• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: co jeszcze jest do zrobienia?

Patryk Szczerba
9 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (312)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.

Zaplanowane prace przy węźle KarwinyMapka są w 96 proc. skończone - informują gdyńscy urzędnicy. Dodają, że do wykonania zostały prace związane z zielenią i małą architekturą. Całość ma być gotowa 3 listopada.



Czy jesteś zadowolony(a) z zakresu prac na węźle Karwiny?

W ostatnich dniach trwało - jak się okazało - uciążliwe dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej asfaltowanie dróg modernizowanych w ramach węzła Karwiny. Zamknięte ulice, zmiany w organizacji ruchu powodowały zatory, które czytelnicy dokumentowali w naszym Raporcie z Trójmiasta.

Prace związane z układaniem kolejnych warstw zostały zakończone. Kierowcy nie szczędzą krytyki dotyczącej nowej organizacji ruchu, informując chociażby o tym, że ul. Wielkopolska została zwężona przed ul. Buraczaną do jednego pasa.

14:55 2 PAźDZIERNIKA 23

Wielkopolska w Gdyni wg Barei (19 opinii)

Jeśli myśleliście że nic Was dziś nie zaskoczy to zapraszam na Wielkopolską gdzie zamiast dwóch pasów jednak będzie zwężenie przed Buraczaną do jednego
Jeśli myśleliście że nic Was dziś nie zaskoczy to zapraszam na Wielkopolską gdzie zamiast dwóch pasów jednak będzie zwężenie przed Buraczaną do jednego


Pełną i docelową organizację ruchu poznamy po 3 listopada. Na ten dzień wciąż jest zaplanowane przekazanie inwestycji do odbioru.

Urzędnicy: prawie 100 proc. wykonanych prac



Zdaniem czytelników robotnicy firmy MTM mogą nie zdążyć ze wszystkimi zleconymi pracami. Urzędnicy informują, że jest wręcz przeciwnie.

- Prace są zakończone w 96 proc. Do wykonania pozostała zieleń i mała architektura - informuje Arkadiusz Trzeciak, naczelnik wydziału inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.
Urzędnicy dodają, że parking park&ride powstanie przez odtworzenie zaplecza budowy.



Dodaje, że ustalony na 3 listopada termin odbioru pozostaje aktualny. Nic nie zmieniło się też jeśli chodzi o wniosek do marszałka województwa, dotyczącego przedłużenia rozliczenia finansowania, który pozwoli na zwrot ok. połowy ze 100 mln zł - wartości inwestycji.

Wniosek o przedłużenie dofinansowania rozpatrywany



Jest rozpatrywany, ale cała procedura nie postępuje w sposób bezproblemowy. Jak wynika z udzielonej przez marszałka województwa pomorskiego odpowiedzi, 13 lipca Zarząd Województwa Pomorskiego zdecydował, że weryfikacja wniosku zostanie dokonana pod kątem formalnym, strategicznym i wykonalności, ale pod warunkami.

- Beneficjent dostarczył niezbędne dokumenty celem przeprowadzenia powyższej oceny, jednak w związku z faktem, że przedstawione w nich informacje wymagały uzupełnienia, został on wezwany do złożenia dodatkowych wyjaśnień - informują przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego.


Dopiero gdy te dokumenty trafią na biurko urzędników w Urzędzie Marszałkowskim, zostanie podpisany aneks, który będzie potwierdzeniem akceptacji zmian w projekcie.

Warto zaznaczyć, że według wcześniejszych planów węzeł Karwiny miał być gotowy do odbioru 30 września. Taka data została zawarta w umowie o dofinansowanie prac z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.

  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.
  • Ulica Wielkopolska na odcinku od Sopockiej do Starodworcowej. Urzędnicy informują, że prace są na ostatniej prostej.

Początkowo awizowano koniec prac na 30 kwietnia



Co ciekawe, firma MTM po wygraniu przetargu zadeklarowała zakończenie prac na 30 kwietnia 2023 roku. To 50 dni szybciej niż wskazywał pierwotny termin, który miasto określiło na 30 czerwca 2023 roku. Ostatecznie inwestycja znacznie opóźniła się.

Dodajmy poza tym, że bieżące prace to dopiero część inwestycji. Budowa zapowiadanego wiaduktu na Karwinach ma zostać sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzeł Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.



Przebudowa wiaduktu planowana, ale nie wiadomo kiedy



Porozumienie to efekt mini-konfliktu Gdyni z PKP, co mogło skutkować wstrzymaniem dofinansowania dla inwestycji, które przydziela Urząd Marszałkowski.

To ustalenia ze spotkania w 2021 r. Rok później do PKP trafiła koncepcja dla zamierzenia pn.: "Budowa wiaduktów drogowych nad linią kolejową nr 201 w ciągu ul. Wielkopolskiej w Gdyni".

- W ocenie miasta może stanowić dla spółki PKP PLK SA materiał wyjściowy do przygotowania kolejnych opracowań projektowych. Stanowi wypełnienie zobowiązania ze spotkania w 2021 r. - wyjaśniał kilka miesięcy temu Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Postępy prac na Wielkopolskiej. Film z początku września



Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta niemal 102 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji



Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (312) ponad 10 zablokowanych

  • gdzie obiecane nw stronie miasta w sierpniu 2021 drzewa? (1)

    Cytat:

    " Jednym z priorytetów przy planowanej rozbudowie węzła Karwiny było połączenie nowej infrastruktury z przyjazną zielenią, co ujęto w projekcie. Niestety, ze względu na kolizję z istniejącą i nowo budowaną infrastrukturą wiadomo było, że nie uda się zachować w całości szpaleru drzew rosnącego wzdłuż jezdni. Jednak zgodnie z projektem zastąpią go zupełnie nowe nasadzenia.

    Na etapie projektowania zwróciliśmy szczególną uwagę na to, aby mieszkańcy tej części Małego Kacka oprócz nowej infrastruktury mogli nadal cieszyć się z przyjaznej zieleni w swojej okolicy. To zresztą jeden z naszych priorytetów przy planowaniu miejskich inwestycji, gdyż doskonale zdajemy sobie sprawę z powagi zmian klimatycznych. Po zakończeniu prac związanych z przebudową ul. Strzelców wzdłuż drogi pojawi się ponad 110 drzew, z czego w kilkudziesięciu przypadkach zdecydowaliśmy się na przesadzenie tych już istniejących. To także tysiące krzewów i innych roślin ozdobnych mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji.

    Ze względu na postęp prac usunięto już część starszego drzewostanu. Za nowe nasadzenia będzie odpowiedzialny Wydział Ogrodnika Miasta Gdyni, który zgodnie z projektem posadzi m.in. ponad 70 świerków serbskich, a także przesadzane z innych miejsc dęby błotne i szypułkowe, klon pospolity, gruszę, lipę drobnolistną czy kilka jesionów wyniosłych. Wśród krzewów będą dominować popularne berberysy, róże, irgi czy jaśminowce. Zieleń uzupełnią też winobluszcze, trawy rabatowe, szałwie czy tulipany."

    • 12 1

    • Akurat dziś sadzili na Dąbrowie

      W następnych dniach będą na Karwinach

      • 0 0

  • trzeba dodać , że to gwałtowne kończenie się lewego pasa na wilelkopolskiej spowoduje zarówno korki jak i masę wypadków, (3)

    nikt nie jest przygotowany na koniec lewego pasa zaraz za zakrętem. Jest to o tyle dziwne że tam jest miejsce na ten pas. Tego projektanta powinni zwolnić natychmiast!

    • 19 1

    • jakie nagłe (2)

      widać to z 500 metrów. Zwężenie jest przed zakrętem, chyba tam w ogóle nie byłeś

      • 0 6

      • Widać to strzałki na asfalcie, a pas się kończy w trawniku zamiast prowadzić przez cale skrzyzowanie (1)

        a bus pas po prawej stronie powinien się wczesniej włączać do prawego pasa

        • 2 0

        • Strzałki na asfalcie to oznakowanie poziome, będzie też pionowe. Bus pas się kończy w odpowiednim momencie i wszyscy spokojnie przejadą.

          • 0 2

  • Posadzić duże drzewa na środku, niech to wygląda fajnie.

    • 4 1

  • Dziękujemy wam, dzielni drogowcy, za sprawną organizację robót! (1)

    • 5 1

    • Do usług

      • 0 2

  • i co to dało? (4)

    Tyle rat remontu i co jest więcej? kawałek buspasa?

    • 13 1

    • (3)

      Załóż okulary i idź zobacz.

      • 0 8

      • Widzę.

        • 2 0

      • (1)

        widzę zabrakło asfaltu na 200 m ścieżki rowerowej między Buraczaną a Biedronką przy Nałkowskiej

        • 2 0

        • To pryszcz

          • 0 2

  • Nic nie ma o dodatkowych pracach które wykonano . (1)

    Jeżeli ktoś chce malowanie pokoju ale pod tapetą okaże się że są dziury w tynku to wiadomo że termin który obiecałem się wydłuży i tak było w tym przypadku. Czy artykuł jest w tej sytuacji obiektywny?

    • 0 12

    • Jeśli ktoś remontuje pokój i wydaje mu się, że wystarczy pomalować po zdarciu tapety

      To jest niedouczonym ignorantem, a jedyną praktykę ma w wyłudzaniu dofinansowania.

      • 2 0

  • 30 czerwca minus 50 dni to 30 kwietnia?

    Ktoś tu nie potrafili liczyć i chyba przez niego te wszystkie opóźnienia

    • 2 0

  • Skrzyżowanie Strzelców/Wielkopolska/Sopocka (1)

    Brak przebudowy skrzyżowania ulic Strzelców z Wielkopolską przy pozwoleniu na budowę dużego osiedla Solano oraz kilku mniejszych na ul. Grenadierów i ul. Dragonów spowoduje ogromne zwiększenie ruchu, a co za tym idzie niebezpieczeństwo i wypadki przy próbie zawracania na wiaduktach w stronę centrum/Sopotu, z tego względu, że na ten pas chcą wjeżdżać ludzie jadący z ulicy Sopockiej w stronę obwodnicy. Większa ilość samochodów ze Strzelców wjedzie na lewy pas Wielkopolskiej do zawracania przez co mniej pojazdów wyjedzie z Sopockiej i będzie to generowało jeszcze większe korki. Skrzyżowanie nie znajduje się na wiaduktach, a przed nimi także brak ich przebudowy nie powinien mieć na to wpływu. Dodam, że to było kluczowe rozwiązanie w całej inwestycje "Węzła Karwiny".

    • 13 0

    • W tym mieście ludzie odpowialni za inwestycje są kompletnie odłączeni od bazy.

      • 3 0

  • Niedowiary! (1)

    Dlaczego Wielkopolska w kierunku Karwin zwęża się do 1 pasa i buspasa przed skrzyżowaniem ze Strzelców i Sopocką? Dlaczego dalej a droga zwęża się znowu do 1 pasa i buspasa od przystanku ZKM Źródło Marii aż za skrzyżowanie z Górniczą? Dlaczego nie wykonano absolutnie żadnych prac na drodze ani na chodniku oraz z instalacją oświetleniową na odcinku od przystanku ZKM Myśliwska aż za skrzyżowanie z Górniczej? To są pytania któ5nie powinny być zadane, gdyż td prace wydawały się oczywiste. Jedźmy dalej w tym samym kierunku Nowowiczlińską w kierunku Rdestowej, gdzie robota wre, ale także chyba,coś nie tak...tak jest dość miejsca aby poszerzyć jezdnie w obu kierunkach do 2 pasów plus buspasa, aż do Obwodowej, więc czemu to nie jest robione? A dalej, od Obwodnicy do Rdestowej, byłem pewny, że będą w he,dnie w każdym kierunku, tam tylko nowy chodnik i ścieżka rowerowa z jednej strony jezdni. Koszmar i marnotrastwo publicznej kasy.

    • 16 1

    • A Łyżeczka na to: nie możliwe!

      Jesteś słabym obserwatorem i wyciągasz złe wnioski. Nie będzie nigdzie zwężenia do jednego pasa + buspas. Tam gdzie wąsko to nie będzie buspasa.
      Nowowiczlinska pozostanie jednopasowa, ale to raczej wynik złej interpretacji prawa przez gddkia, bo dojazd do węzła tu powinni poszerzyć. Będzie za to prawoskręt w kierunku Chyloni, zaczęli właśnie robić.

      • 0 2

  • dramat

    Nazywać tą inwestycję "budową węzła Karwiny" to wielka przesada, żaden węzeł - mówiąc wprost powstał tylko bus pas w kierunku centrum Gdyni , i tyle. Jezdnia w kierunku Obwodnicy bez remontu, stary dziurawy, asfalt , stare latarnie. Chodnik i droga rowerowa od ul. Małe Karwiny do Nałkowskiej bez jakiegokolwiek remontu: dziury, dziury. Na wysokości cmentarza na chodniku i drodze rowerowej przełożono tylko starą kostkę. Utrudniony wyjazd z osiedli, zwężona np. ul Brzechwy i brak trzeciego pasa do skrętu w kierunku Obwodnicy ( przed remontem były trzy pasy). Pęka już beton na przystankach autobusowych (np. przystanek Myśliwska). Źle wyregulowana sygnalizacja świetlna w kierunku Centrum. Generalnie : tandeta, bylejakość i bezmyślność, byle zrobić - To wszystko na miarę M. Łucyka i jego kolesi z zarządu dróg.

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane