• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Widać już wiadukt nad torami we Wrzeszczu

JG
15 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Pierwsza sekcja nowego wiaduktu we Wrzeszczu. W oddali stary wiadukt nad torami PKP. Pierwsza sekcja nowego wiaduktu we Wrzeszczu. W oddali stary wiadukt nad torami PKP.

Będzie mierzył 97,5 metra i ważył 600 ton - mowa o wiadukcie nad torami PKP we Wrzeszczu, którego montaż rozpoczął się wczoraj. Na żelbetowych filarach spoczęły pierwsze cztery elementy stalowej konstrukcji budowanej w ramach Trasy Słowackiego.



Czy nowy wiadukt wpisze się w krajobraz Wrzeszcza?

- Wiadukt będzie składał się z dwóch przęseł, a każde przęsło z trzech sekcji. Obecnie zamocowano już cztery fragmenty pierwszej sekcji - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Montaż stalowych elementów wiaduktu nastąpił tuż po zakończeniu budowy dwóch przyczółków, filaru i murów oporowych. Do końca grudnia na żelbetowych filarach ma spocząć całe pierwsze przęsło wiaduktu. Połączenie obu przęseł planowane jest w lutym przyszłego roku. Gdańskie Inwestycje Komunalne zastrzegają jednak, że termin zależy od sprzyjającej pogody.

Na wiadukcie mają zostać wybudowane dwie jezdnie, ścieżka dla pieszych i ścieżka rowerowa. Nowa konstrukcja ma być wizualnie podobna do istniejącego już wiaduktu, który znajduje się w ciągu ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska. Nowy wiadukt budowany jest w osi nowej Trasy Słowackiego i połączy się poprzez fragment drogi z estakadą powstającą nad aleją Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska.

Projekt wiaduktu - widok od strony torów. Projekt wiaduktu - widok od strony torów.

Prace przy budowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: początek grudnia 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
JG

Miejsca

Opinie (96) ponad 10 zablokowanych

  • Jednak ten Budyń sporo robi (4)

    • 16 12

    • Weź coś na uspokojenie (1)

      Zbudowanie jednopasmowej estakady w ciągu dwupasmowej Słowackiego to absurd. No tak, ale Muzeum i Teatr są ważniejsze.

      • 1 9

      • Absurd to rodzice powiedzieli gdy się okazało że będą mieli dziecko

        Bo akurat jednopasmowa Estakada jest dobrze zaplanowana, bo nie ma potrzeby aby była większa, skoro dużo większy ruch jest do skrętów w Grunwaldzką niż na wprost. A jazda bezkolizyjna spowoduje, że korki tworzyć się tam nie będą.

        • 11 1

    • budyń

      sporo robi po siebie...

      • 3 0

    • tak bo nie za swoje

      • 0 0

  • Robić ,robić Gdańsk się rozwija aż miło patrzeć.

    • 13 2

  • a czy stary most zostaje (1)

    • 3 1

    • zostaje

      • 4 0

  • Na wiadukcie mają zostać wybudowane dwie jezdnie (2)

    no to mi dużo mówi, po ile pasów ruchu każda jezdnia ?

    • 5 2

    • (1)

      A na drugim trawnik z klombami?!

      • 4 0

      • i w ten sposób niby odpowiedziałeś mi na pytanie, po ile pasów ruchu będzie miała każda jezdnia nowego wiaduktu ? Bo wciąż nie wiem

        • 0 0

  • ludzie rubta szersze te drogi to budujeta na 100 lat ! myslta o przyszlosci a little ! plissss (1)

    zlomu przybyfa !

    • 2 12

    • Za 100lat

      Takie coś jak samochód zobaczysz tylko w muzeum, więc pleć bzdur o szerszych drogach. W mieście nie powinno być szerszych dróg niż dwa pasy. Noi najważniejsze to nie ilość pasów decyduje, a skrzyżowania i styl jazdy kierowców.

      • 6 1

  • Budować tylko drogi rowerowe

    Za 100 lat i tak nie będzie benzyny więc po co nam inne?

    • 2 5

  • Brawo Gdańsk! (2)

    Jest OK. Jak mało wpisów jest w kontekście tego artykułu, ponieważ pokazana jest pozytywnie praca naszego magistratu. Oszczerstwa skierowane pod adresem "Budynia" wybitnie nie pasują. Ile było opluwania po artykule o wyspie spichrzów. Niech psy szczekają, a miasto niech buduje i modernizuje ile się da. Kocham Gdańsk!

    • 16 5

    • Weź coś na uspokojenie

      I wracaj do urzędnieczej pracy

      • 2 6

    • nie ma jak to kredyt i igrzyska

      poczekaj po Euro

      • 0 1

  • Brawo Bob Budowniczy! (2)

    Gdańsk, miasto budów!

    • 18 2

    • Weź coś na uspokojenie

      I wracaj do biurka w magistracie.

      • 2 10

    • Kazik, powtarzam

      żadnej dodatkowej premii nie będzie. Lizusostwo nie potrzebne

      • 3 0

  • estakada :) (2)

    w ChRL otwierają paro stopniowe estakady i żaden budyń nie przyjeżdża na oddanie kolejnego odcinka..fajnie, że się rozwija ale co każdy element będziecie dawać artykuł?

    • 9 10

    • (1)

      Jak to żaden budyń? Tam jest cała Partia budyniów. :)))

      • 0 1

      • ale

        czerwone budynie nie jeżdżą co odcinek świetowac :D. tylko u nas takie obyczaje

        • 0 3

  • a kiedy blokujący całą zabawę z przebudowy wąski odcinek jana z kolna, (tory przełożone nie wiadomo po co i tak trzeba będzie przełożyć), budynki wyburzone, miejsce gotowe a tu klops z dojazdem do stadionu

    • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane