• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wakacje bez tramwaju na al. Havla

Maciej Korolczuk
2 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Konieczność wpięcia nowego torowiska z Nowej Warszawskiej sprawi, że w wakacje na al. Havla zostanie całkowicie wstrzymany ruch tramwajów. Konieczność wpięcia nowego torowiska z Nowej Warszawskiej sprawi, że w wakacje na al. Havla zostanie całkowicie wstrzymany ruch tramwajów.

Mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska w wakacje będą musieli radzić sobie bez tramwaju na al. HavlaMapka. Ruch tramwajów zostanie tam wstrzymany ze względu na konieczność połączenia al. Havla z nowym torowiskiem na Nowej Warszawskiej. Między 25 czerwca a 31 sierpnia będzie tam funkcjonować autobusowa komunikacja zastępcza, za którą zapłaci wykonawca robót.



Wycofanie w wakacje tramwajów z al. Havla spowoduje:

To nie będą łatwe wakacje dla pasażerów komunikacji miejskiej na południu Gdańska. W związku z koniecznością wpięcia nowego torowiska w ciągu Nowej Warszawskiej wykonawca wraz z inwestorem robót zdecydowali o całkowitym wstrzymaniu ruchu tramwajów na al. Havla.

Ostatni tramwaj na pętlę Łostowice-Świętokrzyska wjedzie 24 czerwca. Dzień później zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza i tak będzie aż do końca wakacji.

ZTM: to można zrobić tylko w wakacje



Jak tłumaczy Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego, tego typu prace mogą być przeprowadzone wyłącznie w czasie wakacji, gdy ruch na wielu liniach wyraźnie spada.

- Wiele osób ma w tym czasie urlopy, a w szkołach jest wakacyjna przerwa - podkreśla Zomkowski. - To jedyny moment, gdy można przeprowadzić tego typu prace. To nie jest zwykły remont weekendowy, jak choćby ostatnie prace na al. Zwycięstwa, gdzie budowane jest naziemne przejście dla pieszych. Na al. Havla trzeba przebudować całe skrzyżowanie, zmieni się jego geometria, dlatego został wybrany okres najmniejszego ruchu.
W czasie 10 tygodni prac pasażerowie będą korzystać w tym miejscu z autobusów. Co ciekawe, za funkcjonowanie komunikacji zastępczej zapłaci wykonawca robót.

- Z perspektywy wykonawcy oczywistym więc jest, by taka organizacja ruchu trwała jak najkrócej. Ale ze względów technologicznych pewnych rzeczy przeskoczyć się po prostu nie da - tłumaczy Zomkowski.
Szczegóły wakacyjnej organizacji ruchu na Havla miasto ma ogłosić w najbliższym czasie. Wiadomo, że przy przystanku WilanowskaMapka planowany jest rozjazd nakładkowy umożliwiający kursowanie dwukierunkowych tramwajów. Linie 2 i 6 będą tam kończyć i rozpoczynać swój bieg. Z kolei większość linii autobusowych zamiast kończyć swoją trasę na pętli Łostowice-Świętokrzyska, zostanie skierowana do pętli Chełm WitosaMapka.

  • Prace na skrzyżowaniu Nowej Warszawskiej z al. Havla potrwają ok. 10 tygodni.
  • Prace na skrzyżowaniu Nowej Warszawskiej z al. Havla potrwają ok. 10 tygodni.
  • Prace na skrzyżowaniu Nowej Warszawskiej z al. Havla potrwają ok. 10 tygodni.

Takiego skrzyżowania nie ma w całym Gdańsku



A samo skrzyżowanie - o czym pisaliśmy w styczniu - będzie unikalne w skali całego Gdańska.

Torowisko na al. Havla zostanie rozbudowane do trzech torów. Przystanek od strony Chełmu zyska dodatkowy peron, skąd wsiadać będą pasażerowie skręcający w Nową Warszawską.

Z kolei tramwaj kursujący na wprost w kierunku pętli Łostowice-Świętokrzyska nie pojedzie po śladzie dzisiejszego toru, gdyż torowisko odbije delikatnie w prawą stronę, by zmieścić tam dodatkowy tor (tzw. sortujący) dla tramwajów jadących od Świętokrzyskiej i skręcających w Nową Warszawską.

Dzięki temu tramwaj jadący na wprost nie będzie musiał się zatrzymywać i czekać, aż ten skręcający opuści skrzyżowanie.

Tak wygląda projekt nowego skrzyżowania. Tak wygląda projekt nowego skrzyżowania.

Mieszkańcy: to nieśmieszny żart



Zapowiedź wycofania tramwajów z al. Havla - jak łatwo przewidzieć - nie spotkała się z entuzjazmem mieszkańców Południa i pasażerów na co dzień korzystających z transportu zbiorowego na al. Havla.

- Włączenie torów będzie trwało ponad dqa miesiące? I miasto na to pozwala? Wow - napisał pod postem zapowiadającym zmiany pan Bartosz.
- W średniowieczu szybciej zamki budowali - ocenił pan Kuba.
- No tak, doktorat z budownictwa trzeba mieć, żeby zrozumieć, że takie prace w innych branżach (choćby na kolei) robi się nocami. 4 rozjazdy i 2 skrzyżowania to łącznie 12 nocy, przesekcjonowanie sieci trakcyjnej - kolejne 4. A Wy potrzebujecie dwóch miesięcy całkowitego zamknięcia. Żart i to nieśmieszny - dodał pan Wojciech.

Miejsca

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

  • A może by tak ruszyli d.. y i zaczęli pracować jak na budowie a nie tylko do 16.00 bo w tym tempie to nie skończą tego burdelu do końca tej dekady

    • 28 1

  • Można było pomyśleć wcześniej (5)

    Przecież był projekt zakładający budowę torów pod przyszłą trasę na tym skrzyżowaniu już na etapie budowy samej Havla. Wtedy byłby to niewielki dodatkowy koszt. Dziś trzeba zaorać ulice, ułożyć tory i znów wylać asfalt - czyli płacimy podwójnie za czyjąś niezbyt mądrą decyzję.

    • 157 11

    • czyli płacimy podwójnie za czyjąś niezbyt mądrą decyzję.

      I o to chodzi, o to chodzi. Wielkość udziału gmin we wpływach z podatku PIT w 2022 r. wyniesie 38,34% - .

      • 10 2

    • W tym mieście się nie mysli

      • 9 4

    • Przy Emaus pomyśleli i tory zrobili na skrzyżowaniu i to dużo wcześniej jak dobrze pamiętam. Sam się zdziwiłem, że wtedy pomyśleli.

      • 10 0

    • To jest decyzja urzędnika którego można zidentyfikować.

      Szkoda ze dziennikarze tego nie zrobili.

      • 14 1

    • Był taki projekt?

      Kiedy wybrano trasę do pętli Łostowice-Świętokrzyska przez Ujeścisko zamiast, jak to należało zrobić, przez Orunię Górną, to właśnie z tej pętli miały prowadzić dalej tory, a nie gdzieś w środku Havla (wtedy: Nowej Łódzkiej). Nie jadą dalej z pętli, bo jazda tą trasą jest wielokrotnie dłuższa niż jazda przez Orunię Górną, czego żaden z ówczesnych decydentów nie był w stanie zrozumieć. Mało tego, zaraz po wybraniu bzdurnej trasy zezwolono na zabudowanie właściwej trasy umożliwiającej planowane przedłużenie linii tramwajowych.

      • 2 1

  • Deweloperzy dostali prezent?

    • 12 0

  • Zawiedzionym i zdziwionym przypominam, że realizowany w GDN program "kapucha dla swoich" jest programem wieloletnim.

    Zaowocował m.in. takim hitem jak niewidzialny system Mevo, Tristar itp.

    • 22 0

  • Praca od 8-15 i tylko wtedy, gdy nie będzie upału lub opadów deszczu. (1)

    czego nie rozumiecie? Panowie budowniczowie też muszą mieć wakacje.

    • 92 17

    • zapraszam z korpobiura

      na budowę

      • 2 0

  • Taki rozjazd nawet na pkp to 7 dni (2)

    Z odbiorem.
    Gdańsk nie ma szcĘścia do wykonawców

    • 15 1

    • Powiedzieli 3 miesiące. Realnie jest to do zrobienia w 3 dni. Zrobią w dwa miesiące i panna prezydentka będzie się lansować jaka to jest zaradna....

      • 4 0

    • Raczej do rządzących to oni wszystko zatwierdzają

      • 0 0

  • trzy miesiace?

    dobrze ze nie trzy lata

    • 12 0

  • A najlepiej niech zastąpią tramwaj autobusem na stałe wszyscy na tym skorzystają poza kolesiami urzedników

    bo to dlanich miliony z kasy mieszkanców na najwiekszego szkodnika komunikacyjnego w miescie

    • 5 2

  • chyba ich pogięło

    Jaja sobie robią z mieszkańców czy jak ?
    Proponuję referendum za odwołaniem D....cz i całej tej hałastry .
    Posprzedawali ziemie deweloperom , a dróg i innej infrastruktury brak.
    Ciekawe jak ludzie do pracy będą jeździć.
    Dobrze że szkół latem ie ma, ale tak czy inaczej będzie klops totalny.

    • 19 1

  • Przystanek awaryjny konieczny!!!!

    Masakra, od uck do skm musiałam dziś iść pieszo!!! Jak można było na tym odcinku tak strategicznym dla chorych ludzi nie postawić awaryjnego przystanku autobusowego!!! Zaraz przy przystankach tramwajowych tylko przy aleji, dobrze ze pogoda dziś jest i ciepło!!! Mam nadzieje ze ten przystanek w kierunku Wrzeszcza zostanie postawiony!!!!

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane