• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: trwa wyścig z czasem. Stawką dotacja z UE

Patryk Szczerba
19 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (317)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni

Sytuacja na Wielkopolskiej. Film z początku września

Węzeł KarwinyMapka powinien być gotowy do końca września, ale termin odbioru i zakończenia prac przesunięto na 3 listopada. Dla mieszkańców najważniejszy jest koniec utrudnień, dla władz miasta - zachowanie dotacji z Unii Europejskiej. Marszałek Województwa Pomorskiego ma o tym zdecydować w najbliższym czasie.




Czy węzeł Karwiny powinien być przebudowywany?

Przypomnijmy, że wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego udostępniono kierowcom dwa przejezdne pasy ul. Wielkopolskiej.

Zamknięto za to część ul Korzennej, problemem mają tez jadący Starodworcową, więc korków i utrudnień - zwłaszcza w godzinach porannego szczytu - nie brakuje.

Wskazują też na to nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

08:54 6 WRZEśNIA 23

Wyjazd z Karwin - 40 minut (53 opinie)

Wyjazd z Karwin na ul. Wielkopolską trwa 40 minut. Jedyną pozostałą drogę wyjazdową z Karwin I,II czyli ul. Nałkowska wszechwładni właśnie ograniczyli do 1 pasa. Dojazd do ul. Wielkopolskiej czy to w kierunku obwodnicy czy do centrum trwa 40 minut. Kolejne brawa za koordynację prac dla firmy Mam Trzy Maszyny i miasta. Ciekawe ile to jeszcze potrwa.
Wyjazd z Karwin na ul. Wielkopolską trwa 40 minut. Jedyną pozostałą drogę wyjazdową z Karwin I,II czyli ul. Nałkowska wszechwładni właśnie ograniczyli do 1 pasa. Dojazd do ul. Wielkopolskiej czy to w kierunku obwodnicy czy do centrum trwa 40 minut. Kolejne brawa za koordynację prac dla firmy Mam Trzy Maszyny i miasta. Ciekawe ile to jeszcze potrwa. Zobacz więcej


Węzeł Karwiny: utrudnienia do połowy października



- Zdajemy sobie sprawę z uciążliwości przedłużającej się budowy węzła Karwiny, zmęczenia tą sytuacją mieszkańców, a także wprowadzanych zmian organizacji ruchu, generujących zatory i wydłużających powroty do domów. Niestety jest to niezbędne do zrealizowania całego zadania na tak dużym obszarze - mówił po wdrożeniu zmian Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Organizacja ruchu wprowadzona na początku września ma obowiązywać do połowy października.

W środę kolejne zmiany w ruchu



W środę rozpocznie się układanie bitumicznych warstw ścieralnych w ciągu ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Prace będą prowadzone odcinkowo. Zostanie zachowana przejezdność w obu kierunkach - do i z centrum miasta.

Po dniu Wszystkich Świętych inwestycja ma zostać zakończona i zgłoszona jako gotowa do odbioru. To wciąż oficjalny termin zakończenia prac przedstawiany przez gdyńskich urzędników.

Zakończenie prac na węźle Karwiny 3 listopada



- Zakończenie prac i zgłoszenie gotowości do odbioru ma nastąpić 3 listopada - informuje Arkadiusz Trzeciak, naczelnik wydziału inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.


Warto zaznaczyć, że według wcześniejszych planów węzeł Karwiny miał być gotowy do odbioru 30 września. Taka data została zawarta w umowie o dofinansowanie prac z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Inwestycja warta jest ponad 100 mln zł. Dofinansowanie to kwota 54 mln zł.

Węzeł Karwiny: co z dotacja unijną?



Gdy pewnym stało się, że oficjalny termin nie zostanie dotrzymany, do dysponenta środków, czyli marszałka województwa pomorskiego, trafił wniosek z prośba o przedłużenie terminu. To niezbędne, by samorząd Gdyni nie stracił unijnej dotacji.

- Podpisujemy aneks do umowy na dofinansowanie z Urzędem Marszałkowskim. Dotacja nie jest zagrożona - przekazuje Arkadiusz Trzeciak.


Urzędnicy dementują jednocześnie pojawiające się informacje, że wniosek o przedłużenie rozliczenie do końca roku został odrzucony i zagrożenie utratą dotacji jest realne.

- Trwa ocena tego wniosku. Dopiero po jej zakończeniu zapadną decyzje. Zaproponowane przez nas zmiany dotyczące zarówno zakresu rzeczowego, jak i terminu realizacji inwestycji, podlegają obecnie ocenie spełniania przez projekt kryteriów formalnych, wykonalności i strategicznych. Po pozytywnym zakończeniu oceny, zawarty zostanie aneks do umowy o dofinansowanie, na podstawie którego wnioskować będziemy o refundację poniesionych nakładów - wskazuje Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.

Na razie tylko sprawozdania z prac



Dodaje jednocześnie, że jak dotąd żadne środki unijne nie trafiły jeszcze na konto miasta.

- Dotychczas składaliśmy jedynie wnioski sprawozdawcze, więc środki dotacji nie zostały nam przekazane - kończy Grzegorczyk.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta niemal 102 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (317) 6 zablokowanych

  • Inwestycja bardzo uciążliwa dla mieszkańców Gdyni

    Ta inwestycja jest bardzo pechowa i źle prowadzona. Pamiętam, że ona miła już dotację z UE wiele, wiele lat temu. Przebudowa była najpierw odkładana bez powodu, potem powodem była pandemia, potem budowa Węzła Wielki Kack. Pandemia była zaś świetnym okresem na przebudowę dróg, gdyż wówczas ruch drogowy był niewielki. Jednoczesne Rozkopanie Karwin i Witomina uważam za ogromny błąd. Współczuję wszystkim, którzy dojeżdżają do pracy przez Karwiny i Witomino.

    • 28 0

  • Nie skonczono w terminie... trudno, kasy nie dawac Szczurkowi.

    Nie nalezy sie zadna kasa. Po tych jajach niech UM Gdynia spada i tylko podziekuje za cierpliwosc mieszkancom. Winnych wykopac na bruk.

    • 21 0

  • Masakra

    Tyle kasy a wyjazd ze Strzelców w stronę Sopotu lub centrum Gdyni to jakaś masakra

    • 24 0

  • Łucyk podaj się z honorem do dymusji

    Powinni zabrać dotację unijną a Łucyk i cała reszta zostać zwolniona. Przecież najlepsza Gdyńska firma od fuszerek czytaj MTM która ma układy z włodarzami pogrywa sobie w kulki. W Sopocie mają miesiąc i wszystko zrobią na czas. A tu jak jest kolesiostwo to tak wygląda. Łucyk i cała banda na bruk!!!!!

    • 26 2

  • Autora artykulu poprosze jeszcze o dopiske, ze jest to dopiero Etap 1. Niedlugo zaczna Etap II, czyli rozwalanie wiaduktu i wszystko zacznie sie od nowa.
    Wszystko przez to, ze niedogadali sie z PKP

    • 14 1

  • Rozkopane jest pół miasta!

    Zamiast zebrać się i skończyć w jednym miejscu z sensownym planem, równoległymi działaniami (Kierownik Projektu/Kierownik Prac - kompletnie nie umiał tego zaplanować), to rozkopane i Karwiny i Witomino, i w międzyczasie była Chylonia.. A na koniec wszyscy gonią i robią byle jak, tylko po to, aby znowu za 5 lat rozkopać, frezować i wklejać łaty.. Polska standardowa fuszerka..

    • 27 0

  • Kryterium najniższej ceny w przetargach? Takie i efekty. Nie ma kasy na lepszego wykonawcę, to i mamy Taki pasztet

    • 17 1

  • Aaaaa

    Teraz jasne dlaczego na witominie nie ma żadnego pracownika mtm

    • 22 1

  • Łopaty i pracownicy wzięci z łapanki ,obserwuje to codziennie ,to jest tragedia nadająca się do prokuratury , zwiedziłem pół Europy ,nie na wakacjach ale w pracy i wiem jak takie remonty powinny wyglądać ,za PRL lepiej to szło.

    • 21 0

  • Wstyd

    jak ta budowa jest prowadzona i zorganizowana bez poszanowania bezpieczeństwa mieszkańców!

    • 22 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane