• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiata przystankowa stoi nieużywana od ponad 1,5 roku

Arnold Szymczewski
13 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Wiata przystankowa stoi nieużywana na Przymorzu od ponad 1,5 roku. Wiata przystankowa stoi nieużywana na Przymorzu od ponad 1,5 roku.

Przystanek autobusowy "Przymorze SKMMapka" jest nieobsługiwany od wiosny 2020 r., gdy zlikwidowano linię 139. - Dlaczego stoi tam nieużywana wiata, skoro mogłaby posłużyć w innym miejscu? - pyta nasza czytelniczka. ZTM: - Formalnie przystanek istnieje i w każdej chwili może być przywrócony do eksploatacji.



Czy przystanek komunikacji miejskiej w twojej najbliższej okolicy ma wiatę?

W ostatnich tygodniach o gdańskich wiatach przystankowych było głośno. Wszystko za sprawą 30 nowych wiat, które kosztowały podatników 1,5 mln zł. Część z nich nie spełnia swojej funkcji (są zbyt wąskie), więc zostaną przebudowane.

Pełnowymiarowa wiata stoi nieużywana od ponad 1,5 roku



Tymczasem na pętli autobusowej przy "SKM Przymorze" stoi wiata, z której od 1,5 roku nikt nie korzysta. Przystanek jest nieczynny od 15 marca 2020 r., gdy zawieszono linię autobusową nr 139. Od tej pory dawna pętla autobusowa służy jako parking, z którego korzystają m.in. pracownicy oliwskich biurowców.

O opuszczonej wiacie napisała do nas pani Izabela. Zasugerowała, że powinno się ją wykorzystać w innym miejscu.

- Na starej pętli Przymorze SKM od blisko dwóch lat niszczeje wiata przystankowa, bo przystanek jest wyłączony z użytkowania. Tymczasem mieszkańcy osiedla przy ul. Jabłoniowej od dwóch lat - bezskutecznie - proszą Gdański Zarząd Dróg i Zieleni o postawienie na przystanku "Jabłoniowa OsiedleMapka" wiaty przystankowej - mówi pani Izabela, czytelniczka Trojmiasto.pl.
Czytaj także: Przeprowadzka wiaty przystankowej z Letnicy do Wrzeszcza

ZTM: Przystanek może w każdej chwili zostać przywrócony



Zapytaliśmy w Zarządzie Transportu Miejskiego m.in. o to, dlaczego wiata stoi nieużywana od ponad 1,5 roku i czy istnieje na nią jakiś pomysł. ZTM wprawdzie myśli o wykorzystaniu pętli do wydłużenia linii łączących Osową z Oliwą, jednak to tylko jedna z wielu koncepcji.

- Formalnie przystanek istnieje i może być w każdej chwili przywrócony do eksploatacji - jeżeli pojawi się taka potrzeba, np. w sytuacjach awaryjnych - tłumaczy dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku Sebastian Zomkowski. - W perspektywie długookresowej rozważamy różne scenariusze wykorzystania pętli, jak choćby wydłużenie tam linii łączących Osową z Oliwą. Taka pozornie łatwa zmiana trasy wymaga jednak podjęcia szeregu działań inwestycyjnych i stanowi w tym momencie tylko jedną z wielu koncepcji ZTM.

GZDiZ: Nie zawsze można przenieść wiatę



Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podkreśla, że przeniesienie praktycznie nieużywanych wiat w nowe lokalizacje nie zawsze jest możliwe. Dlaczego?

- Na przystanku można ustawić wiatę tzw. szeroką o ściance bocznej 1,4 m. W wielu innych lokalizacjach, gdzie powstają nowe przystanki lub czekają na wyposażenie w wiatę, nie można jej ustawić ze względu na wąski peron lub zbyt wąski pas drogowy - tłumaczy rzeczniczka GZDiZ.

Miejsca

Opinie (96) 6 zablokowanych

  • Już myślałem że chodzi o te przy forum

    • 2 1

  • ta wiata nieużywana jest dłużej bo 139 przed śmiercią na covid 19 był przedłużona do Wrzeszcza

    taka sama wiata jest na blokowisku w Letnicy, też bez autobusu. Na nieczynnym przystanku tramwajowym 3 maja jest wyświetlacz nigdy nie użyty od nowości.
    Pisanie o jednej wiacie to rozrzutność, myślę, że spokojnie znajdzie się w mieście ponad 10 nieużywanych i w bezsensownych lokalizacjach.

    • 12 1

  • Gdańsk wiatami stoi

    Zdemontować ją i przewieźć na Przeróbkę, gdzie wiele miesięcy temu pirat drogowy "zmiótł" wiatę w centrum. Tam jest naprawdę potrzebna, halo, halo, czy ktoś to ogarnia, czy znowu nie da się??!!

    • 13 1

  • Nie po to są stawiane i kupowane

    By je przestawić. Reklama jest? Jest znaczy działa

    • 11 0

  • (4)

    Zawieszanie linii na pewno zachęci kierowców do przesiadania się do komunikacji miejskiej. Naprawdę to nie jest tak, że jak ludzie nie są stłoczeni o każdej porze dnia jak sardynki to dana linia jest zbędna.

    • 87 6

    • 139 pokrywała się w 199. Plus był taki ze miała krótsza trasę więc nie łapała takich opóźnień. Zmieniło się to po wydłużeniu trasy do Wrzeszcza.

      • 7 2

    • kursy zostały przeniesione jako wzmocnienie 199 (2)

      więc na Przymorzu jest taka sama częstotliwość jak przed likwidacją 139 czyli 10 minut w szczycie i 20 poza, zanim zaczniesz pisać bzdury to się zorientuj, no i w 139 nigdy nie było napełniania większego niż 50% autobusu, tłok to był i jest w 199 więc krok raczej dobry

      • 3 4

      • jak z podkarpackiego troll może ogarnąć komunikacje gdańską (1)

        na jak coś może sensownego naPiSać?

        • 3 4

        • typie, zrobiłeś mój dzień :D tak i**otycznego komentarza jeszcze nigdy nie czytałam a czytam komcie na trójmieście od dawna

          • 0 1

  • Jabłoniowa osiedle już ma wiatę (2)

    Akurat w zeszłym tygodniu na przystanku Jabłoniowa osiedle stanęła (pełnowymiarowa!) wiata ze środków Rady Dzielnicy Jasień.

    • 5 0

    • dzięki czemu Pani Ola nie musi finansować infrastruktury

      i jest więcej hajsu na festyny i promocję pani Oli

      • 5 3

    • Hurraaa! Korki od szampanów już strzelają!

      • 1 0

  • Oj tam! W tej chwili pełni funkcję deszczochronu.

    • 3 0

  • Jakie zawieszenie linii 139 w 2020? Przecież ta linia nie zatrzymuje się tam od 2018 kiedy wydłużono ją do Wrzeszcza

    • 9 0

  • Tak to tylko w Gdańsku ...

    gospodarność i organizacja ... byle kasę wydać a na co ... nie ważna ... nie moje ...

    • 5 1

  • Nieużywana wiata....

    ....stoi również na ul. Łagiewniki. Nie wiem po co ona była tam postawiona, skoro od dawna było wiadomo że autobus 130 już nie będzie jezdził ul. Łagiewniki, tylko przy ECSie. Pani prezydent Dulkiewicz i dwóch wiceprezydentów zaczynają mnie mocno drażnić swoimi chorymi decyzjami.

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane