• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: trwa wyścig z czasem. Stawką dotacja z UE

Patryk Szczerba
19 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (317)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni

Sytuacja na Wielkopolskiej. Film z początku września

Węzeł KarwinyMapka powinien być gotowy do końca września, ale termin odbioru i zakończenia prac przesunięto na 3 listopada. Dla mieszkańców najważniejszy jest koniec utrudnień, dla władz miasta - zachowanie dotacji z Unii Europejskiej. Marszałek Województwa Pomorskiego ma o tym zdecydować w najbliższym czasie.




Czy węzeł Karwiny powinien być przebudowywany?

Przypomnijmy, że wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego udostępniono kierowcom dwa przejezdne pasy ul. Wielkopolskiej.

Zamknięto za to część ul Korzennej, problemem mają tez jadący Starodworcową, więc korków i utrudnień - zwłaszcza w godzinach porannego szczytu - nie brakuje.

Wskazują też na to nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

08:54 6 WRZEśNIA 23

Wyjazd z Karwin - 40 minut (53 opinie)

Wyjazd z Karwin na ul. Wielkopolską trwa 40 minut. Jedyną pozostałą drogę wyjazdową z Karwin I,II czyli ul. Nałkowska wszechwładni właśnie ograniczyli do 1 pasa. Dojazd do ul. Wielkopolskiej czy to w kierunku obwodnicy czy do centrum trwa 40 minut. Kolejne brawa za koordynację prac dla firmy Mam Trzy Maszyny i miasta. Ciekawe ile to jeszcze potrwa.
Wyjazd z Karwin na ul. Wielkopolską trwa 40 minut. Jedyną pozostałą drogę wyjazdową z Karwin I,II czyli ul. Nałkowska wszechwładni właśnie ograniczyli do 1 pasa. Dojazd do ul. Wielkopolskiej czy to w kierunku obwodnicy czy do centrum trwa 40 minut. Kolejne brawa za koordynację prac dla firmy Mam Trzy Maszyny i miasta. Ciekawe ile to jeszcze potrwa. Zobacz więcej


Węzeł Karwiny: utrudnienia do połowy października



- Zdajemy sobie sprawę z uciążliwości przedłużającej się budowy węzła Karwiny, zmęczenia tą sytuacją mieszkańców, a także wprowadzanych zmian organizacji ruchu, generujących zatory i wydłużających powroty do domów. Niestety jest to niezbędne do zrealizowania całego zadania na tak dużym obszarze - mówił po wdrożeniu zmian Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Organizacja ruchu wprowadzona na początku września ma obowiązywać do połowy października.

W środę kolejne zmiany w ruchu



W środę rozpocznie się układanie bitumicznych warstw ścieralnych w ciągu ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Prace będą prowadzone odcinkowo. Zostanie zachowana przejezdność w obu kierunkach - do i z centrum miasta.

Po dniu Wszystkich Świętych inwestycja ma zostać zakończona i zgłoszona jako gotowa do odbioru. To wciąż oficjalny termin zakończenia prac przedstawiany przez gdyńskich urzędników.

Zakończenie prac na węźle Karwiny 3 listopada



- Zakończenie prac i zgłoszenie gotowości do odbioru ma nastąpić 3 listopada - informuje Arkadiusz Trzeciak, naczelnik wydziału inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.


Warto zaznaczyć, że według wcześniejszych planów węzeł Karwiny miał być gotowy do odbioru 30 września. Taka data została zawarta w umowie o dofinansowanie prac z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Inwestycja warta jest ponad 100 mln zł. Dofinansowanie to kwota 54 mln zł.

Węzeł Karwiny: co z dotacja unijną?



Gdy pewnym stało się, że oficjalny termin nie zostanie dotrzymany, do dysponenta środków, czyli marszałka województwa pomorskiego, trafił wniosek z prośba o przedłużenie terminu. To niezbędne, by samorząd Gdyni nie stracił unijnej dotacji.

- Podpisujemy aneks do umowy na dofinansowanie z Urzędem Marszałkowskim. Dotacja nie jest zagrożona - przekazuje Arkadiusz Trzeciak.


Urzędnicy dementują jednocześnie pojawiające się informacje, że wniosek o przedłużenie rozliczenie do końca roku został odrzucony i zagrożenie utratą dotacji jest realne.

- Trwa ocena tego wniosku. Dopiero po jej zakończeniu zapadną decyzje. Zaproponowane przez nas zmiany dotyczące zarówno zakresu rzeczowego, jak i terminu realizacji inwestycji, podlegają obecnie ocenie spełniania przez projekt kryteriów formalnych, wykonalności i strategicznych. Po pozytywnym zakończeniu oceny, zawarty zostanie aneks do umowy o dofinansowanie, na podstawie którego wnioskować będziemy o refundację poniesionych nakładów - wskazuje Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.

Na razie tylko sprawozdania z prac



Dodaje jednocześnie, że jak dotąd żadne środki unijne nie trafiły jeszcze na konto miasta.

- Dotychczas składaliśmy jedynie wnioski sprawozdawcze, więc środki dotacji nie zostały nam przekazane - kończy Grzegorczyk.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta niemal 102 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (317) 6 zablokowanych

  • Żenada i symbol nieudolności władz gdyni (1)

    Oby do wyborów!

    • 25 0

    • Każda władza się psuje po czasie, ci są tu stanowczo za długo.

      • 3 0

  • To jest afera kryminalna o bardzo dużym stopniu szkodliwości społecznej (1)

    Działanie wybitnie szkodliwe, skierowane przeciwko mieszkańcom. Za to powinny zapaść kary wieloletniego więzienia dla wszystkich zamieszanych w ten proceder decydentów z Urzędu Miasta. Na pohybel!

    • 23 1

    • Kryminał i morderstwa. Wysłać wszystkich na front walki z trzema schodami :)

      • 2 2

  • ... (4)

    Najgorszy remont w historii Trójmiasta.

    • 22 3

    • (3)

      Mało widziałaś :)

      • 0 7

      • (2)

        To gdzie niby był gorszy powodujący utrudnienia na taką skalę!? Kojarzę kilkuletni remont torowiska na Stogach ale tu jest o wiele gorzej

        • 5 0

        • (1)

          Północna dzielnice Gdyni, dosłownie chwilę przed rozwałką Karwin. Tam było jeszcze gorzej, nie było alternatywnej obwodnicy. Już nie pamiętasz?

          • 0 6

          • Ten remont to był pikuś w porównaniu z pseudo Węzłem Karwiny

            • 0 0

  • Czy autor artykułu mógłby chociaż przyjechać na Karwiny przed publikacją? (3)

    zobaczyć, jakie tu są realne problemy, jaka jest sytuacja? Bo problemy są, ale nie te opisane, mapki błędne i nieaktualne.

    • 24 2

    • Przejścia dla pieszych! (2)

      • 7 0

      • No właśnie (1)

        Przejścia dla pieszych, chodniki, ścieżki rowerowe, dojazdy do lokalnych sklepów, punktów gastro i innych potrzebnych miejsc. Wszystko zrujnowane, żadne terminy niedotrzymane. Położą ścieralną za tydzień i wszyscy samochodziarze zapomną o problemie, a pozostali dalej będą brnąć w błocie..

        • 8 0

        • Piesi na pewno nie...

          Seniorzy, którzy nawet do lokalnej biedry czy do przechodni nie mogą się przedostać raczej tak szybko nie zapomną

          • 1 0

  • najlepiej by było (1)

    usunąć tych wszystkich ludzików z samorządności, podziękujmy im w wyborach samorządowych. Ci ludzie już niczego nie kontrolują !!!

    • 20 2

    • zgadzam się

      • 6 0

  • proponuje super rozwiązanie (2)

    zrobić remont na chwarznie i wiczlinie , zablokować dojazd do domu szczurkunia i łucykunia, niech chłopaki postoją w korkach 2 lata i z pewnością będą szczęśliwi i nie będą narzekać, niech sobie pod domkiem zamontują parkometr i wykupią postój dla siebie i dla rodziny w super cenie! chore te władze

    • 31 1

    • ?

      To po co ich wybieracie?

      • 5 0

    • Będą "pracować" zdalnie. Im nikt nie zabroni nierobom.

      • 7 0

  • A tak naprawdę nie zmienia się prawie nic (4)

    Droga jak była, taka będzie.
    Skrzyżowanie ze Strzelców można było przerobić na rondo budując je na szerokim pasie zieleni przy minimalnych utrudnieniach w ruchu.

    Przypominam że w oryginalnym projekcie była jeszcze wymiana wiaduktów nad torami czego nie zrobiono.

    Z czym się więc tyle lat bawią? Z niczym - budują taką samą drogę w miejscu takiej samej drogi. Kawałek buspasa tyle robią? Poszerzenie drogi można było zrobić po prostu kosztem bardzo szerokich chodników i tyle.

    Ja rozumiem gdyby po tak długiej budowie oddali coś wyraźnie lepszego - jakiś wyjazd w wyższym standardzie, 4 pasy w każdą stronę, skrzyżowania bezkolizyjne itp. itd.
    Natomiast po remoncie będzie to taka sama droga jaka zawsze była.
    Ze Strzelców będzie można skręcić w lewo i to koniec usprawnień.

    Kto miał zarobić, ten zarobił.

    • 29 2

    • (2)

      Dlaczego całe miasto chcesz podporządkowywać samochodom? Asfalt asfalt, beton, wszędzie metalowe puszki z jednym kierowcą. Czy nie rozumiesz, że te czasy już przeminęły? Są inne lepsze formy transportu osobistego.
      4 pasy - może 10?

      • 1 15

      • tak tak młodzieńcze i towary z portu, oraz zaopatrzenie do Twojej ukochanej Riviery będą rozwozili kurierzy rowerami cargo :)

        • 8 0

      • Oczywiscie mieszkasz w ziemiance a nie domu z betonu?

        • 5 1

    • "budują taką samą drogę w miejscu takiej samej drogi"

      Gdyńska specjalność...
      Tak jak park w parku...

      • 4 0

  • Niech MTM płaci i upadnie. Są niedołężni to ich problem

    • 15 0

  • Jeszcze 2 tygodnie

    szkoda ze fizer nie wynalazł na to szczepionki pewnie wielu dałoby się zaszczepić, bo przecież to dla dobra wszystkich.

    • 8 3

  • (1)

    Będziecie mieli okazję podziękować Szczurkowi i architektowi nowoczesnej Gdyni malarzowi Łucykowi.

    Poza tym nie marudzić, ograniczeń dla kierowców to dopiero początek, a to wszystko dla dobra matki ziemi, także nie marudzić.

    • 14 0

    • Dokładnie tak

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane