- 1 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (89 opinii)
- 2 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (70 opinii)
- 3 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (26 opinii)
- 4 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (221 opinii)
- 5 Nowa wiceprezydent zaczyna pracę 5 lipca (222 opinie)
- 6 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (81 opinii)
Obowiązkowe ćwiczenia wojskowe również dla cywilów. Kto będzie musiał się stawić?
Dyskusja na temat obowiązkowych ćwiczeń wojskowych od kilku dni jest jednym z głównych tematów w mediach. Choć bowiem szkolenia rezerwistów odbywają się regularnie, ich najnowsza odsłona wzbudziła kontrowersje.
Nawet 200 tys. osób może otrzymać w tym roku wezwanie na obowiązkowe szkolenia wojskowe. Takie szkolenia odbywają się regularnie, ale dotąd wezwania otrzymywali wyłącznie ci, którzy mieli orzeczoną kategorię "A" (zdolny do służby wojskowej) i dodatkowo wcześniej "otarli" się o wojsko: np. działając w przeszłości w Wojskach Obrony Terytorialnej czy np. w zajęciach Legii Akademickiej.
Ustawa o obronie ojczyzny zmieniła zasady powoływania na ćwiczenia
Sytuacja zmieniła się w tym roku, wraz z wejściem w życie Ustawy o Obronie Ojczyzny. Dała ona możliwość Wojskowym Centrom Rekrutacji (WCR) powołanie na ćwiczenia również osób, które dotąd z wojskiem nie miały nic wspólnego.
Z możliwości tej skorzystała m.in. jednostka WCR w Sieradzu, powołując na ponad 30-dniowe ćwiczenia... technika informatyki, który wcześniej z armią nie miał nic wspólnego. Sprawę opisali reporterzy Onet.pl
![Studenci z Trójmiasta pójdą do wojska. Na ochotnika](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/1926/150x100/1926062__kr.webp)
Chaos informacyjny udało się opanować dopiero po oświadczeniu Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji. Płk Mirosław Bryś, szef CWCR podkreślił, że w skali kraju może być powołanych około 3 tys. osób bez przeszkolenia wojskowego.
Ich szkolenie będzie jednak trwało nie ponad miesiąc, a dwa dni w weekend, w wybranej jednostce wojskowej.
Pomorze nie pójdzie w ślady Sieradza
Jak sytuacja wygląda na Pomorzu? Z informacji, które uzyskaliśmy w WCR w Gdańsku wynika, że żołnierze nie poszli w ślad swoich kolegów z Sieradza.
Na ćwiczenia - w skali całego województwa - wezwano ok. 800 osób z tzw. rezerwy pasywnej. Znalazły się w niej jednak osoby, które mają nadany przydział mobilizacyjny.
![Wojsko wzywa i szkoli rezerwistów. W Trójmieście już 800 osób](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3025/150x100/3025996__kr.webp)
Gdańscy żołnierze: powołania dla osób z "potencjałem zawodowym" w niewielkiej skali
Więcej informacji można znaleźć w oświadczeniu gdańskiego WCR:
Nawiązując do nieścisłości, które ukazały się w mediach na temat projektu Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie określenia liczby osób, które w 2023 r. mogą pełnić służbę wojskową w rezerwie w ramach odbywania ćwiczeń wojskowych chcielibyśmy wyjaśnić i doprecyzować:
- w 2023 r. powołania na ćwiczenia wojskowe będą dotyczyły głównie osób, którym zostały nadane przydziały mobilizacyjne;
- liczba "do 200 tysięcy" powoływanych na ćwiczenia, w porównaniu z 2022 rokiem, nie zmieniła się i nie oznacza ona bezwzględnej realizacji;
- na ćwiczenia wojskowe powoływane są osoby z pasywnej rezerwy, które mają uregulowany stosunek do służby wojskowej, nie pełnią innego rodzaju służby wojskowej oraz nie ukończyły 55 roku życia;
- powołując na ćwiczenia osoby z pasywnej rezerwy, w niewielkim stopniu sięgamy po potencjał osób, które posiadają pożądane, przydatne kwalifikacje na potrzeby Wojsko Polskie, a nie odbyły wcześniej szkolenia wojskowego;
- w myśl Ustawy o Obronie Ojczyzny (Art. 2 pkt 36) pod pojęciem "uregulowany stosunek do służby wojskowej" należy rozumieć nadanie danej osobie kategorii zdolności do służby wojskowej i przeniesienie jej do pasywnej rezerwy;
- w praktyce każdy, kto przeszedł kwalifikację wojskową i została mu nadana kategoria wojskowa przechodzi do rezerwy pasywnej;
- wezwanie do WCR nie jest jednoznaczne z wydaniem decyzji o powołaniu na ćwiczenie; dopiero po upewnieniu się, że wytypowana osoba spełnia warunki powołania, jest wydawana decyzja o powołaniu na ćwiczenia;
- powołanie na ćwiczenia wojskowe jest realizowane w formie decyzji administracyjnej od której przysługuje odwołanie na zasadach określonych w KPA (14 dni);
- w czasie pandemii COVID nie były realizowane kwalifikacje wojskowe i ćwiczenia rezerwy też było bardzo ograniczone.
Mimo deklaracji płk. Brysia, ustawa nadal przewiduje, że - dla cywili - ćwiczenia wojskowe mogą być:
- jednodniowe;
- krótkotrwałe - trwające nieprzerwanie do 30 dni;
- długotrwałe - trwające nieprzerwanie do 90 dni;
- rotacyjne - trwające łącznie do 30 dni i odbywane z przerwami w określonych dniach w ciągu danego roku kalendarzowego.
- Realizatorem ćwiczeń jest dowódca jednostki i to on określa szczegółowy sposób odbywania ćwiczeń (zadania, na czym będzie polegała służba żołnierza itp.) - podsumowują wojskowi.
Opinie (820) ponad 200 zablokowanych
-
2022-12-09 21:23
Opinia wyróżniona
(142)
Jestem pacyfista. Sprzeciwiam się wojnie i zabijaniu. Dlaczego pod kara więzienia mogę być wzywany do wojska/na wojnę. Absolutnie tego nie rozumiem.
- 381 255
-
2022-12-12 09:29
Jak będzie do ciebie strzelał ruski to nie będzie pytał czy jesteś pacyfistą
- 0 1
-
2022-12-11 11:44
Powiesz to samo ruskim orkom.
- 0 1
-
2022-12-11 09:17
Wojna
Bo w czasie wojny nie ma wyborów..
- 1 1
-
2022-12-10 23:07
Dlatego, że tego wymaga obrona kraju. Dopóki w nim mieszkasz masz pewne obowiązki. Jednym z nich jest obrona kraju.
- 2 2
-
2022-12-10 18:40
To się wyprowadź do kongobongo
- 1 2
-
2022-12-10 17:25
Bo twoje urojenia nie interesują przeciwnika
I nie będziesz się za pomocą swoich urojeń wysługiwał innymi
- 0 2
-
2022-12-10 13:47
a najlepsze, że konstytucja gwarantuje Ci prawo do odmowy służby wojskowej
co władze mają w głębokim poważaniu, skoro za odmowę grozi Ci kara xD A potem jeszcze masz złożyć przysięgę wojskową, która zobowiązuje Cię by stać na straży konstytucji, którą podcierają się ci, którzy zmuszają do złożenia tej pustej przysięgi (właśnie poprzez to zmuszenie).
- 4 2
-
2022-12-10 13:43
Jedź do putina i to mu powiedz.
- 2 2
-
2022-12-10 11:51
Damskich bokserow w kamasze
W pierwszej kolejności ! Potem tych niedzielnych tatusiów alimenciarzy szarpiących się w sądach o dziecko aby nie płacić alimentow
- 5 4
-
2022-12-10 11:49
W końcu "menszczyźni " walczący o prawa mężczyzn
Mogą pokazać swoją męskość na wojnie. Potraficie tylko bić i gnębic kobiety? Pokażcie na co was stać cienkie bolki. Ile jęku że trzeba iśc na jednodniowe szkolenie. Jesteście naprawdę żałośni.
- 4 9
-
2022-12-10 11:48
Si vis pacem, para bellum (1)
Tyle w temacie kolego
- 2 4
-
2022-12-13 21:38
Kuwetowy to ty? bo w telewizorni słyszałem ten bełkot, tylko po polsku.
- 0 0
-
2022-12-10 11:23
Ty przypadkiem nie chodziłeś na marsze w obronie Konstytucji? Tam jest napisane dlaczego. (4)
- 4 5
-
2022-12-10 11:36
Przecież dla ciebie Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej nic nie znaczy.. (3)
..więc czemu się teraz na Nią powołujesz?
- 5 3
-
2022-12-10 17:07
(2)
ale dla Was ponoć coś znaczy więc broń jej i wypełniaj w pełni a nie wybiórczo a jak rezygnujesz z obowiązku obrony kraju to powinieneś też mieć zabrane prawo do wyborów, przecież to Cię nic nie obchodzi, po co tu jeszcze siedzisz? masz paszport? to leć najdalej stąd póki jeszcze możesz i granice są otwarte
- 1 2
-
2022-12-13 21:36
Spadaj na nowogrodzką
- 0 0
-
2022-12-10 19:30
Znajdź mi zapis w Konstytucji RP, który zmusza obywatela do odbycia służby w czasie pokoju.
No chyba, że o czymś nie wiem i Polska jest w stanie wojny? Telewizora nie posiadam, informacje czerpię z internetu i nijak nie mogę znaleźć z kim Polska aktualnie jest w stanie wojny.
- 2 0
-
2022-12-10 08:45
Jak ktoś chce walczyć może to zrobić
Precz z przymusem!
- 8 1
-
2022-12-10 08:50
No to nie zabijaj: Staw się na żądanie w danej JW i odbądź szkolenie. Takie to proste. (2)
Potem znowu pojedziesz na Woodstock wykrzyczeć swój sprzeciw wobec "państwa PIS". He, he
- 4 8
-
2022-12-10 09:08
(1)
Nie kumasz, że przysięga którą kończy się szkolenie jest wiążąca?
- 6 3
-
2022-12-13 21:35
Koło d... mi to lata.
- 0 0
-
2022-12-10 08:41
Lepiej siedzieć w więzieniu niż iść na wojnę
Ale jeszcze lepiej uciec
- 11 3
-
2022-12-10 08:34
(1)
Pacyfistą? Tzn ze jak ktoś zaatakuje Twoją rodzinę czy dziecko to nie bedziesz ich bronił nawet gdybys mial kogos zabic? No brawo postawa godna mężczyzny;/
- 6 6
-
2022-12-12 08:53
Zrobi z tego wydarzenie na FB
- 0 0
-
2022-12-10 08:23
Powiedz to Ruskim, ze sie sprzeciwiasz
- 5 5
-
2022-12-10 07:59
(2)
Dlatego, że na świecie są inni gotowi poderżnąć Ci gardło. Jak ciebie napadną na ulicy, to powiesz napastnikom, że jesteś pacyfista, a oni grzecznie odejdą. Nie musisz walczyć,możesz uciec, to też jest obrona.potem możesz napastników namierzyć i dopiec im bardziej niż bezpośrednią walką, ale tego musisz się nauczyć
- 4 6
-
2022-12-10 09:27
Zdaje się że na kraje o których mówisz my naoadamy więc oni mają moralne prawo by się bronić
- 4 2
-
2022-12-10 08:43
Ja ucieknę do rodziny do USA
- 5 4
-
2022-12-10 07:39
Możesz się sprzeciwiać, będą do ciebie strzelać tacy którzy nie są pacyfistami i mają gdzieś twoje widzimisię a ty nie będziesz umiał się bronić,gwarantuję tobie że konstruktywnej dyskusji z nimi ten temat nie przeprowadzisz.
- 2 9
-
2022-12-10 07:14
Czapski tez byl pacyfista
Ale jak zobaczył zbrodnie komunistyczne to mu przeszlo.
- 4 5
-
2022-12-10 05:38
(2)
Bo ty jak widać wogóle niewiele rozumiesz! Pojedż "pacyfisto" do Moskwy i zaszczep kacapowi swoje urojone przekonania!
- 3 8
-
2022-12-13 21:32
Kolejny, który każe komuś gdzieś jechać. Sam tam zapier... a od innych wara.
- 0 0
-
2022-12-10 10:27
A ty jedź do Moskwy i mu zaszczep swój patriotyzm.
Kupić ci bilet?
- 9 1
-
2022-12-10 04:32
Ja jestem na szczęście niebinarny
Więc nikt mnie do wojska nie wezwie
- 5 9
-
2022-12-10 01:07
na początku lat 80 za odmowę służby wojskowej Maleńczuk trafił do pierdla
za co? Za pacyfizm. Teraz za pacyfizm będzie zamykać POPIS
- 15 5
-
2022-12-10 00:55
A głosowałeś na PiS?
Jeśli nie, to nie jesteś prawdziwym Polakiem i ciebie mobilizacja nie dotyczy. Ale jeśli głosowałeś, to niestety ale idziesz w kamasze.
- 12 4
-
2022-12-10 00:17
Słuchajcie no pacyfista, a my tu z was zrobimy... majora. A co. Awansami "na kangura"
Dostaniecie plastykowy pistolecik i będziecie tarczą dla przeciwnika. Dobra, żartowałem. Dostaniecie stopień starszego szeregowego. I giwerę. Weźmiecie, którą chcecie. Ja bym radził stary, dobry kbk AK, czyli AK-47.
- 6 8
-
2022-12-10 00:19
Przygotowanie mięsa armatniego
Trzeba uciekać.
- 17 5
-
2022-12-10 00:20
masz iść, by PISowi rosło
i przygłupiej opozycji, tak się pierze ludziom mózgi wojną, militaryzacją, wojskiem. Ja się nigdzie nie wybieram.
- 15 7
-
2022-12-10 00:29
Ja jestem pacyfista ma swoje granice
Np na Bugu
- 8 8
-
2022-12-09 23:48
a ja nie chcę płacić podatków.
- 11 1
-
2022-12-09 23:36
Polska stanowi wynajęty obszar, zaplecze zaopatrzenia militarnego i w przyszłości prawdopodobnie aktywnym uczestnikiem wojny bedącej następną w kolejności po wielu byłych już tworzonych przez USA.To potwierdza że i ta wojna została wcześniej zaplanowana (wizyta Trumpa w Polsce) z naszym krajem jako "sojusznikiem" a w rzeczywistości wykorzystywanym
Polska stanowi wynajęty obszar, zaplecze zaopatrzenia militarnego i w przyszłości prawdopodobnie aktywnym uczestnikiem wojny bedącej następną w kolejności po wielu byłych już tworzonych przez USA.To potwierdza że i ta wojna została wcześniej zaplanowana (wizyta Trumpa w Polsce) z naszym krajem jako "sojusznikiem" a w rzeczywistości wykorzystywanym do celów militarnych USA wbrew woli naszego narodu.Zabronione jest nawet wspomnieć że "doradcy" amerykańscy negocjowali kontrakty zbrojeniowe dla skrajnych nacjonalistów na Ukrainie wymierzonych przeciwko Rosji w celu niszczenia jej infrastruktury, miast, ludności zanim doszło do działań prewencyjnych, zapobiegawczych i wkroczenia na tereny gdzie konflikty antyrosyjskie już miały miejsce.
- 12 10
-
2022-12-09 23:03
(3)
PiS = PZPR. Służyć dzisiaj w wojsku to jak za komuny.
- 25 13
-
2022-12-10 00:18
wygodna wymowka tchorza. za rok sie wladza zmieni a wojna nie. i czym sie wtedy bedziesz dziewczynko zaslaniac? (2)
- 14 21
-
2022-12-13 21:28
Amerykańską tarczą atomową.
- 0 0
-
2022-12-10 13:54
A ty już po szkoleniu i złożeniu przysięgi, czy piszesz żeby pisać?
- 5 2
-
2022-12-09 23:01
Jedź na Ukrainę (4)
i jak będzie do ciebie kacap strzelał, to powiesz że jesteś pacyfistą.
- 17 25
-
2022-12-13 21:26
A po co ma tam jechać, otumaniony oszołomie.
- 0 0
-
2022-12-10 00:16
(1)
a po co ja mam tam jechać?Tu jest parę mln młodych byków co chleja liczą socjal i balangują Co mnie k..wa mać obchodzi ta ukraina nienawidzę tego bantustanu i uważam ten podły kraj za większego wroga niż Rosja i to moje prawo wolnego człowieka tak uważać
- 20 9
-
2022-12-11 10:35
Dudix uważa inaczej
I chce przelać polska krew za żółto niebieską
- 1 1
-
2022-12-09 23:16
Sam jedz.
- 21 8
-
2022-12-09 22:51
Żebyś mógł i potrafił obronić siebie i najbliższych. (1)
Możesz sobie być pacyfistą. Ci co do twojego domu wtargną nie będą o nic pytać ( i tak nie znają polskiego )
- 12 31
-
2022-12-10 11:34
A skąd wiesz, że nie potrafię ich obronić?
Bo tak ci Holecka wmawia z ekranu telewizora?
- 6 5
-
2022-12-09 22:50
Żebyś umial obronić siebie, rodzinę i kraj, jak rusxy wejdą. (3)
- 10 39
-
2022-12-10 11:17
A po co mają wchodzić do kraju należącego do UE i NATO?
Skoro na razie nie dają sobie rady w kraju trzeciego świata, jakim jest Ukraina?
- 7 0
-
2022-12-09 23:19
Czytaj: żebyś umiał umrzeć (1)
Żebyś godził się na swoją smierć
- 25 4
-
2022-12-10 00:11
i tak umrzesz, a tak, moze chociaz troche mniej zalosnie.
- 11 21
-
2022-12-09 22:47
Bo prawo dopuszcza zabijania.....
w pewnych warunkach. A wiara jest dla kleru aby cię tłamsić a nie dla ciebie; jeszcze nikt ci tego nie powiedział
- 15 4
-
2022-12-09 22:43
(5)
A co to kogo obchodzi że jesteś pacyfistą ! Mieścisz się w przedziale 18 -55 lat to wezmą ciebie na ćwiczenia , koniec i kropka . Nie pójdziesz ,to wsadzą cię na 2 lata bezwzględnego więzienia .
- 18 37
-
2022-12-28 20:35
Już widzę jak 50 latkowie słuchają rozkazów na ćwiczeniach, jakieś biegi etc,. Oleją rozkaz sierżanta ciepłym moczem. Sam mam 49 lat i 18 mscy odwaliłem w wojsku i sądzisz że bym słuchał co mi 30 letni sierżant nakazuje buahhh.
- 0 0
-
2022-12-11 13:56
nikt nie idzie siedziec za takie cos. Wez ty pomysl dzbanie. Weznia trzeba utrzymac, to kupa siana. Dostajesz mandat/grzywne i tyle.
- 1 0
-
2022-12-11 10:34
Nigdy nie pójdę na żadne ćwiczenia
Wolę iść do więzienia
- 2 1
-
2022-12-10 22:43
A co mnie obchodzi zachlane wojsko tfu polskie?
- 4 4
-
2022-12-09 23:02
Nie znam takiego co by siedział, grzywna i elo.
- 23 3
-
2022-12-09 22:16
(11)
Rozumiem karać za przemoc, kradzieże, wykroczenia drogowe, unikanie płatności. Od tego jest prawo. Ale zmuszać kogoś do zabijania nie mieści mi się w głowie. Do tego często po to by spełniać ambicje jakiegoś jednego wariata u władzy. To ma mało wspólnego z prawem jak na moje.
- 72 8
-
2022-12-09 22:56
Ruscy jak przyjdą nie będą pytać o twoje przekonania. (10)
Nie odpuszczą twojej żonie, siostrze, matce, córce a może nawet tobie.
- 30 44
-
2022-12-10 00:13
(2)
dlaczego ruscy mają tu przyjść do czego i po co?Wgrali wam w te sprane łby ten rusofobiczny kit
- 24 12
-
2022-12-10 17:33
(1)
Putin też mówi, że jesteśmy rusofobami. I dlatego grożą, że z Polską też zrobią porządek. Ty dopiero dzieciaku masz pustą makówkę.
- 2 3
-
2022-12-10 22:43
Zrobia a wiesz dlaczego? Bo sami siebie ustawiamy w roli zderzaka lub łańcuchowego kundelka USA dlatego muszą nam rabnac w łeb bo tak się robi kiedy natrętny kundel ciągnie cie za nogawkę
- 1 3
-
2022-12-09 23:23
Dlatego jestem zwolenniczką akcji Granat+, czyli granat w każdym domu.
- 14 6
-
2022-12-09 23:16
Nie strasz, nie strasz bo się ........asz
Cyt. Prezydenta
- 18 1
-
2022-12-09 23:14
(3)
Po to jest armia zawodowa która ciągnie gigantyczne pieniądze.
- 42 9
-
2022-12-10 00:10
fachowcy są od walki, ale czymś trzeba wypełnić okopy. w sam raz się nadasz. (2)
nic osobistego, czysta ekonomia. taniej wyjdzie jak artyleria rozwlecze po polu twoje czesci niz trepa, co sie zna na rzeczy.
- 19 19
-
2022-12-10 12:14
Trepy się spietrały, że każą im walczyć na froncie
Dlatego paniczny połów mięsa armatniego
- 9 2
-
2022-12-10 05:51
To oksymoron: trep- umiejętność walki. Picie gorzały- OK, narzekanie na niską pensję- OK, pucowanie medalików-OK ale walka??
- 18 1
-
2022-12-09 23:18
Silne, niezależne kobiety obronią nie tylko siebie same, ale i innych!
- 18 6
-
2022-12-09 21:57
(65)
Bo prawo jest takie samo dla wszystkich, bez względu na wyznawane poglądy.
- 84 108
-
2022-12-11 00:52
Nigdy wojny
Co to za prawo które zmusza do zabijania. Ja wyznaję 10 przykazań a tak jest napisane: Nie zabijaj. Nie będę zabijał i nie będę mięsem armatnim żeby zaspokoić chore interesy władców. Każdy człowiek powinien odmówić walki. Niech sobie rządzący sami walczą ze sobą. Ludzie nie powinni ich w ogóle słuchać. Oni są dla nas, nie my dla nich. Nie chcemy
Co to za prawo które zmusza do zabijania. Ja wyznaję 10 przykazań a tak jest napisane: Nie zabijaj. Nie będę zabijał i nie będę mięsem armatnim żeby zaspokoić chore interesy władców. Każdy człowiek powinien odmówić walki. Niech sobie rządzący sami walczą ze sobą. Ludzie nie powinni ich w ogóle słuchać. Oni są dla nas, nie my dla nich. Nie chcemy nosić masek, nie chcemy zabijać. To my wybieramy ich w wyborach, nie oni nas. To nam mają służyć nie my im. To nasze pieniądze ich opłacają. Wojna i zabijanie to żaden obowiązek, to jest i**otyczne. Oni pragną wojny i konfliktu aby nie wyszły na jaw straszne eksperymenty które zrobili na szczepionych na C19 (katar z grypą). Ludzie padają jak muchy. Nagle. Oni to widzą.
- 5 2
-
2022-12-10 23:11
No właśnie.
Dlaczego prawo ma ludzi obowiązywać. Ktoś podpisywał jakąś umowę? Czy po prostu jako czyjaś własność ma robić co mu się każe?
- 1 0
-
2022-12-10 16:43
serio? Takie samo dla wszystkich ? No chyba sam nie wierzysz w to, co tu wypisujesz...
- 4 0
-
2022-12-10 00:45
Brawo!
I w myśl tej zasady naruszanie mojej wolności osobistej jest z prawem niezgodne.
Zatem zmuszanie mnie do przebywania tam gdzie nie chcę i robienia tego czego nie chcę jest niezgodne z prawem!- 26 6
-
2022-12-09 23:05
Prawo takie same. Delikatnie mówiąc masz coś nie hallo z głową. W państwie PiS równe prawo?
- 29 6
-
2022-12-09 22:31
(1)
To chyba nie czytałeś ustawy, że politycy, duchowni są poza systemem.
- 35 3
-
2022-12-09 22:42
to kto będzie obsługiwał kropidła bojowe?
- 24 4
-
2022-12-09 22:12
(57)
Takie samo dla wszystkich?
Przeczytaj w ustawie, kto jest z tego obowiązku zwolniony. Politycy, posłowie, samorzadowcy, radni i wszyscy pozostali, którzy machają drewnianą szabelką i pchają Polaków do wojny.
Taki paradoks. USA potrzebują mięsa armatniego w wojnie z Rosją a ukrainskie zasoby sie kończą więc pchają Polaków.- 175 43
-
2022-12-10 07:26
dokładnie będzie tak (1)
jedziemy na ćwiczenia do sieradza budzimy sie w kijowie, polski rząd tak samo rządzi jak putin, zero szacunku do obywateli i za morde
- 18 12
-
2022-12-10 12:11
Dokładnie tak
Ostatnie wypowiedzi naszych polityków na górze, są przerażające... Oni naprawdę chcą rzucić niewinnych na front, w razie W...
Pójdą nasze polskie młode chłopaczki, co je matka nie po to rodziła, ludzie!!!!- 9 3
-
2022-12-09 23:34
(3)
Amerykańscy terroryści świata utrzymujący się z wojen od dziesięcioleci utworzyli wojnę na Ukrainie i przyszli do Polski jako tzw. "sojusznika" czyli sługusa w realizacji ich celów militarnych. Agenci CIA ogłaszają że to Putin chce napaść Polskę podczas gdy w rzeczywistości ("złodziej krzyczy łapać złodzieja") agresorów mamy już w naszym kraju
Amerykańscy terroryści świata utrzymujący się z wojen od dziesięcioleci utworzyli wojnę na Ukrainie i przyszli do Polski jako tzw. "sojusznika" czyli sługusa w realizacji ich celów militarnych. Agenci CIA ogłaszają że to Putin chce napaść Polskę podczas gdy w rzeczywistości ("złodziej krzyczy łapać złodzieja") agresorów mamy już w naszym kraju !.Polacy powinni czynnie przeciwstawić się okupantowi który dąży do wzajemnego wyniszczania narodów dla własnych korzyści politycznych i militarnych aby następnie przejąć władzę nad Rosją !.
- 23 25
-
2022-12-13 21:19
kacap idi w ch.. do putlera
- 0 0
-
2022-12-09 23:41
To my zaprosiliśmy Amerykanów do Polski (1)
bo mieliśmy być następni w kolejce po Ukrainie.Tak jak i byle republiki nadbałtyckie.Ale pewnie o tym nie wiesz bo zajęty jesteś żelowaniem fryzurki.
- 25 19
-
2022-12-10 05:44
Nie " my", a takie niedouczone gamonie jak ty!
- 13 6
-
2022-12-09 23:25
A co ty tak się oglądasz na innych? (7)
Jest ojczyzna i rodzina której trzeba bronić.Jak się przypomni chłopaków z Zośki i Parasola i przeczyta takie wpisy to człowiek sie zastanawia skąd sie wzięło to pokolenie wyżelowanych TikTokowców?Rodzice ciezko pracują i nie ma kto tego badziewa wychować.
- 21 35
-
2022-12-10 12:49
Zośka i Parasol
To było rzucenie bezbronnych dzieciaków do walki z uzbrojonymi Niemcami i Sowietami..
Gdyby było normalnie, dowódcy którzy podjęli taką decyzję byliby sądzeni sądem wojskowym...- 14 3
-
2022-12-10 04:36
Hahahaha to sobie broń
Twoje rozszarpane moździerzem w imię ojczyzny truchło będzie gnić w krzakach a ja będę w Kanadzie pić lampkę wina
- 22 22
-
2022-12-09 23:28
Ile Ty masz lat? (4)
Zośka i Parasol, dobre. Przecież te dzieciaki zostały skazane na wybicie
- 38 14
-
2022-12-10 17:26
(1)
Te dzieciaki zostały skazane na wybicie?
Łżesz. Jesteś ignorantem. I na 1000 % nie znasz, nie słyszałeś, nie widziałeś i nie czytałeś ani jednej relacji młodych powstańców! Po 5 latach okupacji rwali się do tego, żeby odpłacić Niemcom.
Jesteś żałosny.- 3 7
-
2022-12-13 21:17
i odpłacili 200 tysięcy zgineło
- 0 0
-
2022-12-09 23:39
Te dzieciaki broniły kraju.Dzięki nim (1)
możesz teraz pisać takie bzdury i wypociny.
- 28 39
-
2022-12-10 00:19
"A na Tygrysy mają Visy..." wielu z nich po tych nierównych starciach nie zostało
- 23 3
-
2022-12-09 23:20
Jak się czyta takich ciemniakow to nóż w kieszeni się otwiera. (38)
Wynocha z naszego kraju,nasza ojczyzna potrzebuje odważnych ludzi a nie cwaniaków szukających powodow żeby dać nogę jak będzie wojna.
- 43 130
-
2022-12-12 14:02
ojczyzną poległych jest cmentarz
a nad życie nie ma nic cenniejszego - czasy, kiedy udawało się łatwo napuścić na siebie dwie grupy bądź narody, się skończyły - ludzie wiedzą, że wojna to interes na którym zarabiają magnaci a giną szeregowi... magnaci sponsorują obie strony konfliktu a często potem jeszcze wykupują kraj pod pretekstem pożyczek na odbudowę
- 1 0
-
2022-12-11 03:33
no to wypad w kamasze. zapraszam. Ja za kaczora/budke/macierewicza czy tuska nie mam zamiaru umierać, czy zabijac kogos. Żaden z tych dzbanów nie polepszył mojego zycia. Wszystko co mam, mam dzieki swoim wyborom. Socjalu nie brałem i nie chce brać. Niech sie wypchają z tymi swoimi zapędami.
- 3 1
-
2022-12-10 00:46
Już się zgłosiłeś do walki na ukrainie?
A do czegóż to potrzeba takich ludzi?
Jakaś woja na naszym terytorium?- 13 5
-
2022-12-09 23:32
(34)
Co za agresja. Dlaczego mam zabijać i ginąc w imię cudzych przekonań?! Nie jestem wyżelowanym tiktokerem tylko 35 letnim mężczyzna który chce spokojnie żyć z rodzina a nie tłuc się dla kogoś.
- 129 29
-
2022-12-10 17:14
(2)
Zabijać w imię cudzych przekonań?! Ty jesteś 35-letni g*wniarz; Czy Ojczyzna ma dla ciebie w ogóle jakąś wartość?
- 4 9
-
2022-12-13 21:14
Tacy jak ty z gębą pełną frazesów, będą pierwsi uciekać.
- 0 0
-
2022-12-10 22:41
Ta bladz co mnie okrada to ojczyzna? Chyba patologiczna macocha
- 9 4
-
2022-12-10 15:40
To przypadku wojny będziesz żyć spokojnie w obozie dla uchodźców o ile ciebie w razie mobilizacji z kraju wypuszczą
- 0 2
-
2022-12-10 12:25
wszyscy jestem pacyfistami do czasu (5)
Rusz wyobraźnią pacyfisto. W przypadku konfliktu uważasz że 30mln Polaków zdoła się ewakuować na zachód? Jak ci się pierwszoliniowe wojsko zawodowe wycofa z twojej mieściny pod naporem wroga to co zrobisz? Będziesz liczył na cud, że uda ci się uciec z rodziną na zablokowanych, zakorkowanych i ostrzeliwanych drogach? Czy zostaniesz na miejscu
Rusz wyobraźnią pacyfisto. W przypadku konfliktu uważasz że 30mln Polaków zdoła się ewakuować na zachód? Jak ci się pierwszoliniowe wojsko zawodowe wycofa z twojej mieściny pod naporem wroga to co zrobisz? Będziesz liczył na cud, że uda ci się uciec z rodziną na zablokowanych, zakorkowanych i ostrzeliwanych drogach? Czy zostaniesz na miejscu ryzykując powtórkę z Buczy?
Celem tych szkoleń nie jest nauka zabijania ludzi ani strzelnie do tarczy 10/10. Masz się nauczyć bezpiecznego obchodzenia z bronią żeby przypadkiem nie postrzelić siebie lub innych. Pierwszej pomocy i tamowania masywnych krwotoków żeby ci się Żona nie wykrwawiła jak coś się stanie. Podstawowej orientacji w terenie jak ci gps w komórce wysiądzie. I na koniec odnalezienia się hierarchii dowodzenia w razie sytuacji kryzysowej, zamiast bycia kolejnym zdezorientowanym człowieczkiem, którego trzeba zaopatrzyć, ogrzać, pokierować i jeszcze podstawić beczkowóz z wodą pitną. I mam głęboką nadzieje, że taki będzie kierunek rozwoju rezerw w naszym Kraju i to także na czas pokoju.
Chyba że zaliczasz się to tego małego grona osób które stać na to żeby wykupić się przed ewentualną mobilizacją, bo nie oszukujmy się - po 24 lutego auta na kijowskich blachach w trójmieście raczej nie należały do tych najtańszych, cała reszta Ukraińców albo została w kraju albo wracał od nas do siebie na front.- 18 8
-
2022-12-28 20:20
Odwaliłem 18 mscy w wojsku i jakoś nikt nie uczył Nas tam tamowania krwotoku. Większość czasu to było obijanie się, sprzątanie rejonów, marsz na park z wozami i ich szorowanie. Jedynie na poligonie coś się działo ale to wszystko można było zrobić w 2-3 msce a nie 18 msce. Ponad 12 mscy uważam za stracone bo nic nie wniosły dla mnie.
- 0 0
-
2022-12-10 12:46
odnalezienia się hierarchii dowodzenia (3)
To znaczy dojazd na front i oczekiwanie aż "rzucą nas na bitwę" jako mięso armatnie..
A to całe "wojsko" Macierewicza będzie nami dowodzić?
By the way, ty już odbyłeś przysięgę wojskową i masz przydział do jednostki, czy gadasz o patriotyzmie i obronie żon z pozycji radnego czy polityka?- 8 12
-
2022-12-10 13:08
(2)
ale jaki front człowieku, jaka bitwa?! Sądzisz że żołnierzy rezerwy po 30 dniach szkolenia i z podejściem jak twoje gdzieś na front rzucą? Może jeszcze do abramsa wsadzą? Nas nie stać na utrzymanie 300tys. armii zawodowej, stąd podejrzewam pomysł tworzenia rezerwy, tak jak w kilkunastu innych krajach na świecie. I uwierz mi - jak ci przejdzie
ale jaki front człowieku, jaka bitwa?! Sądzisz że żołnierzy rezerwy po 30 dniach szkolenia i z podejściem jak twoje gdzieś na front rzucą? Może jeszcze do abramsa wsadzą? Nas nie stać na utrzymanie 300tys. armii zawodowej, stąd podejrzewam pomysł tworzenia rezerwy, tak jak w kilkunastu innych krajach na świecie. I uwierz mi - jak ci przejdzie kolejna trąba powietrzna jak ta pod Czerskiem to nie będziesz się zastanawiał czy lokalny WOT akurat jest pod Macierewiczem, wojewodą czy żoną miejscowego radnego.
- 13 7
-
2022-12-10 16:06
"Nas nie stać na utrzymanie 300tys. armii zawodowej, stąd podejrzewam pomysł tworzenia rezerwy" (1)
No właśnie sam sobie odpowiedziałeś, że mam rację. Bronić kraju powinni zawodowi żołnierze, którzy z przysięgą wojskową godzą się osobiście na ryzyko śmierci.
No ale, nie stać nas na ich utrzymanie więc niech sami się utrzymują rezerwiści, "aktywni i pasywni" czyli deszyfrując zwykli cywile, którzy na mocy ustawy o obronie Ojczyzny pójda naNo właśnie sam sobie odpowiedziałeś, że mam rację. Bronić kraju powinni zawodowi żołnierze, którzy z przysięgą wojskową godzą się osobiście na ryzyko śmierci.
No ale, nie stać nas na ich utrzymanie więc niech sami się utrzymują rezerwiści, "aktywni i pasywni" czyli deszyfrując zwykli cywile, którzy na mocy ustawy o obronie Ojczyzny pójda na front. A są to akurat (jak zwykle) najzwyklejsi ludzie klasy średniej, z wyksztalceniem, dziećmi, kredytami - co chwilę strzyzeni z kasy przez państwo i wołani do wszystkiego co wymyslilo sobie państwo, przynieś, podaj, pozamiataj- 2 7
-
2022-12-10 16:22
Chyba nie ogarniasz jaka jest rola rezerwy w czasie pokoju i w czasie wojny. A obowiązek obrony ojczyzny wynika z ustawy i dalszych aktów prawnych. Podobnie jak prawa wyborcze, płacenie podatków ale i podbieranie świadczeń typu 500+
Może do Seby dotrze w końcu że Państwo zamiast łożyć na armię zawodową łożyło na socjal, a teraz Państwo upomni się o Sebę żeby wypełnić lukę w rezerwistach kiedy akurat mamy wojnę za wschodnią granicą. Znalazłeś już książeczkę wojskową przyjacielu?- 6 3
-
2022-12-10 07:42
(5)
A jak przyjdą zabić ciebie i twoja rodzinę to co,będziesz się bronił perswazją?
- 23 13
-
2022-12-13 21:09
Nagotuję grochówki i będę do nich strzelał serjami.
- 0 0
-
2022-12-10 11:14
Najpierw niech ta druga armia świata wygra z ukraińskimi cywilami, wtedy pogadamy. (1)
Bo na razie coś słabo im idzie, więc gdzie z ręcami do kraju należącego do UE i NATO?
- 10 3
-
2022-12-18 19:44
Hahahaha
Hahahahaha
- 0 0
-
2022-12-10 08:50
(1)
Już mnie time dawno nie bedzie
- 11 2
-
2022-12-10 14:01
W razie W odbijesz się od granicy cfaniaczku
- 8 5
-
2022-12-10 07:04
Nie dla KOGOS tylko za spokoju swojej rodziny (1)
- 17 9
-
2022-12-10 09:09
Jak mnie nie będzie, bo będę na froncie kto moja rodzine obroni? Wole zostać z nimi i nawet z nimi zginąć niż ich zostawić żeby jakiś dzban ich zabił, bo jak miałbym żyć bez nich?
- 22 8
-
2022-12-09 23:50
Ci co przyjdą będą bardziej agresywni. (4)
Staną naprzeciw rodziny twarzą w twarz i co zrobisz? Jesteś 35 letnim ...dzieckiem.
- 32 43
-
2022-12-11 03:36
przyjda do rodziny to sie inaczej pogada, za politykow nie mam zamiaru ginac. ELO mordo.
- 5 2
-
2022-12-10 09:03
Na razie nie przyszli
- 11 5
-
2022-12-10 00:49
Zapraszam! (1)
- 12 2
-
2022-12-10 15:00
Masz lubrykant?
- 3 1
-
2022-12-09 23:38
Polska to cudze przekonania? (10)
Pewnie dla takich obcokrajowcow jak ty.Putin mówi wprost ze Polska będzie następna,to samo Łukaszenka.Do obrony ojczyzny ma stanąć twoja żona.35-letni pustaku.
- 32 102
-
2022-12-11 03:34
putin mowi czy w TVP ,mowia? Wez ty sie uspokoj. Chcesz sobie strzelac to droga wolna, innym daj spokoj.
- 6 2
-
2022-12-10 11:52
Bronisz Polski lub Rosji. (5)
Tylko człowiek o pustym umyśle myśli ze jak jest pełnoskalowa wojna to on sobie postoi z boku. Jak to działa widać na Ukrainie i Rosji. Tutaj w Polsce masz coś do gadania. Możesz coś wybierać np pójscie do szpitala czy innej pomocy. Wojsko to jak olbrzymia korporacja i potrzeba także tych co pracuja w szpitalu, kuchni. Jednak uniknąć się nie da.
Tylko człowiek o pustym umyśle myśli ze jak jest pełnoskalowa wojna to on sobie postoi z boku. Jak to działa widać na Ukrainie i Rosji. Tutaj w Polsce masz coś do gadania. Możesz coś wybierać np pójscie do szpitala czy innej pomocy. Wojsko to jak olbrzymia korporacja i potrzeba także tych co pracuja w szpitalu, kuchni. Jednak uniknąć się nie da. Rosja pokazała co jest w Ukrainie. Podbili ich część ziem i wcielają tych których nie zamordowali lub nie uwięzili. W przypadku wojny i tak trafisz do wojska ale pytanie którego. Jak były zabory to ludzie co olali swoje wojsko nie trafiali do cudzego? Bądźmy powazni. Zresztą jak byliśmy razem z ZSRR to mieliśmy wyznaczony atak na Danię. Nic się więc nie zmieniło i Putin nie zapomniał że Polskę miał pod sobą.
- 10 25
-
2022-12-10 15:51
Tak, za komuny mieliśmy być poligonem starcia mocarstw (1)
I teraz też to planują... Także ludzie, trzeba powiedzieć n i e !!!!!
- 12 5
-
2022-12-10 21:41
Ale wysyp ruskich trolli
Że hoho
- 4 12
-
2022-12-10 14:19
Jesteśmy w stanie wojny? (2)
Coś przegapiłem? Chyba muszę w końcu TVP dezInfo włączyć i sprawdzić najświeższe informacje.
- 18 9
-
2022-12-10 17:18
(1)
Tv Trwam nawet włącz. Tobie i tak nic nie pomoże.
- 1 17
-
2022-12-11 03:35
mowisz z doswiadczenia, rozumiem :D
- 3 1
-
2022-12-10 00:48
Polska powiadasz?
Jakaś wojna na polskim terytorium?
- 37 8
-
2022-12-09 23:46
(1)
Trzeba się bronić bo po drugiej stronie są ludzie tacy sami jak ty- prości, chętni do bójki i łatwi do zmanipulowania. Wkręca się takim obywatelom ze maja zabijać innych bo ich przywódca coś sobie myśli i oni maja iść dla niego mordować. A reszta napędza się sama. Nie zamierzam w tym uczestniczyć. W dalszym ciągu muszę się bronić bo ktoś mnie atakuje dla cudzej idei.
- 66 16
-
2022-12-10 12:40
Po drugiej stronie są ludzie tacy jak my
Też niewinni, których wysłano na śmierć, na front..
Dlatego ludzie!!!!!! Nie dajmy się wmontować w zabijanie i śmierć!!!! Nie uważajmy na hasła za co, to są tylko polityczne słowa, słowa, słowa które podburzają emocje!!!!!!
Oni, tam na górze, nie zginą- 34 8
-
2022-12-09 22:51
ale ty nie. albo do woja albo do pierdla. skonczylo sie rumakowanie. (3)
- 38 71
-
2022-12-11 13:36
Więzienie jest dla ludzi
- 3 0
-
2022-12-10 11:12
Niech przykład dadzą dzieci polityków, bąkiewicze i inne Sebixy wyklęte.. (1)
..którzy uzurpują sobie prawo nazywać siebie prawdziwymi Polakami. HOWGH
- 43 8
-
2022-12-13 18:41
Tak i Wojtexy
- 0 0
-
2022-12-09 21:16
Opinia wyróżniona
Gdyby w pierwszym szeregu musieli walczyć politycy, generałowie i biskupi, nie byłoby już żadnych wojen. (19)
Ale to zawsze zwykli ludzie robią za frajerów, a ci którzy rządzą, siedzą bezpiecznie na tyłach.
- 910 46
-
2022-12-16 13:37
a co mają do tego biskupi?
mi to wygląda na kompulsywne jechanie na Kościół - a w takim wypadku nie musisz się bać mobilizacji, bo jest duża szansa że masz jeszcze inne zaburzenia psychiczne, dostaniesz kategorię D i skierowanie na leczenie do psychiatry.
- 0 0
-
2022-12-11 13:33
popieram!!!! politycy (w ramach równouprawnienia też panie polityczki) w pierwszym rzędzie
- 1 0
-
2022-12-10 23:25
Arcybiskup Stalin czy Lenin też się wywinął
- 4 0
-
2022-12-10 09:16
Masz racje, tak to właśnie jest
- 5 2
-
2022-12-10 01:16
Zełeński, tuż po Majdanie z wezwaniem na szkolenie, uciekł do Rosji, kręcić jakąś filmową komedie
no i patrz, jest wojna :))) Cudzymi rękami. Przypominam również, że Kaczyński na bank nie był w wojsku! Nie mówiąc o tych wszystkich parlamentarnych babach, które chcą nas wysyłać do koszar (do Donbasu też by nas wysłały, nie łudźcie się że nie).
- 14 9
-
2022-12-10 00:01
(4)
Żadna wojna nie jest przyjazna dla ludzi (jej uczestników) dlatego stosuje sie negocjacje pokojowe aby ją uniknąć.Negocjacji pokojowych odmówiły USA ponieważ zainteresowani byli kontraktami zbrojeniowymi dla skrajnych nacjonalistów Ukrainy przeciwko Rosji.Sprawców i organizujących takie konflikty już od dziesięcioleci w sposób bezkarny w różnych
Żadna wojna nie jest przyjazna dla ludzi (jej uczestników) dlatego stosuje sie negocjacje pokojowe aby ją uniknąć.Negocjacji pokojowych odmówiły USA ponieważ zainteresowani byli kontraktami zbrojeniowymi dla skrajnych nacjonalistów Ukrainy przeciwko Rosji.Sprawców i organizujących takie konflikty już od dziesięcioleci w sposób bezkarny w różnych rejonach świata mamy u siebie w kraju i będą "odwracać kota ogonem " mówiąc że są "sojusznikami" którzy jako dowodu przyjaźni będą oczekiwać od Polaków śmierci !.Odmowa negocjacji pokojowych przez USA świadczy że wojna została przez nich zaplanowana jako następna w kolejności po już byłych w przeszłości.
- 17 19
-
2022-12-10 00:13
Taka teraz linia propagandy na kremlu?
Wy, biedni rosjanie, nigdy przecież nikogo nie atakujecie, zawsze tylko wyzwalacie, pomagacie, wspieracie itp.
Spadaj...- 20 12
-
2022-12-10 00:32
Ile kopiejek za taki wpis? (2)
- 14 13
-
2022-12-10 08:36
Prawda boli? (1)
- 7 5
-
2022-12-10 14:38
Komsomolska prawda?
Czyli g prawda, wania.
- 4 3
-
2022-12-09 23:44
Normlanie złota myśl,Nobla powinieneś dostać.
- 7 15
-
2022-12-09 22:43
Bo zwykli ludzie to owce (1)
Zamiast wyjąc na ulice i pogonić oprawców to się kajają jak bite psy przed panami
- 53 2
-
2022-12-11 11:45
komunistyczne pitolenie
- 0 2
-
2022-12-09 22:44
to dlatego mocarstwa atomowe nie atakują siebie nawzajem
bo takie czasy, że rakietka z atomem może wlecieć przez okno w kiblu, w którym będzie siedział taki Putin czy inny Kim
- 21 5
-
2022-12-09 22:16
ale tłuków nie brakuje więc pójdą na wojnę i wrócą jako puzzle (3)
- 56 4
-
2022-12-10 00:19
wiec spisz testament zawczasu, zeby rodzina nie miala potem problemow, kto ma twoj kredyt na hulajnoge splacac
- 9 24
-
2022-12-10 00:27
Nigdzie nie pójdziesz? (1)
Po Ciebie sami przyjdą.
- 8 17
-
2022-12-11 11:18
Tak będzie przyjdą
- 1 1
-
2022-12-09 22:13
A oni się wyłączyli w tej ustawie.
- 64 1
-
2022-12-09 21:30
Opinia wyróżniona
(14)
Byłem kilka razy na takich ćwiczeniach trwających 2 tygodnie i była to kompletna strata czasu.
Rezerwiści byli traktowani jak zło konieczne, zajęcia były "odbębniane" byle się szybko skończyły.
Wszystko takie typowo po polsku czyli amatorszczyzna i bieda z nędzą. Dodam, że chodzi o etat/przydział oficerski.- 392 39
-
2022-12-10 14:43
"po polsku" i "amatorszczyzna" (3)
czy to nie to samo?
- 7 3
-
2022-12-11 08:55
(2)
Nie, to nie jest to samo!
- 1 0
-
2022-12-11 13:48
Śmiało, zmieścisz się
- 1 0
-
2022-12-11 10:01
to może wtedy "amator-szczyny"?
- 0 0
-
2022-12-10 11:00
Na sto procent racja .
Oprócz wartości "mięsa armatniego " jaką wartość będzie miał ktoś po takim szkoleniu ? W okresie PRL-u , 46 lat temu do momentu złożenia przysięgi wystrzeliłem kilkaset pocisków . A dzisiaj jak to wygląda ?
- 10 1
-
2022-12-09 23:28
A ja byłem w zeszłym roku i piszesz bzdury.
- 8 18
-
2022-12-09 21:56
(5)
Miałem to samo. Byłem z 7 - 8 razy. Zawsze zaczynało się od "Szukajcie sobie teraz zajęcia bo nie mamy co z wami zrobić". Więc były dwa tygodnie picia od rana do wieczora. Jeśli była ładna pogoda to można było się przy okazji opalić.
Później brałem zaświadczenia z firmy, że jestem niezbędny w pracy i się skończyły pozbawione sensu "ćwiczenia rezerwy". Takie wojsko polskie.- 66 8
-
2022-12-11 13:46
To tak jabyś myślał, że Polacy przesiądą się
do nowych samochodów i zaczną prowadzić zgodnie z przepisami. lol
- 1 0
-
2022-12-09 22:12
(3)
Ani razu nie byłem na ćwiczeniach rezerwy.
Raz wezwali mnie na kurs przekwalifikowania, ale im przyniosłem książeczkę żeglarską, miesięczny kontrakt oraz list gwarancyjny z agencji, że jestem marynarzem i lecę na statek do Chile.
Kiedyś jakiś list przysłali z WKU na stary adres zameldowania, ale akurat byłem w robocie,Ani razu nie byłem na ćwiczeniach rezerwy.
Raz wezwali mnie na kurs przekwalifikowania, ale im przyniosłem książeczkę żeglarską, miesięczny kontrakt oraz list gwarancyjny z agencji, że jestem marynarzem i lecę na statek do Chile.
Kiedyś jakiś list przysłali z WKU na stary adres zameldowania, ale akurat byłem w robocie, rodzice im oddzwonili, że jestem na statku i wracam za 4 miesiące.
Od 18 lat mam z nimi spokój.
Teraz pracuję na Morzu Północnym na statku offshore.
Statek wyposażony w helideck, więc jak chcą to mogą z Oksywia śmigłowiec po mnie przysłać. ;)- 43 8
-
2022-12-11 16:54
Po jednego lewusa nikt śmigłowca nie wyśle bo takich jak ty jest wielu i wiadomo, że śmigłowców zabraknie.
- 0 1
-
2022-12-09 23:47
Już startujemy
Podaj współrzędne i nazwę statku ;)
- 8 5
-
2022-12-09 22:26
Uwazaj
Odp orzeł wystartował po ciebie
- 13 4
-
2022-12-09 21:35
Dlatego tak ważne by wojsko się zmienialo (1)
Nowy sprzęt wymusza zmiany w myśleniu.
- 19 41
-
2022-12-11 13:58
sprzet to tylko narzedzie. Myslenie moze byc stare.
- 4 0
Wszystkie opinie
-
2022-12-09 21:04
A, przepraszam - czego ja mam niby bronić? (46)
Tego pisowskiego bagna?
Niech go prawdziwi Polacy bronią. Skoro raz po raz słyszę, że jestem zdrajcą albo Niemcem, bo mi nie po drodze z obecną władzą - to niech tak będzie.- 320 75
-
2022-12-09 21:07
(2)
Bo w 39 roku wszyscy sie zgadzali z "wladza"...
- 25 27
-
2022-12-10 00:25
(1)
w 39 autorytarna antyobywatelska władza dyzmów wpędziła kraj do wojny pajace nadymali się propagandowo jacy są silni zwarci gotowi hitler powiedzial sprawdzam i paniczyki sanacyjne mało nóg nie pogubili tak stąd spiep..li
- 24 10
-
2022-12-11 11:48
Ty piszesz, że Polska sama się do wojny wpędziła? powielasz tym samym retorykę nazistów albo sowieckiej Rosji, co za brednie i bzdura
- 2 6
-
2022-12-09 21:08
bankow (1)
w razie wojny dom ci zniszcza a kredyt splacaj
- 19 15
-
2022-12-10 23:17
Jak hipoteka, to niech se sami splacaja
- 1 3
-
2022-12-09 21:19
Skoro nie wiesz to ci powiem (12)
Masz bronić Polski. Nie pisowskiego czy peowskiego bagna. Broni się ojczyzny a nie rządzących. czy sądzisz że wszyscy w 39 r kochali władzę. czy w 1920 r tylko prawicowcy walczyli z bolszewikami.? Nawet w Rosji ludzie nie kochający komunistów nawet byli białogwardziści walczyli z Niemcami. Nie jesteś zdrajcą czy Niemcem choć może się mylę . jesteś po prostu tchórzem który szuka jakieś wymówki gdyby trzeba było iść na front. Dojdzie do władzy PO to co wtedy wymyślisz?
- 29 75
-
2022-12-09 21:32
(7)
A kim ty jesteś, żeby mi coś mówić?
Nie będę bronił Polski, bo to państewko Windows mnie obchodzi.
A poza tym, mój światopogląd nie pozwala mi walczyć i w żaden sposób udzielać się w organizacjach militarnych.
A co inni robili i robią - ich sprawa.
To nie są dla mnie żadne autorytety.- 36 28
-
2022-12-09 21:47
Rozumiem (5)
Że gdyby rządził Tusk poszedłbyś na te szkolenie z uśmiechem?
- 18 29
-
2022-12-09 22:01
Mam umierać w imię obrony PiSowskich oligarchów? (1)
Ilu PiS wyprodukował w te siedem lat? Obajtki, Sasiny, Szumowskie, Morawieckie, Macierewiczem, Glapińskie, Kurskie.. produkują oligarchów szybciej niż Rosja i Białoruś razem wzięte. Tego chcesz bronić? Umrzesz za "ojczyznę" a banda oligarchów PiS będzie popijać kolorowe drinki na plaży San Escobar. Masz mózg, czy głowę nosisz tylko po to, żeby się deszcz do środka nie łał?
- 55 13
-
2022-12-10 16:44
a kto ma za nich umierać? Przecież nie oni, zarobieni są więc teraz odpoczynek pod palmami
ale piersi do orderów wypną - bądź pewien
- 7 0
-
2022-12-09 22:39
A z lodówki ci jeszcze Tusk nie wyskakuje?
Tusk rządzi i to wymyślił? Czy raczej twoje kochane Prawo i Sprawiedliwość? Waszą odpowiedzią na wszystko jest Tusk, zgrana płyta która już na nikogo nie działa.
- 26 11
-
2022-12-09 23:32
A może wtedy po prostu nie bylibyśmy zagrożeni konfliktem że wszystkimi sąsiadami wokół? Idż salutować Tołdiemu, pardon, Błaszczakowi. Możesz oczywiście również dać się posiekać w imię czego tylko chcesz.
- 15 9
-
2022-12-10 00:13
Nie.
- 6 4
-
2022-12-12 23:19
Przełęcz ocalonych (2016)
obejrzyj
- 0 0
-
2022-12-09 23:46
(1)
Ja tam go rozumiem. Wszystko czego się dorobił, to pelowskich kredytów, kiły, alimentów, pracy w korporacji to tez by mi się nie podobało życie. Więcej wyrozumiałości.
- 6 10
-
2022-12-10 00:16
Żenujące.
- 8 8
-
2022-12-10 00:27
polski mam bronic?Tego syfu gdzie za trochę śniegu na aucie złośliwy tłuk może cię pozbawić pensji tego syfu gdzie komorniczyna kradnie czyjśc ciągnik a ludzie siedzą w więzieniu 20 lat za niewinność?Tego opresyjnego okupacyjnego reżimu gdzie Polak jest śmieciem któremu za składki na NFZ należy się śmierć pod płotem szpitala?
- 24 7
-
2022-12-10 10:13
A co mi ta Ojczyzna daje?
Opieki zdrowotnej praktycznie nie ma, ale miliardy idą na przedstawicieli Watykanu. A może godne zarobki, niskie koszty życia, niskie podatki, niską inflację, tani prąd, gaz, chleb..?
- 21 5
-
2022-12-09 22:43
Wiesz co?
Lekka przesada.Żyjesz na bezludnej wyspie?Nie masz rodziny żeby jej bronić?Dobra wspólnego?Współobywateli?Widzisz tylko przynależność partyjną?Słabe
- 17 27
-
2022-12-09 22:45
Broniłbyś
Amerykańskich interesów ;) na ziemiach Polskich
- 16 7
-
2022-12-09 22:49
czego masz bronić? Swojego prawa do płacenia wysokich podatków, prawa do drożyzny, prawa do bycia nazywanym (4)
elementem animalnym, prawa do bycia pałowanym na proteście - żeby ci drudzy mogli budować sobie pałace z twojej kasy, bo im się należało...a w razie czego zwieją jednym z 3 luksusowych samolotów ucieczkowych, a potem popijając ciepłą kawkę na Zachodzie będą....mówić ci, że masz walczyć z okupantem i wypną pierś po order po wojnie. A tobie może złożą jakiś wieniec, o ile będzie im się opłacało politycznie. Warto? No pewnie!
Że nie.- 32 2
-
2022-12-10 00:30
historia widać po niecałych 100 latach chce zatoczyć koło kolejna neosanacja ucieknie po kilku dniach wojny i znowu wezmą 200 tysięcy warszawiaków na rzeź jak w 1944 a sami z Londynu będą się przyglądać
- 20 0
-
2022-12-10 01:20
Powitam w z ulgą
Będzie końcem pisuarii
- 8 3
-
2022-12-10 14:54
na razie to żyjemy w kraju, w którym rząd wprowadził 18% inflację czyli 18% p o d a t k u (1)
dodatkowo do wszystkich inych podatków, które wprowadzili. Ludzie ubożeją i nie mają pieniędzy na życie. Ja rozumiem, że Morawiecki mówił, że wojna zmienia wszytsko w 5 minut i najlepiej było jak Polacy byli biedakami po wojnie i pracowali za grosze. No ale panowie.....nie róbcie jaj, jest 21 wiek i informacja roznosi się o wiele szybciej niż kiedyś, zwłaszcza jak się idzie do sklepu po super drogi chleb, płaci się 2 razy więcej za prąd gdy koncerny osiągają na tym rekordowe zyski, za paliwo ponad 7zł i znów mamy koncern osiągający rekordowe zyski, 3 razy więcej za wywóz śmieci i ciągle dochodzą nowe opłaty przez was wymyślane.... za to mamy dla was walczyć? Bo siebie oczywiście wyjęliście spod ustawy o obronie Polski....
- 11 2
-
2022-12-12 23:21
w takim razie jesteśmy Światowym mocarstwem
- 0 0
-
2022-12-09 23:14
żony, matki, dziecka (7)
- 7 13
-
2022-12-09 23:20
Potrafią krzyczeć na ulicy, niech się same bronią.
- 5 12
-
2022-12-09 23:22
Ja się sama bronię, dziekuję (5)
A w ogóle nie strasz bo się ....asz
- 10 4
-
2022-12-09 23:48
(4)
Sama jesteś, sama zostaniesz.
- 3 12
-
2022-12-10 11:02
Po co nam zewnętrzny wróg, skoro są tacy jak ty? (3)
Tym wyrażasz swój patriotyzm? Opluć, obrazić, pobić własnego rodaka za to, że ma inne poglądy, inną orientację seksualną, inną wiarę bądź jej brak? Sami się zachowujecie wobec własnych rodaków, jak Putin wobec Ukraińców i stawiam dolary przeciw orzechom, że gdyby dać wam taką możliwość, to zrobiliście by to samo z nami, co Putin z Ukraińcami.
- 12 3
-
2022-12-10 15:08
(1)
Siebie jak nazwiesz? Manipulantka ! Nie będziemy wiecznie mówić ze deszcz pada jak nam plujecie w twarz i jak pasożyty chcecie żyć naszym kosztem. Mamy was bronić, a wy będziecie nas opluwać i nasz kraj? Chyba ci się coś pomieszało w główce! Stanę sam jak będzie trzeba, a ty chociaż się zamknij i nie wpi****aj w coś o czym nie masz pojęcia dzieciaku. Ty wrogów masz wszędzie, nawet we własnej głowie. Tylko niszczyć potraficie!
- 0 6
-
2022-12-12 12:40
ale sie odkleilo :D
- 0 0
-
2022-12-11 12:03
Z ukraincami to napewno
- 0 1
-
2022-12-10 00:04
Spokojnie. (3)
Pójdą tylko prawdziwi Polacy, czyli elektorat Prawa i Sprawiedliwości. Bąkiewicze, ONRy, kibole, mohery i bezrobotna patologia. Najlepszy materiał na mięso armatnie. A ty, jeśli na PiS nie głosowałeś i zgodnie ze słowami ich polityków, prawdziwym Polakiem nie jesteś, jesteś zwolniony z tego cyrku.
- 16 4
-
2022-12-10 01:01
Oby nie było wojny.
Przed pójściem na wojnę prawdziwy patriota nie może pozostawić rodziny z niepewnym elementem...
Trzeba zostawić klarowną sytuację...- 2 4
-
2022-12-10 09:23
(1)
Pierwsi się wykręcą koneksjami
- 6 0
-
2022-12-10 10:30
Bąkiewicz już pewnie gdzieś w Holandii XD
- 6 1
-
2022-12-10 09:01
Polski mieliby bronić lewacki pomiocie, ty byś berlina (2)
Bronił pewnie pierwszy
- 2 13
-
2022-12-10 09:20
Obroń swoj mozg najpierw
Warto, bo niewiele ci go zostalo
- 9 1
-
2022-12-10 23:20
Widzę sowiecki bohaterze juz napuszczasz na siebie krajan.
Zaden Polak nie napisałby tak jak Ty.
- 3 0
-
2022-12-10 23:09
(1)
Jeśli jesteś prawdziwym Polakiem to bez względu na to kto rządzi powinieneś ojczyzny bronić.
- 1 5
-
2022-12-11 10:44
Tylko przypadek sprawił, że urodziłeś się tutaj a nie w np Holandii.
- 4 0
-
2022-12-11 10:18
Czego bronić (1)
Rodziny, domu, ziemi. Z ruskiem wojna to nie walka o ropę jak w Iraku. Chodzi tylko o to żeby tu nie przyszli i nie zaprowadzili swojego ruskiego pokoju. Echa komuny mamy do dzisiaj. Nie potrafimy się dogadać, wiecznie skłóceni, nie potrafimy nawet rozmawiać, poczytajcie te komentarze, zero kultury, tylko okazja żeby drugiemu napluć w twarz.
- 1 3
-
2022-12-11 10:45
Niewiele się ten ruski mir różni od PiSowskiego miru.
- 4 1
-
2022-12-11 21:25
Gdzie ci mężczyźni ? (1)
Sami opasli onanisci, przylizani Narcyzi i korposzczury goniący za kolejnym detalem i integracyjnym zaliczaniem koleżanek po hotelach. Pokażcie ile jesteście warci. I przestańcie już jęczeć. To żałosne
- 1 1
-
2022-12-12 12:35
ten co sie odpalil. Co on wszystko wie, ma fakultet ze wszystkiego. Ajajaja XD
- 0 0
-
2022-12-09 21:06
(2)
Niech zapraszają tylko tych bardziej rozgarniętych.
- 26 16
-
2022-12-10 04:43
Będą brać covidian - oni są w swoim mniemaniu rozgarnięci (1)
Ci co nie przyjęli szpritzy zostali nazwani przez Błaszczaka "antyszczepionkowymi terrorystami" - wpis na TT z dnia 06.08.2021r.
- 2 7
-
2022-12-10 07:15
Covidianie to ci ktorzy przyjeli szpryce czyli kilkanascie milionow Polakow.
Ci ktorzy nie przyjeli nazywaja sie wolnymi ludzmi.- 3 5
-
2022-12-09 21:07
obowiązkowo wszyscy ci, którzy wybrali jedynie słuszną "patriotyczną" pełną" prawa i sprawiedliwości" partię... (3)
- 146 33
-
2022-12-10 00:37
przecież śmie cie z wszystkich partii w parlemencie zgodnie głosowali ZA
było tylko 5 głosów wstrzymujących się :)))
Ogłupianie wojenką, napędzanie kasy złodziejom, pompowanie psychopatii PIS wychodzi "opozycji" jak najlepiej.- 3 5
-
2022-12-10 07:15
(1)
Czyli sami emeryci i rencisci.
- 8 1
-
2022-12-10 11:03
No nie sami.
Jeszcze kibole, bąkiewicze i bezrobotna patologia.
- 12 0
-
2022-12-09 21:07
(32)
Czy będą również powołane kobiety? Np. te ze strajku kobiet, te od równości płci.
- 202 82
-
2022-12-09 21:12
Będą powoływane na przykład pielęgniarki i lekarki. (1)
- 36 4
-
2022-12-10 16:42
wszyscy co mają prawo jazdy, także kobiety, będą potrzebni do rozwożenia rannych po szpitalach
dowożenia jedzenia, amunicji itp.
- 0 3
-
2022-12-09 21:13
Xxx (6)
Bez mezczyzn nie byloby wojny
- 17 30
-
2022-12-09 21:34
Hahaha
- 13 7
-
2022-12-09 21:37
w punkt
- 8 12
-
2022-12-09 22:00
Caryca Katarzyna pozdrawia.
- 23 4
-
2022-12-09 23:34
Joanna D'arc była pacyfistką. Tak było, nie zmyślam. (1)
- 10 0
-
2022-12-10 09:23
A jej przyboczny był okrutnym mordercą
- 1 0
-
2022-12-11 10:26
A wiesz skąd pochodzi słowo wandale?
- 0 0
-
2022-12-09 21:36
(6)
Równouprawnienie jest wtedy, kiedy działa w jedną stronę- tę jedynie słuszną. To takie typowo lewackie charakterystyczne wybrakowane myślenie. Typowe dla wszystkich psycholożek, feministek, coucherek, trenerek personalnych i reszty lewactwa.
Równosc i wolnosc jest wtedy jak jest po naszej myśli a jak nie to nie ma równości.- 32 13
-
2022-12-09 22:20
Zapomniałeś o kowalczyniach (4)
Niestety mało kto wie że zanim mężczyzni zaczęli podkuwac konie to przed nimi kowalczynie podkuwaly klacze
- 10 9
-
2022-12-09 22:26
(3)
Kiedyś kowalczynie, teraz posłankinie, dyrektorkinie, profesorkinie, prezeskinie etc.. hahaha leje z tego tęczowego czerwonego feministycznego słowotwórstwa :D
Niezłe lewactwo ma kompleksy- 17 6
-
2022-12-09 22:31
Ale już sprzedawczynie są ok, prawda? (1)
Bo się przyzwyczaiłeś do tej formy, i wydaje ci się że "zawsze była" :D
- 7 9
-
2022-12-10 15:50
Jakie znowu sprzedawczynie?
Stanowisko pracy - sprzedawca.
- 1 2
-
2022-12-11 00:41
Tak. To się nazywa Nowomową
Pozdrawiam
- 0 2
-
2022-12-12 11:14
Pediatr i sędź
Czekam aż pojawi się pediatr, sędź itp. W druga stronę nie można?
- 0 0
-
2022-12-09 21:45
(8)
A kobiety nigdy nie walczyły? Polecam książki historyczne poczytać pouczyć się trochę , zaczerpnąć wiedzy.
- 16 11
-
2022-12-09 21:50
(1)
Kobiety w czasie wojen zazwyczaj pełniły słuzbę w szpitalach lub w burdelach.
Jedno i drugie jest tak samo potrzebne.- 16 14
-
2022-12-09 22:15
Wiesz z autopsji, bo twoja babcia akurat na pielęgniarkę się nie załapała?
- 12 9
-
2022-12-09 22:07
(5)
W żadnej liczącej sie armii nie bierze sie kobiet do "bojówek" o jednostkach specjalnych nawet nie wspominając.
Także pozostaje służba medyczna albo burdel.- 10 10
-
2022-12-09 22:34
Bzdura. W armii USA jest sporo kobiet. W marynarce wojennej również. (4)
Dowodzą nawet dużymi okrętami.
Armia brytyjska, francuska, izraelska - to samo.- 13 2
-
2022-12-09 22:41
No i zepsułeś samcowi alfa światopogląd.
- 13 13
-
2022-12-09 22:41
Widziałeś je na froncie ?
W USA są w wojsku bo parytety
- 12 7
-
2022-12-10 00:57
Na fregacie Helge Ingstad też służyły. A taka była ładna, norweska :-)
Na okręcie były jako "marynarze" (w tym nocą na mostku) stworzonka nastoletnie nadające się na bibliotekarkę w koszarach marynarki wojennej.
- 7 0
-
2022-12-10 08:55
W wojsku wolskim
Kobiety mogą służyć tylko w stopniach oficerskich. Bo jest równouprawnienie
- 1 5
-
2022-12-09 21:55
Za duży problem
Trzeba by zatrudnić kogoś, by im pomagał i bronił przed molestowaniem seksualnym.
- 7 5
-
2022-12-09 22:01
Lepiej kibole katolicy, którzy tak kochają Polskę rzekomo.
- 15 9
-
2022-12-09 23:54
Kobiety będą pałowane jak na strajku kobiet.
- 4 6
-
2022-12-10 01:00
może te PISowskie, bo takie chętne jak jakimowicz, który rok temu chciał jechać na wojnę
pozował z pistolecikiem, ale nawet 100 metrów na wschód od Warszawy nie wyjechał jak na razie
- 7 1
-
2022-12-10 10:16
A może Ogórek, Pawłowicz, Szydło, Kempa, Kaczyńska z trzema mężami dadzą przykład?
- 5 0
-
2022-12-10 22:39
Wracaj na tag dla przegrywow
- 0 2
-
2022-12-13 09:24
Za dużo memów czytasz
- 0 0
-
2022-12-09 21:10
W II RP wojsko to był zaszczyt (21)
My musimy odbudowywać poczucie bycia dumnym z bycia Polakiem po komunizmie. Mówimy przy różnych okazjach: chwała bohaterom. Miejmy poczucie odpowiedzialności za przyszłość Polski. Polska to zbiorowy obowiązek. To nie jest banał
- 61 127
-
2022-12-09 21:17
Wolałbym świat bez granic i wojen. (4)
Tak po prostu.
- 20 11
-
2022-12-09 21:22
Świat długo taki nie będzie (2)
W naturze ludzkiej jest dobro i zło i na te walkę jesteśmy skazani do końca świata. Zawsze będzie jakiś Mahatma Ghandi i jakiś Putin.
- 9 16
-
2022-12-09 23:23
Chyba do tego dążymy
A nie do świata zła
- 5 1
-
2022-12-10 10:08
No niby tak. Ale spójrz na Europę, gdzie zawsze były wojny. Co 20, 30 lat.
Odkąd powstała UE, wojny się skończyły. Od 1945 roku spokój między Anglią, Francją, Niemcami itp itd. Jedynie ruscy co chwila próbują, ostatnio na coraz większą skalę. Ale Unii ani NATO nie ruszają bo nie mają żadnych szans,z budżetem mniejszym niż same Niemcy.
- 2 6
-
2022-12-09 22:55
to problem bo teraz zaczyna się świat wojen i mordów
i trochę jeszcze potrwa, może 20 lat, może dłużej
- 6 7
-
2022-12-09 21:42
(5)
Ja bym wolał żeby tu były Niemcy, niemiecki standard, niemieckie wynagrodzenia i wolałbym być niemieckim obywatelem. Tak jak moi pradziadkowie stąd, przed pierwszą wojną byli obywatelami Cesarstwa Niemieckiego.
- 26 17
-
2022-12-09 22:35
(2)
Dokładnie. Ale obecna władza cały czas podsyca niechęć do naszych sąsiadów na zachodzie. Właśnie teraz, w czasie wojny ma wschodniej granicy, kłócimy się z naszym sojusznikiem NATO z zachodu. Takie rzeczy tylko w pisuarze.
- 17 9
-
2022-12-09 23:25
Bo PiS to ruscy agenci co polski nienawidzą i chcą ja zniszczyć
- 10 6
-
2022-12-10 09:28
Bo rząd wie ze będziemy uciekać na zachód i chce nam to już uniemożliwić
- 6 3
-
2022-12-10 08:57
Ale ktoś na siłę cię tu trzyma?
Wio do krainy mlekiem i miodem. Chyba nawet po 8 latach możesz ubiegać się o obywatelstwo.
- 5 7
-
2022-12-10 09:27
Dziadek cake życie żałował, ze podczas wojny był w opozycji i nie chciał się uczyć niemieckiego. Bo potem wszyscy ci co kolaborowali żyli sto razy lepiej niż on, wielu udało się wyjechać do Niemiec i żyć jak pany a on umarł smutnie i nikt mu nigdy za walkę na rzecz Polski nie podziękował. I tak tez będzie teraz.
- 9 1
-
2022-12-09 22:23
Przecież dla was każdy kto nie popiera PiS to zdrajca.
Ja nie widzę patriotyzmu w biciu i pluciu na rodaków o innych poglądach, orientacji, wyznaniu. Nie widzę patriotyzmu w szmatach pokroju "pamiętamy" noszonych na pokaz. Nie widzę patriotyzmu w niszczeniu wspólnego mienia. Wy nie jesteście patrioci, wy jesteście PiS-idioci. Bo Polska to nie PiS, a PiS to nie Polska jak wam w puste łby napchali.
- 18 7
-
2022-12-09 22:43
To jest pretensjonalny banał
Od polityków na użytek pożytecznych i**otów
- 7 1
-
2022-12-09 22:54
nie był zaszczyt, poczytaj sobie o cyrku Śmigłego
zaszczyt był dla wyższych w tym wojsku bo mieli świetne zarobki na tle pozostałej biedoty
- 10 2
-
2022-12-09 23:04
Bąkiewicz i
Spółka się odezwał . Co ty wiesz o wojsku. Banda pijaków siedzących w koszarach i czekających na emeryturę sfinansowaną przez pracujących Polaków.
- 12 2
-
2022-12-09 23:04
zwisa mi to, mogę być nawet Peruwiańczykiem
- 10 5
-
2022-12-10 08:28
Pewnie, że Polska nie
banał. Tylko, że ludzie u władzy pełni frazesów w ustach wysyłają innych do walki sami się dekując i uciekając w razie zagrożenia. W tym czasie zwykli ludzie stają się bohaterami ginąc i gnijąc w bezimiennych mogiłach, a oni wracają, wciąż przemawiają i w blasku fleszy rozdają sobie medale, posady i pieniądze. Dla nich Polska to banał!
- 7 1
-
2022-12-10 14:42
Nikt nie będzie umierał za ludzi którzy wybrali pis (1)
- 3 2
-
2022-12-10 18:11
Takie myślenie zgubiło I Rzeczpospolita
Rozbiory niektórych niczego nie nauczyły
- 1 3
-
2022-12-10 19:41
powiedz to mlodym ludziom jak chca kupic mieszkanie. zobaczysz patryjotyczna gadke banku.
czy mam ci zacytowac 40 stron umowy ii wszysko w jedna strone. rzadowcy maja mlodych w d. to i vice wersa.
- 5 1
-
2022-12-11 14:05
Odpowiedzialnosc?
Ale ja nie chce brac odpowiedzialnosci za politykę z ktora sie nie zgadzam. Nie popieram Rosji ani wojny na Ukrainie,ale nie podoba mi sie rowniez zbyt mocna ingerencja mojego kraju w ten konfilkt. Mam zone i dwojke dzieci na utrzymaniu,oraz przyzeklem chronic ich bezpieczeństwa. Wojna nie jest nam do niczego potrzebna, i nie czuje sie w zadnej sposob odpowiedzialny za to co sie dzieje. Wojsko nie jest dla wszystkich. Nawet kiedys czesc wracala ze schizofrenia lub zabuzeniami psychicznymi z obowiazkowej sluzby, tylko sie milczalo na ten temat. Dobry żołnierz to żołnierz z wyboru. Poki co,nie jestesmy w stanie wojny z zadnym krajem. Choc rzad chyba bardzoby chciał bysmy byli, stas te powolania
- 0 0
-
2022-12-09 21:12
Weźcie tych nieudaczników z obecnego rządu! (5)
- 141 25
-
2022-12-09 21:25
I ich zwolenników
- 23 7
-
2022-12-09 21:33
(2)
Ten rząd póki co najwięcej zrobił dla polskiego wojska i potencjału obronnego Polski
- 11 32
-
2022-12-09 22:04
Tak, tak.. A teraz weź tabletki Antoś i idź już spać.
- 22 7
-
2022-12-10 13:34
Co takiego?
Antek wszystko przekazał ruskim!!! Helikopterów jak nie było tak nie ma. Kupno sprzętu wojskowego bez porozumienia z wojskiem!!! Brak systemu radarowego i wczesnego ostrzegania . Czołgi u nas to potencjalny złom. pis kupuje tylko to gdzie może zarobić dla swoich!!! Dlaczego nic u nad nie produkują? Za SLD zrobili przynajmniej offset. Dzięki temu 1000 ludzi w Gdańsku miało pracę. PiS to agentura putina
- 6 1
-
2022-12-10 07:45
Czemu tylko rządu?
Z Sejmu i Senatu również wszystkich. Wszak oni wszyscy głosowali za tym aby nas w kamasze brano. Siebie tylko wykluczyli i kacyków urzędowych oraz kler wykluczyli z zaszczytnej służby. Niech oni w kamasze idą, ą nie my!
- 13 1
-
2022-12-09 21:13
(6)
a czy w kamasze pojdzie morawiecki, terlecki i kaczuszka?
- 152 20
-
2022-12-09 21:15
(2)
czy sasin, terlecki i morawiecki tez beda brac udział w tych szkoleniach? bo jak nie to ja tez nie :D
- 32 5
-
2022-12-09 21:42
Politycy oraz księża są zwolnieni zgodnie z ustawą!!!! :D (1)
- 19 6
-
2022-12-09 21:59
Ale nie ministerstwo sportu.
- 7 1
-
2022-12-09 22:10
Przeczytaj ustawę
To zobaczysz że wierchuszka dobrze się zabezpieczyła.
- 24 1
-
2022-12-10 00:43
Tusk junior, przecież jego stary kazał Peowcom zgodnie głosować za tą ustawą :) Ma wiek, ma papiery.
Michał, idziesz czy nie? Zabierzesz swojego kolegę Płażyńskiego juniora, i na drugą nogę, imć Grzelaka?
- 8 2
-
2022-12-10 04:45
A są zaszczepieni?
Bo jak nie, to są "antyszczepionkowymi terrorystami" wg Błaszczaka.
- 5 2
-
2022-12-09 21:13
(8)
Jak mnie wezwa skoro nie wiedza gdzie mieszkam?
- 58 15
-
2022-12-09 21:16
(3)
oni wszystko wiedzą, wiedza gdzie przyjsc gdzie trzeba dostarczyc pismo z zapłata podatku od nieruchomosci? przychodzą? ale jak cos potrzeba to nie wiedzą :D poza tym to cie znajdą
- 19 4
-
2022-12-09 21:26
Nie kazdy (2)
Ma nieruchomosc
- 18 2
-
2022-12-09 22:30
Jak się najmuje mieszkanie to raczej nigdzie w urzędach nie podaje się adresu. Tylko stary adres zameldowania.
- 15 4
-
2022-12-10 15:56
Z komurki
Cię namierza albo z bankomatu to nie PRL lepiej dobrowolnie bo później na pierwszą linię jako mięso armatnie
- 2 3
-
2022-12-09 22:29
Jak żona napisze, że w skrzynce jakiś list z WKU to jej powiem, że ma otworzyć, zadzwonić i im podać link do statku na Marinetraffic na którym jestem i niech przysyłają śmigłowiec z komandosami z Formozy i wolnym miejscu.
HUETa mam, na podmianę do roboty latam śmigłowcem, więc marwojowskim śmigłowcem nad wodą jako pasażer też chyba mogę latać.- 11 3
-
2022-12-10 00:47
Zełeńskiego wezwali w kamasze po majdańskim przeworcie stanu w 2014 i co?
i Zełeński pojechał do Rosji kręcić film fabularny :))) Wszystkim polecam, uważam że to właściwa postawa. Również dziś wobec Zełeńskiego (Morawieckiego, Tuska, Zandberga, wierchuszki Konfederacji).
- 14 2
-
2022-12-10 15:54
Ale
Gdzieś pracujesz,korzystasz z banku tudzież jakiegoś kiedyś urzędu spokojnie dojdą Cię i Cię zgarną
- 1 1
-
2022-12-11 09:14
Antoni
Wiedzą po logującym się telefonie na Twoje nazwisko.
- 1 0
-
2022-12-09 21:15
Zdaje się (2)
że płacę podatki m.in na wojsko i obronę terytorialną. A więc żegnam z takimi pomysłami.
- 92 27
-
2022-12-09 21:32
(1)
Najlepsze jest to że są 35 letni emeryci z dodatkami odprawami dodatkami na mieszkanie . A oni chcą cywili ..
- 20 7
-
2022-12-09 21:43
już takich nie ma
od 2013 nie ma emerytury po 15 latach
- 7 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.