- 1 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (121 opinii)
- 2 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (30 opinii)
- 3 Opóźnione wodowanie z historycznej pochylni (74 opinie)
- 4 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (225 opinii)
- 5 Nowa wiceprezydent zaczyna pracę 5 lipca (229 opinii)
- 6 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (84 opinie)
Wielkie statki znów odwiedzą Trójmiasto
Piękne, duże statki znów przypłyną do Gdyni. Wśród nich słynna angielska "Queen Victoria". Za miesiąc rozpoczyna się sezon wizyt wycieczkowców.
Pierwszy, pływający pod panamską banderą statek "MSC Opera", odwiedzi Gdynię 1 maja. Jako ostatni 25 września do gdyńskiego portu zawinie "Empress", który będzie tu również najczęstszym gościem (18 wizyt).
Jak na razie w Gdyni zaawizowano 91 wizyt statków pasażerskich - o cztery więcej niż w roku ubiegłym.
- Chociaż w trakcie sezonu ta lista może oczywiście ulec zmianie - mówi Grzegorz Sielatycki z biura prasowego Portu Gdynia.
Hitem ubiegłego sezonu były dwa pobyty czwartego pod względem rozmiaru na świecie i zarazem największego statku, jaki kiedykolwiek zacumował w polskim porcie: 312-metrowego "Navigator of The Seas". W tym roku olbrzym do Polski raczej nie przypłynie. Nie oznacza to jednak, że nie będzie na czym oka zawiesić.
Szczególnie interesująco zapowiada się bowiem wizyta 294-metrowej, słynnej "Queen Victoria". W ciągu sezonu zawinie ona do Gdyni trzykrotnie, po raz pierwszy 31 maja. Matką chrzestną wycieczkowca jest druga żona księcia Karola - Camilla Parker Bowles. "Królowa Victoria" to nowa jednostka, zwodowana w styczniu 2007 r. Na pokład zabiera 2 tys. gości.
Oprócz tego będzie kilka innych debiutów, ujrzymy również statki dobrze znane miłośników morskich olbrzymów. Do Portu Gdynia zawinie m.in żaglowy wycieczkowiec "Sea Cloud II", zbudowany w 2006 roku we włoskiej stoczni "Crown Princess" (288 m długości), także ostatni statek pasażerski nieistniejącej już (zamknięta w 1997 r. - przyp red.), znanej stoczni Bremer Wulkan - "Costa Victoria".
W Gdyni ponownie zamelduje się również rosyjski "Maxim Gorky" oraz "Constellation", który długością dorównuje "Queen Victoria".
Wizyty wycieczkowców trwają zazwyczaj od kilku do kilkunastu godzin. W tym czasie pasażerowie schodzą na ląd i zwiedzają Trójmiasto i okolice. W ubiegłym sezonie na wielkich statkach przypłynęło do nas prawie 90 tys. turystów.
Zobacz listę wycieczkowców, które w tym sezonie odwiedzą Gdynię.
Opinie (63) 3 zablokowane
-
2008-04-01 10:11
Z czym do ludzi.. (2)
Po co te statki mają wpływać do Gdyni,żeby turystów ze Stanów utwierdzić,że Polska to nadal zaścianek???Jak zobaczą te urocze knajpki na Skwerze z dresami przyklejonymi do krzeseł,dyskoteki na najwyższym poziomie w których średnia wieku to 14,mini na dupie i siano we łbie,luksusowy terminal portowy ze świetną infrastrukturą,w którym brak nawet toalety...Śmiech na sali,najpierw zróbcie porządek a potem ściągajcie gości by się chwalić.Pływałam 2 lata w NCL i tak nieprzygotowanej linii brzegowej nie widziałam nawet w Hondurasie.
- 1 0
-
2008-04-01 10:18
a gdzie mają zacumować - przy molo w Sopocie?
czasem zastanawiam się, czy co niektórzy moi rodacy nie pouciekali z wariatkowa
- 0 0
-
2008-04-01 10:25
OLin
a ty myslisz ze ci turysci ze Stanów to taki cud miód , malina i full kultura przez duze K?
- 1 0
-
2008-04-01 11:59
Gallux, a kiedy Ty sie wybierasz w podróż życia takim wycieczkowcem?
- 0 0
-
2008-04-01 14:48
a Gdansk tez ?
- 0 0
-
2008-04-01 15:05
Też mi wielkie statki hehe
Wielkie mi statki. Miałem przyjemność widzieć na wakacjach Queen Mary 2 i jeszcze kilka liniowców dużo wiekszych od tych co mają do nas zawitać. Dla mnie nic specjalnego.
- 0 0
-
2008-04-01 15:38
Wracając do wycieczkowcóe
Pan Li,z Honkongu (Mr Broadband lub wręcz Supermanem), ze wzgl.na niebywałe powodzenie w interesach, które obejmują b.długą listę branż od telekomunikacji, przez nieruchomości po porty kontenerowe - jak ten gdyński, ciagle łasy na nowe technologie w logistyce i wyzwania. A jak możemy zauważyć w Gdyni f.Hutchisona się rozrasta (i tak do końca nie wiadomo czy przypadkiem strajk u filipinczyków to nie ciche układy związkowców aby wyrógować konkurenta?),cieszy się szybko rosnącym powodzeniem. A geniusz jego to m.in. planowane wybydowanie HUBY EUROPEJSKIEJ w Gdyni, gdzie z wycieczkowców można sie będzie przesiadać na kolej lub samolot w Babich Dołach(gdzie chce być głównym udziałowcem).
Dlaczego zainteresował sie właśnie BD, myślę, że ten facio ma nosa, m.in. dlatego bo wspaniale usytuowane, można wykorzystać też do wodnosamolotów, o czym wspomniał minister infrastruktury.
No i przesiadka do kolejowego ekspresu.
Li Ka-shing uznał, to za wystarczający powód, więc nie może go na tym polu zabraknąć. Potentat z Hongkongu zdecydował się w ten sposób na przesiadkę z wycieczkowca naa pociąg ekspresowy, samolot lub mniejszy statek wycieczkowy. Jeśli chodzi o Koleje, są one dla mnie symbolem zacofania polskich kolei. No bo wszyscy się nimi zachwycamy, że wreszcie niezależna spółka, wreszcie koniec z monopolem betonu PKP. Ale przecież jest schemat działania jest dokładnie ten sam, co w komunikacji miejskiej miastach - no tu Gdynia jest pozytywnym przykładem, inne są zacofane. Ale o czym ja tu gadam, w końcu miało być o wycieczkowcach i rekreacji, więc dodam tylko, że naciski na PKP już widać, ponieważ zwiększy sie zakres remontowy Dworca Gdynia Główna Osobowa na czym zyskają nie tylko turyści, ale i mieszkańcy okolicznych miast.- 0 0
-
2008-04-28 20:31
a statki z Bałtiska ...
Pamiętam katamarany : "Agat" , "Opal "
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.