- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (444 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (152 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (176 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Szybko odzyskali skradzione auto (17 opinii)
Wieloletnia prowizorka zniknie z Wrzeszcza. Nowa nawierzchnia ulicy przy Manhattanie
Rozpoczął się długo wyczekiwany remont nawierzchni drogi na przedłużeniu ul. Dmowskiego we Wrzeszczu . Betonowe płyty zastąpi nawierzchnia bitumiczna. Będzie też wydłużona zatoka autobusowa, a w planach jest remont nawierzchni przyległego placu.
Jej nawierzchnię stanowią betonowe płyty, które miały być rozwiązaniem tymczasowym, do czasu realizacji przejścia podziemnego pod al. Grunwaldzką. Ostatecznie z tego rozwiązania zrezygnowano, pozostawiając jednak bez zmian prowizoryczną nawierzchnię drogi.
Czytaj też: Prowizorki drogowe, które trwają od lat
Początek prac w poniedziałek rano
Demontaż płyt, które zastąpi nawierzchnia bitumiczna (asfaltowa), już się rozpoczął. Prace będą prowadzone etapami, co spowoduje zwężenie jezdni do jednego pasa ruchu.
- W pierwszym etapie prac roboty będą prowadzone na prawej części jezdni [po stronie wieżowca Olimp - dop. red.], a ruch odbywać się będzie jej lewą stroną. W drugim etapie prace zostaną przeniesione na lewą stronę jezdni - objaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Ponadto zwężona będzie jezdnia al. Grunwaldzkiej, na której zostanie zamknięty pas do skrętu w prawo z al. Grunwaldzkiej w drogę przy centrum handlowym.
Dłuższa zatoka ułatwi wsiadanie do autobusów
Dla pasażerów komunikacji miejskiej największym udogodnieniem w ramach inwestycji będzie przedłużenie zatoki autobusowej do al. Grunwaldzkiej. O takie rozwiązanie zabiegała od lat lokalna rada dzielnicy. O planach zmian w tym miejscu informowaliśmy już w ubiegłym roku.
- Dzięki temu kierowcy autobusów z ul. Dmowskiego będą wjeżdżali w zatokę na prostych kołach, co powinno znacznie ograniczyć sytuacje, kiedy tylna część pojazdu - szczególnie przegubowego - jest znacznie oddalona od peronu, a pasażerowie muszą wsiadać do autobusu z poziomu jezdni - tłumaczy Witold Kuźmicki, przewodniczący Komisji Samorządu i Ładu Publicznego Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Nowa, wydłużona zatoka będzie posiadała betonową nawierzchnię. Niestety, z przyczyn finansowych urzędnicy zrezygnowali z montażu tzw. krawężników autobusowych, znanych np. z przystanku Warneńska
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Tymczasowy przystanek i zmiana trasy linii 127
W trakcie trwania robót przystanek autobusowy zostanie tymczasowo przeniesiony na ulicę z tyłu CGH Manhattan
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Planowany termin zakończenia wszystkich prac budowlanych to 8 grudnia tego roku.
Zmiany na placu w pobliżu remontowanej drogi
W najbliższych tygodniach (zależnie od warunków pogodowych) powinna się rozpocząć przebudowa placu przed Olimpem i restauracją Aioli (dawny McDonald's).
Obecny chodnik to także rozwiązanie prowizoryczne z poprzedniej dekady - wcześniej w tym miejscu przebiegała ul. Partyzantów, której jezdnia została zastąpiona płytami chodnikowymi z odzysku.
Zgodnie z przygotowaną wstępną wersją zagospodarowania tego terenu, w nowej nawierzchni chodnika zostanie podkreślony dawny przebieg ul. Partyzantów. Ponadto pojawią się dodatkowe elementy małej architektury: ławki, śmietniki, donice z roślinami, stojaki na rowery. Ze względu na uzbrojenie terenu w liczne sieci podziemne przewidziano nasadzenia tylko dwóch drzew.
Materiał archiwalny
Czytaj też: Artykuł z 2017 r.: Nowe murale w sercu Wrzeszcza
Miejsca
Opinie (276) 6 zablokowanych
-
2018-11-05 21:49
(1)
porzadne polnocnoeuropejskie miasto.
- 7 3
-
2018-11-05 22:30
prowizoryczne miasto....jak przyjdzie deszcz zaleje beton...
- 4 0
-
2018-11-05 21:53
Bardzo bym prosił żeby słoiki nie dodawały żadnych opinii . (3)
Możecie pisać opinie o swoim PGR-ze .
Wara od Naszego Gdańska
Gdańsk jest Nasz a wy macie swój PGR, z gów.....m za oborą ,i róbta tam co chceta .- 11 3
-
2018-11-05 22:31
to przeciwko wolności słowa i demokracji prośba.. (1)
- 4 0
-
2018-11-05 23:27
Wolność słowa
Jeśli świnka mówi hrum, hrum to niech sobie hrumka, krówka muu,muu to niech sobie muczy a demokracja i wolność słowa to właśnie jest to co Ty i ja piszę , piszesz co chcesz mówisz to mówisz . Pozdrawiam.
- 3 1
-
2018-11-06 09:42
A babcia i dziadek to skąd przyjechali?
- 4 0
-
2018-11-06 07:08
zapraszamy drogowców na ulicę Człuchowską
Tam również od wielu lat prowizorka w postaci płyt
- 3 4
-
2018-11-06 11:02
Prowizorka to ta jezdnia po 3 pasy w jedną stronę, czasami - cztery, oraz tramwaje./
ludzie, XXI wiek, a tutaj fundują naturze (w tym ludziom) przelotówę przez sam środek miasta dla dizlarzy, spaliniarzy itp. a ludzie musza się chować w tunelu albo czekać aż łaskawcy wreszcie przejadą swoimi luksusowymi blachosmrodami.
Z czym do ludzi? Zbudujcie w końcu tunel dla tych śmierdzących samochodów i motocykli i dajcie ludziom oddychać i wreszcie niech się słyszą. Bo tam jest około 90 decybeli. To jest nieznośny łomot.
W czym problem? Ile lat będzie trwać ten koszmar? Robicie projekty wstępne, piszecie wstępny kosztorys, składacie wniosek na konkurs strukturalny UE i macie kasę.
Na czym polega problem?- 1 8
-
2018-11-06 12:07
Już myślałem, że chodzi o zataśmowane wyświetlacze na dworcu...
- 6 0
-
2018-11-07 20:19
Konserwacja prowizorki w Gdańsku ciąg dalszy
Kto widział rozwinięte miasta w cywiziliwanym świecie ten rozumie, że inrastruktura drogowa i przestrzeń publiczna w Gdańsku to nędza. Ani Adamowicz ani Płażyński tego nie rozumieją, bo tak się tu dobrze ustawili, że interesuje ich głównie kultura i działania charytatywne (za publiczne pieniądze oczywiście, broń Boże za swoje). Brakuje w tym mieście kogoś z jajami, z wizją nowoczesnego miasta. Nie zaliczm do nich zdecydowanie FRAGowców, którzy najlepiej sprawdziliby się w roli reformatora kołchozu.
- 6 0
-
2018-11-08 07:54
zatoka to utrudnienie dla pasażerów
po likwidacji zatoki pasażerowie komunikacji miejskiej odnieśliby same korzyści: skrócenie czasu jazdy, autobusy łatwo podjeżdżają blisko do krawędzi, jest więcej miejsca dla pasażerów oraz autobus nie musi czekać aż go kierujący łaskawie wpuszczą na pas ruchu.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.