- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (170 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (353 opinie)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (69 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (427 opinii)
W tym roku ruszy budowa Nowej Łódzkiej
W kwietniu ruszy przetarg na budowę ul. Nowej Łódzkiej, a jeszcze w tym roku rozpocząć się ma budowa. Czeka nas także modernizacja torowisk tramwajowych na Siedlcach i Zaspie.
- Ten niecodzienny kontrakt w sprawie budowy ul. Nowej Łódzkiej przez GIKE i DRMG jest gotowy. Inwestycję, finansowaną z dwóch różnych źródeł, wykona przedsiębiorstwo budowlane, wyłonione we wspólnie zorganizowanym przetargu. Dlatego budowa drogi i torowiska ruszy w tym samym terminie - mówi Janusz Łagowski, przedstawiciel GIKE.
Procedura przetargowa na budowę ul. Nowej Łódzkiej wystartuje najpóźniej w kwietniu br.
W ramach "Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej etap III" wiosną rozpocznie się też modernizacja torów tramwajowych na Zaspie, biegnących środkiem al. Rzeczypospolitej . Nowym torowiskiem pojedziemy już latem na odcinku od ul. Hynka do pętli tramwajowej . Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy ruszy procedura przetargowa, która wyłoni wykonawcę tej inwestycji.
W lipcu, w ramach "Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej", ruszy remont, który z całą pewnością zakorkuje ul. Kartuską i ul. Nowe Ogrody . Budowlańcy zmodernizują torowiska tramwajowe na odcinku od ul. 3 maja do pętli tramwajowej na Siedlcach . Remontowane torowisko w najbliższych latach ma stać się częścią linii tramwajowej w kierunku gdańskiej Moreny.
- Zamiast tramwajów, które podczas modernizacji torów nie będą miały po czym jeździć, na gdańskiej Zaspie i Siedlcach zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza, w postaci autobusów - mówi Izabela Kuś, zastępca kierownika wydziału programów rozwojowych w UM Gdańsk.
W dodatku, aby zapewnić płynny ruch pojazdów podczas modernizacji torowiska na Siedlcach, kierowcy pojadą też ul. Bema , którą wyremontują drogowcy. Pisaliśmy już o tym w artykule: Drogowcy wyremontują ul. Bema w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (228) ponad 10 zablokowanych
-
2010-01-16 09:03
ciekawe kiedy dowiemy się o wałku w przetargu albo (9)
że wybrano wykonawce który dał najniższą cenę ...tylko dlatego żeby wygrać przetarg a potem "jakoś to będzie" ;]
aneksy do umowy bo okaże się że koszt bedzie 3x większy i ukończenie budowy o 2 lata później- 77 62
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2010-01-16 10:49
Niektórzy tylko narzekać potrafią. To źle, tamto źle. Mentalność Homo Sowietus.
- 14 5
-
2010-01-16 11:05
NIE WIERZE !?
Myslalem ze budowa n. lodzkiej opozni sie ze wzgledow na euro, lecze jednak tak nie bedzie i bardzo dobrze. :D Teraz tylko czekac az powstanie torowisko na jablonowej :D
- 8 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2010-01-16 15:54
tak właśnie działa obowiązujące prawo (1)
>> że wybrano wykonawce który dał najniższą cenę ...tylko dlatego żeby wygrać przetarg a potem "jakoś to będzie"
- 6 1
-
2010-01-16 15:57
cd
Ucięło się - należałoby prawo zmienić tak, by w pierwszym kroku rozstrzygania przetargu odrzucać najtańszą i najdroższą ofertę. To postulat wielu szefów z branży budowlanej. Możliwe że wzrosły by koszty inwestorów, ale na pewno poprawiłaby się jakość i rzetelność opracowań czy stawianych obiektów i dróg.
- 8 4
-
2010-01-17 21:27
Pieprzą o budowie i tylko pierdzą w stołiki nasi urzędasy z rady miejskiej i za to ch cą grube pieniadze. Które by pokryły faktyczne problemy. Oby tak dalej a rząd uchwali nowe ustawy Popierajcie Kaszuba Z........ S ...........
- 1 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2010-01-17 21:32
Dziękuję
- 0 0
-
2010-01-16 09:04
nareszcie ruszyli głowmi !!!!! (2)
- 35 9
-
2010-01-16 15:11
Niech rusza lopatami!
I tak juz jest o 10 lat za pozno!!! Jak mozna pozwolic wybudowac kilka duzych osiedli bez infrastruktury??? Urzedasy w UM za to odpowiedzialni zazwyczaj siedza i pachna... Stabilnie i bezpiecznie okupuja swe s****dolki - nie stac ich na logiczne i rzeczowe decyzje.... Czy ktos tam w ogole nad tym panuje?
- 11 2
-
2010-01-16 19:22
Ciekawe kiedy ruszą
głowami w sprawie torów do lotniska
- 2 0
-
2010-01-16 09:04
Wreszcie coś się dzieje, mam pytanie, dlaczego nie można u nas zbudować trakcji trojlebusowej jak wGdyni? (25)
- 14 130
-
2010-01-16 09:07
najpierw niech na pomorzu wybudują tą atomówke ...
po z prądem ponoc duży problem w naszym regionie
- 17 5
-
2010-01-16 09:11
tramwaj lepszy (4)
po co nam trolejbusy? tramwaj jeździ swoim torem i nie stoji w korku jak to jest z trolejbusami
- 63 2
-
2010-01-16 11:42
(3)
Nie widziałeś korków na torach? Wystarczy że jeden stanie, jak choćby ostatnio pod estakadą, i pół miasta bez tramwajów.
- 6 18
-
2010-01-16 11:53
wystarczy zrobić mijankę i korka na torowisku ni ma
co zresztą jest w planach ... mysiu pysiu , misiu pisiu
- 20 2
-
2010-01-16 12:51
Tak.., tacy idioci by zlikwidowali tramwaje dla kilku takich sytuacji w roku.. Gdzie się tacy rodzą? (1)
- 24 1
-
2010-01-16 12:57
no właśnie...chyba w Gdyni
- 26 4
-
2010-01-16 09:24
trolejbusy się tak samo korkują jak autobusy (2)
tramwaje po wydzielonych torowiskach omijają korki
trolejbusy nie
pozdrawiam kumatych- 32 2
-
2010-01-16 09:48
ale trojlebusy są ciche i niezanieczyszczaja miasta, dlatego są lepsze od autobusów (1)
pozdrawiam niekumatych
- 3 34
-
2010-01-16 10:34
ale wciąż gorsze od tramwajów..
na świecie generalnie buduje się linie tramwajowe bo są zdecydowanie efektywniejsze - trolejbusy to stare rozwiązanie spotykane praktycznie tylko na wschodzie.
- 29 1
-
2010-01-16 09:24
(3)
Ja chcę metro!
- 12 8
-
2010-01-16 09:35
(1)
Masz - metro powierzchniowe - SKM.
- 24 2
-
2010-01-16 19:09
czyli S-Bahn
!
- 4 2
-
2010-01-16 18:14
pozaslaniaj szyby w SKM, bedziesz mial idealne metro :)
- 11 0
-
2010-01-16 09:24
(1)
trolejbus może jeździć swoim pasem - poza tym byłaby to dodatkowa jezdnia dla np. karetek i straży pożarnej, które po torowisku nijak pojadą. A na cwaniaków są sposoby - np. pas odgrodzony płotkiem itp.
- 1 24
-
2010-01-16 10:24
Jedź do Krakowa lub Warszawy i zobacz co to jest buspas na torowisku tramwajowym.
- 10 0
-
2010-01-16 09:29
uwalili Fikaowo, Uwalili Witomino - jedynie remonty trakcji będą (5)
- 4 0
-
2010-01-16 09:46
I bardzo dobrze że uwalili. Po co trolejbus na Fikakowie ????????
- 6 4
-
2010-01-16 09:47
I dobrze (3)
Bo nawet nie spytali mieszkańców Fikakowa o zdanie. A tu większość nie chce trolejbusów a raczej trakcji pod nosem. Trolejbusy sa wspaniałym niekopcącym środkiem transportu ale na głównych arteriach miasta a nie na ciasnych uliczkach takich sypialni jak Fikakowo!!! Podobno krążyła po Fikakowie jakaś ankieta - tylko że nikt z mieszkańców o niej nie słyszał !!!
- 5 2
-
2010-01-16 10:08
(1)
Była, brało w niej udział 1% (!!!!!) mieszkańców Wielkiego Kacka czyli w rzeczywistości 100 osób. Jak wiadomo WK to nie tylko Fikakowo więc kilkadziesiąt osób zdecydowało o poprowadzeniu linii - porażka.
Osobiście nie znam nikogo kto by brał udział w ankiecie i chciał tej linii.- 3 0
-
2010-01-16 12:59
wielki kac dzisiaj...wielki...
- 7 2
-
2010-01-16 17:08
oczywiscie, prad bierze sie przeciez 'z nieba'
- 3 2
-
2010-01-16 09:46
"u nas" to znaczy gdzie?
- 2 0
-
2010-01-16 15:29
Wiesz po co sa te linie nad ulicami?
chronia sledzie przed mewami;) a co do trolejbusow to kicha psuja efekt wizualny miasta pozatym duzo wypadkow wystepuje bo ktos zerwal linie albo cos takze to w gdansku by sie nie oplacalo a tramwaje czemu nie;) przynajmniej w korkach nie stoja;)
- 11 0
-
2010-01-16 16:00
Trolejbus
Bo trolejbus to tak jak autobus, jest zależny w 100% od ruchu na ulicach. Tramwaj zaś tylko w kilku procentach. Jazda tramwajem jest sprawniejsza i szybsza od autobusu czy trolejbusu.
- 6 0
-
2010-01-17 09:34
Dlatego, że trolejbus łączy w sobie
wady tramwaju i autobusu.
- 3 0
-
2010-01-16 09:07
(8)
W Gdańsku się robi a w Gdyni się pisze (o budowie obwodnicy północnej, o budowie wiaduktu na Puckiej, a P&R na Wzgórzu). Oto wielka różnica. W Gdyni PR UM tak nam mąci w głowie że popieramy Szczurka w 85% !
To przecież jawne oszustwo i nabijanie mieszkańców Gdyni. Czy my kiedykolwiek zmienimy prezydenta ?
I prosze czepiac sie Gdyni a nie Gdańska w glupich komentarzach poniżej.
Bo chodzi mi o mojego prezydenta Gdyni - który dużo gada a mało robi !- 70 24
-
2010-01-16 11:21
jeszcze jedna kwestia (1)
Adamowicz na promocje wydaje 7 milionów
Szczurek - 18 milionów
Niedługo wmówi wszystkim, że jest najlepszym kandydatem na papieża...- 19 2
-
2010-01-17 11:27
zaraz...
to on nie jest papieżem?!?
- 4 0
-
2010-01-16 21:24
(4)
z inwestycji drogowych Gdynia zbudowała w ostatnich latach:
- Różową
- estakadę Kwiatkowskiego
- poszerzoną Janka Wiśniewskiego
w tej chwili przebudowuje węzeł Wzgórze.. jeśli to dla ciebie oznacza "w Gdyni się pisze" (w domyśle "tylko") to napisz co takiego powstało w Gdańsku?
- przedłużona AK (do nikąd)?
- nieposzerzona Spacerowa
- przebudowana Łostowicka wpuszczona w ten sam co wcześniej korek na AK?- 11 1
-
2010-01-16 21:32
(3)
zapomniałem jeszcze o moście wantowym do... no właśnie, dokąd?
- 5 2
-
2010-01-17 08:44
Gdyby nie most wantowy
nie byłoby DCT.
Każdy remont Siennickiego powodował odcięcie Przeróbki, Stogów, P. Północnego. Co do innych przykładów zgadzam się.- 1 0
-
2010-01-17 14:17
za który teraz by trzeba było zabulić 2x tyle... (1)
- 2 0
-
2010-01-17 21:56
ale z drugiej strony
konserwacja i utrzymanie przez te lata nie była za darmo.
- 1 0
-
2010-01-21 12:39
a co takiego "robi się" w Gdańsku, proszę o przykłady
- 1 0
-
2010-01-16 09:07
A będzie to wyglądało tak: (4)
Najpierw ukradną pieniądze na budowę, a potem materiały. - oczywiście "w sposób legalny".
- 26 27
-
2010-01-16 11:22
po sobie chyba sądzisz (1)
- 4 2
-
2010-01-16 12:30
bardziej po tobie i tobie podobnym
- 1 3
-
2010-01-16 18:39
(1)
Jak nie będziesz się mieszał, to nikt niczego nie ukradnie. Nie mierz wszystkich swoją miarą.
Twoja wypowiedż jest żenująca. Zadania są współfinansowane ze środkó UE i podlegają kontroli przynajmniej 3 krajowych instytucji o unijnych i takich jak NIK i CBA nie wspomnę.- 3 3
-
2010-01-16 19:36
Za dużo już było podobnych "inwestycji", żebym nie wiedzial jak to dziala. Gdzie ty zyjesz anonim ? Najpierw kolega kolegi robi "projekt" i kasuje legalne ile sie da, później zostaje ogłoszony "przetarg", hehe :) - o co w tym chodzi to już powinienes wiedziec.
Następnie pozostaje już niewiele kasy i zostaje wybrany wariant "oszczędny" czyli przeważnie zamiast dwóch pasów robimy jeden i pobocze lub miejsce sciezke rowerową.
A żeby było taniej - zaoszczędzimy na materiale.
Po paru latach robota jest do poprawy, albo dlatego , ze sie popsulo albo dlatego, ze jednak wybrany wariant już się nie sprawdza.
Bylo nie bylo - mnóstwo mozliwosci do wyplyniecia kasy.- 2 0
-
2010-01-16 09:09
Sio (1)
Adamowicz musi odejść
- 68 27
-
2010-01-16 16:46
będą korki na Kartuskiej
więcej wysepek debile niech zrobią na jezdni i podwyższą krawężniki, najgorsze, że nie ma alternatywy dla Adamowicza tfuu
- 4 2
-
2010-01-16 09:10
Panie Adamowicz- i tak na ciebie nie zagłosujemy (5)
- 93 43
-
2010-01-16 11:51
a my zagłosujemy :) (2)
- 6 17
-
2010-01-16 13:10
a my nie zagłosujemy:) (1)
- 13 4
-
2010-01-16 18:41
Nie mieszaj Klubu do wyborów, bo ani ty ani nikt inny nie ma do tego prawa. Aswoją wypowiedzią potwierdzasz tylko, że bardziej liczy się dla ciebie wynik wyborów niż dobre imię Klubu
- 4 1
-
2010-01-16 21:08
(1)
Tylko jak zagłosować gdy już mija jego druga kadencja. Na trzecią prawnie nie może wystartować
- 1 1
-
2010-01-17 11:29
niestety może
mylisz prezia RP z preziem GD
- 1 0
-
2010-01-16 09:16
Na granicy Chełmu i Ujeściska? A gdzie tam jest Chełm? (9)
Wszystko co jest za rowem na Wilanowskiej to już jest Ujeścisko i mieszkańcy chociażby osiedla Wilanowska czują się mieszakńcami Ujeściska.
Tak na marginesie, czy w naszym mieście do jakiej realizacji jakiejkolwiek inwestycji konieczne jest powoływanie spółki? Oczywiście plusem jest promowanie zatrudnienia, najlepiej specjalistów a jeszcze lepiej kiedy taki specjalista jest kolegą, tylko szkoda, że z naszych podatków...
Wydaje mi się, że realizacją tych inwestycji powinni zająć się specjaliści z urzędu miejskiego a jeśli nie mają kompetencji to w takim razie czym się zajmują oprócz siedzenia i jedzenia kanapek?
Żałosne.- 27 23
-
2010-01-16 10:21
Jakbys się nieco bardziej interesował tym co sie dzieje w mieście (8)
to byś nie pisał takich dyrdymałów o POwoływaniu spółek.Otóż DRMG to nie jest żadna spółka a GIKE POwstało na Euro a nie z okazji budowy 1200m i 34cm nowej ulicy.A POtem zdziwienie że tacy PełoWcy idą, głosują i masz babo placek.
- 3 3
-
2010-01-16 11:08
Wlasnie o tym mowa, g.. mnie obchodzi ze powstalo z okazji Euro budowy ECSu czy czegokolwiek (7)
Grupka ludzi wydaje publiczne pieniadze tworzac sobie spoleczki, nowe stanowiska pracy, zarzady i menedzerskie pensje.
- 5 2
-
2010-01-16 21:30
ażne żeby asfalt był prosty
bo mam zamiar tam nieźle zapitalać.
- 0 1
-
2010-01-16 21:30
ważne żeby asfalt był prosty
bo mam zamiar tam nieźle zapitalać.
- 0 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2010-01-16 09:17
Najgorsze jest to, że zagłosujemy na Adamowicza ! (14)
Bo jak przeciwnikiem w wyborach ma być jakiś tam Jaworski no to sorry...
- 65 28
-
2010-01-16 09:29
(5)
ponoć cymański.... i chociaż go nie cierpie zagłosuje na niego :-( dośc już budynia
- 12 23
-
2010-01-16 09:36
Przeginasz... (2)
Są jeszcze inni. Ty sobie Cymańskiego wyobrażasz jako prezydenta? Serio pytam.
- 23 5
-
2010-01-16 11:37
(1)
nie wyobrażam....ale bardzoej jestem w stanie sobie wyobrazić jego niż kolejne budyniowe lata ;/
- 5 10
-
2010-01-17 21:36
nie lubię budyniu
ale zawsze lepsze to niż cynamon...
- 3 1
-
2010-01-16 11:13
Bez przesady, może tym razem lepiej dać szansę komuś mniej znanemu, bez 'zaplecza'? (1)
Wystarczy, że pojawi się ktoś konkretny i rzeczowy, z pomysłami i energią do działania!
- 19 1
-
2010-01-17 11:30
ja bym zaimportował prezydenta Wrocławia
a jak się nie da, to przegłosował włączenie Gdańska do Wrocławia jako dużej dzielnicy.
- 5 0
-
2010-01-16 10:35
niestety ale taka prawda
jaki jest Adamowicz kazdy wie, ale trzeba przyznac ze z tej calej zbieraniny jaka zawsze startuje na fotel prezydenta to jest on jednak najmniejszym zlem..
- 13 9
-
2010-01-16 10:41
Niekoniecznie (2)
Może będzie kandydat
http://wybrzeze24.pl/gazeta-gdanska-aktualnosci/gdansk-potrzebuje-kadrowej-zmiany
Ja Adamowicza w czambuł nie potępiam ale to nie możliwe żeby nie było lepszych od tego "celebrytka".- 13 0
-
2010-01-17 00:02
(1)
Jeśli to będzie prawdą toi to jeden z najlepszych kandydatów na ten fotel. T bardzo dobry menadżer a takiego Gdańśk potrzebuje.
- 2 1
-
2010-01-17 11:35
doskonała wiadomość
ma mój głos 'w ciemno'. Każdy menedżer będzie lepszy od tej rozlazłej ministranckiej kluchy-celebryty.
- 3 0
-
2010-01-16 13:11
chyba ze KONONOWICZ:)
- 2 3
-
2010-01-16 13:42
po co glosowac?
i tak nie ma na kogo
jakby frekwencja byla 1% mozy be sie obudzili
ja wybory bojkotuje od 2002- 1 4
-
2010-01-16 17:51
Widzę, że takich jak ja było więcej
Gdyby Budyń miał 4 lata temu jakiegokolwiek innego sensownego kandydata to przedał by z kretesem.
Mam nadzieję, że teraz będzie miał kontrkandydata na którego będzie można oddać głos.- 6 0
-
2010-01-16 18:43
Jak wystartuje Cymański to będzie jazda - przecież on był burmistrzem Malborka. W d... będzie miał Gdańsk i dobro Miasta, bo jest z Malborka i oprócz osadzania swoich w aparacie władzy będzie działał w stronę Malborka
- 2 2
-
2010-01-16 09:21
Jest okazja na kolejny apartament dla Adamowicza. Na dzisiaj ma już 4. (5)
Shalom!
- 58 21
-
2010-01-16 09:29
(1)
oczywiście nie po cenach rynkowych :)
- 7 4
-
2010-01-16 09:47
zdecydowanie preferencyjnych :)
- 6 4
-
2010-01-16 09:37
(2)
zal dupe Ci ściska buraku że zbierasz złom? Było trzeba się uczyć gamoniu i startować w wyborach na prezydenta to nie miał bys kompleksów!
- 15 31
-
2010-01-16 13:12
fan budynia sie odezwał
- 9 5
-
2010-01-17 14:21
pewnie ktoś z rodziny, niedaleko pada jabłko od jabłoni ;)
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.