- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (56 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (85 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (72 opinie)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Widać już wiadukt nad torami we Wrzeszczu
Będzie mierzył 97,5 metra i ważył 600 ton - mowa o wiadukcie nad torami PKP we Wrzeszczu, którego montaż rozpoczął się wczoraj. Na żelbetowych filarach spoczęły pierwsze cztery elementy stalowej konstrukcji budowanej w ramach Trasy Słowackiego.
Montaż stalowych elementów wiaduktu nastąpił tuż po zakończeniu budowy dwóch przyczółków, filaru i murów oporowych. Do końca grudnia na żelbetowych filarach ma spocząć całe pierwsze przęsło wiaduktu. Połączenie obu przęseł planowane jest w lutym przyszłego roku. Gdańskie Inwestycje Komunalne zastrzegają jednak, że termin zależy od sprzyjającej pogody.
Na wiadukcie mają zostać wybudowane dwie jezdnie, ścieżka dla pieszych i ścieżka rowerowa. Nowa konstrukcja ma być wizualnie podobna do istniejącego już wiaduktu, który znajduje się w ciągu ul. Kościuszki . Nowy wiadukt budowany jest w osi nowej Trasy Słowackiego i połączy się poprzez fragment drogi z estakadą powstającą nad aleją Grunwaldzką .
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: początek grudnia 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (96) ponad 10 zablokowanych
-
2011-11-15 17:16
A nie będzie żadnych jaj na kolei? W rodzaju zastępczej komunikacji autobusowej?
Można pogodzić pociągi jadące z budową wiaduktu nad nimi? Pół biedy pasażerowie jadący tylko od jednej gdańskiej dzielnicy do drugiej - mają alternatywę. Każdy kto ciut dalej jest uzależniony od SKM.
- 3 1
-
2011-11-15 17:18
proponował bym od razu pomalować filary (może motywy starego miasta!) bo znając życie zaraz zostanie pobazgrany przez grafficiarzy :/
- 1 1
-
2011-11-15 17:40
a stary zostaje ? bo jakoś nie napisali. i czy ktoś wie ile pasów w 1 stronę będzie na wiadukcie nad Grunwaldzką ?
- 1 3
-
2011-11-15 18:14
....... (1)
Dwa pasy w jednym kierunku na nowym wiadukcie i dwa pasy w drugim kierunku na starym wiadukcie
- 5 0
-
2011-11-15 23:12
no tak ale na wiadukcie nad grunwaldzie 1 pas. gdzie sens gdzie logika ?
- 1 3
-
2011-11-15 18:29
Brak mi tu jednego odcinka od Rzeczypospolitej do Hallera. (1)
W innym przypadku wszystko się zakorkuje przy ETC i na Kościuszki oraz Jana Pawla II.Projekt posiada poważną wadę.
- 10 3
-
2011-11-16 11:10
Nowa "Słowackiego" od Rzeczypospolitej do Hallera.
Też mam takie obawy. Już teraz po południu, zwłaszcza w piątki, widuję korki z kierunku Zaspy sięgające wiaduktów nad JPII. Nie sądzę, że brak wspomnianego odcinka to poważna wada projektu. Przypuszczam, że to raczej poważna luka w budżecie miasta lub poważny niedoczas (Euro 2012) w powiązaniu z kłopotami własnościowymi terenu pod budowę drogi we właściwym przebiegu.Nie znam daty powstania projektów Nowej Słowackiego ani skrzyżowania Jana Pawła II i Rzeczypospolitej ale sposób jego wykonania - dwujezdniowe wyprowadzenie JPII w kierunku torów - sugeruje, że to tutaj powinna dochodzić nowa arteria.W zeszłym roku wykonano nieoczekiwanie "remont" tej części JPII, dzięki czenu pas ruchu w kierunku od Hynka do Rzeczypospolitej uzyskał meandrowy przebieg na styku ze Startową (tu jeżdżą chyba tylko miejscowi dzięki czemu dotąd nie widziałem na asfalcie śladów kolizji - oznakowanie skrzyżowania jest dość oryginalne i sugeruje moim zdaniem, że lewoskręt w Startową ma pierwszeństwo przed nadjeżdżającymi z przeciwka spod wiaduktów). Na jakimś forum pani Agnieszka Owczarczak oświeciła, że miastu udało się w końcu wywłaszczyć teren pod budowę dwujezdniowej drogi i "remont" jest tymczasowy. Zastanawiam się teraz, czy ta droga powstanie skoro będzie biegła donikąd.
- 0 0
-
2011-11-15 21:40
Brawo
- 2 0
-
2011-11-15 22:11
A w Gdyni ciągle nic (1)
co rok remontują Estakadę Kwiatkowskiego.
- 7 0
-
2011-11-15 23:06
Bo Gdynia to miasto zabytków. Nawet estakady maja tam zabytkowe.
- 4 1
-
2011-11-15 23:23
Brawo!!! taniec koparek gotowy?
w każdym cywilizowanym kraju to po prostu powstaje a u nas bijcie pokłony Budyniowi ze po tylu latach buduje cos oczywistego.
- 2 5
-
2011-11-15 23:28
Robić włączyć jechać
Robić włączyć jechać ;) projekt realizowany na medal w ekspresowym tempie i oby tak dalej...A wieżowiec na miejscu Neptuna to dla mnie pomyłka...
- 0 0
-
2011-11-16 00:13
a co z odcinkiem rzeczpospolitej i halera (1)
jaks wszyscy nabrali wody w usta
- 2 1
-
2011-11-16 00:34
co jest z twoim seksem?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.