• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważny łącznik na południu Gdańska za drogi? Siedem ofert przekracza budżet

Szymon Zięba
7 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Ul. Niepołomicka na Łostowicach. Po prawej stronie widać miejsce, gdzie rozpocznie się budowa łącznika w kierunku ul. Łuczniczej. Ul. Niepołomicka na Łostowicach. Po prawej stronie widać miejsce, gdzie rozpocznie się budowa łącznika w kierunku ul. Łuczniczej.

Ponad pół miliona złotych musiałoby dołożyć miasto do najtańszej oferty na budowę wyczekiwanego przez mieszkańców południa Gdańska łącznika między ulicami Łuczniczą a NiepołomickąMapka. Po dwukrotnie przekładanym terminie otwarcia ofert wreszcie poznaliśmy propozycje wykonawców inwestycji. Wszystkie przekraczają zarezerwowany na ten cel budżet miasta, który oscylował wokół 1,4 mln zł.



Czy po twojej dzielnicy łatwo jeździ się samochodem?

Łącznik drogowy prowadzący z ul. Łuczniczej do Niepołomickiej to wyczekiwana przez mieszkańców południowych dzielnic Gdańska inwestycja.

Jeszcze w listopadzie 2019 roku ze strony miejskich urzędników po raz pierwszy padły zapowiedzi, że zostanie on wybudowany z płyt, ale do dziś nic się w tym miejscu nie zmieniło.

Przetarg na inwestycję zapowiadany był także na rok 2020. Inwestycja opóźniała się jednak, ponieważ Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska czekała na niezbędne decyzje administracyjne.

Ostatecznie 1 września 2021 roku ogłoszono przetarg na budowę łącznika. Pech nie opuszczał jednak inwestycji: otwarcie ofert na jej wykonanie przesuwano bowiem dwukrotnie.

Kiedy wreszcie oferty poznaliśmy, okazało się, że wszystkie siedem propozycji na wykonanie inwestycji przekracza zarezerwowany przez miasto budżet, który określono na 1 421 000 zł.

W najlepszym razie do budowy łącznika trzeba będzie dołożyć około pół miliona złotych:

  • Aspergo Maciej Dziechciński - 1 974 000,00 zł,
  • Firma Ogólnobudowlana "ARAT" Krzysztof Makurat - 1 990 000,00 zł,
  • Hydro-Mag Sp. z o.o. - 2 063 050,30 zł,
  • Strabag Sp. z o.o. - 2 087 724,83 zł,
  • Konsorcjum, lider: Kruszywo Sp. z o.o. - 2 198 304,43 zł,
  • "WPRD Gravel" Sp. z o.o. - 2 394 000,00 zł,
  • Eurovia Polska S.A.- 2 535 741,94 zł.


Złożone oferty są teraz analizowane. Miasto musi zdecydować, czy mimo kwot wybrać którąś z ofert, czy unieważnić ogłoszony przetarg.

Opinie (202) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Najważniejsze, by do wyobraźni mieszkańców i urzędników oraz decydentów miejskich (16)

    dotarła prosta prawda, że poszerzanie dróg i rozbudowa sieci ulicznej miasta nie rozwiązują problemów komunikacyjnych mieszkańców, tak jak popuszczanie pasa nie prowadzi do przezwyciężenia objawów nadwagi i otyłości. Ten łącznik być może jest potrzebny, ale w całym Trójmieście trzeba zdecydowanie postawić na rozwój sieci połączeń zelektryfikowanej PKM do dzielnic Gdańsk Południe i Gdyni Północ, nie mówiąc o całościowej wizji poprawy komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów oraz użytkowników UTO do wszystkich przystanków i stacji SKM oraz PKM. Przedłużenie pary torów SKM do Pruszcza i Tczewa to także ważny element całej układanki. Czekam na przedłużenie ciągu pieszo rowerowego prowadzącego od Kampinoskiej i Niepołomickiej do drogi dla rowerzystów i pieszych wzdłuż potoku oruńskiego.

    • 117 87

    • dodałbym (7)

      centrum lotów kosmicznych, pomnik pieszego pasażera, trase widokową dla użytkowników jedno i dwu - kółek, te tory to można smiało pchnąc do grudziądza - po co sie ograniczać.
      nie tylko ze nie należy budowac nowych dróg dla wrażych dwuśladów, ale jeszce bym, zamykał te istniejące. po co ta świetokrzyska "stara" , zamknać to w chol... a havla ? aż sie prosi zeby zamknać ruch kołowy i puscic tam jednoślady.
      do tego wiadukty dla uto, wiadukty wszedzie !
      albo "podwieśmy" autostrade dla transportu osobistego ze zjazdami przy każdym budynku, wijącą się jak ... przez cały Gdańsk.
      i zm,niemy wyobraźnie mieszkańców. trezba powołać specjalny urząd do zmiany wyobraźni mieszkanców ( w sk=rócie UZWM) i każdy kto nie bedzie chciał tego samego co sie tobie sni zostanie przez ten że urzad "sprowadzony do parteru".
      a wszytsko przez to, że nie wziąłęś dziś magicznej pigułki.

      Pozdrawiam i miłego czekania i oby nie padało.

      • 19 25

      • tekst potwierdza prawdę: byt poprawisz najwyraźniej poszerzając wyboraźnię (5)

        codzienne dojazdy do pracy samochodem wyraźnie ją ograniczają. Tylko współczuć.

        • 8 19

        • (3)

          Samochodem do pracy jadę w dwie strony 70 minut , autobusem i tramwajem liczę samą jazdę 90 minut , do tego dojście, czekanie i przesiadka (ok 30 minut) , wybór jest oczywisty

          • 14 4

          • (1)

            A ile wyjdzie rowerem?
            Ja np. autobusami mam około godziny w jedną stronę, rowerem pół.

            • 3 2

            • A może ja nie chcę jeździć rowerem?

              Czy jeszcze mam do tego prawo??? Może mój wybór to samochód? póki jeszcze mogę wybierać.

              • 6 2

          • To i tak dobrze.

            Ja mieszając na przymorzu(kołobrzeska) autem jeździłem do pracy 15 min, a komunikacją 1.30h w tym trzeba było dojść na przystanek, jazda tramwajem, później autobus.

            • 4 0

        • ale chyba tobie, twoje komentarze świadczą o braku rozwoju i ograniczoności intelektualnej

          • 0 3

      • :)))) popieram w pierwszej kolejności przekształcenie Biura Rozwoju Gdańska na UZWM

        • 6 5

    • Zapisz się do fragu tam zdecydowanie pasujesz ze swoimi wizjami

      Wtedy nawet jak będziesz chciał zlikwidować ulice to będziesz miał rzeszę ludzi za sobą, którzy Ciebie poprą...

      • 15 12

    • no cóż tutaj nie rozmawiamy o rozbudowie dróg przy stałej zabudowie

      tylko o rozbudowie dróg gdy liczba ludności w okolicy zwiększyła się 10ciokrotnie a układ drogowy nie został do tego dostosowany.

      to tak jakbyś dziecku kazał nosić za małe ubrania mimo że urosło...

      • 30 4

    • (1)

      Gadasz bzdury nowe rozwiązania o których mówisz nawet w 1% nie rozwiążą problemu korków , korków nie da się rozwiązać można jedynie usprawnić przejazd i skrócić go o kilka minut a to już dużo.

      • 3 5

      • O kilka minut nie ma się co szarpać i wydawać miliardów na rozbudowę dróg.

        • 3 3

    • pomiedzy dwoma scianami

      Zwykle jest spora przestrzen, podobnie jak miedzy czernia a biela...

      Ograniczanien sie jedynie do jednego punktu widzenia jest objawem prostoty.
      Ale nie jest to komplement.

      • 5 0

    • Do wielu łbów nie dotarło jeszcze

      Ze ten układ dróg w tej części miasta obsługiwał pola przed wojna jeszcze. Tam tylko asfalt się pojawił i tysiące mieszkań.

      • 12 2

    • Pani Prezydent (1)

      Niestety, nasza pani Prezydent jest ewidentnie pro-rowerowa. Są pieniądze na niepotrzebne przejścia dla pieszych (przy Locie) na ścieżki rowerowe etc. nie ma ich natomiast na budowę dróg . Już od dawna obserwuję jak bardzo "anty-samochodową" jest ta prezydentura. Szkoda bo sam się do tego przyczyniłem oddając swój głos (niestety, więcej się to nie powtórzy). Zastanawiam się tylko czy to decyzje pani Prezydent, czy doradcy (choćby takiego jak autor tekstu na który odpowiadam) Nie będę powielał wypowiedzi o absolutnej konieczności wybudowania tego łącznika, czy też ronda Starogardzka / Czerska / Niepołomicka gdzie codziennie dochodzi do scen iście dantejskich. Jeśli nie ma na to pieniędzy, dlaczego wydaje się pozwolenia na budowę kolejnych osiedli w tym rejonie. Czy pani Prezydent ma tego świadomość??? czy pozostały jej jeszcze pozostałości przyzwoitości czy jest już w pełni politykiem???

      • 5 2

      • najbardziej antysamochodowe są inne samochody w nadmiarze użytkowane przez wielu mieszkańców

        jeszcze tego nie potrafisz ogarnąć swoją wyobraźnią?

        • 1 0

  • A co z zapchaną (3)

    Niepołomicką i świętokrzyską ?

    • 28 1

    • (1)

      Tamtejsi mieszkańcy muszą kupić więcej samochodow

      • 2 7

      • myślałem ze ZTM autobusów

        • 7 0

    • To był kolejna sciema Pawła.A ze Swietokrzyską, tak typ nas ...w ...

      • 3 0

  • Jak za drogo (1)

    to niech zrobią chociaż przejście dla pieszych.

    • 10 1

    • może tramwaj

      prosimy o tramwaj jak na nowej warszawskiej. Pięknieje miasto

      • 3 0

  • A nie lepiej za 100.000 zł odkupić szlabany (1)

    i nie byłby potrzebny łącznik

    • 14 4

    • Gdy wspólnota chciała to miasto propozycję olało

      A teraz pewnie wspólnota na to nie pójdzie i wcale się jej nie dziwię. Brawo Budyń i jego Dziedziczka!

      • 3 0

  • Na przykład jakby to była Gdynia to Szczurek i Łucyk zrobiliby dookoła bus-pasy i korki byłyby większe

    ale to ich akurat nie obchodzi. Mają mieszkańców w d.....

    • 1 2

  • nie wiem co ta droga ma łączyć... korek z korkiem?

    • 10 7

  • Kpina

    Ja rozumiem, że obecny rzad nie ułatwia pracy miastom, że kasy jest coraz mniej, że wszystko drożeje itd Ale bądzmy poważni Miasto takie środki potrafi trwonić na jakieś bzdury typu karoce, wielkie kuwety na starówce, zloty influencerek a tutaj mamy realną korzyść dla mieszkańców Ale brakuje funduszy. Lada moment tutaj na południu przestanie się dać normalnie funkcjonować Już teraz wszystko stoi, w budowie jest z 30 bloków. Drogi są tylko obiecywane, ale nie są realizowane

    • 17 1

  • Brawo rząd (1)

    Polska wstaje z kolan

    • 3 4

    • zapomniałeś tam dodać "samo" Rząd

      • 4 0

  • Ha Ha Ha. Własciciele miasta, ktorzy sprzedali tam kazdy metr ziemi i

    bedą doić kolejne tysiące mieszkanców z piniondzy, mowią, ze budowa kilkuset metrow drogi jest za droga dla miasta... Normalnie PiS by się uśmiał.

    • 14 5

  • Kiedy łącznik ul. Kartuskiej z ul. Piekarniczą na Morenie ?

    ten na dolny odcinek starej Myśliwskiej woła o pomstę do nieba. Korki takie, że człowiek nie przejdzie a jak nie ma to niebezpiecznie, bo samochody pędzą a nie ma pobocza. Kiedy ktoś pomyśli o bezpieczeństwie ludzi. Ten łącznik powinien być zamknięty !

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane