- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (106 opinii)
Wielka pętla autobusowa na placu Zebrań Ludowych
Mniejsze korki na Wałach Piastowskich, wygodne przesiadanie się z tramwaju na autobus, a może nawet większa punktualność tych ostatnich - to wszystko mamy zawdzięczać budowie nowej pętli dla autobusów przy Bramie Oliwskiej.
O nowej pętli dla autobusów w Gdańsku mówi się już od kilku miesięcy, kiedy wybrana została lokalizacja dla Muzeum II Wojny Światowej. Budynek stanie w miejscu dzisiejszej pętli autobusowej przy ul. Wałowej . Siedziba muzeum, którego budowa jest inwestycją rządową, ma przyjąć pierwszych gości w 75. rocznicę wybuchu wojny, czyli 1 września 2014 roku. Budowa ma ruszyć w pierwszych miesiącach 2012 roku.
- Potrzeba budowy węzła przesiadkowego na placu Zebrań Ludowych wynika z planowanej likwidacji pętli przy ul. Wałowej oraz przy ul. Jana z Kolna i Targu Rakowym - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
By 34 linie autobusowe, korzystające z planowanych do likwidacji pętli, miały gdzie kończyć swój bieg, ZDiZ ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji nowego węzła przesiadkowego Brama Oliwska. Ma on powstać na części placu Zebrań Ludowych.
Dzięki pętli Brama Oliwska, autobusy startujące z ul. Wałowej lub ul. Jana z Kolna będą miały krótszą trasę, a co ważniejsze, nie będą musiały się borykać ze staniem w korkach na Wałach Piastowskich. Do tego nowa pętla, w przeciwieństwie do dziś istniejących, znajdzie się w sąsiedztwie przystanków tramwajowych przy Bramie Oliwskiej, co ułatwi pasażerom przesiadki.
Co zaplanowano na nowej pętli? Wytyczne ZDiZ mówią o powstaniu co najmniej dwóch stanowisk przyjazdowych dla wysiadających i wsiadających, wiat, instalacji Systemu Informacji Pasażerskiej, 35 miejsc na postój autobusów oraz budynku socjalnego.
Do tego, na odcinku około 100 m, ma powstać ulica dojazdowa - tzw. Bulwar Akademicki (od skrzyżowania z ul. 3-go Maja do skrzyżowania z ul. Giełguda). Projektanci muszą też pomyśleć o rowerzystach i zaprojektować stojaki dla 20 rowerów.
Kiedy powstanie pętla Brama Oliwska i ile będzie kosztować? To wszystko będzie zależeć od koncepcji projektantów, na które ZDiZ czeka do 29 stycznia.
- Koncepcja będzie jeszcze konsultowana z mieszkańcami - zapewnia Mieczysław Kotłowski.
Jednak nowe plany nie sprawią, że autobusy z ul. Wałowej znikną całkowicie. - Będzie utrzymana tam komunikacja w ograniczonym zakresie. W tej okolicy istnieje konieczność nowej pętli w zbliżonej do obecnej lokalizacji. Nowe miejsce powinno pomieścić min. sześć autobusów. Możliwe jest także, że będzie tam tylko przystanek końcowy na pętli, placu lub w zatoce - sugeruje w opinii dla Biura Rozwoju Gdańska Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Obecna pętla przy ul. Jana z Kolna zniknie na dobre, m.in w związku z poszerzeniem ul. Jana z Kolna.
Opinie (255) ponad 10 zablokowanych
-
2010-01-19 10:26
...
a kiedy powstanie jakaś pętla albo przystanki autobusowe na osiedlu 5 wzgórz !!!! masakra ile to trzeba czasu aby dojsc do jednego przystanku a takie duże osiedle.. tyle ludzi tam mieszka
- 0 0
-
2010-01-19 12:42
sondaż
kto steruje tym sondażem?
- 0 0
-
2010-01-19 12:45
pętla
no tak pieprzone muzeum ważniejsze niz opinia mieszkańców i ich dobro,muzeum na westerplatte wynocha a od placu zebran ręce precz
- 0 2
-
2010-01-19 12:53
pętla
a kto tam sie będzie przesiadał i gdzie ?
- 0 1
-
2010-01-19 13:09
?
34 autobusy zajmą cały plac i zasmrodzą całą okolicę i tak w tym miejscu poziom zanieczyszczenia i chałasu jest ogromny,nie mówiąc o korkach (włączanie się do ruchu tak dużej liczby autobusów w głównym ciągu komunikacyjnym miasta)a poza tym estetyka miasta o krok park krajobrazowy,to jest miejsce wyłącznie na rekreację tak jak to było przed wojną i niech tak zostanie
- 1 0
-
2010-01-19 13:24
PLAC ZEBRAN LUDOWYCH
TAM AKURAT NIE MOZE BYC ZADNEJ PETLI autobusowej zeby zachowac harakter tego miejsca i aby ludzie mogli sie tam bawic i sluchac muzyki. gratuluje takich pomyslow panie prezydencie strzelil pan sobie samobuja !!!!
- 2 0
-
2010-01-19 13:30
Zapraszam do Bremy gdzie można podejżeć jak rozwiązać zatłoczoną...
...zakorkowaną Grunwaldzką (jezdnie dwupoziomowe z miejscami parkingowymi)
Tramwaj kursujący bezszelestnie nawet po starym mieście majacy kapitalnie zsynchronizowany dalszy ciąg komunikacyjny małymi pętelkami autobusowymi. Komunikacja jest bardzo sprawna i dociera do wszystkich osiedli a nawet do ich wnętrz.Nie zdarzają się długie spóżnienia .Pomimo że miasto jest bardzo rozległe nie ma problemu z poruszaniem sie srodkami komunikacji miejskiej. Zsynchromizowane rozkłady jazdy są niezawodne i nie czeka sie na tramwaj czy autobus, to one czekają na pasażera.- 0 0
-
2010-01-19 14:18
(1)
a gdzie chlopska chata która tyle kosztowala
- 0 0
-
2010-01-19 14:56
kosztowała wlasciciela, a nie ciebie
zresztą, sam wlaściciel o tym dobrze wiedział i wkalkulował to w koszty. to jest byznes panie;)
- 0 0
-
2010-01-19 14:54
"stojaki dla 20 rowerów"?!!!
chyba 200!!!
- 0 0
-
2010-01-21 12:57
jedna pętla dla wszystkich autobusów w mieście to chyba idiota jakiś wymyślił ijeszcze w takim newralgicznym i ruchliwym miejscu .musi być kilka zajezdni na uboczu a plac zebrań jedyny tali obiekt w mieście ma zostać i sużyc ludziom,ewentualnie inwestycja związana ze sportem czy rekreacją
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.