• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karczemki ciemny choć oko wykol

Maciej Naskręt
5 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry

Węzeł Karczemki po zmroku w niedzielę. Film naszego czytelnika.


W niedzielę po zmroku na Węźle Karczemki auto uderzyło w hałdę piachu. Czy odpowiedzialność za to można zrzucić na słabe oświetlenie i oznakowanie węzła? Drogowcy z GDDKiA zalecają zdjąć w tym miejscu nogę z gazu.



Przebudowa Węzła Karczemki. Zjazd z obwodnicy w kierunku Łodzi do Trasy W-Z w stronę centrum. Przebudowa Węzła Karczemki. Zjazd z obwodnicy w kierunku Łodzi do Trasy W-Z w stronę centrum.
W niedzielę po godz. 19 policjanci otrzymali zgłoszenie o wypadku na Węźle Karczemki. - Kierowca audi nie dostosował się do znaków na drodze i zjechał na wyłączony odcinek drogi z ruchu. Chwilę później wjechał w dziurę i uderzył w hałdę piachu - wyjaśnia podkom. Magdalena Michalewska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Kierowca audi tłumaczył policjantom, że węzeł jest fatalnie oznakowany i chyba ich przekonał, bo nie dostał mandatu karnego.

Jednak część kierowców uważa, że do tego incydentu musiało dojść. - Drogi na terenie przebudowywanego Węzła Karczemki są fatalnie oznakowane. Wzdłuż obwodnicy są liczne szykany. Często zdarza się, że słupki ogradzające jezdnie od reszty budowy są na nich poprzewracane, albo w ogóle ich tam nie ma - relacjonuje pan Tomasz, nasz czytelnik, który był świadkiem niedzielnego wypadku.

Jak oceniasz bezpieczeństwo na Węźle Karczemki?

Co na to drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA, który jest inwestorem przebudowy w Karczemkach? - Mogę jedynie powiedzieć, że jest to plac budowy, kierowcy muszą tam zdjąć nogę z gazu i dostosować prędkość do warunków panujących na drodze - przekonuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA Oddział w Gdańsku.

Drogowcy zapewniają też, że wykonawca przebudowy Węzła Karczemki dba o to, by znaki drogowe i oznakowanie były umyte i widoczne.

Bezpieczeństwo w ruchu na Karczemkach mogłoby poprawić tymczasowe oświetlenie. Drogowcy z gdańskiego oddziału nawet zlecili jego ustawienie m.in. przy zjeździe do Centrum Handlowego Auchan. Lampa została włączona w nocy z niedzieli na poniedziałek, ale nie funkcjonowała długo.

- Ktoś chciał ukraść lampę, ale że trudno było ją zabrać ze sobą, skończyło się na zrzuceniu jej za skarpy - załamuje ręce Piotr Michalski.

Miejsca

Opinie (189) 4 zablokowane

  • "Węzeł Karczemki ciemny choć oko wykol"

    a co to znaczy oko wykol?

    • 2 3

  • Ta dbają o znaki...

    jakoś od tygodnia szykany rozdzielające pasy ruchu na moście nad obwodnicą nie są prawidłowo ustawione, jeżdżę tamtędy codziennie i widzę co się dzieję.
    Nie wspominając już o cudownie ustawionym rondzie, dziwie się że żadna kontrola tego nie poprawi, że nikt tego nie nadzoruję, teraz wykonawca drogi powinien pokryć straty poszkodowanego.

    • 0 0

  • Znaki na drodze ?

    To są jakieś koszmarne esy-floresy wzajemnie przecinających się żółtych linii

    • 5 0

  • Nocą koszmar

    moim zdaniem jest problem, węzeł jest źle oznakowany. W sobotę wiczorem iałam przyjemność jechać obwodnicą i też wjechałam w zamknięą część pasa. Nic nie widać i człwiek się zastanawia gdzie ma jechać.

    • 6 0

  • Tragedia

    I tak jestem pod wrażeniem, że nie było do tej pory tak wielu wypadków. Oznakowanie fatalne, nawet autobus nie jedzie tak jak powinien- wystarczy, ze prowadzi go kierowca nie jezdzacy tą trasą wcześniej. Hałdy piachu usypane w miejscu gdzie wyjeżdza się z zagłebionej ulicy, a takie wygibasy generalnie porobione, ze wskazuje tylko na fatazje projektanta, a nie chec usprawnienia ruchu. Boże kiedy to sie skończy. Jestesmy juz zmeczeni. Stojące słupki, są po prostu czarne a nie biało-czerwone. Te rozgraniczenia na jezdni poprzesuwane, właściwie możnaby godzinami wymieniac te fuszerki.

    • 6 0

  • Jak ktoś chce zobaczyć jak wygląda bezpieczne oznakowanie drogi w czasie remontu to niech jedzie do Niemiec albo Austrii lub Szwecji. Czemu firmy nie biorą przykładu z lepszych. Tam policja za złe lub słabo widoczne oznakowanie karze wykonawce i inwestora za brak nadzoru. A u nas wolna amerykanka.

    • 5 0

  • Pozdrowienia dla kierowcy srebrnego opla kombi GD...

    który bardzo kulturalnie widząc włączający się do ruchu pojazd z włączonymi kierunkowskazami zajeżdża mu drogę.
    Jesteś z tego słynny typku a nawet już mamy nagranie z twoimi wyczynami z kilku dni. Ponowny egzamin na Prawo Jazdy powinien ci pomóc zrozumieć zasady ruchu drogowego. A nagrania zawieziemy na Kartuska do komisariatu policji drogowej. Będą mieli doskonały materiał szkoleniowy no i zapewne skontaktują się z tobą.

    • 7 1

  • Katastrofalne oznakowanie

    Generalnie wszystkie inwestycje drogowe w mieście są oznakowane fatalnie. Nie chodzi o to aby byly tymczasowe lampy oświetlające drogi, bo może i to czasami z przyczyn technicznych niemożliwe do zrealizowania. Chodzi jednak o oznakowanie np. pomarańczowymi światłami ostrzegawczymi. W Niemczech., Francji itp. z daleka widać , że dojeżdza się do remontowanego odcinka. Nawet strzałki pokazujące konieczność zmiany pasa ruchu są podświetlone. Ustawienie samych słupków w biało-czerwone pasy niczego nie załatwia. Już przy znaku postawionym przed remontowanym odcinkiem informującym o np. zwężeniu drogi czy też innych pracach drogowych powinny pulsować dwie pomarańczowe lampki. Poza tym na co drugim słupku powinny być zamontowane właśnie te pulsujące lampki oraz co pewien czas świecące lampki wskazujące właściwy kierunek i pas jazdy. Na zachodzie wyświetlane niejednokrotnie jest także info o odległości do zwężenia.
    Dla przykładu na przebudowywanym skrzyżowaniu Świętokrzyska/Nowa Łódzka panują egipskie ciemności nie wiadomo, to samo wzdłóż remontowanego torowiska na Hallera, Węźle Karczemki, skrzyżwanie Słowackiego/Grunwaldzka itd. przykłady można by mnożyć. SKoro wykonawcy biorą ciężkie pieniądze za wykonywane prace (przecież nikt nie wykonuje tych prac po kosztach lub na granicy opłacalności) to powinni być zobowiązani do prawidłowego i czytelnego oznakowania prowadzonych prac oraz wszystkich zmian na drodze. Postawienie samych słupków czy też barierek nie rozwiązuje sprawy ale jest typowo polskim rozwiązaniem. To samo dotyczy doraźnych prac interwencyjnych na przykład przy studzienkach na drodze lub łataniu dziur. Robotnicy stawiają ni z tego ni z owego dwa słupki lub szlaban i sprawa załatwiona. Bez oświetlenia bez znaków informujących o zablokowaniu pasa ruchu i tak to zostaje np. na kilka dni lub zwłaszcza nocy.

    • 3 0

  • Masakra! (1)

    Jestem mieszkanką osiedla Wiszące Ogrody i choć dojeżdżam przez te fatalnie oznakowane drogi codziennie i w związku z tym powinnam się już przyzwyczaić, to ostatnio drogowcy tak poprzestawiali slupki ograniczające że pojechałam pod prąd. Całe szczęście z przeciwka nic nie jechało.

    Na tej budowie panuje totalny chaos, totalny bałagan, brakuje oznaczeń które ułatwiałyby kierowcom przejazd. Współczuję kierowcom z innych miast którzy mają okazję jeździć przez Karczemki, mimo ograniczenia prędkości, można się łatwo zgubić i nieświadomie wjechać na teren budowy.

    Nie wspomnę już o tym jak wygląda zjazd z obwodnicy w kierunku Pruszcza do Centrum Handlowego - zakręt jest tak ostry i tak wąski, że trzeba przyhamować niemal do zera żeby wyrobić na nim.

    Szkoda słów...

    • 2 0

    • Jak sama zauważyłaś, Karlo, to jest teren budowy

      więc niech nie dziwi cię, że musisz w pewnych miejscach nawet się zatrzymać.
      Szkoda słów...

      • 1 1

  • oznakowanie

    jeśli te drogi mają wyglądać tak jak oznakowanie obecnie to lepiej sobie podarować ten remont:)

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane