- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (173 opinie)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (360 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (70 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (429 opinii)
W tym roku ruszy budowa Nowej Łódzkiej
W kwietniu ruszy przetarg na budowę ul. Nowej Łódzkiej, a jeszcze w tym roku rozpocząć się ma budowa. Czeka nas także modernizacja torowisk tramwajowych na Siedlcach i Zaspie.
- Ten niecodzienny kontrakt w sprawie budowy ul. Nowej Łódzkiej przez GIKE i DRMG jest gotowy. Inwestycję, finansowaną z dwóch różnych źródeł, wykona przedsiębiorstwo budowlane, wyłonione we wspólnie zorganizowanym przetargu. Dlatego budowa drogi i torowiska ruszy w tym samym terminie - mówi Janusz Łagowski, przedstawiciel GIKE.
Procedura przetargowa na budowę ul. Nowej Łódzkiej wystartuje najpóźniej w kwietniu br.
W ramach "Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej etap III" wiosną rozpocznie się też modernizacja torów tramwajowych na Zaspie, biegnących środkiem al. Rzeczypospolitej . Nowym torowiskiem pojedziemy już latem na odcinku od ul. Hynka do pętli tramwajowej . Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy ruszy procedura przetargowa, która wyłoni wykonawcę tej inwestycji.
W lipcu, w ramach "Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej", ruszy remont, który z całą pewnością zakorkuje ul. Kartuską i ul. Nowe Ogrody . Budowlańcy zmodernizują torowiska tramwajowe na odcinku od ul. 3 maja do pętli tramwajowej na Siedlcach . Remontowane torowisko w najbliższych latach ma stać się częścią linii tramwajowej w kierunku gdańskiej Moreny.
- Zamiast tramwajów, które podczas modernizacji torów nie będą miały po czym jeździć, na gdańskiej Zaspie i Siedlcach zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza, w postaci autobusów - mówi Izabela Kuś, zastępca kierownika wydziału programów rozwojowych w UM Gdańsk.
W dodatku, aby zapewnić płynny ruch pojazdów podczas modernizacji torowiska na Siedlcach, kierowcy pojadą też ul. Bema , którą wyremontują drogowcy. Pisaliśmy już o tym w artykule: Drogowcy wyremontują ul. Bema w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (228) ponad 10 zablokowanych
-
2010-01-16 11:42
a Spacerowa ? (3)
jak sie cos spartaczy to chyb powinno sie naprwic?
- 10 1
-
2010-01-16 12:08
Spacerowej nie będzie (2)
bo Osowa zabudowała rezerwę pod T. Lęborską a później zablokowała doprowadzenie tej trasy wg pierwotnych planów do węzła Wysoka.
Nie chcieliście to nie będzie.- 1 1
-
2010-01-16 15:34
chodzi o wezel przy realu
tam trzeba niewiele by zrobic wielu dobrze
- 1 0
-
2010-01-17 11:44
powtarzasz starą gadkę
ale tymi urzędniczymi bredniami nikogo nie oszukasz.
Brak terenów pod drogę za obwodnicą w niczym nie przeszkadza, żeby poszerzyć Spacerową na odcinku Oliwa-Obwodnica. Tylko jak się wzięło i odpuściło Geantowi, to teraz trzeba jakoś swoją porażkę zagadać, prawda?- 2 0
-
2010-01-16 11:51
Dżizas! Toć to zaraz wybory?!?! Kiełbasa wyborczas się zaczęła!?
bo coś mi tu nie gra....
- 11 0
-
2010-01-16 11:59
Zakręty
Byle tylko zakręty w końcu były takie żeby autobusy nie musiały jeżdzic po chodnikach i sąsiednich pasach. No i żeby były zatoczki.
- 11 0
-
2010-01-16 12:02
Dla rowerów
A ścieżka rowerowa jest zaplanowana?
- 6 1
-
2010-01-16 12:10
w ankiecie powinno być (3)
Tak, gdy ceny biletów będą na normalnym poziomie. Przykład: 4 osobowa rodzina jedzie z chełmu do opery płacąc:
2x ulgowy bilet - 3,00
2x normalny bilet - 6,00
to wszystko x2 bo jeszcze powrót = 18 zł
18 zł to:
4 litry benzyny - 40km przejade autem za tyle
4,5 litra ropy - 55km przejade autem
9 litrów lpg - 80km przejade autem
Z chełmu do opery jest 6km x2 czyli 12km i sie pytam gdzie to sie kalkuluje ?? i jaką zachęte mają mieszkańcy do korzystania z komunikacji miejskiej? juz nie mówie o warunkach podróży komunikacją, a samochodem. Powiem tyle wsadzcie se w d**e waszą komunikacje!- 19 4
-
2010-01-16 12:31
Dla takiego przypadku nigdzie komunikacja miejska nie jest konkurencją
chyba że gdzieś na wschodzie.
W przypadku samochodu nie liczysz kosztu kierowcy, utrzymania samochodu i masz komplet pasażerów. Komunikacja miejska ma konkurować z przejazdami jednoosobowymi (maks dwu) i to nie zawsze ceną ale np. czasem jazdy. Tramwaj powinien jechać (szybko) gdy auta stoją w korku. Już tu było mówione, że dopłaty do biletów są spore więc taniej nie będzie.- 4 1
-
2010-01-17 11:52
oszukujesz tą kalkulacją (1)
bo przyjąłeś koszt biletów _jednorazowych_.
Jeśli ktoś świadomie decyduje się na zastąpienie samochodu komunikacją miejską (podkreślam, zastąpienie a nie okazjonalne korzystanie) to kupuje bilet miesięczny. I tu już kalkulacja wygląda zupełnie inaczej. Samo OC za pojazd średniej wielkości to około 600zł rocznie -> 50zł miesięcznie. Roczne badania techniczne - kolejna stówa. Zauważ, że nie przejechaliśmy jeszcze ani kilometra - to są koszty stałe. Jak rzadko jeździsz, to przydał by się parking strzeżony, żeby ci samochodu na części nie rozkradli - kolejna stówa *miesięcznie*.
Jak widać, komunikacja miejska nie jest wcale taka droga w porównaniu do samochodu. Żeby tylko jeszcze była wygodna, czysta i punktualna....- 4 2
-
2010-01-17 22:05
naprawdę nie rozumiem tych minusów
proszę o jakieś kontrargumenty.
We wszystkich europejskich miastach, w których byłem sytuacja była dokładnie taka: względnie drogie bilety jednorazowe i dostępne cenowo bilety okresowe (weekendowe, tygodniowe, miesięczne). Przecież to ma sens.- 0 0
-
2010-01-16 12:46
(3)
DLACZEGO TYLKO PRZED WYBORAMI COŚ SIĘ DZIEJE W POLSCE???? POTEM DŁUGO DŁUGO NIC!!!! OSOBIŚCIE NIE ROZUMIEM DLACZEGO NIE DOKOŃCZONO UL. ARMII KRAJOWEJ PRZECIEŻ NIE ZOSTAŁO AŻ TAK DALEKO DO OBWODNICY Z TEGO MIEJSCA W KTÓRYM ZAKOŃCZONO PRACE????!!!
- 6 2
-
2010-01-16 13:39
nie krzycz, wyluzuj (2)
- 1 1
-
2010-01-16 14:38
(1)
PRZECIEŻ NIE KRZYCZĘ TYLKO PYTAM.
- 0 0
-
2010-01-17 11:53
to napraw klawiaturę
w marketach już za 20zł
- 0 0
-
2010-01-16 12:50
A ludzie bez samochodu muszą jezdzic komunikacją miejską !
- wyrwigrosze jedni !
- 2 1
-
2010-01-16 13:01
(3)
Nowa Łódzka powinna być zbudowana 2 lata temu, gołym okiem widać jak Swiętokrzyska nie wytrzymuje już natężenia osiedli budowanych w strone obwodnicy, a oni myślą,że Nowa Łódzka coś zmieni. Teraz już dojechać na pętle w godzinach rannych na Chełm to koszmar, a za dwa lata (jeśli w ogóle powstanie ta ulica) to już nie bedzie sie tego odczuwać....bo w międzyczasie zbudują kikadziesiąt bloków na Zakoniczynie i Kowalach. Nie ma infrastruktury, nie ma sprawnej komunikacji...
- 16 1
-
2010-01-16 13:40
nikt ci nie każe tam mieszkać,masz wolny wybór (1)
- 2 6
-
2010-01-17 00:23
i całe szczęście że mi nikt nie każe mieszkać w zapóźnionym, brudnym, zaniedbanym i śmierdzącym gdańsku. Mimo to szkoda mi mojego rodzinnego miasta
- 1 1
-
2010-01-17 18:56
to nie jest problem infrastruktury
tylko wyobraźni i polityki zachęcania do korzystania z alternatyw samochodu
Poszerzanie ulic tylko przesuwa korki, tak jak popuszczanie pasa nie leczy otyłości- 1 0
-
2010-01-16 13:05
Modernizacja torowisk (1)
Po jaką cholerę wprowadzać komunikację zastępczą w postaci autobusów,które i tak będą stały w korkach. Mamy przecież tramwaje z kabiną sterowniczą po obu stronach więc można remontować jeden tor, a na drugim puścić właśnie taki tramwaj. Dwie sprzęgnięte jednostki kursujące od Huciska na Siedlce i z powrotem spokojnie wystarczą, a częstotliwość kursowania z uwagi na długość tego odcinka nie przekroczyłaby 20 minut.
- 12 0
-
2010-01-17 11:55
ale remont
dwa razy dłuższy, a więc i droższy.
- 0 0
-
2010-01-16 13:29
Niby tak ale...
Dortmundy po płaskim nie pojadą,tylko na Chełm uda im się kursować.Po mojemu niech miasto ciągnie linię tramwajową prosto do Krakowa,ale koniecznie przez Tczew.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.