- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (255 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (104 opinie)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Wielka pętla autobusowa na placu Zebrań Ludowych
18 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Gdańsk: pięć pomysłów na nową pętlę autobusową
Mniejsze korki na Wałach Piastowskich, wygodne przesiadanie się z tramwaju na autobus, a może nawet większa punktualność tych ostatnich - to wszystko mamy zawdzięczać budowie nowej pętli dla autobusów przy Bramie Oliwskiej.
O nowej pętli dla autobusów w Gdańsku mówi się już od kilku miesięcy, kiedy wybrana została lokalizacja dla Muzeum II Wojny Światowej. Budynek stanie w miejscu dzisiejszej pętli autobusowej przy ul. Wałowej . Siedziba muzeum, którego budowa jest inwestycją rządową, ma przyjąć pierwszych gości w 75. rocznicę wybuchu wojny, czyli 1 września 2014 roku. Budowa ma ruszyć w pierwszych miesiącach 2012 roku.
- Potrzeba budowy węzła przesiadkowego na placu Zebrań Ludowych wynika z planowanej likwidacji pętli przy ul. Wałowej oraz przy ul. Jana z Kolna i Targu Rakowym - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
By 34 linie autobusowe, korzystające z planowanych do likwidacji pętli, miały gdzie kończyć swój bieg, ZDiZ ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji nowego węzła przesiadkowego Brama Oliwska. Ma on powstać na części placu Zebrań Ludowych.
Dzięki pętli Brama Oliwska, autobusy startujące z ul. Wałowej lub ul. Jana z Kolna będą miały krótszą trasę, a co ważniejsze, nie będą musiały się borykać ze staniem w korkach na Wałach Piastowskich. Do tego nowa pętla, w przeciwieństwie do dziś istniejących, znajdzie się w sąsiedztwie przystanków tramwajowych przy Bramie Oliwskiej, co ułatwi pasażerom przesiadki.
Co zaplanowano na nowej pętli? Wytyczne ZDiZ mówią o powstaniu co najmniej dwóch stanowisk przyjazdowych dla wysiadających i wsiadających, wiat, instalacji Systemu Informacji Pasażerskiej, 35 miejsc na postój autobusów oraz budynku socjalnego.
Do tego, na odcinku około 100 m, ma powstać ulica dojazdowa - tzw. Bulwar Akademicki (od skrzyżowania z ul. 3-go Maja do skrzyżowania z ul. Giełguda). Projektanci muszą też pomyśleć o rowerzystach i zaprojektować stojaki dla 20 rowerów.
Kiedy powstanie pętla Brama Oliwska i ile będzie kosztować? To wszystko będzie zależeć od koncepcji projektantów, na które ZDiZ czeka do 29 stycznia.
- Koncepcja będzie jeszcze konsultowana z mieszkańcami - zapewnia Mieczysław Kotłowski.
Jednak nowe plany nie sprawią, że autobusy z ul. Wałowej znikną całkowicie. - Będzie utrzymana tam komunikacja w ograniczonym zakresie. W tej okolicy istnieje konieczność nowej pętli w zbliżonej do obecnej lokalizacji. Nowe miejsce powinno pomieścić min. sześć autobusów. Możliwe jest także, że będzie tam tylko przystanek końcowy na pętli, placu lub w zatoce - sugeruje w opinii dla Biura Rozwoju Gdańska Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Obecna pętla przy ul. Jana z Kolna zniknie na dobre, m.in w związku z poszerzeniem ul. Jana z Kolna.
Opinie (255) ponad 10 zablokowanych
-
2010-01-24 12:15
ABSURD
w tym miejscu i tak jest tłoczno prezydencie od siedmiu boleści wyobraz sobie teraz jeszcze te autobusy wyjeżdzajace w te korki, przeciez to absurd...plac zebrań ludowych jest bardzo dobrym terenem ale nie na taką inwestycje. zróbcie w koncu cos na czym zyska i miasto i obywatele a nie tylko wy....
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.