- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (328 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
Węzeł Karwiny: co jeszcze jest do zrobienia?
Zaplanowane prace przy węźle Karwiny są w 96 proc. skończone - informują gdyńscy urzędnicy. Dodają, że do wykonania zostały prace związane z zielenią i małą architekturą. Całość ma być gotowa 3 listopada.
Prace związane z układaniem kolejnych warstw zostały zakończone. Kierowcy nie szczędzą krytyki dotyczącej nowej organizacji ruchu, informując chociażby o tym, że ul. Wielkopolska została zwężona przed ul. Buraczaną do jednego pasa.
Wielkopolska w Gdyni wg Barei (19 opinii)
Pełną i docelową organizację ruchu poznamy po 3 listopada. Na ten dzień wciąż jest zaplanowane przekazanie inwestycji do odbioru.
Urzędnicy: prawie 100 proc. wykonanych prac
Zdaniem czytelników robotnicy firmy MTM mogą nie zdążyć ze wszystkimi zleconymi pracami. Urzędnicy informują, że jest wręcz przeciwnie.
- Prace są zakończone w 96 proc. Do wykonania pozostała zieleń i mała architektura - informuje Arkadiusz Trzeciak, naczelnik wydziału inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.
Urzędnicy dodają, że parking park&ride powstanie przez odtworzenie zaplecza budowy.
Dodaje, że ustalony na 3 listopada termin odbioru pozostaje aktualny. Nic nie zmieniło się też jeśli chodzi o wniosek do marszałka województwa, dotyczącego przedłużenia rozliczenia finansowania, który pozwoli na zwrot ok. połowy ze 100 mln zł - wartości inwestycji.
Wniosek o przedłużenie dofinansowania rozpatrywany
Jest rozpatrywany, ale cała procedura nie postępuje w sposób bezproblemowy. Jak wynika z udzielonej przez marszałka województwa pomorskiego odpowiedzi, 13 lipca Zarząd Województwa Pomorskiego zdecydował, że weryfikacja wniosku zostanie dokonana pod kątem formalnym, strategicznym i wykonalności, ale pod warunkami.
- Beneficjent dostarczył niezbędne dokumenty celem przeprowadzenia powyższej oceny, jednak w związku z faktem, że przedstawione w nich informacje wymagały uzupełnienia, został on wezwany do złożenia dodatkowych wyjaśnień - informują przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego.
Dopiero gdy te dokumenty trafią na biurko urzędników w Urzędzie Marszałkowskim, zostanie podpisany aneks, który będzie potwierdzeniem akceptacji zmian w projekcie.
Warto zaznaczyć, że według wcześniejszych planów węzeł Karwiny miał być gotowy do odbioru 30 września. Taka data została zawarta w umowie o dofinansowanie prac z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.
Początkowo awizowano koniec prac na 30 kwietnia
Co ciekawe, firma MTM po wygraniu przetargu zadeklarowała zakończenie prac na 30 kwietnia 2023 roku. To 50 dni szybciej niż wskazywał pierwotny termin, który miasto określiło na 30 czerwca 2023 roku. Ostatecznie inwestycja znacznie opóźniła się.
Dodajmy poza tym, że bieżące prace to dopiero część inwestycji. Budowa zapowiadanego wiaduktu na Karwinach ma zostać sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzeł Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.
Przebudowa wiaduktu planowana, ale nie wiadomo kiedy
Porozumienie to efekt mini-konfliktu Gdyni z PKP, co mogło skutkować wstrzymaniem dofinansowania dla inwestycji, które przydziela Urząd Marszałkowski.
To ustalenia ze spotkania w 2021 r. Rok później do PKP trafiła koncepcja dla zamierzenia pn.: "Budowa wiaduktów drogowych nad linią kolejową nr 201 w ciągu ul. Wielkopolskiej w Gdyni".
- W ocenie miasta może stanowić dla spółki PKP PLK SA materiał wyjściowy do przygotowania kolejnych opracowań projektowych. Stanowi wypełnienie zobowiązania ze spotkania w 2021 r. - wyjaśniał kilka miesięcy temu Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Postępy prac na Wielkopolskiej. Film z początku września
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji
- Inwestycja w drogowym zakresie jest warta niemal 102 mln zł brutto.
- Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
- W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
- Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
- W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
Węzeł Karwiny: więcej informacji
Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (312) ponad 10 zablokowanych
-
2023-10-09 17:37
finanse
Nie ma żadnego uzasadnienia podwyższenie kwoty umownej. Można tylko liczyć wysokość kar umownych. Jest skandalem mówienie o podwyższeniu kwoty kontraktu gdzie realizacja całej inwestycji miała charakter amatorszczyzny.
- 4 0
-
2023-10-09 18:29
Co jest jeszcze do spartaczenia
- 3 0
-
2023-10-09 22:30
Węzeł Karwiny to chyba 0%??
Czy budowa Węzła Karwiny nie miała zmienić układu skrzyżowania Wielkopolska/Sopocka/Strzelców???
Mogli choć zrobić wcześniejszy pas do zawracania dla samochodów wyjeżdżający ze Strzelców w stronę Sopotu. A tak zawrócić mogą max 2-3 samochody bo na więcej nie ma miejsca. Korki rano gwarantowane, poczekajmy jeszcze jak oddadzą kolejne osiedle przy Strzelców.- 5 1
-
2023-10-10 06:13
Co z resztą? Zapytajcie urzędników.
Redakcjo. Zapytajcie proszę urzędników o kilka rzeczy, może Wam odpowiedzą. A mianowicie o:
- pozostawione od prac odcinki w stronę obwodnicy na wysokości karwin 2 i 3 z zapadniętymi studzienkami. Czy będą je przebudowywać?
- o poszerzenie ulicy Sopockiej skoro tyle tam rezerwy terenowej zostało. Cały czas trajtek przegubowy jadący w kierunku Sopotu musi zająć całą drogę wykonując manewr skrętu.
Wizualizacje węzła, które otrzymywaliśmy za Waszym udziałem przedstawiały zupełnie coś innego.- 3 1
-
2023-10-10 19:21
Zielone strzałki (1)
Po pierwsze zainstalować zielone strzałki. Już raz paraliż z powodu ich usunięcia był przerabiany. I niczego nie nauczyli się i do niego wracają. Poszerzenie Wylotu Starodworcowej do Wielkopolskiej. Co mówią kierowcy autobusów skręcających z Wielkopolskiej w prawo w Starodworcową lepiej się nawet nie pytać. Powinien być pas do prawoskrętu że Starodworcowej. Itd. W zasadzie każde skrzyżowanie do poprawki bo kompletnie pogorszony stan komunikacyjny wobec tego co było przed. Zamiast poprawić pogorszono.
- 2 1
-
2023-10-10 21:49
Nie będzie polepszania.
- 0 0
-
2023-10-10 21:43
A kiedy zgraja światła by był płynny ruch (2)
Na przykład na morskiej w niskim ruchu ulicznym. Albo przez Karwiny i kacki.
- 0 0
-
2023-10-10 21:50
A kiedy przestaniesz
pisać "A kiedy"?
- 0 0
-
2023-10-13 00:36
Nigdy
!
- 0 0
-
2023-10-10 22:10
W skrocie jest park and ride. Mozna przesiasc sie w srodku miasta na pkp
...które jedzie raz na godzinę. Miasto nie poszerzy wiaduktów, ale opracowanie dla pkp jak mają to zrobić łaskawie przygotowali. Geniusze. No i zwezenie, też czad
- 1 1
-
2023-10-27 22:00
Węzeł Karwiny został jeszcze do zrobienia
Bo z tego co widzą mieszkańcy to Łucyk wymienił (i to nie wszędzie) asfalty, a węzła Karwiny wogóle nie ruszył. 100 baniek w błoto
- 1 0
-
2023-11-04 05:44
Dabrowa
Na Dąbrowę 1 pas. na obwodnicę ,do Kauflandu i do domu. Od kilkunastu lat nie można wyjechać do pracy ani wrócić do domu. Za to ścieżki i chodniki 3 m. I nikt po nich nie chodzi w oparach spalin.
Tragedia, tragedia, tragedia- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.