• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wieczorny paraliż na liniach tramwajowych

Maciej Korolczuk
29 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najpierw wykolejenie tramwaju w centrum, a potem uszkodzenie sieci i złamany pantograf we Wrzeszczu - tak wyglądał czwartkowy wieczór na torach tramwajowych w Gdańsku. Najpierw wykolejenie tramwaju w centrum, a potem uszkodzenie sieci i złamany pantograf we Wrzeszczu - tak wyglądał czwartkowy wieczór na torach tramwajowych w Gdańsku.

To nie skaczący w tramwaju kibice, jadący na mecz Lechii z Rapidem (1:2) przyczynili się do wieczornego wykolejenia składu między Huciskiem a Dworcem Głównym - informuje Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku. Przyczyny wypadnięcia z torów tramwaju linii nr 12 zbada specjalna komisja. Kilkadziesiąt minut później uszkodzona sieć na wysepce we Wrzeszczu złamała pantograf tramwaju także linii 12. Kursowanie tramwajów udało się wznowić dopiero po godz. 22.



Jak oceniasz działanie miejskich służb, gdy wystąpi kryzysowa sytuacja?

To był ciężki wieczór nie tylko dla pasażerów pechowej linii 12, ale i pracowników służb technicznych GAiT, którzy w krótkim czasie musieli najpierw stawiać na tory wykolejony tramwaj, a potem naprawiać sieć trakcyjną we Wrzeszczu.

Kłopoty zaczęły się tuż po godz. 19, gdy jadąca w kierunku Dworca Głównego dwunastka, tuż po minięciu Huciska na łuku wypadła z torów. Pierwsze informacje, jakie dotarły do dyżurnego ruchu Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku mówiły, że do wykolejenia tramwaju doprowadzili skaczący w pojeździe kibice, jadący na mecz Lechii z Rapidem Wiedeń.

- Wbrew pogłoskom, w tramwaju był spokój, a do wykolejenia nie przyczynili się skaczący kibice. W pojeździe ich nie było - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy ZTM.


Na miejsce skierowano służby techniczne GAiT, a tramwaje linii 2, 3, 6, 8, 9, 10 i 12 zostały skierowane przez ul. 3 Maja. Ruch w rejonie zdarzenia został przywrócony tuż po godz. 21.

Przyczyna wykolejenia nie jest jeszcze znana. Ustali ją powołana specjalna komisja. Jak wynika z nieoficjalnych informacji od motorniczych, do incydentu mogły przyczynić się ostatnie wysokie temperatury, które doprowadziły do wyboczenia szyn. Niewykluczone też, że przyczyną mogła być awaria samego tramwaju.

W tym samym czasie drugi incydent we Wrzeszczu



W czasie gdy skład przed dworcem był stawiany na tory, doszło do drugiego zatrzymania tramwajów - tym razem na wysepce we Wrzeszczu. O godz. 20:30 w rejonie przystanku przy Klonowej uszkodzona sieć trakcyjna złamała pantograf tramwaju (także linii nr 12).

20:56 28 LIPCA 22 (aktualizacjaakt. 22:20)

Kolejny wykolejony tramwaj (37 opinii)

Wykolejony tramwaj na wysepce we Wrzeszczu w stronę Gdańska.
Wykolejony tramwaj na wysepce we Wrzeszczu w stronę Gdańska.


Co ciekawe, do uszkodzenia pantografu w tym samym miejscu doszło... trzy dni wcześniej. We wtorek 26 lipca po godz. 17 odbierak prądu zepsuł się tam także w "dwunastce" jadącej w kierunku centrum Gdańska, co spowodowało spore utrudnienia i konieczność uruchomienia autobusowej komunikacji zastępczej.

Czwartkowe działania służb na miejscu trwały dwie godziny.

- O godz. 21 wprowadzono honorowanie biletów ZTM przez SKM na odcinku Gdańsk Śródmieście - Gdańsk Żabianka, które obowiązywało do godz. 23:30 - dodaje Szajda.
Na czas naprawy uszkodzonej sieci wstrzymano ruch tramwajów między Operą Bałtycką a Strzyża PKM. Linie 6, 9 i 12 od centrum skierowane zostały do pętli Kliniczna, a z kierunku Zaspa/Jelitkowo skrócone do Strzyża PKM. Na odcinku Opera Bałtycka - Strzyża PKM uruchomiono autobusy zastępcze.

Ruch na al. Grunwaldzkiej został przywrócony o godz. 22:28.

Łącznie utrudnienia w kursowaniu tramwajów trwały w czwartkowy wieczór 3,5 godziny.

Miejsca

Opinie (121) 4 zablokowane

  • Tramwaje się sypią , infrastruktura się sypie , motorniczowie przemęczeni zwalniają się z pracy

    Niedługo zaczną likwidować torowiska

    • 19 2

  • Opinia wyróżniona

    Wczoraj to był rzeczywiście dzień pieszego pasażera (4)

    • 54 3

    • tylko wieczór - SKM działała nadal

      Potencjał SKM w 3mieście jest nadal daleki od wykorzystania. Bez poprawy komfortu i bezpieczeństwa dostępu do stacji SKM dla pieszych i rowerzystów niewiele się zmieni. Gdyby było MEVO a rola SKM doceniona, awaria tramwajów wywołałaby dużo mniej problemów.

      • 3 3

    • Ale tak jest codziennie od ponad 40lat one zawsze sie czestp psuły i niema mozliwosci by sie nie psuły codziennie!

      • 5 3

    • trzeba zrezygnować z tramwajów

      tego dziadostwa drugim tramwajem nie wyminiesz

      • 8 2

    • dzien jak co dzien w gdanskiej komunikacji

      "To był ciężki wieczór nie tylko dla pasażerów pechowej linii 12, ale i pracowników służb technicznych GAiT,"

      • 0 1

  • Pesy są ciężkie i mają po 3 wózki, Helmuty mają po 4 (2)

    czyli mamy wyższy nacisk osi na tory. Dwa - wózki są sztywne, a nie skrętne, czyli zużycie szyn następuje szybciej bo działają na szyny jak szlifierka.
    Wydaje mi się, że nowe PESY najlepiej służą do robienia sobie przy nich zdjęć i statystyk, jacy to jesteśmy nowi i niskopodłogowi. Dla pasażerów są bydłowozami bez siedzeń, dla szyn - ich killerem, a dla mieszkańców wkoło torowisk - pędzącą kupą hałasu. Wcale się nie dziwię, że mieszkańcy Bohaterów Getta nie chcą tramwaju pod oknami. W normalnym mieście to fajna sprawa, ale nie w Gdańsku niestety. U nas obowiązuje zasada żeby wybudować, najlepiej jak najdrożej, a utrzymania bieżącego nie ma wcale, co teraz odczuwamy.

    • 27 3

    • i to jest złota opinia!

      • 6 1

    • Niezły lobbing. Dobrze płacą?

      • 0 7

  • Korolczuk

    Jak juz o czyms piszesz to chociaz upewnij się,ze wiesz o czym.Szyny sie nie wypaczją a wyboczają.Poziom redagowanych tekstow to dno i metr mułu.A jak sie grzecznie xwraca uwagę to nie kasuje sie wypowiedzi a podwija ogon i poprawia

    • 8 3

  • (1)

    Mniej wydawania naszych pieniedzy na durnoty, typu manify, marsze, warsztaty darcia ryja, rydwany, dekoracje proukrainskie, szemrane, teczowe stowarzyszenia itp itd, a stopniowo bedzie mozna poprawiac miejska infrastrukture, zeby zapobiegac podobnym wydarzeniom. P. Dulkiewicz pora oprzytomniec, przyjrzec sie rzeczywistym potrzebom miasta i mieszkancow. Czekamy.

    • 26 2

    • dekoracje proukrainskie, szemrane, teczowe stowarzyszenia

      ruskim śmieciom dziękujemy

      • 0 0

  • Lechia i co ... (1)

    Piechotą chołote gonić i co 50m pałami a nie tramwajem szkody kto zapłaci podatnik skończyć z ta patologią

    • 6 7

    • Rozumienie tekstu czytanego

      Jak wirać na przykładzie, ormowcy nigdy nie byli zbyt lotni.

      • 2 0

  • A gdyby to był autobus na buspasie? To by stał, a inne by go omijały (8)

    Jedna z wielu wad tramwaju - jeden za wszystkich, wszyscy za jednego. Dlaczego tory? Bo w XIXw. skąd pochodzą tramwaje nie było dobrych dróg w miastach - wtedy tramwaj miał sens. Dziś tylko buspas + autobus na wodór lub gaz.

    • 33 75

    • (2)

      Tramwaj przewiezie więcej osób niż autobus.

      • 16 11

      • dlaczego kłamiesz!!

        • 6 9

      • co??

        błagam, litości

        • 1 8

    • Pełna racja tramwaj to najwiekszy szkodnik wmiescie relikt PRLu niema juz zalet w miescie!Ma tylko i wyłacznie wady!! (3)

      Jak zawsze widac ze myslacych jest najmniej stado baranków zawsze jest największe! To komunikacja w nowoczesnym miescie to nie bydło wozy jak tramwaja gdzie najwazniejsze by upchac ludzi na maksa na stojaco jak najwiecej! Bo tak jest w tych szrotach tramwajowych. Dlatego w nowoczesnych autobusach jest połowe wiecej miejsc siedzacych standart wygody jest kilka razy wyższy i bardziej nowoczesny!! A awarie tramwajowe w Gdańsku to codziennosc tak było od poczatku tramwajów w Gdańsku i nic sie nie zmieniło bo jedyne wyjscie to całkowita likwidacja ich i zastapienie autobusami !!

      • 9 20

      • Relikt PRL w: (1)

        Melbourne, Kolonii, Mediolanie, Wiedniu, Paryzu, Bordaeux, Lyonie, Amsterdamie, Madrycie, Barcelonie, Lizbonie czy Seattle a nawet w Tokio.

        • 10 2

        • W Paryżu tramwaje???
          Zechcesz rozwinąć?

          • 1 0

      • Więc racz mnie oświecić:

        skąd teza, że tramwaj to relikt PRL-u? W Edynburgu wprowadza się ten środek transportu mimo dodatkowych kosztów, bo Szkoci przed kładzeniem torowisk postanowili sprawdzić stan podziemnej infrastruktury: rur, kabli, kanalizacji i te prace zaczęli jakieś 15 lat temu. Czy w Berlinie czy Wiedniu też działa klątwa PRL? Bo tam tramwaje jeżdżą, bywa, że się psują (rzadko), mają kolizje. A jak autobus się rozkraczy na buspasie, a obok korek, to co? I podpowiem: takie obsesje, jak twoja można uleczyć. Co prawda trochę to trwa, ale warto spróbować.

        • 9 1

    • ale jak auta stoją w korkach - to tramwaj jedzie

      zapomniałeś dodać...

      • 7 0

  • To cicha robota troli svena

    • 2 0

  • Wszystko działa dobrze, Ola dba o nas jak matka najlepsza, ale surowa matka

    • 10 0

  • Zlikwidowac tramwaje i torobiska zastapic buspasami które są takze wykorzystywane przez policje i kartki pogotowia

    Bus pas skraca czas przyjazdu karetki o ponad 50% !!!!

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane