• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej autobusów na Łostowice!

10 kwietnia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 

Nowy dyrektor Zakładu Transportu Miejskiego w Gdańsku - Jerzy Dobaczewski - choć wybrany dopiero w czwartek już ma ręce pełne roboty. Jak pisze nasz czytelnik pan Rafał, mieszkańców osiedla Habenda w Gdańsku męczy brak dostosowanej do ich potrzeb komunikacji miejskiej.



Od niedawna jestem mieszkańcem osiedla Habenda przy ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdańska, w dzielnicy Łostowice, które mieści się niedaleko osiedla Cztery Pory Roku - pisze pan Rafał. Problemem, który najbardziej przeszkadza nam mieszkańcom jest komunikacja miejska, która nie jest dostosowywana do potrzeb mieszkańców.

Przede wszystkim na trasie do i z oś. Czterech Pór Roku jeżdżą dwa autobusy 113 i 213. Niestety oba bardzo rzadko kursują. A trzeba dodać, że na tych terenach jest sporo inwestycji mieszkaniowych: os. Krokusowe (Nordcoop), oś Krokusowe 2 (AInvestment), oś Habenda (Allcon), os. Cztery Pory Roku (Hanza), os. Nowy Horyzont (EuroStyl), os. Świerkowe i powstające domki jednorodzinne.

Niemal wszystkie osiedla są aktualnie rozbudowywane. Jeśli chodzi o moje osiedle Habenda, obecnie są zamieszkałe dwa budynki nr 63 i 65. Bardzo dużą inwestycją jest oś Nowy Horyzont. W jednym budynku jest ok 80 mieszkań. W I kwartale tego roku (w marcu) zostaną oddane trzy budynki tego osiedla. Bardzo dużo mieszkań zostało wykupionych. W Czterech Porach Roku w I i II kwartale zostaną oddane następne budynki (mieszkania w większości wykupione). Poza tym na oś Habenda, Krokusowe, CPR zostanie w sumie oddanych do końca roku następnych sześć budynków, jeśli nie więcej.

Sporo mieszkań zostało zakupionych jeszcze przed tzw. kryzysem, więc prosiłbym nie sugerować się tym, że budynki mogą być puste. Codziennie przejeżdża bardzo dużo samochodów ul. Wielkopolską, czasem nie można przejść na drugą stronę drogi. Powstają korki, bo nie ma innej alternatywy, jak kupno samochodu.

Sam już się nad tym zastanawiam. Często widzę dzieci czekające "na okazję", żeby móc dojechać spod szkoły do CPR, zwłaszcza jak jest nieprzyjemna pogoda. Zdecydowałem się kupić tu mieszkanie, tak jak większość, ze względów ekonomicznych. Nie stać było na mieszkanie położone w okolicy z lepszą komunikacją.

Większość budynków na tym terenie, choć teraz stoi pusta, już wkrótce będzie zamieszkana. Niestety jak wspomniałem z komunikacją miejską na tym terenie jest kiepsko.

Autobus 213 kursujący co godzinę lub dwie niestety nie rozwiązuje sprawy. Natomiast linia 113 w zasadzie pomaga tylko żeby zjechać na ul. Świętokrzyską. Brakuje autobusu na Chełm, albo autobusu do Gdańska Głównego, ale nie przez Orunię, gdzie są największe korki. Łostowicka, Łódzka, Wilanowska, są o wiele wiele lepszymi liniami, którymi dużo ludzi by jeździło. Swojego czasu słyszałem o puszczeniu linii 295 przez nasze tereny, ale sprawa na razie ucichła.

Można byłoby np. na początek zwiększyć częstotliwość autobusów chociaż dwóch na godzinę przez cały dzień, bez tak wielkich przerw w dzień jak i też w weekend. Nie są to duże wymagania.

Mam wrażenie, że jesteśmy totalnie lekceważeni. Mam nadzieję, że może pojawi się jakiś kolejny artykuł, kolejny sygnał w mediach, że może w końcu coś się ruszy. Może zmusi to do jakiejś dyskusji. No chyba, że zamieszka jakiś radny w tych okolicach, to byłbym pewien natychmiastowej poprawy komunikacji.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (161) 1 zablokowana

  • Autor nie wie co piszę... (3)

    Takie głodne kawałki że 113 i 213 jeżdżą za mało. A tymczasem moi drodzy często gęsto jeździłem tymi liniami o rożnych porach na pełnym odcinku i ludzi nie było tak dużo. Gdyby puścić je co 30 minut to by puste jeździły. Bo dla 1 lub trzech osób nie będzie jechał autobus. Co innego jak was będzie więcej.

    Są inne rejony bardziej zaniedbane przez autobusy, jak Sobieszewo czy tam Rudniki, to ja sobie życzę w takim razie 166 w dni świąteczne. Ot co.

    • 7 11

    • "Takie głodne kawałki że 113 i 213 jeżdżą za mało. A tymczasem moi drodzy często gęsto jeździłem tymi liniami o rożnych porach na pełnym odcinku i ludzi nie było tak dużo. Gdyby puścić je co 30 minut to by puste jeździły. Bo dla 1 lub trzech osób nie będzie jechał autobus. Co innego jak was będzie więcej."

      Bo to tak jest - ludzie nie jeżdżą, bo autobusy się spóźniają. Autobusy się spóźniają, bo jeździ ich za mało i po źle dobranych trasach. Autobusów jest mało i trasy złe, bo ludzie nie jeżdżą...

      Ja bym do pracy jeździł autobusem, gdyby autobus jeździł punktualnie. Ale jak mogę sobie zaplanować dojazd do pracy, gdy autobus nie wiadomo ile się spóźni?

      • 10 0

    • no, szczególnie 113 mogłeś jeździć "gęsto, często" i o różnych porach (1)

      Ten autobus ma bodajże 8 kursów dziennie...
      Wracam nim często, gdy odbieram córkę z przedszkola na Oruni (bo bliżej Miasto przedszkola nie wybudowało) i zawsze jeździ nim sporo osób.

      • 3 0

      • Bam...

        Bam bam.. A możwe bum bum... Hehe. A tak co do tego. No właśnie i dobrze że jeździ nim sporo osób i tak może zostać, bo jak dac wozów więcej to tylko siedzące będą zajęte a tak to wykorzystuje się pojemność maksymalnie...:)

        • 0 1

  • Z JAKIEGOŚ POWODU MIESZKANIA TAM SA TAŃSZE! (4)

    Jak już ktoś wyżej napisał - trzeba było myśleć przed zakupem, a nie marudzić teraz. Wiadomo (od LAT!), ze rozwój komunikacji miejskiej w Gdańsku nie nadąża za budowanymi osiedlami. Post brzmi na zasadzie: 'JA się wprowadziłem więc TERAZ pociągnijcie mi tu busa i wybudujcie szybkie drogi'. Niestety, Czytelniku, tansze mieszkanie masz, ale COŚ ZA COŚ. Pociesz sie, że czas leci szybko i te kilka lat jakos przezyjesz, zanim dobre drogi i częsta komunikacja do Ciebie dotrą.

    • 10 17

    • (1)

      "Jak już ktoś wyżej napisał - trzeba było myśleć przed zakupem, a nie marudzić teraz. Wiadomo (od LAT!), ze rozwój komunikacji miejskiej w Gdańsku nie nadąża za budowanymi osiedlami. Post brzmi na zasadzie: 'JA się wprowadziłem więc TERAZ pociągnijcie mi tu busa i wybudujcie szybkie drogi'. Niestety, Czytelniku, tansze mieszkanie masz, ale COŚ ZA COŚ. Pociesz sie, że czas leci szybko i te kilka lat jakos przezyjesz, zanim dobre drogi i częsta komunikacja do Ciebie dotrą"

      W takim razie niech miasto ode mnie nie wymaga płacenia podatku od nieruchomości i opłaty za wieczyste użytkowanie. W końcu te kilka lat jakoś miasto przeżyje, aż dobre drogi i częsta komunikacja do mnie dotrze.

      • 7 1

      • Ode mnie tez niech nie wymaga placenia podatku od nieruchomosci itp., bo co prawda mam tramwaj i autobus pod nosem, ale strasznie glosno jest i szyby mi sie brudza...

        Co za bzdury.

        • 1 2

    • Przecież skoro miasto się rozrasta, to musi dostosować infrastrukturę do tego rozwoju (1)

      Nie wymagam, by budowano autostrady i zespoły szkół na Olszynce, czy w Sobieszewie, skoro nie przewiduje się tam zabudowy ekstensywnej. Ale zezwalając na budowę blokowisk trzeba dostosować infrastrukturę do planowanych potrzeb.

      • 5 0

      • Miasto...

        miasto nic nie musi. A juz na pewno "od razu tu i teraz'...

        • 0 3

  • A ja mieszkam w starej rozklekotanej kamienicy z patologią w centrum Wrzeszcza, ale za to wszystkim znam i mam co chwila tramwaj, autobus czy SKM :-)

    • 9 4

  • Kto wie ile teraz kosztujem2 w Habendzie??

    było 4800zł

    • 0 0

  • autor może ma swoje racje... ALE (1)

    - każdy by chciał mieć najlepiej bus pod swoje drzwi a to jest nierealne.
    Z szacunkiem do pana Rafała radze mu poczekać parę lat jak powstanie tu ogólna duża dzielnica POŁUDNIE i każde osiedle będzie niemal ze sobą graniczyć to wtedy ZTM na pewno puści dodatkowe linie z czego efektem jest już budowa tramwaju( plan budowy). pozdro.

    • 4 6

    • tu JUŻ jest duża dzielnica

      Raczej większa od Zaspy i stanowczo większa od np. Suchanina czy Żabianki. Na co mam czekać? Aż zabudują tu każdy metr kwadratowy?

      • 9 1

  • Nie chodzi o narzekanie...

    Kupiłem również mieszkanie w tamtych okolicach, zdajać sobie sprawę że będą problemy z komunikacją. Nie chce wcale tu narzekać, dojazd jest jaki jest. Nikt nie wymaga dodatkowego autobusu który by zjeżdżał do śródmieścia może czasem wystarczy doraźne rozwiązanie.
    Moja propozycja jest taka autobus 295 skręca w kierunku osiedla 4PR tam robi pętle i dalej jedzie tak jak jechał na pętle tramwajową na chemie gdzie spokojnie można się przejść na kolejny autobus czy tramwaj. Z powrotem to samo - jadąc w kierunku kowal skręca na 4PR robi pętle i wraca dalej na trasę.
    Częstotliwość kursowania 213 mogła by również być większa ale z drugiej strony jeśli autobus ma stać w korku na świetkorzyskiej / małomiejskiej

    • 6 1

  • (1)

    jak stać na mieszkanie to stać Cie tez na samochód!!!!!!!
    Ja mieszkam niedaleko i nie narzekam na komunikacje!!!!!

    A z osiedla CPR zjeżdżają autobusem 10-15 osób i dla tej garstki jeszcze bardziej korkować Wielkopolska, Niepołomnicką......

    Ps. trzeba było tam nie kupować mieszkania :-)
    albo najpierw sprawdzić komunikacje hahaha

    • 2 19

    • Na którym odcinku widziałeś korek przy Wielkopolskiej?

      Bo jeżdżę nią od 7 lat i raz tylko był taki przypadek (w zeszłym miesiącu - przez stłuczkę na Przebiśniegowej).

      • 0 0

  • (1)

    a ten mądry autor jak chce mieć dojazd na chełm to niech kupi rower . Jeżeli osoby z łostowic jechały by 1 albo 11 do gdańska no to gwarantuje że nawet tramwaj co 3 minuty nie pomieścił by wszystkich . Już teraz w tych tramwajach w godzinach porannych można czuć się jak sardynka w puszce .

    • 3 7

    • jak wybudują ścieżki/chodniki na Chełm, to może pojedzie

      Jak na razie są tu tylko wiejskie dróżki nie przystosowane do jazdy czymkolwiek poza traktorem lub autem "prawdziwie" terenowym (a nie stylizowanym na takie).

      • 0 0

  • 295 to linia na 5 wzgórz i miala byc przedłużona wgłąb osiedla

    Tak wiec wysyłając linie na 4PR zabiera sie nam połowe autobusów, a 5wzgórz jest wieksze i wciąz takze rozbudowujące sie.
    Może lepiej 213 wysłac do pętli na chełmie i zwiekszyc czestoliwosc lub tez 275 lub 175 kursujace na Moje Marzenie przedłuzyc na 4PR

    • 5 0

  • (1)

    cały ten artykuł jest bez sensu, autor po prostu nie rozumie podstaw działania komunikacji miejskiej

    liczba autobusów na godzinę nie zależy od ilości taboru, tylko od tego jaka jest pojemność centrum, do którego wiozą ludzi z przedmieść

    jeśli w centrum gdańska jest w pewnych godzinach dużo ludzi, to znaczy że po prostu nie wolno zgodnie z prawem dodać kolejnego autobusu - bo będziemy mieli w budynkach i na chodnikach tłok, przez nadmiar ludzi którzy przyjadą do centrum

    panie Rafale, proszę przyjeżdżać kiedy w mieście nie ma tłoku, albo jeździć do innego miasta, w Gdyni podobno między 10:00 a 10:15 są jeszcze trzy wolne miejsca

    • 6 10

    • Od kiedy po mgr stawiamy kropkę? hihi

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane