• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na Puckiej nabiera kształtów

Patryk Szczerba
26 grudnia 2023, godz. 15:00 
Opinie (155)
Najnowszy artykuł na ten temat Wiadukt na Puckiej: coraz bliżej końca prac

Sfilmowaliśmy postępy przy budowie wiaduktu w przedświątecznym tygodniu

Budowany w Gdyni wiadukt w ciągu ul. PuckiejMapka nabiera kształtów, co widać na naszym filmie. W ostatnich dniach instalowano podpory pod montaż konstrukcji łuku stalowego. Prace będą kontynuowane w 2024 roku już po drugiej stronie wiaduktu.



Czy budowa wiaduktu nad torami skończy się w zaplanowanym terminie?

Za rok wiadukt na Puckiej powinien być gotowy. Obecnie trwają intensywne prace przy budowie przeprawy, który ma ułatwić przejazd przez tory na Puckiej.

W ostatnich dniach montowano górną podporę systemowych klatek stalowych na montaż konstrukcji łuku stalowego po jednej ze stron wiaduktu.

Po nowym roku prace będą kontynuowane po drugiej stronie konstrukcji.



Wiadukt nabiera kształtów



Wiadukt nabiera powoli docelowych kształtów, ale wraz z otoczeniem inwestycja będzie gotowa pod koniec przyszłego roku.

  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Wiadukt nad torami na Puckiej pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
Całość będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a także droga dla rowerów o szerokości co najmniej 2 m. Obok niej znajdzie się 1,5-metrowej szerokości chodnik. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi. Oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED.

W całości zmieniona zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, a także sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe. Część z tych prac została już wykonana.



Za wiadukt na ul. Puckiej płaci PKP



Wiadukt budowany jest na mocy umowy pomiędzy PKP PLK a Gdynią. Podpisany jesienią 2019 r. dokument zobowiązał PKP do sfinansowania budowy.

PKP nie pokrywa jednak wszystkich kosztów. Odpowiada za część w granicach obszaru kolejowego. Z kolei miasto płaci za budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych, jak jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli budynków przeznaczonych do wyburzenia.

  • Koszt całej inwestycji: 78,970 mln zł brutto.
  • Wykonawca: Strabag.
  • Termin zakończenia: listopad 2024 r.

Miejsca

Opinie (155) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (22)

    Kluczowe kiedy tunel na Chylonskiej bo na rogatkach czeka się często po pół godziny....no i kolej na Obłuże...w Rumi piękny nowy tunel,w Redzie Wejherowie podobnie.A większe miasto Gdynia,gdzie teoretycznie powinno takich ułatwień być więcej...niestety.Zostało w tyle.

    • 68 12

    • (14)

      Tunel powstanie wraz z wiecznie odkładaną przebudową stacji Chylonia przez pkp plk w ramach rozbudowy linii do Słupska.

      • 6 2

      • Tzn.

        Tzn. nigdy, budują tam gdzie nie jest to naprawdę konieczne a nie chcą tam gdzie ludziom jest najbardziej potrzebne

        • 6 3

      • Prace mialy ruszyć w 2022 (4)

        Wraz z kasa z UE, ale PO zablokowało ta kasę. Teraz zobaczymy jak Tusk ta kasę odblokuje, czy na to przekaże jakieś pieniądze.

        • 4 10

        • jakby Twoi złożyli wniosek o wypłate tez by dostali .

          nie złożyli to nie dostali , to specjalisci od krzyku i niczego wiecej

          • 8 0

        • Cymbale ! (2)

          To nie PO zablokowało, ale Pis tych pieniędzy nie chciało. A z tego co się obecnie dzieje, to pisowcy kłamcy szykują nam wojnę domową. Nie mogą przeboleć legalnie straconej władzy.

          • 4 2

          • kasa jest, prace ruszyly...

            Ale od Slupska, przebudowa wezla i odcinek do Leborka z drugim torem.

            Od Leborka w "okresie pozniejszym".

            • 1 0

          • PiS nie miał czasu ani ochoty szarpać się o tę kasę, opozycja czyniła to działanie mozolnym i nieefektywnym

            Orban okazał się lepszym w te klocki i kasę wziął bez warunków wstępnych.

            Polska nadstawiła wszystkich otworów i dostała... następne tęczowe warunki, umacniające pozycję klasy próżniaczej.

            • 0 3

      • Nie powstanie!!! Bo przebudowa będzie od stacji Chyloni do Słupska... (7)

        A tunel ma być przed stacja....
        Po drugie tu jest inne PKP niż w Wejherowie i Rumi heheh według działaczy miasta Gdyni...

        • 2 2

        • (6)

          Nie znam zakresu przebudowy samej stacji Chylonia, ale tunel na Puckiej będzie w zakresie robót na 100%. Pozostaje trzymać kciuki za PLK, by wreszcie ogłosili przetarg (podobno korygują wadliwą dokumentację, stąd poślizg). W to zamówienie wejdą też dwa tory SKM do Wejherowa, czyli full opcja.

          • 0 1

          • (5)

            nie będzie ponieważ do peronów w Chyloni wszystko zostało zmodernizowane przy okazji remontu linii do Warszawy poza tym co to są za plany nawet jak na Puckiej coś zrobią to zlikwidują całkowicie przejazdy kolejowe na Północnej i Piaskowej czyli w ciągu kilu km będzie tylko jeden przejazd pod torami

            • 1 0

            • (4)

              Docelowo będą przejazdy estakadą, Pucką i w Janowie dla ruchu lokalnego. To wystarczy w zupełności. Hutnicza to jakieś centrum Wszechświata czy co? Do tego tranzyt Czerwoną, który przejmie połowę ruchu w okolicy. Zrzędzenie bez żadnego sensu. A co do Chyloni to jesteś pewny, że niczego poza budową tunelu nie ruszą? Widziałeś dokumentację? Bo argument o poprzednim remoncie jest żaden.

              • 0 3

              • Nie Pucką, ale w ciągu ulicy Północnej. (1)

                Tak było w planach w roku 1972 i istnieje do dziś. Przejazdy na Piaskowej i Puckiej będą zlikwidowane.

                • 1 0

              • bledne zalozenia

                Jak slusznie zauwazyles, z lat '70...

                Czyli mocno zdezakualizowane...

                • 0 0

              • "czerwona" w zalozeniach nie ma polaczenia z Hutnicza (1)

                A polaczenie z Pucka to jakies kosmiczne uklady rond. Na pewno sprawniejsze niz stanie po 40 minut na przejazdach, ale szalu to tam nie bedzie.
                Na dodatek bardzo slabo tam z terenami, gdzie to wszystko daloby sie pomiescic. Stad beda bieda-oszczednosci typu jeden pas zamiast trzech...

                • 0 0

              • Nie ma, ale zdejmie sporo ruchu z całego układu drogowego w okolicy.

                • 0 0

    • (6)

      Ile jest tuneli i wiaduktów w Gdyni, trollu?

      • 2 5

      • (1)

        Zbudowanych ostatnie 20 lat temu?Zero.

        • 5 4

        • Ty jesteś zerem.

          • 1 1

      • (3)

        o czym mówisz czubie?O wiadukcie na Wielkopolskiej na ulicy Podjazd tak czy na wzgórzu Maksymiliana wybudowanych w latach 30 XX wieku?

        • 1 0

        • (2)

          Na Wzgórzu akurat zbudowali nowy tunel w ramach przebudowy węzła kilka lat temu.

          • 1 0

          • blisko 20 lat temu

            Jednokierunkowy tunel pod glowna magistrala kolejowa, 1/3 tego co stary tunel na Wzgorzu. Ktory powstalu w latach 30 ale kompletnie przebudowany (x2) po zniszczeniach wojennych. Nowy tunel przydatny jest praktycznie jedynie dla trolejbusow.
            Plus dwa wiadukty kolejowe nad trasa "rozowa". Do dzisiaj niekonczona... Zaplanowana w latach '70 albo i wczesniej...
            Tak jak "rozowa" miala na celu poprawe miejskiej komunikacji w centrum poprzez stworzenie alternatyw dla "Zwyciestwa" (srednio udane z powodu braku konsekwencji dzialania i zaniechanej kontynuacji), tak likwidacja prowizorycznych rozwiazan w przemyslowej czesci miasta powinno udroznic komunikacje zwiazana z dzialalnoscia gospodarcza. A z tego sa pieniadze a nie tylko koszty.
            O tym zapomnialy wladze Gdyni.
            Inaczej, o tym nie chca one wiedziec, no w ich strategii na ostatnie 20 lat miasto mialo byc kurortem dla nielicznych z suburbiami dla "podrecznych"

            • 1 0

          • O mój Boże biedaku a on coś zmienia czy jest po prostu dodanym kilkaset metrów dalej przedłużeniem starego wiaduktu który ma prawie 100 lat zrobili stary jednokierunkowy to żadna laska że wydrążyli nowy tylko co to zmienia dla Chyloni i Cisowej które są 10 km od tego miejsca?

            • 1 0

  • nie będzie tam dwóch dróg rowerowych po jednej dla każdego kierunku poruszania się rowerzysty (8)

    więc śmiało i zgodnie z prawem każdy rowerzysta będzie mógł jechać po jezdni, a dla swojego bezpieczeństwa środkiem pasa

    • 11 34

    • Masz jakiś problem? (2)

      • 7 4

      • A ty nie masz koleś? Jak widać masz, bo od razu atakujesz autora wypowiedzi.

        • 2 7

      • Standardem powinny być DR jak na Marynarki Polskiej w Gdańsku na odcinku Węzeł Kliniczna - Nowy Port po obu

        stronach tej arterii.

        • 3 2

    • (4)

      Może jaśnie panu 4 drogi rowerowe w każdą stronę? Osobną dla kolarzy i osobną dla rowerów górskich? Jest ścieżka rowerowa, to masz psi obowiązek z niej korzystać! Tak, wiem, przepisy są dla Ciebie za trudne, więc nie zdałeś egzaminu na prawko i pozostał Ci rower... oraz ogromny ból odwłoka! xD

      • 13 4

      • Nie ma gościu psiego obowiązku jechania DR gdy jest tylko po jednej stronie. Sądy wydały w tych sprawach parę wyroków. (2)

        • 2 3

        • (1)

          Wystarczy że dadzą znak B-9.

          • 2 3

          • nie nie wystarczy bo wtedy trzeba legalnie przeprowadzić przejazdy na drugą stronę drogi rower nie musi fruwać ani nie ma obowiązku brać go pod pachę i z nim przebiegać przez ulicę

            • 1 1

      • dla mnie w ogóle tych gaaawien nie musicie budować bo nie umiecie robicie tylko problemy i zamieszanie

        • 2 0

  • (4)

    Dodalibyście podział finansowania między PKP i miastem w liczbach, bo z tego co wiem PKP dokłada zdecydowanie mniej, a sugerujecie coś innego. Sam wiadukt mega potrzebny, ale i tak Droga Czerwona jest kluczem do wszystkiego w tej okolicy.

    • 29 7

    • Podział prawidłowy (3)

      Gdynia wydaje 55, a PKP 24 mln zł. Ale PKP pokrywa całość kosztów wiaduktu nad torami kolejowymi, czyli de facto nad terenem, który do nich należy. Nie rozumiem dlaczego PKP miałoby finansować Szczurkowi pozostałą część inwestycji, drogi, ścieżki rowerowe, chodniki czy infrastrukturę.
      A wiadukt może i jest potrzebny, ale bez możliwości normalnego dojazdu do ul. Chylońskiej, Morskiej i obwodnicy tak naprawdę nic nie zmienia. No może tylko to, że rano będą jeszcze większe korki na tym torze przeszkód zwanym ul. Hutniczą

      • 10 4

      • (2)

        No właśnie, jakoś w artykule tych kwot nie ma, a PKP dokłada się niewiele. W wielu analogicznych inwestycjach jakoś PKP finansuje całość, np. w Porcie Północnym.

        • 4 4

        • W porcie polnocnym pacanie tuska (1)

          Teren na którym leżą tory należy do PKP. To i finansowanie jest większe

          • 3 5

          • A ul. Ku Ujściu to niby droga wewnętrzna PKP czy droga publiczna? W takim razie PKP zafundowało miastu wiadukt i to na dodatek na swoim gruncie.

            • 2 2

  • Gdynia miastem gdzie inwestycja, inwestycje goni (4)

    Włodarze miasta są niesamowici, mają mój głos.

    • 4 32

    • Nie wiem, czy po Twojej wypowiedzi mam się śmiać, czy płakać. (3)

      Mojego głosu nie dostaną. Na wszystko trzeba sobie zasłużyć.

      • 9 2

      • Mi tez sie chce śmiać (2)

        Gdynia to 70% wyborcow tuska, reszta to pis, lewica i konfa. Szczurek rządzi tu 30 lat. Więc jakoś peowska patola to wybierała i Nigdy nie bylo 2 tury wyborów. Także nie za bardzo rozumiem ten lament wyborcow tuska. Zawsze bylo byle nie horala, więc wybraliście sobie szczurka.

        • 4 2

        • Jaki lament?

          Większość ludzi jest zadowolonych z życia w Gdyni. To tylko kilku płatnych trolli pisze te wszystkie negatywne komentarze.

          • 2 4

        • Szczurek i Samorządnośc to nic innego tylko Pis bis. jeszcze sie osla łąko nie zorientowałeś?

          • 2 1

  • dramat

    do chylonskiej i tak nie dojedziesz a hutnicza bedzie stala x10

    • 39 4

  • Szkoda że nie nad tym przejazdem gdzie stoi sie 40 minut (8)

    Wejherowo umie w tunel. Rumia też. Gdynia z Mareczkiem i Wojtusiem unie tylko w delfinki i inne farbowene glupoty

    • 77 9

    • Wejherowo mimo, że rządzi nim PO jest madre i nie wojowało z rządem (7)

      Więc kasę na tunel dostali

      • 6 5

      • Pewnie, Kaczora po d..e całowiać mieliśmy i jeszcze głosować na niego. (5)

        Teraz pisie samorządy nie dostaną nic i będzie sprawiedliwie, zobaczymy jak będziecie kwiczeć.

        • 3 3

        • (4)

          głupia gdynia też ani grosza nie dostanie bo rządząca zakochana w sobie banda głupków i deweloperskich mafiozów znowu powie że coś im nie pasuje politycznie to są po prostu nieroby którzy uważają że po co coś robić jak poparcie mają stałe teraz jak za dwa miesiące szczur przywróci te 11 linii co zlikwidował ostatniego stycznia tego roku to już w ogóle lud go będzie na rękach nosił obniży ceny za śmieci itd

          • 3 1

          • Pisanie bez błędów świadczy o inteligencji autora. (3)

            • 0 2

            • może z błędami (1)

              ale trafnie ujęte i opisane zjawisko uwodzenia "wykształciuchów", którym wystarczy powiedzieć, że są naj...elitarniejsi, najmądrzejsi i najważniejsi patryoty lokalne zakochane...

              To za darmo będą ozory strzępić i ciała... nadstawiać za cudze interesy widoczne gołym okiem.

              • 0 0

              • Szczurek po prostu nauczył się polityki z Warszawki odbierz głupcom a potem w glorii chwały oddaj i będą cię kochać wybaczając wszystkie dranstwa

                • 0 0

            • Mam proste pytanie głupi czubie czego nie rozumiesz? Co przewyższa twoje umiejętności czytania ze zrozumieniem? Gdynia to zakichana zwijająca się wiocha której nędzni włodarze są nieudacznikami ignorantami i leniami którzy wymówek swojego nieudacznictwa szukają zawsze wszędzie indziej np wiadukt kolejowy na karwinach przez co ta śmieszna pseudo przebudowa jest żałosnym ogryzkiem który przez dwa lata paraliżował tę okolicę a efekt tego remontu jest minimalny

              • 1 0

      • Gdynia chyba od 28 lat musiala z kazdym wojowac

        W takim razie

        • 1 1

  • Zzz (1)

    I po co ten wiadukt potrzeby jest gdzie indziej
    Ktoś wziął kasę i tyle

    • 24 13

    • Napisz kto.

      • 2 0

  • Gdynianie pamiętajcie przy wyborach (3)

    Niestety nie w tym miejscu co trzeba.

    • 91 10

    • Oczywiście

      Nie w tym miejscu, do tego z Chylonskej trzeba zrobić 2x2 ulicę aby cały ruch gdzieś wyprowadzić co nie?

      • 0 3

    • Gdynianie pamiętali 15.10.2023 przy urnach (1)

      • 1 1

      • a co mieli pamietac?!

        Za to niewiele zapamietali z rzadow PO na Pomorzu...

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (16)

    Pieniądze przezanczone na budowę wiekszej ilość pasów, wiaduktów, parkingów itp. to pieniądze wyrzucone w błoto. Ale polskie tumany tego nie kumają. Za kilka lat trend będzie odwrotny, bo ludzie chcą żyć w normalnych miastach a nie w obozie dla pieszych gdzie gloryfikuje się kulturę stania w korkach.

    • 38 166

    • Hahah wlasnie niemcy wycofuja sie z sct (7)

      Za pare lat to przy tych glupich ru***ach zdechnie gospodarka i wykupi nas BRICS ktory (zgadnij) ma emobilnosc i rowerki gdzies i ma 5 mld ludzi na ziemi

      • 13 11

      • Swoim wpisem udowadniasz, że kompletnie nie wiesz o co chodzi. Nie chodzi o utopie rowerową i te inne głupoty. Gospodarka, przemysł to coś zupełnie innego niż jazda pod byle pretekstem 2lub 3km swoim autem. Ale tutaj kłania się olewanie władz miasta jeśli chodzi o transport miejski i podmiejski. 14 lat pracowłem na westerplatte, bez auta jest w głebikeiej D, tam przypływa prom a komunikacja zerwa, nie mówiąc o tym jak ten smietnik wygląda. W skali kraju jest to samo, jeśli chcemy podrózować po Polsce nie ma szans bez samochodu, a to włanie powoduje korki, wypadki bo nasi rodacy sa drogowymi gburami.

        • 22 6

      • (3)

        I będziesz spędzał w korku każdego dnia nie godzinę a 4 lub nawet więcej, ja mam to gdzieś, jestem młody, na dobrej wojskowej emeryturze, podróżuję i śmieję się z tych którzy wierzą w to, że większa ilość pasów coś pomorze, nie to nic nie da, skutek jest odwrotny. Świat już dawno to zrozumial, ale ty jako niewolnik pracujący dla obcych tego nie rozumiessz, masz wpojone, że auto świadczy o twoim statusie, a to błąd.

        • 9 22

        • o statusie człowieka świadczy kultura jego wypowiedzi (2)

          a także znajomość ortografii

          • 15 1

          • Wtpowiedź

            Ton wypowiedzi Twojego przedmówcy nie był górnolotny, ale sam nie jesteś asem (wielkie litery). Nie oceniaj innych, bo zwyczajnie mogą mieć problem z ortografią jak Ty np z koordynacją ruchową. Ludzie się z tym rodzą i nic na to nie poradzą, nawet jak przeczytają 1000 książek. Dyskutuj na argumenty, no chyba, że ich nie masz...

            • 5 6

          • No cóż, sam siebie oceniłeś.

            To Ty masz problem z pisownią.

            • 1 3

      • (1)

        Jakie 5miliardów jak w planach ma zostać na Ziemi 500milionów .

        • 5 5

        • Polaków?

          • 0 0

    • (4)

      To chyba ktoś od Piesiewicza pisał. Koleś nie ma prawa jazdy, nie ma samochodu, nienawidzi kierowców i chce się ich pozbyć.
      Ekologia ekologią, ale uniar też jest potrzebny

      • 18 5

      • (3)

        Nie wiem kto to Pisiewicz, mam auto, co prawda ma już 5 lat, ale było kupione nowe w saloni, nie, nie lubię aut, są prymitywnym i drogim środkiem transportu. Przez 5 lat przejechałem tylko w celach podrózowania 140 000km nie dużo ale i nie mało. W pracy robiłem dużo więcej słuzbowymi i polacy na drogach to straszne chamy i prymitywy.

        • 8 12

        • (1)

          Idź na przystanek synek

          • 9 5

          • Idź do roboty i wyrabiaj 500% normy, musisz zarobić na moją reżimową wojskową emeryture. Od 2 lat odpoczywam, a ty do roboty.

            • 2 10

        • prostacka wypowiedź

          • 6 0

    • (1)

      A gdzie najważniejszy wiadukt łączący Chylońską z Pucką.Tam dalej tysiące pojazdów czeka czasami po godzinę na otwarcie.Do roboty...

      • 6 4

      • Co tak skromnie?

        Napisz: miliony!

        • 2 3

    • wypowiedział się tłuk jakich mało

      • 5 4

  • Opinia wyróżniona

    Zmiany w komunikacji (6)

    Jakby po oddaniu wiaduku wprowadzic zmiany w komunikacji tak by bylo polaczenke od oksywia donchylonia skm,

    • 37 1

    • Po jakiemu ty piszesz. Przejadłeś się w święta? (1)

      • 11 0

      • Przepraszam, problem ze słownikiem w telefonie

        • 5 2

    • ZKM 198 niech wydłużą trasę. (3)

      • 4 0

      • (1)

        198 już jeździł na oksywie dolne kupę lat to skrócili do obłuża centrum bo powiedzieli że nie ma frekwencji

        • 0 2

        • Bo on na dolnym nikomu nie był potrzebny.

          On powinien na Bosmańską dalej jechać, tam gdzie mieszkają ludzie. Na dolne niech pojedzie tylko gdy stocznia i port do pracy jadą i wracają, poza tymi godzinami dolne jest wymarłe.

          • 2 0

      • Ale nieco częściej

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane