• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W styczniu buspasy na ul. Kwiatkowskiego

Michał Sielski
28 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Już za trzy miesiące kierowcy pojadą po nowej nawierzchni remontowanej ul. KwiatkowskiegoMapka. Zapewne wyprzedzą ich jednak pasażerowie autobusów i taksówek, którzy zyskają buspasy w obu kierunkach. Sprawdzamy postępy prac związanych z jednym z najbardziej kontrowersyjnych remontów w Gdyni w ostatnich latach.



Czy remont usprawni ci przejazd ul. Kwiatkowskiego?

Przypomnijmy: prace na ul. Kwiatkowskiego trwają od lutego tego roku. Pierwotnie miały skończyć się w październiku, ale zdecydowano się też wymienić rury ogrzewania, więc roboty się przedłużyły.

- Obecnie prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem, który zakłada zakończenie inwestycji do końca stycznia 2022 r. - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Budzą one sporo emocji, bo wprawdzie jezdnie ul. Kwiatkowskiego od estakady do ul. płk. Dąbka zostaną poszerzone do dwóch pasów, ale drugi pas w każdym kierunku będzie buspasem. To nie podoba się części mieszkańców. Kierowcy liczyli bowiem, że po remoncie będą mogli poruszać się dwoma pasami. Priorytet zyska jednak komunikacja publiczna.

Realna przewaga komunikacji nad samochodami



Dlaczego zdecydowano się wyznaczyć buspasy?

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni od lat prowadzi badania preferencji i zachowań transportowych mieszkańców Gdyni. W 2018 r. przeprowadzone zostały po raz 12. Według nich udział samochodów osobowych w realizacji podróży miejskich (bez taxi) wynosi 48,9 proc., udział transportu zbiorowego 37,1 proc., a rowerów 2,1 proc. Udział transportu zbiorowego w podróżach miejskich sukcesywnie spada jednak w odniesieniu do lat poprzednich.

- Realizując strategię miasta w zakresie równoważenia transportu miejskiego i zachęcania naszych mieszkańców do korzystania w codziennych podróżach z transportu zbiorowego, podjęto decyzję o wyznaczeniu buspasa. Szczególnie dla mieszkańców północnych dzielnic, dla których droga ta jest codzienną i jedyną możliwością dojazdu do pracy, konieczne jest stworzenie realnej przewagi transportu zbiorowego nad samochodem osobowym. Krótszy czas dojazdu jest w tym przypadku największym argumentem wspierającym wdrażanie założeń polityki transportowej naszego miasta - tłumaczy wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk w odpowiedzi na interpelację radnego Ireneusza Trojanowicza.

Remont ul. Kwiatkowskiego - co jest jeszcze do zrobienia?



Do wykonania przez głównego wykonawcę, którym jest Strabag, pozostała jeszcze część robót drogowych: całości nawierzchni górnych drogi rowerowej i jezdni, części dolnych warstw nawierzchni, części chodników i opasek, części elementów ulic (obrzeży, krawężników etc.). Wykonywane będą jeszcze roboty branży teletechnicznych, a także elektroenergetycznej: przebudowa sieci elektrycznej, ustawienia lamp oświetleniowych i montaż sygnalizacji świetlnej.

Na koniec pozostanie montaż elementów małej architektury: ławek, przysiadaków i koszy, a także zagospodarowanie terenów zielonych i wymalowanie oznakowania.

Koszty rozbudowy ul. Kwiatkowskiego



Obecnie zakres prac wyceniany jest na 23 360 471,06 zł brutto, w tym roboty finansowane przez PEWIK GDYNIA pochłoną 140 965,75 zł. Dofinansowanie Ministerstwa Infrastruktury i Ministerstwa Finansów wynosi: 9 023 794 zł brutto.

Droga rowerowa dofinansowana jest natomiast ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Wartość robót to 1 319 042,35 zł, a dofinansowanie wynosi 58 proc. kosztów kwalifikowanych.

Miejsca

Opinie (293) ponad 10 zablokowanych

  • Potrzebna jest mądrosc i szukanie kompromisow (5)

    Popadanie ze skrajności w skrajność rodzi tylko kolejne problemy. Bo puste buspasy i kilometrowe korki samochodów prywatnych to podobny absurd jak stojące w kilometrowych korkach autobusy na zwykłych pasach. Jak to rozwiązać? Nie mam pojęcia

    • 2 6

    • Przesiąść się do autobusu. (1)

      • 3 6

      • Racja, pleps do autobusu a Szczurek, Łucyk i radni - d py będą wozili w samochodach.

        Samochody nie dla bydła - zwykłych mieszkańców Gdyni.

        • 5 0

    • (2)

      To proste. Wystarczy się przesiąść do autobusu a i korek będzie krótszy i buspas mniej pusty. Jak widać rozwiązanie jest tak proste że aż niedostrzegalne zza kierownicy. Widać znajduje się tak blisko że jest w martwej strefie dla kierowcy (zarówno jeśli chodzi o widoczność jak i zdolność zrozumienia).

      • 3 4

      • Dzisiejsza komunikacja miejska jest w powijakach. (1)

        Przesiadki, korki, spóźnienia, problemy. Nie kazdemu pasuje uzależnienie od miasta. Nie kazdy dobrze sie czuje jako bateryjka w miejskim Matrixie. Likwidacja centrow handlowych, miejsce pracy, szkoła, przedszkole w miejscu zamieszkania i po problemie. Ludzie nie beda się przemieszczać bo nie bedą mieli takiej potrzeby. Bo dziziejszy sen o wolnosci w miescie to bzdura. Jak ktoś chce być wolnym - powinien wyprowadzić się z miasta. Miasto dzisiaj to system. A jego mieszkańcy sa niewolnikami systemu i stetujacymi urzędnikami "aktywistami" ktorzy innym narzucaja swoja wolę.

        • 4 1

        • Kwak zajmuje przestrzeń swoim terenochłonnym pojazdem i myśli, że nie narzuca innym swojej woli

          Tylko współczuć braku wyobraźni

          • 1 1

  • dobrze (3)

    całe życie jeżdżę na obłuże i z obłuża autobusem, w krytycznych momentach nawet i 1,5/2 godz w jedną stronę do centrum/ z centrum i wielokrotnie ch****j mnie strzela jak widzę nie kończący się sznur samochodów osobowych z 1 osobą w środku. Pewnie, ze każdy ma prawo do swojej wygody i jazdy samochodem, ale uważam ze w takich wypadkach jak Kwiatkowskiego to z dwojga złego to jest dobre rozwiązanie. inną kwestią jest fakt ze to jest jedyna droga na północ i powinna powstać jakaś alternatywa nie koniecznie z korzyścią tylko dla transportu publicznego.

    • 17 22

    • Z tą godzina to przesadziłeś

      Też jeżdżę, Też nie puste auta wkurzają. Może nie tyle auta co to, że te same osoby które powodują korki najbardziej potem na nie narzekają. Ale z tym czasem dojazdu to przesadziłeś.

      • 2 0

    • Największe korki powodują bus-pasy

      • 1 1

    • Może przesiądź się do samochodu?

      Medalu za martyrologię i tak nie dostaniesz, a pojedziesz szybciej i wygodniej.

      • 1 0

  • Pomysł z bus pasem to jest tragedia.... (2)

    Dwa pasy może by nie rozładowany korka ale na pewno by rozładowany częściowo ruch... A teraz i tak będzie korek...

    • 20 6

    • korek, kubusiu, wynika z nadmiaru samochodów (1)

      i niedostatku wyobraźni ludzi, którzy mogliby poruszać się po mieście mniej terenochłonnym środkiem transportu szybciej niż samochodem stojącym w korku.

      • 1 4

      • Korek wynika tak z nadmiaru samochodów jak kolejki do lekarza z nadmiaru pacjentów.

        • 1 1

  • Dobrze, że mam elektryka - śmigam buspasami i parkuję w SPP za darmo. (2)

    • 14 1

    • Masz fajnie, bezpłatne parkowanie zwróci się tobie po 20 latach (1)

      • 6 1

      • Stać mnie.

        Prąd mam z deputatu słonecznego - za półdarmo.
        Oszczędzam ok. 9000 rocznie na paliwie, ok. 6000 na parkowaniu i jakiś tydzień czasu omijając korki.
        Różnica w cenie między elektrykiem a podobnym (osiągi i wyposażenie) spalinowcem to jakieś 20-25 tys (albo żadna).
        Trzy lata i wychodzę na zero.

        Nie bez wad - dłuższe wyjazdy to jazda od ładowarki do ładowarki, czyli bez szans na krajobrazowe kilkaset kilometrów w weekend.

        • 2 1

  • Proszę sięgnąć do artykułu na ten temat sprzed roku (2)

    Wówczas buspasa miało nie być. I co? Jazgot, że buspasów nie będzie. Ja pisałem wówczas w komentarzu, że akurat tu szkoda pasa na buspas, bo autobusy rzadko jeżdżą. Ale myślę, że opinia publiczna miała wpływ na zmianę. Chcieliście buspas to będziecie mieć. Korki będą takie jakie były. Nie pozostanie nic innego, tylko się na busa przesiąść.

    • 12 9

    • art był gdy projekt był już gotowy i zapłacony. Dla gawiedzi dano wersje bez bus pasa (1)

      a do realizacji ten z pasem, wszak trzeba jakoś udowodnić eko terroryzm

      • 1 1

      • Skąd to wiesz?

        Nawet jeżeli tak, to faktem jest, że gawiedź o buspasie nie wiedziała i był jazgot, że go nie zaplanowano. Więc się zdecydujcie, bo i tak źle i tak niedobrze. Ja myślę, że cokolwiek miasto by nie zrobiło czy zrobiło, to bez znaczenia. Zawsze źle.

        • 0 0

  • To w styczniu farba się przyjmie?

    • 13 1

  • Gdynianie

    Cieszcie się, że daliśmy po pasie w górę i w dół. Zastanawiałem się nad buspasami plus jedna jezdnia od 00 do 10 na dół i od 10 do 24 do gory

    • 7 1

  • W Gdyni tradycyjnie (1)

    Remonty za pomocą farby i pędzla :)

    • 10 3

    • Tak, te Caterpillary z filmu to po prostu nowatorska technika lania farby

      trolle są inteligentne i ćwierćinteligentne - ty należysz do tej drugiej kategorii...

      • 4 1

  • A dymisja Łucyka kiedy? (1)

    • 28 2

    • Jak pidpadnie deweloperom.

      • 0 0

  • No ta sprawa juz jest spartolona....jedynie dobrze ze dziur nie będzie (3)

    ale kiedy zacznie sie przebudowa na ul. Unruga? Pewnie tez z bus pasami bo nie wierzę żeby było coś zrobione dla kierowców ale chociaż te dziury znikną

    • 7 4

    • tworzenie buspasów leży w interesie kierowców samochodów (2)

      aby to zrozumieć trzeba mieć odrobinę wyobraźni, niektórym jej nie dostaje, jak widać

      • 0 4

      • To że autobus będzie jeździć bus pasem, nie oznacza że wszyscy się na niego rzuca. Większość woli jeździć własnym autem. Dyrektor, Vive dyrektor, prezes czy jaki kolejek inny szef nie będzie się pocił w autobusach. Wyobraźni...

        • 2 0

      • Jestem ciekaw czy wszyscy krawaciarze zaczną poruszac sie autobusami tylko dlatego że został namalowany bus pas. Co Ty piszesz Człowieku????????

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane