• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wieczorny paraliż na liniach tramwajowych

Maciej Korolczuk
29 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najpierw wykolejenie tramwaju w centrum, a potem uszkodzenie sieci i złamany pantograf we Wrzeszczu - tak wyglądał czwartkowy wieczór na torach tramwajowych w Gdańsku. Najpierw wykolejenie tramwaju w centrum, a potem uszkodzenie sieci i złamany pantograf we Wrzeszczu - tak wyglądał czwartkowy wieczór na torach tramwajowych w Gdańsku.

To nie skaczący w tramwaju kibice, jadący na mecz Lechii z Rapidem (1:2) przyczynili się do wieczornego wykolejenia składu między Huciskiem a Dworcem Głównym - informuje Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku. Przyczyny wypadnięcia z torów tramwaju linii nr 12 zbada specjalna komisja. Kilkadziesiąt minut później uszkodzona sieć na wysepce we Wrzeszczu złamała pantograf tramwaju także linii 12. Kursowanie tramwajów udało się wznowić dopiero po godz. 22.



Jak oceniasz działanie miejskich służb, gdy wystąpi kryzysowa sytuacja?

To był ciężki wieczór nie tylko dla pasażerów pechowej linii 12, ale i pracowników służb technicznych GAiT, którzy w krótkim czasie musieli najpierw stawiać na tory wykolejony tramwaj, a potem naprawiać sieć trakcyjną we Wrzeszczu.

Kłopoty zaczęły się tuż po godz. 19, gdy jadąca w kierunku Dworca Głównego dwunastka, tuż po minięciu Huciska na łuku wypadła z torów. Pierwsze informacje, jakie dotarły do dyżurnego ruchu Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku mówiły, że do wykolejenia tramwaju doprowadzili skaczący w pojeździe kibice, jadący na mecz Lechii z Rapidem Wiedeń.

- Wbrew pogłoskom, w tramwaju był spokój, a do wykolejenia nie przyczynili się skaczący kibice. W pojeździe ich nie było - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy ZTM.


Na miejsce skierowano służby techniczne GAiT, a tramwaje linii 2, 3, 6, 8, 9, 10 i 12 zostały skierowane przez ul. 3 Maja. Ruch w rejonie zdarzenia został przywrócony tuż po godz. 21.

Przyczyna wykolejenia nie jest jeszcze znana. Ustali ją powołana specjalna komisja. Jak wynika z nieoficjalnych informacji od motorniczych, do incydentu mogły przyczynić się ostatnie wysokie temperatury, które doprowadziły do wyboczenia szyn. Niewykluczone też, że przyczyną mogła być awaria samego tramwaju.

W tym samym czasie drugi incydent we Wrzeszczu



W czasie gdy skład przed dworcem był stawiany na tory, doszło do drugiego zatrzymania tramwajów - tym razem na wysepce we Wrzeszczu. O godz. 20:30 w rejonie przystanku przy Klonowej uszkodzona sieć trakcyjna złamała pantograf tramwaju (także linii nr 12).

20:56 28 LIPCA 22 (aktualizacjaakt. 22:20)

Kolejny wykolejony tramwaj (37 opinii)

Wykolejony tramwaj na wysepce we Wrzeszczu w stronę Gdańska.
Wykolejony tramwaj na wysepce we Wrzeszczu w stronę Gdańska.


Co ciekawe, do uszkodzenia pantografu w tym samym miejscu doszło... trzy dni wcześniej. We wtorek 26 lipca po godz. 17 odbierak prądu zepsuł się tam także w "dwunastce" jadącej w kierunku centrum Gdańska, co spowodowało spore utrudnienia i konieczność uruchomienia autobusowej komunikacji zastępczej.

Czwartkowe działania służb na miejscu trwały dwie godziny.

- O godz. 21 wprowadzono honorowanie biletów ZTM przez SKM na odcinku Gdańsk Śródmieście - Gdańsk Żabianka, które obowiązywało do godz. 23:30 - dodaje Szajda.
Na czas naprawy uszkodzonej sieci wstrzymano ruch tramwajów między Operą Bałtycką a Strzyża PKM. Linie 6, 9 i 12 od centrum skierowane zostały do pętli Kliniczna, a z kierunku Zaspa/Jelitkowo skrócone do Strzyża PKM. Na odcinku Opera Bałtycka - Strzyża PKM uruchomiono autobusy zastępcze.

Ruch na al. Grunwaldzkiej został przywrócony o godz. 22:28.

Łącznie utrudnienia w kursowaniu tramwajów trwały w czwartkowy wieczór 3,5 godziny.

Miejsca

Opinie (121) 4 zablokowane

  • To sa realne problemy w Gdansku

    Przejechać tramwajem punktualnie i bezpiecznie. A teraz czym żyje przeciętny mieszkaniec tego miasta? Można wymieniać:

    • 13 0

  • (2)

    Zwonic prezesa to skandal. To nie Bangladesz.

    • 19 1

    • Granatem nie oderwiesz.

      • 5 0

    • On jest noe do ruszenia.

      Za dużo wie.

      • 2 0

  • Przesiadajcie się do komunikacji miejskiej. Będzie taniej i ekologicznie, To co, że nie działa albo jest droga. (5)

    • 29 3

    • Dzięki Unii niedługo wszyscy będziemy jeździć tramwajami i autobusami (3)

      Jak za komuny, ale będziemy szczęśliwi

      • 6 2

      • To prawda tramwajami w Gdańsku jeżdżą osoby szczesliwe (1)

        Które czasu nie liczą
        Bo jak wiadomo szczęśliwi czasu nie liczą :-)

        • 3 1

        • To kierowcy robią z miasta śmierdząca rzeźnię, stoją w korku dzień w dzień i się podniecają jak jakiś tramwaj się zepsuje ale pasażer przesiądzie się do innego pojazdu a kierowca w korku ugrzęźnie na długo

          • 0 2

      • Ruski propaliwowy trolu, Putin marudzi ze na bomby z paliwa mu zabraknie niedługo bo ludzie zmądrzeli w Polsce i każe trolować ze zdwojona siłą?

        • 0 0

    • Samochody stoją w korku codziennie a tramwaj wykoleja się raz na kilkanaście dni
      Dlatego trzeba myśleć a nie być ruskim propaliwowym trolem

      • 0 1

  • Będą się wykolejać bo...

    ... Kto nie skacze ten z pisem.

    • 18 1

  • Miasta nie stać na tramwaje. (6)

    Utrzymanie infrastruktury jest drogie. Jej obecni stan fatalny. Miasto trwoni pieniądze na rewitalizacje "pod deweloperów" i zaspakajanie potrzeb aktywistów. Antyzatoki, przejścia naziemne, zwężenie ulic - to kosztuje. Ale na psucie krwi kierowcom środki są.

    • 87 34

    • i na ry+dwa+ny

      • 22 8

    • (2)

      To pod deweloperów czy aktywistów? Sam sobie przeczysz

      • 9 12

      • na ciebie

        pracowniku portalu gdansk.pl , gdzie tam siedzicie i do wieczora komentujecie każdy artykuł

        • 20 6

      • Serio?

        Bo aktywista nie może "przypadkiem" mieć pi środę z deweloperem? W walizkę złota znaleziona u Niemca uwierzysz, a w aktywistę sponsorowanego już nie?

        • 11 5

    • I znowu najbardziej roszczeniowa grupa wyje :D

      W końcu to zamach na wolność kierowców, kiedy z 90% dostępnej przestrzeni ograniczy się ich do 80%...

      • 5 15

    • krew kierowcom najbardziej efektywnie psują inni kierowcy

      Kierowcy najbardziej wydajnymi producentami kościotrupów na świecie, w tym również (zwłaszcza) w Polsce.

      • 4 9

  • Lotto

    Ceny biletów ostro w górę, poziom świadczonych usług gorzej niż pod zdechłym azorkiem. Przecież to jest kpina z ludzi. Ktoś chce dojechać punktualnie do określonego miejsca, za co jeżeli nie jest rozpłodowym królikiem, bomblem, emerytem płaci konkretne stawki, a co ma za to- udział w loterii. Albo tramwaj przyjedzie albo nie, albo dojedzie do celu (i to o czasie) albo nie. Bilety na komunikację to kupony na loteriadę, a nie wykupione prawo do skorzystania z usługi na przyzwoitym poziomie. To co się dzieje to nie wina układu gwiazd, czy wiatrów na arktyce, tylko zaniedbań konkretnych ludzi. Bo wypadki, usterki zdarzają się wszędzie, ale nie z taką częstotliwością, że codziennie coś się sypie i to po ileś razy!

    • 31 0

  • Jak tramwaje maja ptzyspieszyc skoro co kawalek musza zwalniac ze wzgledu na zly stan torowiska?

    • 17 1

  • W ztm to mają łeb jak sklep (3)

    Po co puścić zatramwaj trochę dłuższa trasą z opery bałtyckiej do Klinicznej gdzie jest węzeł przesiadkowy drzwi w drzwi (taki jak na Chełmie) jak pasażerowie mogli pobiegać wysiadając z zatramwaju przy operze na tramwaj na klinicznej w stronę centrum

    Seba, ale Ty jesteś odklejony. Niby taki wielki miłośnik tramwajów, a sam już nie pamiętasz jak to jeździć komunikacją miejską bo wozisz się super samochodzikiem. I potem wychodzą takie smaczki

    • 35 1

    • (1)

      Dyrektor ZTM w Gdańsku porusza się komunikacją miejską.

      • 2 11

      • Chyba palcem po mapie linii tramwajowych

        • 4 0

    • PO

      dobno super specjalista tam pracuje na wizaż komunikacji, słynny jak Dyzma!

      • 5 7

  • Bo tory były złe, podwozie tez było zle

    • 8 1

  • Autobusy na tory (2)

    Najlepszym rozwiązaniem jest wyrzucenie tramwajów z miasta i w miejsce torów zrobić buspasy dla autobusów

    • 8 22

    • a jeszcze lepiej zlikwidować transport publiczny dla biedaków i chodniki (1)

      a zaoszczędzone miejsce przeznaczyć na poszerzenie dróg, żeby się dało normalnie przejechać

      • 2 2

      • ehhh od razu zlikwidować te biedaczyska co jeżdżą komunikacją, problem

        sam się rozwiąże. Tylko... kto będzie zapie... na tych w nowiuńkich suvach i innych bezesów.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane