• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej ulic objętych płatnym parkowaniem w centrum Gdańska

Maciej Naskręt
3 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Nowy znak oznaczający początek strefy płatnego parkowania u zbiegu ul. Stajennej i ul. Browarnej. Nowy znak oznaczający początek strefy płatnego parkowania u zbiegu ul. Stajennej i ul. Browarnej.

Kierowców i mieszkańców od poniedziałku czeka niemiła niespodzianka w centrum Gdańska. Urzędnicy wyznaczyli kolejne ulice, na których będą pobierać opłaty za parkowanie.



Jak oceniasz wprowadzenie opłat za parkowanie na nowych ulicach?

Nie na 27, a już na 37 ulicach w obrębie Starego Miasta od poniedziałku będą pobierane opłaty za parkowanie samochodów. Za postój będzie trzeba zapłacić na ulicach: Wapienniczej zobacz na mapie Gdańska, Wartkiej zobacz na mapie Gdańska, Grodzkiej zobacz na mapie Gdańska, Sukienniczej zobacz na mapie Gdańska do Czopowej, Rycerskiej zobacz na mapie Gdańska do Czopowej, Olejarnej zobacz na mapie Gdańska, Browarnej zobacz na mapie Gdańska, Podzamcze zobacz na mapie Gdańska, Zamkowej zobacz na mapie Gdańska, Osiek zobacz na mapie GdańskaPanieńskiej zobacz na mapie Gdańska.

- W zeszłym tygodniu ustawiliśmy znaki i poinformowaliśmy mieszkańców o planowanych opłatach. Parkomaty w tej części Śródmieścia będą działać od poniedziałku - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Wprowadzenie opłat na nowych ulicach nie jest podyktowane trwającym Jarmarkiem św. Dominika. Urzędnicy zawsze przy wprowadzaniu lub rozszerzaniu miejsce do poboru opłat za parkowanie podkreślają, że nie chcą zarabiać, a jedynie zapewnić większą rotację miejsc postojowych.

Co ważne, zwiększenie liczby ulic, na których będą od teraz pobierane opłaty nie wymagało uchwały Rady Miejskiej. Radni już w 2013 r. zdecydowali, że urzędnicy we własnym zakresie mogą wprowadzać opłaty na poszczególnych ulicach w obrębie Starego i Głównego Miasta.

Kartka za wycieraczką samochodów informująca o wprowadzeniu opłaty za parkowanie. Kartka za wycieraczką samochodów informująca o wprowadzeniu opłaty za parkowanie.
Opłaty od godz. 9 do 17 w dni powszednie

Przypomnijmy, że parkowanie w centrum Gdańska jest płatne od poniedziałku do piątku od godziny 9 do 17. Opłaty za parkowanie dokonuje się w parkomatach, ustawianych w pobliżu miejsc postojowych lub za pomocą SMS (usługa mobiParking). Póki co w przydrożnych urządzeniach płacimy wyłącznie monetami.

Obecnie pierwsza godzina parkowania w centrum Gdańska kosztuje 3 zł. Kolejne 60 minut to już wydatek 3,6 zł. Trzecia godzina to wydatek 4,3 zł. Dalej każda kolejna godzina to 3 zł. Natomiast parkowanie bez uiszczenia opłaty to opłata dodatkowa w wysokości 50 zł.

Mieszkańcy zapłacą za postój

Ci, którzy mieszkają przy wspomnianych ulicach, także będą musieli zapłacić za postój swojego auta, ale mniej - pod warunkiem, że auta będą trzymać przed domami. Taka przyjemność będzie kosztowała 30 zł miesięcznie. Natomiast ci, którzy postanowią wykupić abonament na parkowanie za cały rok będą musieli wysupłać 300 zł.

Karty opłat można nabyć w dziale parkowania Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, przy ul. Partyzantów 36 zobacz na mapie Gdańska, w budynku B, pok. 9 (wejście od szczytu budynku).

Opinie (444) 3 zablokowane

  • O ludu naiwny, i o to chodzi rządzącym abyście sie brali za łby. Moim zdaniem mieszkancy domow w centrum Gdanska powinni byc zwolnieni z oplat jezeli parkuja pod swoim domem. Powinni tylko otrzymac od Gdanskiego UM karte parkingowa mieszkanca ktora umieszczona w samochodzie w widocznym miejscu uchroni przed mandatem.

    • 9 1

  • Pożyteczni idioci (1)

    Bawi mnie setnie, jak pod każdym tego typu artykułem (że się wprowadza nowy podatek) pojawia się wysyp postów pożytecznych idiotów, którzy przytakują: tak tak, wprowadźmy nowy podatek, jest potrzebny! Wszak auto to luksus, stac cię na auto to stać cię na miejsce parkingowe (żeby jeszcze było gwarantowane, a auto nie paliło paliwa, nie wymagało napraw, przeglądów itd). Nie stać cię na auto? Jesteś hołotą. Hołota chodzi pieszo!

    To nie są ulice znane, główne, ani turystyczne. Ale "przejść już nie mozna!". A mieszkaniec komunalnego na Browarnej "musi się liczyć z tym, że mieszka w centrum" i płać kolego, 300 zł za parkowanie starej Corsy wartej 2000 zł. Bo to szrot, zaraz się rozpadnie, nawet jeśli dbasz o nią i jest w świetnym stanie technicznym. Bo wolno jeździć tylko nowymi autami, względnie rowerami.

    Lepszej Polski nigdy nie będzie. Nie przez głupią władzę. Przez głupi naród.

    • 11 1

    • 100% racji

      U nas sytuacja jest taka: 2 chore osoby w domu, które poruszają się z wielką trudnością.Wiele wizyt w przychodniach czy w szpitalach.Wszędzie trzeba podjechać, bo przecież nie można Ich skazać na wieczne siedzenie w domu.
      I jeden stary, ale zadbany samochód bez którego było by bardzo ciężko.

      • 1 0

  • Przywrócić parking !!!

    Na Targu Węglowym!

    • 5 0

  • ty bezmuzgu

    ty ..bardzo dobrze...jesli jestes bogaty lub nie masz samochodu to nie wypisuj takich glupot a moze mieszkasz na zachodzie i walisz na pieszo z laska bo to jest tez zakaz

    • 2 0

  • dlaczego parkin przy UM ul 3 Maja

    Jest bez parkometrow przez co okupowany przezurzedasow adamowicza a powinien byc dla wszystkich!!!!!

    • 3 0

  • A dlaczego nie...

    A gdzie Tartaczna i Sieroca? Bo tam hotelarze się potrafili przeciwstawić??!!

    • 4 0

  • Jarmark w dotychczasowej formie to przeżytek (2)

    Jest tyle galerii i centrów handlowych, że jarmark, na którym sprzedaje się chińskie zabawki, gacie i plastikowe buty powinien zniknąć. Jeśli jarmark ma pozostać, to powinno to być miejsce dla regionalnego rękodzieła, regionalnych wyrobów spożywczych, występów artystycznych i babć z pietruszką i kwiatami.

    • 3 0

    • (1)

      Można też przenieść go tam gdzie przez wiele lat się znajdował czyli na Plac Zebrań Ludowych.

      • 0 0

      • nie sądzę

        Targ Węglowy to dobre miejsce na jarmark, ale nie w obecnej formie. Miasto powinno postawić na jakość jarmarku. Na Placu Zebrań Ludowych mógłby być zwyczajny targ z tandetą.

        • 0 0

  • szrot

    to samochód, który nie przeszedł pozytywnie przeglądu technicznego - i tyle w temacie mądrali, którzy myślą że w wyłożenie co 10 lat 50 tys zł, na nowe auto to pestka dla przeciętnego Polaka. Poza tym, auta które kosztowały na wstępie załóżmy powyżej 70 tys zł, zazwyczaj są solidnie zabezpieczone przed korozją i zachowują dobry stan przez kilkanaście lat, a jeśli są dobrze zadbane, to bez problemu "dożywają" możliwości rejestracji jako oldtimer. Trwałość części eksploatacyjnych bardziej zależy od przebiegu i jakości dróg, niż od wieku. Wiek ma wpływ głównie na uszczelki i rdzę.

    • 2 1

  • opłaty parkingowe - do lamusa

    Płacimy podatek drogowy w cenie benzyny. Za to powinniśmy mieć zapewnione miejsce do jazdy i do parkowania pojazdu. Płatne parkingi powinny dotyczyć tylko terenów prywatnych.

    Jeśli miastu przeszkadzają samochody w centrum, powinno dać ludziom realną alternatywę komunikacji, a sprawy urzędowe załatwiać przez telefon, internet i kurierów.

    • 2 1

  • Nie

    Budynia wywieść na taczkach trzeba!!!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane