• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Wielki Brat" pilnuje peronów SKM. Więcej nowoczesnych kamer

Ewa Palińska
20 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (194)
Powstający system monitoringu jest oparty na urządzeniach i platformie firmy Avigilion. Powstający system monitoringu jest oparty na urządzeniach i platformie firmy Avigilion.

Obiektywy ze zmienną ogniskową i autofocusem, oświetlacze podczerwieni (umożliwiające podgląd nieoświetlonych obszarów) oraz moduły inteligentnej analizy video - to jedne z licznych atutów nowoczesnych kamer, które montowane są w ostatnim czasie na peronach SKM. Finalnie mają zostać zamontowane na całej trasie od Rumi Janowo po Gdańsk Śródmieście.



Zaawansowana technologia na peronach SKM



Czy korzystasz regularnie z SKM?

Przebywając na peronach kolejowych, rzadko podnosimy wzrok. Nasz czytelnik to zrobił, a że jest obeznany z najnowszymi technologiami, jego uwagę natychmiast przykuł monitoring. A konkretniej nowe kamery, które montowane są w ostatnich miesiącach.

- To bardzo zaawansowane kamery, które analizują zachowanie ludzi - tłumaczył pan Marcin w wiadomości przysłanej do naszej redakcji. - Wraz z nagraniem tworzą tzw. meta tagi. Zapisywane są twarze, ubrania, buty, itp., które można później porównać z innymi obrazami. To szczególnie pomocne w poszukiwaniu osób czy przedmiotów. Kamery są też w stanie wychwycić nietypowe zachowania.


System ma funkcję inteligentnej analizy obrazu, co ułatwi m.in. wyszukiwanie osób i rzeczy. System ma funkcję inteligentnej analizy obrazu, co ułatwi m.in. wyszukiwanie osób i rzeczy.

Nowe kamery na trasie Rumia Janowo-Gdańsk Śródmieście



Informacje przekazane nam przez czytelnika postanowiliśmy zweryfikować u źródła, w PKP SKM. Dowiedzieliśmy się, że powstający system monitoringu jest oparty na urządzeniach i platformie firmy Avigilion.

Montowane na infrastrukturze spółki PKP SKM w Trójmieście kamery wyposażone są w obiektywy ze zmienną ogniskową i autofocusem, oświetlacze podczerwieni (umożliwiające podgląd nieoświetlonych obszarów) oraz wyposażone w moduły inteligentnej analizy wideo. Kamery będą miały rozdzielczości od 2 do 8 Mpix w zależności od potrzeb i funkcji, jakie mają spełniać.

- Monitoringiem objęte zostaną wszystkie przystanki na zarządzanej przez naszą spółkę linii 250, czyli od Rumi Janowa do Gdańska Śródmieścia oraz budynek Dworca Podmiejskiego w Gdyni - informuje Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM w Trójmieście. - Monitoringiem objęty zostanie cały obszar peronów oraz krawędzie peronowe wraz z najbliższym otoczeniem. Najciekawszą funkcjonalnością tego systemu będzie inteligentna analiza obrazu, która bardzo ułatwi pracę operatorom monitoringu wizyjnego.

Inteligentna analiza obrazu



Funkcje inteligentnej analizy obrazu to między innymi:
  • pojawienie się lub zniknięcie obiektu w strefie,
  • przekroczenie wirtualnej granicy przez jeden bądź kilka obiektów,
  • ruch w niedozwolonym kierunku,
  • przebywanie obiektu w obszarze zainteresowania ponad zadany czas,
  • zatrzymanie się obiektu w obszarze zainteresowania,
  • pozostawienie obiektu w strefie.


- Powyższe zdarzenia będą generowały odpowiednie alarmy i reakcje (np. wygłoszenie automatycznego komunikatu przez system informacji pasażerskiej oraz wyświetlenie konkretnego zdarzenia u operatora) - tłumaczy rzecznik PKP SKM. - Te funkcjonalności tego systemu ułatwią operatorowi podjęcie dalszych działań np. wezwanie patrolu SOK SKM, Policji czy Pogotowia.

Centrum dowodzenia "Wielkiego Brata" na Dworcu Podmiejskim w Gdyni



Obraz z kamer będzie rejestrowany oraz przekazywany do centrum monitoringu, gdzie będzie wyświetlany na wielkoformatowej ścianie wizyjnej. Centrum będzie się znajdowało w sali kolumnowej Dworca Podmiejskiego, w której kiedyś mieściły się m.in. teatr i restauracja.

- Nowy system monitoringu wizyjnego wraz ze słupkami SOS, które już są zamontowane na większości peronów SKM, niewątpliwie zwiększy poczucie bezpieczeństwa pasażerów - zapewnia Tomasz Złotoś. - Ułatwi także walkę z wandalami dewastującymi nasze pojazdy.
System ten powstaje w ramach realizowanego przez PKP SKM projektu "Centrum". W ramach wartych ponad 62 mln zł robót wykonawca:

  • przywróci dawny blask zabytkowemu budynkowi Dworca Podmiejskiego,
  • wybuduje w nim centrum monitoringu,
  • zmodernizuje przystanek SKM Gdynia Główna oraz wymieni tory,
  • zamontuje nowy System Informacji Pasażerskiej i monitoring na całej linii SKM: Gdańsk Śródmieście - Rumia Janowo.

Miejsca

Opinie (194) 10 zablokowanych

  • (7)

    Choć nie lubię być obserwowany akurat w tych miejscach to dobry pomysł.Zapobiegnie huligaństwu i nieodpowiednim wybrykom...jeszcze jakby skmki zaczęły kursować częściej,punktualnie to będzie pięknie...Choć cena biletu niestety zwala z nóg.

    • 16 14

    • Bilet miesieczny na kolej to 150zl

      Miesieczne koszty paliwa na standardowym odcinku między Gdańskiem a Gdynia to ponad 800zl

      • 4 10

    • Od jakiegoś czasu jeżdżą bardziej punktualnie.

      Zauważam postęp. W czasie ostatnich dwóch tygodni raz mi się spóźniła, ale to z powodu przyjazdu pogotowia do pasażera, więc nie mam pretensji.

      • 5 6

    • W co Ty Svencjusz wierzysz ;)

      • 7 1

    • Na ROD nie ma kamer, więc jesteś bezpieczny. (2)

      • 6 1

      • (1)

        Na rod mam 5 kamer hd,a na daczy w Tromso nie trzeba,w Norłej nie kradną.

        • 0 9

        • Zmień lekarza, bo ten cię oszukuje Szpilek.

          • 7 1

    • Szpilek d**ilek.

      • 0 0

  • Fajnie

    No i fajnie będzie.
    Jak się zerwie film, można będzie otworzyć sobie wieczór z filmu.

    • 21 2

  • Super.

    A jak coś się dzieje to nigdy nic nie widać.
    Ewentualnie zniknął zapis z monitoringu.

    • 16 5

  • Nawet to komunistom to się nie śniło.

    • 33 11

  • (2)

    Wszystkim foliarzom przypominam, że największym narzędziem szpiegowskim jest ich własny telefon i komputer. Edward Snowden dawno już o tym pisał, więc dzisiaj technologia jest już 100 razy bardziej rozbudowana.

    • 38 8

    • Obłóż czaszkę aluminiową folią do pieczenia

      I będziesz na 104% niewidoczny.

      Sandra z Tindera filmik pokazała już dawno

      • 0 9

    • Foliarz? Co to jakis tytul, zawod? Bredzisz typie, nie wiesz o czym.

      • 0 0

  • Może w końcu otworzą oczy na ilość (1)

    Patologii i obszczymurów jaka pełza po dworcach i w pociągu.

    • 19 5

    • To wy, ludzie, niestety

      • 0 0

  • Monitoring takich miejsc ma jedną podstawowa wadę, "patrzy" tylko z góry. (6)

    Wystarczy czapka z daszkiem i już delikwent jest nie do rozpoznania.

    • 13 8

    • (5)

      Nie. Jest tez analiza ruchu ciała, to jak daktyloskopia. Zasłonięcie twarzy nic nie daje przy zaawansowanych algorytmach

      • 5 6

      • Wrzuć sobie kamyk do buta, albo podwyższającą wkładkę jak putin (3)

        zmienisz chód nie do poznania. Do tego dwustronną kurtkę w odmiennych kolorach i kilka akcesoriów jak szal, itd. Wyjmiesz wkładkę, odwrócisz kurtkę i już algorytm wysiada.

        • 6 6

        • I przyklej wąsy...

          • 2 1

        • to nawet po schodach do samolotu nie wejdziesz bo się 3 razy wyp...

          • 0 0

        • Jak nie do poznania, do do wroclawia

          • 0 0

      • Tu nie

        Ma nic zaawansowanego poza cena

        • 4 1

  • FALA w komunikacj to bedzie wielki brat (18)

    Czemu ktoś chce śledzić gdzie jeżdżę na bilecie miesięcznym. Czy urząd ochrony danych osobowych już się zagłębił w sprawę?

    • 55 10

    • Joooo.. a jak wysiądziesz to kierowca będzie szedł za tobą. (16)

      Skąd wy się pacany bierzecie?

      • 8 18

      • Uwazasz ze odbijanie biletow miesiecznych jest normalne? (15)

        • 23 5

        • W celach statystyczny i regulacji przepływu ludzi jak najbardziej. (7)

          Tylko nie powinno być żadnego ręcznego odbijania a powinno się to odbywać automatycznie i zdalnie.

          • 9 17

          • A po vo ra statystyka i jakie regulowanie przeplywu osob? (6)

            • 6 5

            • A po to, żebyś nie płakał że autobusy i tramwaje nie jeżdżą tam gdzie potrzeba. (5)

              Z fusów ZTM ma wróżyć, czy jak?

              • 1 5

              • A jak rano 90 % osob jedzie bez biletu bo sa zwolnione z oplat (3)

                Dzieci , młodzież,emeryci. To połączenie do likwidacji? Tak? Bo nikt się nie odbił. Takich danych potrzebuje ZTM?

                • 5 0

              • I właśnie dlatego wszyscy się mieli odbijać... (2)

                • 0 4

              • Na czole se odbij ta swoja karte:)

                • 2 0

              • Chyba od scian, w piatkowa noc

                • 0 0

              • ZTM doskonale wie gdzie autobusy powinny jezdzic

                Ten wasz badziew zwany fala nie jest do niczego potrzebny

                • 6 0

        • Nosisz w kieszeni urządzenie które pozwala namierzyć twoja pozycję do 0.5m (6)

          Płacąc kartą wiedzą co kupujesz. Poza tym kupując bilet imienny podałeś już swoje wszystkie dane ZTM, jak cię mają bardziej namierzyć tą FALĄ? Kierowca za tobą pójdzie i będzie patrzał gdzie wchodzisz?

          • 6 11

          • Przy płatności kartą (3)

            do banku przekazywana jest tylko kwota, którą zapłaciłeś. Nie ma informacji co kupiłeś. Bank wie ile i gdzie wydałeś. Nie wie na co.

            • 6 5

            • Przecież na wyciągu (2)

              jest jeszcze info, gdzie się dokonało transakcji. Nie tylko kwota.

              • 8 2

              • (1)

                i co z tego ale nie wiedzą wszystkiego

                • 0 3

              • Wiedzą więcej niż Fala po odbiciu biletu

                I to wystarczy :)

                • 1 3

          • guzik prawda

            Guzik prawda, że wszystkie dane, nie wiedzą na jakich trasach się jeździ i z jaką częstotliwością. Kto tak naprawdę zbiera te dane? W jakim celu? To jest czysta inwigilacja. Brak szacunku do prywatności. Wara z tym, Gdańsk lubi przewalać pieniądze w sobie znanych celach, a może by się liczyli czy ludzie się z czymś zgadzają, czy nie, a nie narzucają coś co godzi w prywatność!!!

            • 1 0

          • Tak sobie mysle, ze jednak nie, bo nie mam lokalizacji w telefonie, owsszem place karta, ale nigdy swoja, a biletow zadnych nie kupuje. Powodzenia w namierzaniu

            • 0 0

    • To zawwsze jedz tak, zeby mysleli, ze jedziesz, a nie jedz

      • 0 0

  • łapać grafficiarzy, dzięki temu

    • 13 8

  • I bardzo dobrze! (5)

    Obserwowani na peronach i tak byliśmy, ale jak monitoring średniej jakości, w razie W, nie na wiele się przydawał. Dobrze zainwestowane pieniądze.

    • 22 17

    • (2)

      A ten myslisz że będzie lepszy 2 do 8 MB pikseli to telefony w 2008 robiły

      • 5 6

      • Do niedawna standardem (1)

        w kamerach monitoringu były 2Mpix, więc jest postęp. Właśnie wymienialiśmy takie w monitoringu budynku na te o wyższej rozdzielczości. Różnica w jakości obrazu jest bardzo duża, zwłaszcza po ciemku i po powiększeniu fragmentu obrazu.

        • 2 2

        • 2mpix to obraz w 1080p

          W zupełności by wystarczył. Problemem jest brak miejsca na nagrania, co kończy się kompresją do żałosnej jakości...

          • 3 0

    • dzieki ludziom o niskim ilorazie inteligencji powstaja dyktatury, nie ma to jak szczesliwy niewolnik? (1)

      • 6 4

      • Ludzie o niskim ilorazie inteligencji pomagają w tworzeniu zasłon dymnych dla prawdziwej inwigilacji.

        Gratuluję, korponiewolniku, dobra robota.

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane