• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W wakacje rusza remont gdyńskiego dworca

Michał Sielski
25 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
W 2011 roku dworzec Gdynia Główna będzie wyglądał całkiem inaczej, ale głównie wewnątrz. W 2011 roku dworzec Gdynia Główna będzie wyglądał całkiem inaczej, ale głównie wewnątrz.

Pięć firm złożyło oferty na pierwszy etap remontu dworca w Gdyni. Najtańsza jest oferta konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Infraestructuras opiewająca na nieco ponad 31 mln zł. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, remont rozpocznie się w lipcu.



Czy remont wnętrza dworca wystarczy by zmienić jego wizerunek?

- Głównym kryterium wyboru będzie cena, teraz zacznie się część niejawna procedury przetargowej. Dopiero potem wskażemy wykonawcę - zaznacza Paulina Jankowska z zespołu ds. relacji z mediami PKP SA.

Trudno jednak spodziewać się, że wykonawcą remontu będzie inna firma. Kolejna oferta, złożona przez Budimex SA jest o 4 mln zł droższa. Warbud chce zrobić remont za ponad 41 mln zł, a w najdroższej ofercie konsorcjum założonej przez firmy: Hydrobudowa Polska, Hydrobudowa 9, Remaxbud i AK-Bud Kurant, wyceniono prace na niemal 46 mln zł. Tylko nieco ponad milion zł mniej chciało konsorcjum Doraco i firmy Stabilator.

Na tę część remontu PKP przeznaczyło 58,5 mln zł, choć wcześniej szacowano, że roboty mogą kosztować nawet grubo ponad 130 mln zł. - Zrobimy wszystko, by remont zakończył się w pierwotnie planowanym terminie, czyli najpóźniej w pierwszym kwartale 2012 roku. Z naszych doświadczeń wynika, że remonty innych dworców kończyły się przed czasem - mówi Adam Neumann, dyrektor gdańskiego oddziału PKP Dworce Kolejowe.

Władze PKP liczą, że uda się skończyć remont jeszcze w 2011 roku. Przez cały czas remontu dworzec będzie otwarty, gdyż prace będą prowadzone etapami.

Co się zmieni na dworcu Gdynia Główna?

Zmienione zostaną praktycznie całe wnętrza, wraz z połączeniem dworca kolejek SKM z osobowym. Będą ruchome schody, dodatkowe piętro i duży sklep spożywczy. Gruntownie wyremontowane zostaną ściany, sufity i posadzki, wymienione będą drzwi i okna. Znikną stragany z bielizną. Nie zmieni się za to bryła budynku, który jest objęty ochroną konserwatora zabytków.

Opinie (164) 3 zablokowane

  • Dlaczego cena jest głównym wyznacznikiem a nie jakość ja się pytam...a za 2 lata będzie remont po remoncie...tak jak z Estakadą (2)

    • 19 3

    • A co Ci nie pasuje z Estakadą?

      • 1 3

    • Bo o jakość

      szczególnie projektu to już zadba PKP.
      Zapraszam do Tczewa :-(

      • 2 0

  • No to zaoszczędzili

    Początkowo wyceniono prace na ponad 130 mln zł a skończyło się na 31 mln :/ Podejrzewam że gdyby faktycznie wpakować w ten dworzec 130 mln zł to mógłby stać się naprawdę nowoczesny i pełnić rolę wizytówki miasta i na dodatek za te pieniądze można by zmienić całe otoczenie dworca z parkingami postojami taxi itp. a tak znowu zaoszczędzili i szału pewnie nie będzie.

    • 19 0

  • :) (3)

    jakby nie było po remoncie bedzie napewno lepiej. Dworzec, nie ma co ukrywac, jest w fatalnym stanie, przynosi wstyd pieknej Gdyni, najlepszego miasta w trojmiescie rzecz jasna i oczywista;)

    • 13 4

    • Najlepszego miasta z najgorszym dworcem w Polsce. (2)

      Oczywista :)

      • 3 2

      • (1)

        Eeee... w Redzie jest gorszy.

        • 2 0

        • Oj nie, w Rumi mają bardziej syfny.

          • 1 0

  • znowu zniknie troche granitowych plyt (1)

    a zamiast nich pojawi sie bardzo "elegancka" kostka betonowa i ewentualnie glazura. Ciekawe gdzie podzial sie granit, ktory zniknal podczas remontu schodow tunelu od strony ulicy Morskiej w latach 90tych. Teraz tez pewnie cos zniknie...

    • 19 1

    • 30mln. odejmij 130mln., które się tak naprawdę należy

      wykonawca jakoś musi sobie odbić straty

      • 1 0

  • Tak jest, wybierzcie najtańszy projekt by potem spuszcac głowe ze wstudu

    dlaczego nie wybiorą droższego i odwarznego projektu zeby powstala wizytówka miasta a nie badziew ala pSi tałers

    • 11 0

  • Cena? (1)

    Czemu zawsze głównym kryterium jest cena? Cholerny kraj tandeciarzy. Z kartonu najlepiej zróbmy dworzec.

    • 16 1

    • Bo to gdynia

      teraz będzie po europejsku wszystko przecież, a za 2-3 lata się samo rozwali :)

      • 2 1

  • Powinny postawic nowy. (2)

    Nie podoba mi się to że nie burzą istniejącego komunistycznego molocha , tylko fundują mu remont. Gdynia powinna mieć piękny dworzec nawiązujący do jej charakteru - tak jak za czasów ll RP mieliśmy piękny dworzec w stylu dworkowym tak obecnie powinnyśmy mieć dworzec ultranowoczesny nawiązujący do morskiego i nowoczesnego charakteru miasta.

    • 9 5

    • Nie stać Gdyni na nowy

      cała prawda.

      • 3 3

    • krew zalewa

      No tak, najlepiej zburzyc i postawic taki co lepiej pasuje. Nie wazne walory architektoniczne. Wszyscy w Gdyni wiedza lepiej.

      • 1 1

  • Hura!

    Hura!

    • 3 3

  • i duży sklep spożywczy (5)

    obstawiam biedronkę albo lidla
    ;))

    sieć dyskontów = doskonały sposób na wyciągnięcie kasy z tego kraju-raju przez portugalczyków lub niemców

    • 11 2

    • dlatego kupuje od Polakow (2)

      spracowanych ludzi, na targu
      taniej i wszystko swieze!!

      • 0 1

      • i zgniłe (1)

        i zgniłe

        • 0 1

        • przeciez napisal ze swieze

          kup pseudorzodkiewke w lidlu
          i polska rzodkiew z polskiego pola
          stary!!!!

          niebo a ziemia!

          • 1 0

    • (1)

      Marcin, Polacy też mają swoje cieci dyskontów: Polo Market, Piotr i Paweł (zwany delikatesami), Bomi (firma z Gdyni), Stokrotka i Delima (należące do PSS Społem).

      • 0 0

      • sprawdz udzialy w rynku tych polskich dyskontow

        liderami jest
        - biedronka
        - lidl
        - potem auchan express

        nasze polo markety i bomi maja znikomy udzial % w rynku

        • 0 0

  • Jak ktoś mówi,że zrobi coś warte 58 za 31 a inni średnio oferowali za 41-46 to gdzie jest haczyk ? Jakość pracy, jakość materiałów, gwarancja wykonania w terminie i gwrancja na roboty i materiały ?????????? Pytań jest więcej a zwycięsca ostatnio ma kłopoty na wygranych przetargach. Mostostal Warszawa to tylko kilka biurek i masa układów i układzików oraz wydymani na kasę podwykonawcy - żródło sukcesów w przetargach.

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane