Teraz pewnie przekierują parę linii.

        • 10 3

        • ciekawe jakie niby linie maja tamtędy jeździć? skąd takie info?

          • 3 2

      • a to ciekawe - jeździsz autobusem i wolisz stać w korku niż jechać buspasem?

        to musiał troll napisać, bo przecież to się kupy nie trzyma

        • 0 4

    • Serio nie rozumiesz? (5)

      Mieszkańców przybywa, jak napisałeś, a remont umożliwi przewiezienie większej ich liczby w tej samej jednostce czasu, niż gdyby jechali autami osobowymi.
      Zatem remont ma jak najbardziej sens.
      Przykro mi, że to przekracza możliwości Twojego umysłu.

      • 11 11

      • dochodzi 15, urzędnik zbiera sie już do domu, koniec wychwalania sukcesów szczura.. (1)

        praca do 16 a 15.30 już w domu...

        • 8 8

        • nieważne kto to pisze, ważne że z sensem

          • 0 2

      • ale Ty chyba nie rozumiesz, że wszyscy ludzie którzy teraz wożą d*pska autami nagle się przesiądą do autobusu, więc niby jak to zmniejszyć korki?

        • 0 5

      • Gdyby tak autobusy częściej jeździły...

        • 0 1

      • rilly?? nie ograniam umysłem?? a co ile minut jeździ autobus?? ile czasu jedzie autobus?

        ile kosztuje bilet dla 2 dorosłych, z rodziny 2+2 czyli za bilety musza zapłacić?? rach jest prosty, raz nie opłaci się finansowo, dwa czasowo, trzy...plan remontu był na 2 pasy , bez bus pasa...

        • 2 1

    • Tylko głupi tam mieszka. (2)

      Wychowałem się w tamtych rejonach i od zawsze ta część miasta była odcięta od świata. Bardzo dziękuję za spędzanie codziennie 2 godzin w korkach. Jeszcze mam co z życiem prywatnym robić niż tłoczyć się jak stonka na estakadzie. Tak jak napisałeś mieszkańców przybywa, a dróg nie. Gdynia północna to komunikacyjny slams.

      • 11 5

      • Teza fałszywa - mieszkańców tej części Gdyni wcale nie przybywa (1)

        Na Oksywiu w ciągu ostatniej 5-latki liczba mieszkańców spadła (14 544 teraz do 14 940 w 2016). To samo na Pogórzu (12 462 obecnie vs 13 116). A jak ktoś chce się osiedlać w Mostach czy innych częściach Kosakowa, to już problem jego i jego gminy.

        • 8 3

        • Oksywie

          Nie chce mi się w to wierzyć, ile nowych bloków osiedli zbudowali... Chyba, że w blokach z wielkiej płyty zostali sami emeryci w 1 czy 2 osoby ale mieszkam na Oksywiu i widzę, że jest dużo młodych.

          • 1 0

  • Nie dla bus pasa na Kwiatkowskiego

    • 61 12

  • Fajnie że po tylu latach udało się ogarnąć ten odcinek

    Korki i tak będą ale przynajmniej będzie można przejechać tamtędy bez podskoków.

    Gdynia to naprawdę fajne miasto, czemu tak opieszale idą wam inwestycje?

    • 12 30

  • po co dwa pasy w dół ??? tam nigdy nie ma korka !!!!!!!!!!!! (4)

    Tu powinny być 3 pasy w górę (2 + 1 buspas) oraz jeden w dół !! Ludzie dlaczego nikt w tym kraju nie myśli, przecież na dol jest tylko estakada, na którą wjazd jest bezkolizyjny !!
    Tu nic się nie zmieni, korki dalej będą jak były, szansa na poprawę została właśnie zaprzepaszczona na lata.

    • 79 4

    • Buspas powinien być zrobiony jak kontrapas.

      • 2 1

    • Zgadzam się w 100%

      • 1 1

    • Obawiam się, że bredzisz. Poszerzanie dróg dla samochodów to rozwiązanie na miesiące a nie na lata. Buspas jest o wiele lepszym rozwiązaniem.

      • 3 9

    • Absolutnie się zgadzam

      100%

      • 7 0

  • Kontenerowa

    A co z otwarciem Kontenerowej? Ogromnie odciążyło by to Estakadę, która już ledwo zipie...

    • 33 2

  • bus pass (3)

    Ja pie........., a czym jeżdżą "włodarze" tego zabetonowanego grajdoła. Autobusem, rowerem czy hulajnogą. Zamiast z głową podejść do problemu przepustowości dla wszystkich pojazdów, generalnych remontów dziurawych jezdni i budowy nowych ulic to nada rzucają kłody pod koła kierowcom. Dlaczego tak nas nienawidzą, chcą pustych ulic dla siebie? W innych miastach nie ma z tym problemu, można - pewnie że tak. No ale te lotnisko..........................

    • 38 13

    • A byles gdzies poza Gdynią? Bo sprawiasz wrażenie, ze nie.

      • 4 3

    • (1)

      Drogie dziecko (zakładam na podstawie poziomu wypowiedzi) przepustowość jest dla ludzi, nie dla pojazdów. Jeśli nie rozumiesz różnicy to poczekaj aż podrośniesz.

      • 2 3

      • drogi staruszku..przepustowość dotyczy ..samochodów a nie ludzie

        • 1 0

  • (1)

    Problem łatwy do rozwiązania, jeden pas dla autobusów drugi dla rowerów i zwiększyć podatki za posiadanie samochodów i akcyzę za paliwo

    • 26 12

    • Bo kasę na samochód

      Przepiłeś lub prszepaliłeś

      • 1 0

  • (3)

    Szczurek jakby mógł to by wprowadził buspasy na autostradach. Żenada i tyle w temacie. Kolejne zmarnowane pieniądze w mieście.

    • 39 7

    • Buspasy, kontrapasy i SPP.

      • 3 1

    • Nie tylko to, jakby mógł zrobiłby jeszcze cztery lotniska - na koszt podatników, Przecież to nie z jego kasy.

      • 4 1

    • Po czym tak wnioskujesz? Po tym że w Gdyni jest kilka odcinków buspasów bez ładu i składu? I to ma świadczyć o tym że ktoś chciałby od razu na autostradach?

      • 1 2

  • Korki na nowej ul. Kwiatkowskiego (1)

    Taki remont nie rozwiąże problemu korków i żadne zaklęcia nie pomogą dopóty, dopóki nie zostanie rozwiązane porządnie skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Kwiatkowskiego. To tam właśnie tworzą się korki. Niech wreszcie zarządzający remontami/modernizacją ulic to zrozumieją.
    I pytanie: kiedy doczekamy modernizacji ul. płk. Dąbka na odcinku Zielona - Kwiatkowskiego ???
    Czekamy już 50 lat.

    • 38 7

    • Następne 50 lat.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane