• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na Puckiej nabiera kształtów

Patryk Szczerba
26 grudnia 2023, godz. 15:00 
Opinie (155)
Najnowszy artykuł na ten temat Wiadukt na Puckiej: coraz bliżej końca prac

Sfilmowaliśmy postępy przy budowie wiaduktu w przedświątecznym tygodniu

Budowany w Gdyni wiadukt w ciągu ul. PuckiejMapka nabiera kształtów, co widać na naszym filmie. W ostatnich dniach instalowano podpory pod montaż konstrukcji łuku stalowego. Prace będą kontynuowane w 2024 roku już po drugiej stronie wiaduktu.



Czy budowa wiaduktu nad torami skończy się w zaplanowanym terminie?

Za rok wiadukt na Puckiej powinien być gotowy. Obecnie trwają intensywne prace przy budowie przeprawy, który ma ułatwić przejazd przez tory na Puckiej.

W ostatnich dniach montowano górną podporę systemowych klatek stalowych na montaż konstrukcji łuku stalowego po jednej ze stron wiaduktu.

Po nowym roku prace będą kontynuowane po drugiej stronie konstrukcji.



Wiadukt nabiera kształtów



Wiadukt nabiera powoli docelowych kształtów, ale wraz z otoczeniem inwestycja będzie gotowa pod koniec przyszłego roku.

  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Wiadukt nad torami na Puckiej pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
Całość będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a także droga dla rowerów o szerokości co najmniej 2 m. Obok niej znajdzie się 1,5-metrowej szerokości chodnik. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi. Oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED.

W całości zmieniona zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, a także sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe. Część z tych prac została już wykonana.



Za wiadukt na ul. Puckiej płaci PKP



Wiadukt budowany jest na mocy umowy pomiędzy PKP PLK a Gdynią. Podpisany jesienią 2019 r. dokument zobowiązał PKP do sfinansowania budowy.

PKP nie pokrywa jednak wszystkich kosztów. Odpowiada za część w granicach obszaru kolejowego. Z kolei miasto płaci za budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych, jak jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli budynków przeznaczonych do wyburzenia.

  • Koszt całej inwestycji: 78,970 mln zł brutto.
  • Wykonawca: Strabag.
  • Termin zakończenia: listopad 2024 r.

Miejsca

Opinie (155) ponad 10 zablokowanych

  • Wiadukt na Puckiej (3)

    Inwestycja, która nie rozwiąże problemu na Puckiej! Kolejne nasze pieniądze wydane na darmo,tunel pod przejazdem na Puckiej to owszem.To jest największy problem do rozwiązania,a ile pociągów przetaczają w tym miejscu, śmiechu warte

    • 5 4

    • widac ze dawno tam nie byłes a jeszcze ruch sie zwiekszy po zakonczeniu przebudowy stacji , (1)

      juz sie stoi po 20 minut , dobrze ze wiadukt buduja ,,

      • 2 0

      • przy chylońskiej się stoi 50 minut i dłużej pięknie to wyglądało w piątek przed świętami wali mokry śnieg wieje jak głupie a przemoczeni piesi stoją i czekają 30 40 minut aż głupi babsztyl podniesie patyki do góry dziesiątki ludzi przechodzi przy zamkniętym szlabanie ryzykując 2 tysiące mandatu cyrk na kółkach od kilku dekad w tym miejscu

        • 1 0

    • ten wiadukt załatwia potrzeby kolei i portu

      nie mieszkańców miasta.

      Interesy miasta wypowiedział jeden z prominentnych przedstawicieli koryfeuszy magistratu, który w męskich słowach określił "drogę czerwoną" jako obojętną dla potrzeb mieszkańców.

      • 1 0

  • Porównując (1)

    Gdynia daleko w polu i po omacku. Natomiast Rumia i Wejherowo potrafiły zrobić przejazdy bezkolizyjne w odpowiednich miejscach. Ktoś to może jakoś sensownie wytłumaczyć?

    • 9 2

    • masz kase to zbuduj i tak nikt ci nie podziekuje a tylko beda marudzic ze nie taki

      • 1 1

  • Wczytajcie się w tekst artykulu

    W 2024 roku prace będą prowadzone juz po drugiej stronie wiaduktu ,zaś po nowym roku prace będą prowadzone po drugiej stronie wiaduktu

    • 4 1

  • Nigdy tam nie czekałem przy zamkniętym szlabanie.

    Ale ul Pucka ciągnie się dalej.Na drugim jej końcu czeka się czasami z godzinę.

    • 8 2

  • Przejazd przez hutnicza

    Szkoda , że ktoś zapomniał przy tak dużej inwestycji o przejeździe przez hutnicza .

    • 5 1

  • Proteza trzeciej nogi.

    O dwóch pierwszych nogach mówią tylko mieszkańcy, władzę mają inne problemy.

    • 4 2

  • witomino

    Za remont Chwarznieńskiej opieszałość, brak planów ktoś powinien siedzieć za terroryzm

    • 2 3

  • za rabatki pod oknami magistratu zapłaciliśmy 100 milionów złotych (1)

    2x więcej niż koszt budowy tunelu i węzła integracyjnego w Rumi Janowie.

    Czy trzeba lepszej ilustracji priorytetów obecnych mieszkańców magistrackich gabinetów??!
    Mogą nacieszyć oczy "nową zielenią"... Do czasu aż ją dziki opracują.

    • 4 2

    • a co "szlachte" z centrum obchodza...

      Jakies peryferia...

      • 0 0

  • Moze czas na Hutnicza (1)

    Moze PKP i miasto cos wymyślą z przeprawa torowa na hutnicza piaskowa. To jakiś dramat 21 wiek a czasami czeka sie na pociąg 10 min nim przejedzie . A w ciagu godziny zdaza się nawet i 5 przejazdów. Zrobić podkop umocnić ściany obniżyć ulice i będzie ok. Ale pewnie brak kasy pomysłów i chęci. A ty kierowco stój sobie a co tam.

    • 5 2

    • takie wiadukty w Niemczech stawia sie w dwie doby...

      "Prefabrykat" o masie 1,5kt przyjezdza na plac budowy i jest osadany na przygotowanym podlozu...

      • 0 0

  • Kolejny wiadukt to kolejny punkt na mapie do remontowania

    Mam nadzieję, że PKP dorzuci się do remontów, bo uszkodzenia eksploatacyjne będą też od pociągów.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane