• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Weekendowe korki przy Galerii Bałtyckiej. Znikną, gdy powstanie Tristar

Maciej Naskręt
20 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Zakorkowany wjazd na parking w Galerii Bałtyckiej to kłopot dla całej dzielnicy. Zakorkowany wjazd na parking w Galerii Bałtyckiej to kłopot dla całej dzielnicy.

Miniony weekend był koszmarem dla kierowców, którzy chcieli zrobić zakupy w Galerii Bałtyckiej, ale także tych, którzy chcieli po prostu przejechać przez Wrzeszcz. Wszyscy utknęli w gigantycznych korkach. Problem ma rozwiązać system Tristar.



Czy utknąłeś w korku w okolicach supermarketów przed świętami?

Zazwyczaj parkowanie samochodu przy Galerii Bałtyckiej nie pochłania więcej niż pięć minut. Tymczasem w ostatni weekend wjazd na parking w Galerii Bałtyckiej zajmował kierowcom nawet godzinę. Wokół centrum handlowego wytworzyły się ogromne korki.

To nie koniec. By nieco rozładować duży ruch na parkingu zlokalizowanym na drugim i trzecim piętrze, władze Galerii Bałtyckiej postanowiły w niedzielę na kilkanaście minut zamknąć wjazd do centrum handlowego. Tuż przy wjeździe zostały opuszczone stalowe rolety. To jeszcze bardziej spotęgowało korki w całej okolicy.

- Uniemożliwienie wjazdu części kierowców ułatwiło opuszczenie centrum kierowcom będącym w galerii - tłumaczy decyzję o zamknięciu bram Marcin Łukasiewicz, dyrektor Galerii Bałtyckiej.

Czy to oznacza, że korki wokół Galerii Bałtyckiej będą zawsze przed świętami? - Nie. Czekamy na uruchomienie systemu Tristar. Wtedy mechanizm obsługujący funkcjonowanie naszego parkingu zostanie podłączony do miejskiego systemu. Korki będą z pewnością mniejsze - tłumaczy Marcin Łukasiewicz. - Na podłączenie się do Tristaru mamy zamiar wydać 100 tys. zł - dodaje.

Przypomnijmy: Tristar - inteligentny system sterowania ruchem - ma być zbawieniem dla kierowców i batem na piratów drogowych. Wykonawca umieści nad trójmiejskimi drogami 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości. Do tego drogowcy zamontują 61 kamer i 14 stacji meteorologicznych przy głównych arteriach. Będą też tablice zmiennej treści, informujące np. o wolnych miejscach parkingowych lub korkach. System ma być gotowy do końca 2014 r.

Władze Galerii Bałtyckiej rozważają ponadto instalację dodatkowych tablic, które będą informować kierowców o dostępności miejsc.

Co ciekawe, problem z zatorami przy hipermarketach przed świętami mogłyby rozwiązać strony internetowe centrów handlowych. Tam potencjalni klienci mogliby sprawdzać liczbę dostępnych miejsc postojowych i od tego warunkować swój przyjazd. Na przełom w tej kwestii nie ma co liczyć. Dlaczego? Obiekty nie chcą odstraszać klientów.

Miejsca

Opinie (351) ponad 20 zablokowanych

  • Podziwiam ludzi jeżdżących samochodami osobowymi. (9)

    Dopóki ludzie nie przesiądą się do komunikacji publicznej i na rowery zawsze będą korki niezależnie od systemu sterowania ruchem. Jeździć po mieście własnym samochodem, to tak jakby każdy chciał mieszkać w mieście w jednorodzinnym domku z dużym ogródkiem - po prostu niemożliwe w już istniejących miastach.

    • 20 23

    • (8)

      Jeśli komunikacja miejska zapewni mi 2 razy dziennie sprawny przejazd z małym dzieckiem z jednego końca miasta na drugi, w warunkach w miarę komfortowych (brak tłoku i duchoty) to się zastanowię.

      • 18 8

      • Zastanów się poco jeździsz w poprzek miasta (6)

        Czy może lepiej zorganizować życie w jednej dzielnicy ?

        Przedszkole/ szkoła/ rekreacja nie musi być tak daleko.

        No chyba, że kupiłeś tani dom na taniej działce na końcu miasta a nawet w okolicznych wsiach.

        • 7 11

        • (2)

          może jak założysz swoją rodzinę to zrozumiesz różnicę pomiędzy istniejącymi ośrodkami typu przedszkole, szkoła... wg ciebie mieszkając obok szkoły z patologią mam tam posłać dziecko bo bliżej ???

          • 11 7

          • (1)

            ale wtedy znaczy że mieszkasz w patologicznej okolicy,i to ci nie przeszkadza?

            • 6 6

            • No znaczy - i co z tego? Czasem nie ma się wyboru. Okolica z czasem się zmieni (zawsze tak jest), a tymczasem to normalne, że ludzie starają się zminimalizować minusy lokalizacji.

              • 3 2

        • Tani dom na taniej działce - co w tym złego?

          Cały Twój post to jakaś dziecinada. A cóż to za powód do nagany: tani dom na taniej działce? To znaczy, że lepiej wisieć u teściów lub rodziców, albo wychowywać dzieci w wynajętej kawalerce? To dobrze świadczy o ludziach, jeśli dążą do zapewnienia sobie i bliskim własnego, godziwego dachu nad głową. A że cena za to jest odległość? Tak jest w całej Europie i nie tylko tu. Więc nie chodzi o to, żeby karcić takich ludzi, tylko żeby rozwiązać problem komunikacji, a to już jest zadanie władz, planistów, itp.

          • 9 0

        • Zastanawiam się i...

          Musze przewieźć dziecko do moich rodziców na drugi koniec miasta (z jednej dzielnicy do drugiej, a nie z pod-miasta). Dziecko jest za małe na przedszkole, poza tym przedszkole jest drogie (a do państwowego nie przyjmą, bo mamy nie-rozbitą rodzinę z pracującą matką i ojcem - dla takich nie ma miejsc). Do tego mały nie wytrzymuje spokojnie w samochodzie dłuzej 30 minut i tylko dzięki pasom fotelika da sie go utrzymać w miejscu, a do tego czasem wymiotuje podczas jazdy. Zapewne gdybym jechał autobusem z rozwrzeszczanym i wymiotującym dzieckiem to byś był zachwycony, że użytkuję komunikację miejską i chętnie byś mi pomógł...

          • 10 0

        • zauważ się że miasto oferuje przedszkola na Przymorzu

          a mieszkania buduje się w południowym Gdańsku gdzie Budyń zapomniał o przedszkolach i szkołach !!!!!

          • 1 1

      • Secjalnie dla ciebie przyjedzie tramwaj salonka.

        Co by jasnie pani sobie botków nie pobrudziła.A stój w korkach i tyle.

        • 7 5

  • A dlaczego to..

    sie ma nazywac Tristar a nie np..Regulator Płynności Ruchu Samochodów Podłaczony Do Kamer Wlepiajacy Mandaty Oraz Informujący O Pogodzie.-)

    • 29 0

  • A gdzie kupować? (1)

    Niestety tak wygląda na dzień dzisiejszy nasz handel - internet lub galerie. Gdzie indziej kupić buty? W obuwniczym?

    • 15 3

    • a gdzie kupowac?

      Rozumiem ze jak kupujesz buty, to raczej to sa buty dla Ciebie, a nie prezent. Musisz kupowac buty w ostatni weekend przed swietami?

      • 1 1

  • Triastar dla naiwnych (2)

    Niektorzy (zwłaszcza w mediach) wierzą, że magiczny tristar zlikwiduje korki.... Taki system najpierw trzeba uruchomić, potem "nauczyć", potem wyaliminować błędy... to zajmie co najminiej kilka miesięcy. Nawet optymistycznie patrząc, na początku Tristar spowoduje raczej więcej korków niż mniej. Poza tym Tristar nie poszerzy dróg i nie dorobi parkingów - więc nawet jeśli sie poprawi, to tylko trochę.

    • 23 0

    • Może nawet pogorszyć sytuację, bo spowolni ruch.

      • 3 2

    • w miastach w ktorcyh systemy typu tristar działają ruch się polepszył maxymalnie naście %

      i tylko tam gdzie jest wiele alternatywnych dróg , gdy jest jedna arteria może minimalnie zbalansować ruch na bocznych i NIC WIĘCEJ.
      Za to radary oczywiście przynoszą największe korzyści.
      Kierowcy płaca kolejny podatek .

      • 1 0

  • czekawe i pawel adam... dostal kapusty za to pozwolenie budowy galeri ??

    • 8 1

  • Nic tu nie pomoże,Zostaje tylko komunikacja miejska. (2)

    A jak nie to stać cymbały w korkach i nie marudzić.Miasto nie jest z gumy a złomowca przybywa z roku na rok.

    • 13 8

    • Sądzę, że niejeden - jak tu ująłeś - cymbał ze złomowca dobrze wie, że przemawia przez ciebie (1)

      zwykła
      doskwierająca
      nieutulona w żalu
      Z A Z D R O Ś Ć

      • 1 1

      • Pozazdrościć to mogę ale cacek za 200-500 tyś

        ale nie złomu jaki mnie w wiekszości mnie otacza.

        • 1 0

  • (1)

    W Galerii jak i całym wrzeczszu jest za mało miejsc parkingowych i podłączenie do Tristara nie da absolutnie NIC!!. Strach pomyśleć co będzie się działo po rozbudowie galerii

    • 24 1

    • Żaden strach - będzie więcej sklepów i tyle - a ludzie i tak przyjadą. Ktoś tam pomarudzi, że brak miejsca a następnym razem i tak przyjedzie samochodem i będzie stał w korku.

      • 2 0

  • W cywilizowanych krajach w centrach miast jeździ się komunkacją. (8)

    Niezależnie czy się jest krawaciarzem czy sprzątaczką,tylko u nas panuje pęd do pokazania się swoim kawałkiem złomu wśród ludzi.A jeśli ten złom kosztował więcej niż 100.000 zł to jak tu jechać tramwajem czy autobusem?

    • 29 4

    • (6)

      W cywilizowanych krajach można mówić o komunikacji miejskiej. To co się dzieje w Gdańsku nie zasługuje na takie miano.

      • 9 9

      • jaki masz problem w dotarciu tramwajem z Centrum do GB?

        • 7 2

      • Tabor nowy,tras coraz więcej,co jeszcze? (4)

        Wybacz ale salonka pod same drzwi wejściowe rezydencji na szadółkach nie podjedzie.

        • 7 2

        • taniej w dwie osoby dojechać autem niż autobusem miejskim :( (2)

          • 2 5

          • ciekawe? (1)

            policz ile rocznie wydajesz na samochód(cała eksploatacja)
            i policz ile wydasz na dwa bilety miesięczne na cały Gdańsk

            • 3 2

            • I tak wyjdzie taniej

              Kilka lat temu Adamowicz do spółki z Lisickim okłamywali mieszkańców, iż promują komunikację miejską na krótkich odcinkach, bo największe utrudnienia sa przez ruch lokalny do 3 kilometrów. Było nawet hasło "do kiosku nie jade samochodem". Niestety, w tej chwili 3-4 (1-2 kilometry) przystanki opłaca się jechać tylko i wyłącznie samochodem. Bilety w dwie strony wyniesie 5,60. Policzmy... za tyle samochodem na gazie przejadę jakieś 25 kilometrów!!!! Doliczając w sumie wydatek roczny 6000 zł na opłaty, naprawy itp przy przebiegu 2000 km miesięcznie wychodzi to maks. 25 groszy za kilometr, doliczając gaz jako paliwo wychodzi nam sumaryczny koszt 50 groszy za kilometr. Więc za 5,60 przejedziemy 11 kilometrów. Są to zawyżone wyliczenia, ubezpieczenie kosztuje mnie 500zł, w ciągu roku wydałem na części zamienne (świece, alternator, wtryskiwacz, linka hamulca) i eksploatację (oleje, opony, płyny, przeglądy) nie całe 2000, a w tym znaczna część to alternator którego nie wymienia się raz w roku. Czyli mamy minimum 11 kilometrów i jedziemy w 5 OSÓB !!! Dlatego komunikacji miejskiej mówię NOŁ SENKJU SENKJU BAJ!

              • 2 0

        • Wiele już napisano o trójmiejskiej komunikacji miejskiej. Więc napisze tylko o tym co mnie osobiście boli. Przeprowadziłem się z Gdyni do Wrzeszcza i jestem po prostu załamany organizacją może nie w całym Gdańsku (bo tego nie zweryfikowałem), ale górnych rejonów wrzeszcza. Brak bezpośredniego połaczenia niedzwiednika/moreny z przymorzem, gdzie mamy uniwerek i nowo otwarte centra biurowe to jakiś żarto a nie niedopatrzenie.

          Co więcej jest drogo i wolno. Jeżdzę samochodem zasilanym LPG i podróż do pracy kosztuje mnie mniej niż bilet okresowy! (aby przejechać odcinek 5 km w rozsądnym czasie muszę wykupić bilet łączony na skm i mzk). Do galerii mam 3 przystanki i wole zjechać również samochodem lub przejść się na piechotę niz płacić 2.80 za bilet jednorazowy (brakuje biletów na krótkie odcinki, czasowe w korkach nie mają sensu) Dopóki mzk nie wyjdzie na przeciw oczekiwaniom pasażerów dopóty

          • 5 0

    • hmm

      ale autobus tez stoi w korku.. i moze byc zatloczony.
      a w aucie zawsze sie ma miejsca siedzace, wsiada i wysiada pod domem i nawet muzyka gra mozna tez nagrzac i ma sie ciepluto a w komunikacji miejskiej nie zawsze. czyli poprostu wygoda i dlatego ludzie wola auta. a jak jedzie autem ze 4 osoby to nawet taniej niz komunikacją

      • 2 0

  • USTAWIĆ PORZĄDNIE ŚWIATŁA W CAŁYM MIEŚCIE! (3)

    ZACZYNAJĄC OD GRUNWALDZKIEJ, ZWYCIĘSTWA I POTEM ODNOGI TAK ŻEBY BYŁA "ZIELONA FALA", NA PEWNO TO BĘDZIE TAŃSZE I SKUTECZNIEJSZE NIŻ TRISTAR...

    • 10 5

    • to se ne da

      Dopóki barany będą się pchały na chama w skrzyżowanie blokując przejazd tym, którzy mają akurat zielone

      • 9 0

    • zielona fala jest na grunwaldzkiej, jak się jedzie te 50 km/h (1)

      ale kierowca i tak wie lepiej!

      • 5 1

      • Wiesz co, z jazdą 50km/h jest pewien problem, może i niewielki, ale istotny

        nie da się jechać 50km/h, gdy ten przed tobą jedzie 20km/h albo stoi w korku.

        • 0 0

  • Mydlenie oczu!!!

    Pomóc może jedynie porządne, uczciwe i poparte doświadczeniem projektowanie dróg i planowanie inwestycji. Tristar nie rozładuje zapchanych ulic, w które zjeżdża się całe miasto. No i termin... za 3 lata!!! Za 3 lata może nas nie być i na co komu wtedy Tristar:)
    Miłego dnia

    • 14 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane