• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: trwa wyścig z czasem. Stawką dotacja z UE

Patryk Szczerba
19 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (317)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni

Sytuacja na Wielkopolskiej. Film z początku września

Węzeł KarwinyMapka powinien być gotowy do końca września, ale termin odbioru i zakończenia prac przesunięto na 3 listopada. Dla mieszkańców najważniejszy jest koniec utrudnień, dla władz miasta - zachowanie dotacji z Unii Europejskiej. Marszałek Województwa Pomorskiego ma o tym zdecydować w najbliższym czasie.




Czy węzeł Karwiny powinien być przebudowywany?

Przypomnijmy, że wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego udostępniono kierowcom dwa przejezdne pasy ul. Wielkopolskiej.

Zamknięto za to część ul Korzennej, problemem mają tez jadący Starodworcową, więc korków i utrudnień - zwłaszcza w godzinach porannego szczytu - nie brakuje.

Wskazują też na to nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

08:54 6 WRZEśNIA 23

Wyjazd z Karwin - 40 minut (53 opinie)

Wyjazd z Karwin na ul. Wielkopolską trwa 40 minut. Jedyną pozostałą drogę wyjazdową z Karwin I,II czyli ul. Nałkowska wszechwładni właśnie ograniczyli do 1 pasa. Dojazd do ul. Wielkopolskiej czy to w kierunku obwodnicy czy do centrum trwa 40 minut. Kolejne brawa za koordynację prac dla firmy Mam Trzy Maszyny i miasta. Ciekawe ile to jeszcze potrwa.
Wyjazd z Karwin na ul. Wielkopolską trwa 40 minut. Jedyną pozostałą drogę wyjazdową z Karwin I,II czyli ul. Nałkowska wszechwładni właśnie ograniczyli do 1 pasa. Dojazd do ul. Wielkopolskiej czy to w kierunku obwodnicy czy do centrum trwa 40 minut. Kolejne brawa za koordynację prac dla firmy Mam Trzy Maszyny i miasta. Ciekawe ile to jeszcze potrwa. Zobacz więcej


Węzeł Karwiny: utrudnienia do połowy października



- Zdajemy sobie sprawę z uciążliwości przedłużającej się budowy węzła Karwiny, zmęczenia tą sytuacją mieszkańców, a także wprowadzanych zmian organizacji ruchu, generujących zatory i wydłużających powroty do domów. Niestety jest to niezbędne do zrealizowania całego zadania na tak dużym obszarze - mówił po wdrożeniu zmian Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Organizacja ruchu wprowadzona na początku września ma obowiązywać do połowy października.

W środę kolejne zmiany w ruchu



W środę rozpocznie się układanie bitumicznych warstw ścieralnych w ciągu ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Prace będą prowadzone odcinkowo. Zostanie zachowana przejezdność w obu kierunkach - do i z centrum miasta.

Po dniu Wszystkich Świętych inwestycja ma zostać zakończona i zgłoszona jako gotowa do odbioru. To wciąż oficjalny termin zakończenia prac przedstawiany przez gdyńskich urzędników.

Zakończenie prac na węźle Karwiny 3 listopada



- Zakończenie prac i zgłoszenie gotowości do odbioru ma nastąpić 3 listopada - informuje Arkadiusz Trzeciak, naczelnik wydziału inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.


Warto zaznaczyć, że według wcześniejszych planów węzeł Karwiny miał być gotowy do odbioru 30 września. Taka data została zawarta w umowie o dofinansowanie prac z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Inwestycja warta jest ponad 100 mln zł. Dofinansowanie to kwota 54 mln zł.

Węzeł Karwiny: co z dotacja unijną?



Gdy pewnym stało się, że oficjalny termin nie zostanie dotrzymany, do dysponenta środków, czyli marszałka województwa pomorskiego, trafił wniosek z prośba o przedłużenie terminu. To niezbędne, by samorząd Gdyni nie stracił unijnej dotacji.

- Podpisujemy aneks do umowy na dofinansowanie z Urzędem Marszałkowskim. Dotacja nie jest zagrożona - przekazuje Arkadiusz Trzeciak.


Urzędnicy dementują jednocześnie pojawiające się informacje, że wniosek o przedłużenie rozliczenie do końca roku został odrzucony i zagrożenie utratą dotacji jest realne.

- Trwa ocena tego wniosku. Dopiero po jej zakończeniu zapadną decyzje. Zaproponowane przez nas zmiany dotyczące zarówno zakresu rzeczowego, jak i terminu realizacji inwestycji, podlegają obecnie ocenie spełniania przez projekt kryteriów formalnych, wykonalności i strategicznych. Po pozytywnym zakończeniu oceny, zawarty zostanie aneks do umowy o dofinansowanie, na podstawie którego wnioskować będziemy o refundację poniesionych nakładów - wskazuje Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.

Na razie tylko sprawozdania z prac



Dodaje jednocześnie, że jak dotąd żadne środki unijne nie trafiły jeszcze na konto miasta.

- Dotychczas składaliśmy jedynie wnioski sprawozdawcze, więc środki dotacji nie zostały nam przekazane - kończy Grzegorczyk.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta niemal 102 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (317) 6 zablokowanych

  • Mamy nadzieję wielką,że szczurków,łucyków,guciów i innych...

    ...już więcej w przyszłej kadencji nie zobaczymy,cięzko będzie odspawać ich od koryta ale ich czas już minął,zdecydowanie...

    • 21 0

  • Przeciez nie powstal zaden węzeł. Skrzyzowanie Strzelcow, Sopocka, wiadukt nie ruszone i nie bedzie zrobione.
    Dolozyli kilkaset metrow buspasa, rozwalili nowo robione chodniki i teraz na powrot je naprawiaja z mozolem. Buspasy beda mialy wąskie gardlo na wiadukcie a to nie bedzie robione.
    Miasto nie dogadalo sie z PKP.
    PKM jezdzi coraz rzadziej i tez przypuszczam, ze przyczyna jest niedogadanie sie z urzedem Marszalkowskim.
    Wyglada na to, ze pracownicy urzedu miasta w Gdyni to nieudacznicy, ktorzy z nikim nie potrafia sie dogadac.
    Dobrzy sa tylko w wydawaniu ogromnych pieniedzy na gigantomachijne projekty, ktore potem ida do szuflady i nie sa w ogole realizowane.

    • 27 0

  • "Trwa wyścig z czasem. Stawką dotacja z UE"

    Oby przegrany...
    Czyż nie dość tego zamiatania spraw pod dywan?

    • 17 0

  • Dokładnie pamiętam jak wykonawca zarzekał się, ze na koniec września będzie koniec. (2)

    Kolejną datą jest 3 listopada, zatem mogę przystąpić do zakładów, że nawet na koniec roku nie dotrzymają terminu. Chciałbym wiedzieć, i z takim pytaniem zgłoszę się do Pana Szczurka, ile wynoszą kary umowne za nie dotrzymanie terminu zakończenia prac? Mój dobry kolega jest adwokatem i razem złożymy odpowiednie zapytanie, z nadzieją że Pan Szczurek tym razem odpowie na nurtujące pytania i że nie zakończy się tak, jak z Panią Martyną. Mieszkańcy Gdyni mają prawo do wiedzy o wydatkach publicznych.

    • 14 0

    • (1)

      Juz kiedys podawali, ze nie ma przewidzianych zadnych kar umownych. Opoznienia w duzej czesci wynikaja z nieudolnosci urzedu miasta a nie MTM. Czesto najpierw rozkopywano a dopiero potem robiono tzw uzgodnienia i projekty z Energa itd. A takie uzgodnienie trwa kilka miesiecy, wiec MTM nie mogla nic robic.
      Wiec miasto musialoby karac samemu siebie.
      Jak jeszcze dolozy sie do tego tryb pracy MTM to mamy taki horror jaki mamy

      • 2 0

      • jak mogą byc kary umowne, skoro są aneksy przedłużające terminy oddania?

        dzięki temu wszystko jest zawsze w terminie :)

        • 2 0

  • Jedyne co może nas uratować to rzeczywiście odrzucenie tego wniosku o przedłużeniu czasu remontu na dofinansowanie. Nic innego nie motywuje tych patałachów od lat!

    • 13 0

  • Fajnie na tym filmie z lotu drona widać "przejścia dla pieszych" na Wielkopolskiej

    Biedni piesi. Światła dla nich szkoda włączyć, priorytet to dla samochodów, a piesi niech na własne ryzyko przechodzą po przejściach-nie przejsciach! A jak się coś stanie, to oczywiscie nie wina wykonawcy, bo "tam nie było przejścia".

    • 4 3

  • Jak to jest ze wszystkie przetargi w Gotenhafen wygrywa

    MamyTrzyMaszyny?

    • 8 2

  • Uszkodzone auta

    A kto zapłaci za uszkodzone auta które codziennie przez dwa lata jeżdżą po tych dziurach? To jest patalogia w jaki sposób wykonawca zabezpiecza remontowe odcinki. Od 2 lat z Gryfa obok Lidla spada się z jednej warstwy na drugą, gdzie już dawano mogła być wylana nowa nawierzchnia. Te wystające studzienki po całej trasie... nadają się do pchania karuzeli,a nie do remontu dróg.

    • 16 0

  • Kucyk

    Zamknij twarz i nie denerwuj uczciwie pracujących ludzi.

    • 11 0

  • Panie Szczerba

    Panie Szczerba, termin zakończenia prac był wyznaczony na maj, nie na wrzesień. Pisz Pan rzetelnie albo wcale.

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane