• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Widać już wiadukt nad torami we Wrzeszczu

JG
15 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Pierwsza sekcja nowego wiaduktu we Wrzeszczu. W oddali stary wiadukt nad torami PKP. Pierwsza sekcja nowego wiaduktu we Wrzeszczu. W oddali stary wiadukt nad torami PKP.

Będzie mierzył 97,5 metra i ważył 600 ton - mowa o wiadukcie nad torami PKP we Wrzeszczu, którego montaż rozpoczął się wczoraj. Na żelbetowych filarach spoczęły pierwsze cztery elementy stalowej konstrukcji budowanej w ramach Trasy Słowackiego.



Czy nowy wiadukt wpisze się w krajobraz Wrzeszcza?

- Wiadukt będzie składał się z dwóch przęseł, a każde przęsło z trzech sekcji. Obecnie zamocowano już cztery fragmenty pierwszej sekcji - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Montaż stalowych elementów wiaduktu nastąpił tuż po zakończeniu budowy dwóch przyczółków, filaru i murów oporowych. Do końca grudnia na żelbetowych filarach ma spocząć całe pierwsze przęsło wiaduktu. Połączenie obu przęseł planowane jest w lutym przyszłego roku. Gdańskie Inwestycje Komunalne zastrzegają jednak, że termin zależy od sprzyjającej pogody.

Na wiadukcie mają zostać wybudowane dwie jezdnie, ścieżka dla pieszych i ścieżka rowerowa. Nowa konstrukcja ma być wizualnie podobna do istniejącego już wiaduktu, który znajduje się w ciągu ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska. Nowy wiadukt budowany jest w osi nowej Trasy Słowackiego i połączy się poprzez fragment drogi z estakadą powstającą nad aleją Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska.

Projekt wiaduktu - widok od strony torów. Projekt wiaduktu - widok od strony torów.

Prace przy budowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: początek grudnia 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
JG

Miejsca

Opinie (96) ponad 10 zablokowanych

  • A nie będzie żadnych jaj na kolei? W rodzaju zastępczej komunikacji autobusowej?

    Można pogodzić pociągi jadące z budową wiaduktu nad nimi? Pół biedy pasażerowie jadący tylko od jednej gdańskiej dzielnicy do drugiej - mają alternatywę. Każdy kto ciut dalej jest uzależniony od SKM.

    • 3 1

  • proponował bym od razu pomalować filary (może motywy starego miasta!) bo znając życie zaraz zostanie pobazgrany przez grafficiarzy :/

    • 1 1

  • a stary zostaje ? bo jakoś nie napisali. i czy ktoś wie ile pasów w 1 stronę będzie na wiadukcie nad Grunwaldzką ?

    • 1 3

  • ....... (1)

    Dwa pasy w jednym kierunku na nowym wiadukcie i dwa pasy w drugim kierunku na starym wiadukcie

    • 5 0

    • no tak ale na wiadukcie nad grunwaldzie 1 pas. gdzie sens gdzie logika ?

      • 1 3

  • Brak mi tu jednego odcinka od Rzeczypospolitej do Hallera. (1)

    W innym przypadku wszystko się zakorkuje przy ETC i na Kościuszki oraz Jana Pawla II.Projekt posiada poważną wadę.

    • 10 3

    • Nowa "Słowackiego" od Rzeczypospolitej do Hallera.

      Też mam takie obawy. Już teraz po południu, zwłaszcza w piątki, widuję korki z kierunku Zaspy sięgające wiaduktów nad JPII. Nie sądzę, że brak wspomnianego odcinka to poważna wada projektu. Przypuszczam, że to raczej poważna luka w budżecie miasta lub poważny niedoczas (Euro 2012) w powiązaniu z kłopotami własnościowymi terenu pod budowę drogi we właściwym przebiegu.Nie znam daty powstania projektów Nowej Słowackiego ani skrzyżowania Jana Pawła II i Rzeczypospolitej ale sposób jego wykonania - dwujezdniowe wyprowadzenie JPII w kierunku torów - sugeruje, że to tutaj powinna dochodzić nowa arteria.W zeszłym roku wykonano nieoczekiwanie "remont" tej części JPII, dzięki czenu pas ruchu w kierunku od Hynka do Rzeczypospolitej uzyskał meandrowy przebieg na styku ze Startową (tu jeżdżą chyba tylko miejscowi dzięki czemu dotąd nie widziałem na asfalcie śladów kolizji - oznakowanie skrzyżowania jest dość oryginalne i sugeruje moim zdaniem, że lewoskręt w Startową ma pierwszeństwo przed nadjeżdżającymi z przeciwka spod wiaduktów). Na jakimś forum pani Agnieszka Owczarczak oświeciła, że miastu udało się w końcu wywłaszczyć teren pod budowę dwujezdniowej drogi i "remont" jest tymczasowy. Zastanawiam się teraz, czy ta droga powstanie skoro będzie biegła donikąd.

      • 0 0

  • Brawo

    • 2 0

  • A w Gdyni ciągle nic (1)

    co rok remontują Estakadę Kwiatkowskiego.

    • 7 0

    • Bo Gdynia to miasto zabytków. Nawet estakady maja tam zabytkowe.

      • 4 1

  • Brawo!!! taniec koparek gotowy?

    w każdym cywilizowanym kraju to po prostu powstaje a u nas bijcie pokłony Budyniowi ze po tylu latach buduje cos oczywistego.

    • 2 5

  • Robić włączyć jechać

    Robić włączyć jechać ;) projekt realizowany na medal w ekspresowym tempie i oby tak dalej...A wieżowiec na miejscu Neptuna to dla mnie pomyłka...

    • 0 0

  • a co z odcinkiem rzeczpospolitej i halera (1)

    jaks wszyscy nabrali wody w usta

    • 2 1

    • co jest z twoim seksem?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane