• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Wielki Brat" pilnuje peronów SKM. Więcej nowoczesnych kamer

Ewa Palińska
20 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (194)
Powstający system monitoringu jest oparty na urządzeniach i platformie firmy Avigilion. Powstający system monitoringu jest oparty na urządzeniach i platformie firmy Avigilion.

Obiektywy ze zmienną ogniskową i autofocusem, oświetlacze podczerwieni (umożliwiające podgląd nieoświetlonych obszarów) oraz moduły inteligentnej analizy video - to jedne z licznych atutów nowoczesnych kamer, które montowane są w ostatnim czasie na peronach SKM. Finalnie mają zostać zamontowane na całej trasie od Rumi Janowo po Gdańsk Śródmieście.



Zaawansowana technologia na peronach SKM



Czy korzystasz regularnie z SKM?

Przebywając na peronach kolejowych, rzadko podnosimy wzrok. Nasz czytelnik to zrobił, a że jest obeznany z najnowszymi technologiami, jego uwagę natychmiast przykuł monitoring. A konkretniej nowe kamery, które montowane są w ostatnich miesiącach.

- To bardzo zaawansowane kamery, które analizują zachowanie ludzi - tłumaczył pan Marcin w wiadomości przysłanej do naszej redakcji. - Wraz z nagraniem tworzą tzw. meta tagi. Zapisywane są twarze, ubrania, buty, itp., które można później porównać z innymi obrazami. To szczególnie pomocne w poszukiwaniu osób czy przedmiotów. Kamery są też w stanie wychwycić nietypowe zachowania.


System ma funkcję inteligentnej analizy obrazu, co ułatwi m.in. wyszukiwanie osób i rzeczy. System ma funkcję inteligentnej analizy obrazu, co ułatwi m.in. wyszukiwanie osób i rzeczy.

Nowe kamery na trasie Rumia Janowo-Gdańsk Śródmieście



Informacje przekazane nam przez czytelnika postanowiliśmy zweryfikować u źródła, w PKP SKM. Dowiedzieliśmy się, że powstający system monitoringu jest oparty na urządzeniach i platformie firmy Avigilion.

Montowane na infrastrukturze spółki PKP SKM w Trójmieście kamery wyposażone są w obiektywy ze zmienną ogniskową i autofocusem, oświetlacze podczerwieni (umożliwiające podgląd nieoświetlonych obszarów) oraz wyposażone w moduły inteligentnej analizy wideo. Kamery będą miały rozdzielczości od 2 do 8 Mpix w zależności od potrzeb i funkcji, jakie mają spełniać.

- Monitoringiem objęte zostaną wszystkie przystanki na zarządzanej przez naszą spółkę linii 250, czyli od Rumi Janowa do Gdańska Śródmieścia oraz budynek Dworca Podmiejskiego w Gdyni - informuje Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM w Trójmieście. - Monitoringiem objęty zostanie cały obszar peronów oraz krawędzie peronowe wraz z najbliższym otoczeniem. Najciekawszą funkcjonalnością tego systemu będzie inteligentna analiza obrazu, która bardzo ułatwi pracę operatorom monitoringu wizyjnego.

Inteligentna analiza obrazu



Funkcje inteligentnej analizy obrazu to między innymi:
  • pojawienie się lub zniknięcie obiektu w strefie,
  • przekroczenie wirtualnej granicy przez jeden bądź kilka obiektów,
  • ruch w niedozwolonym kierunku,
  • przebywanie obiektu w obszarze zainteresowania ponad zadany czas,
  • zatrzymanie się obiektu w obszarze zainteresowania,
  • pozostawienie obiektu w strefie.


- Powyższe zdarzenia będą generowały odpowiednie alarmy i reakcje (np. wygłoszenie automatycznego komunikatu przez system informacji pasażerskiej oraz wyświetlenie konkretnego zdarzenia u operatora) - tłumaczy rzecznik PKP SKM. - Te funkcjonalności tego systemu ułatwią operatorowi podjęcie dalszych działań np. wezwanie patrolu SOK SKM, Policji czy Pogotowia.

Centrum dowodzenia "Wielkiego Brata" na Dworcu Podmiejskim w Gdyni



Obraz z kamer będzie rejestrowany oraz przekazywany do centrum monitoringu, gdzie będzie wyświetlany na wielkoformatowej ścianie wizyjnej. Centrum będzie się znajdowało w sali kolumnowej Dworca Podmiejskiego, w której kiedyś mieściły się m.in. teatr i restauracja.

- Nowy system monitoringu wizyjnego wraz ze słupkami SOS, które już są zamontowane na większości peronów SKM, niewątpliwie zwiększy poczucie bezpieczeństwa pasażerów - zapewnia Tomasz Złotoś. - Ułatwi także walkę z wandalami dewastującymi nasze pojazdy.
System ten powstaje w ramach realizowanego przez PKP SKM projektu "Centrum". W ramach wartych ponad 62 mln zł robót wykonawca:

  • przywróci dawny blask zabytkowemu budynkowi Dworca Podmiejskiego,
  • wybuduje w nim centrum monitoringu,
  • zmodernizuje przystanek SKM Gdynia Główna oraz wymieni tory,
  • zamontuje nowy System Informacji Pasażerskiej i monitoring na całej linii SKM: Gdańsk Śródmieście - Rumia Janowo.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (194)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane