• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiemy, jak podczas Euro 2012 dojedziemy do PGE Areny

Maciej Naskręt
17 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Z Portu Lotniczego do PGE Areny kibice pojadą autobusami przez Niedźwiednik i Wrzeszcz po specjalnie wytyczonej drodze. Z Portu Lotniczego do PGE Areny kibice pojadą autobusami przez Niedźwiednik i Wrzeszcz po specjalnie wytyczonej drodze.

Wziąć urlop i wyjechać poza Trójmiasto, by uniknąć utrudnień podczas Euro 2012? A może wcale się nimi nie przejmować? Wiele osób już zastanawia się, jak poradzić sobie z najazdem kibiców i korkami w Gdańsku. Zobacz zatem organizację ruchu w czasie zbliżających się mistrzostw.



Podstawowe osie ruchu pomiędzy Portem Lotniczym i stacjami SKM a PGE Areną. Podstawowe osie ruchu pomiędzy Portem Lotniczym i stacjami SKM a PGE Areną.
Portal Trojmiasto.pl dotarł do koncepcji organizacji ruchu podczas Euro 2012. Opracowany wspólnie przez inżynierów ruchu z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni i delegatów UEFA, określa, jakimi szlakami komunikacyjnymi do PGE Areny będą mogli dotrzeć kibice.

Rozwiązaniem najbardziej potęgującym utrudnienia w ruchu będzie ustanowienie tzw. drogi dedykowanej, po której będą poruszać się VIP-y i autobusy z kibicami. - Będzie ona wiodła od Portu Lotniczego w Rębiechowie, ulicami Słowackiego zobacz na mapie Gdańska, [ma być ona wtedy dwujezdniowa na odcinku od Portu Lotniczego do ul. Chrzanowskiego zobacz na mapie Gdańska przyp. red.] Kościuszki zobacz na mapie GdańskaKochanowskiego zobacz na mapie Gdańska. Tam, gdzie będą dwujezdniowe odcinki, droga dedykowana będzie zajmować wyłącznie jedną jezdnię. Druga będzie udostępniona dla ruchu podstawowego - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim ZDiZ.

Po ustanowieniu drogi dedykowanej na pewno będzie trzeba się spodziewać poważnych utrudnień na głównej osi Gdańska - al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska i al. Zwycięstwa.

Czy odpowiada ci wstępna organizacja ruchu podczas Euro 2012?

Kolejnym ograniczeniem będzie zamknięcie obszaru dla ruchu kołowego w promieniu około jednego kilometra wokół stadionu na pięć godzin przed meczem. - Zakaz ruchu będzie dotkliwy szczególnie dla mieszkańców i firm z Letnicy, bowiem nie będzie można wjechać w tę strefę bez odpowiedniego identyfikatora - mówi Wawrzonek.

Na 90 minut przed meczem zostanie zamknięta dla ruchu ulica Uczniowska od mostu kratowego zobacz na mapie Gdańska do al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Droga ma służyć za przejazd służbom ratowniczym, szczególnie służbom medycznym, m.in do szpitala przy al. Jana Pawła II. Drogowcy chcą uniknąć tu tarasowania przejazdu przez parkujące samochody kibiców.

Dogodny dojazd będzie możliwy jedynie komunikacją publiczną. Do stadionu dojadą autobusy. Będą dowozić kibiców sprzed Portu Lotniczego, stacji SKM Gdańsk-Wrzeszcz i stacji SKM Gdańsk-Politechnika. Będą poruszały się po drogach dedykowanych, więc przejazd nie powinien być uciążliwy. Dodatkowo od rana będzie uruchomiona linia autobusowa, która, poprzez Obwodnicę Trójmiasta i Trasę W-Z, dowiezie fanów z Rębiechowa do centrum Gdańska. Trzeba więc spodziewać się rzeszy kibiców także w Śródmieściu.

Fani również będą mogli dotrzeć do PGE Areny, korzystając z tramwajów. Zatem dojazd z centrum nie będzie im sprawiał kłopotu. Główny dojazd zaplanowano od strony ul. Marynarki Polskiej.

W całej tej organizacyjnej układance brakuje wykorzystania linii kolejowej, zapewniającej dojazd przed stadion. - To by nam z całą pewnością ułatwiło organizację ruchu. Niestety, tory to własność Polskich Linii Kolejowych, od nich zależy powodzenie przebudowy torowiska, trudno nam za inwestycje tej spółki odpowiadać. Szkoda. Niedaleko przecież będą rezydować Międzynarodowe Targi Gdańskie, a na PGE Arenę przyjadą też kibice m.in. podczas meczów polskiej ligi. Przejście z pociągu na stadion gościom zajmowałoby 5-10 minut, a tak będą wożeni po Gdańsku od dworca przed stadion autobusami - wyjaśnia Wawrzonek.

Rozgrywki Euro 2012 nie zakłócą budowy dróg w Gdańsku. Będą wtedy trwały prace m.in. przy budowie Trasy Sucharskiego, tunelu pod Martwą Wisłą i Trasy Słowackiego. Gotowy będzie natomiast Węzeł Karczemki i prowadzący do niego około 2-kilometrowy odcinek Trasy W-Z. Ukończona będzie też budowa Południowej Obwodnicy Gdańska.

Wszystkie te ustalenia są jednak wciąż koncepcją. Będą one jeszcze kilkakrotnie analizowane ze specjalistami z UEFA. Pojawią się pewnie kolejne szczegóły. Niemniej przedstawione rozwiązania to pewien szkielet, który wydaje się być pewnikiem.

Podczas Euro 2012 w Gdańsku na PGE Arenie zaplanowano cztery mecze w grupie C. Pierwszy - 10 czerwca (niedziela) o godz. 18, drugi - 14 czerwca (czwartek) o godz. 20:45, a trzeci 18 czerwca (poniedziałek), też o godz. 20:45. Ostatni mecz to ćwierćfinał i odbędzie się on 21 czerwca (czwartek), także o godz. 20:45.

Miejsca

Opinie (225) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • stadion bedzie piękny (16)

    i na tym koniec

    • 176 13

    • Z tego co pamiętam to połączenie kolejowe miało być otwarte... (9)

      Był niedawno artykuł o tym że jednak SKM ma dojechać do stadionu.
      Koncepcja umarła? Niech jedzie po tych torach nawet 20km/h... Szynobusy pożyczyć jak problem z elektryfikacją linii... Zlitujcie się nad mieszkańcami.

      • 41 2

      • kiełbasa straciła termin przydatności;)

        • 22 2

      • aha i jeszcze nie dali wizualizacji jak ludzie idą na piechotę z dworca na stadion (4)

        albo jak sie ladnie jedzie pod wisłą ;q

        • 17 2

        • Przecież stacja jest już praktycznie przy stadionie... (3)

          ...Szymonie nie umiecie czytać ze zrozumieniem! Linia jest i nawet jest zelektryfikowana. Jest to dawna linia do Nowego Portu. Zanim coś napiszesz to się dwa razy zastanów....

          • 3 3

          • (2)

            fajnie wygląda ta wizualizacja dla pieszych przebrnąć ze stacji Poliklinika poprzez węzeł Kliniczna,Zielony Trójkąt na PGR ARENE lub ze stacji Śródmieście

            • 1 1

            • Rozumiem, że nie masz pojęcia o istnieniu linii SKM przez Nowe Szkoty... (1)

              przy Węźle Kliniczna. Właśnie ta linia prowadzić będzie do PGE, aktualnie jest nieczynna bo nikt tam nie ma poco jeździć. Przy PGE zrobią tylko stację pasażerską... ale to łatwiejsze od wykonania parkingów.

              • 1 2

              • nie bedzie zadnej pasazerki skm

                • 0 0

      • w gdyni uruchomili bez problemu połączenie skm z portem (2)

        widać, że można tylko u nas są nieudolni urzędnicy. Tacy z nich gospodarze, jak z koziej d* trąba

        • 11 6

        • lol... co tu dużo mówić, linia do Nowego Portu była jeszcze w 2002 roku...

          ...wydaje mi się, że będzie uruchomiona stacja do stadionu. Została oczywiście, ze względy na to że była nierentowna....

          • 0 1

        • mieszkam w gdyni ale nic nie wiem o połączeniu skm z portem

          :P

          chyba jestem niedoinformowany :P

          • 1 0

    • o ile będzie...

      • 0 5

    • Ale już maskotki ME beznadziejne

      • 7 1

    • racja

      pelna kompromitacja... a mialo byc tak pieknie

      • 2 1

    • a pozniej cieniasy z Lechii beda deptac tam trawe

      Dla mnie niewyobrazalne, ze rzad wraz z PKP nie wybudowali stacji Stadion, z ktora jest polaczenie prosto z lotniska.

      Amatorka...

      • 2 1

    • zaden kibol nie bedzie miał przywilejów i jezdził po specjalnie wytyczonej trasie

      . mamy równosc, demokracje i SOLIDARNOSC i taki jeden z drugim ma stac w korkach jak ja stoje kazdego dnia

      • 3 2

    • Zapomniał Pan o słowackiego, Sucharskiego, kolei metropolitarnej i oczywiście o tunelu pod Wisłą.

      • 0 0

  • wielka mi atrakcja (2)

    ile ona będzie trwała 1 czy 2 dni ?

    • 38 66

    • "nieudogodnieniem" - czy jest takie słowo??

      serio pytam, bo niezbyt mi pasuje. Może jakiś polonista sie wypowie...

      • 10 2

    • a ja bedę wtedy sztuczny tłum swoim bmw robił a tak z nudów hahahaha

      • 1 1

  • Się weźmie urlop się wyjedzie (7)

    za miasto .... odpocznie... i tyle
    a widze że jak zawsze Budyniowi nie wyszło i zamiast wszystko jechać przez słowackiego to będą wozić biedaków po całym gdańsku .... no cóż facet od 3 kadencji się stara... i mu nie wychodzi

    • 139 21

    • A czy szkoły wtedy będą zamknięte? (3)

      Bo jak będą takie utrudnienia, to jak uczniowie będą mogli dojechać do szkoły? Kiedy w ogóle zaczyna się ta cała impreza?

      • 2 0

      • a od kiedy w wakacje dzieci chodzą do szkoły? (2)

        • 0 1

        • 10-21 czerwca (1)

          10-21 czerwca to już wakacje ?

          • 2 1

          • tak

            • 2 1

    • ale wiekszość gdańszczan go wybrała a ty jesteś w mniejszości i się nie odzywaj! (1)

      • 2 4

      • kilkanaście procent uprawnionych

        • 0 1

    • Ja już teraz rezerwuję sobie 2 tygodnie wolnego na Euro

      ...i pojadę po górach pochodzić.
      Jak najdalej od tego cyrku.

      • 0 1

  • Ciekawe (1)

    .....czy moj budynek wytrzyma doping kibicow.

    • 47 7

    • juz tereaz zacznij umacniac lepianke

      • 8 3

  • Kibic na Euro w Gdańsku:) (27)

    Przyleci sobie taki Angol tanimi liniami z Lądka, biorąc dniówkę na tydzień życia z tygrysie Unii Europejskiej. Pierwszy szok przejdzie na zapchanym i sparaliżowanym lotnisku, gdzie zderzy się z gburami ze SG. Potem uprzejmy Pan taksówkarz zawiezie go do hotelu przez Kolbudy za 10 dniówek robotnika w drugiej Irlandii. Gdy w końcu dotrze do hotelu to pomyśli,że faktycznie ceny jak w UE. Potem wyruszy na starówkę, aby wypić pifko z wodą w ogódku w cenie jak w najlepszym pubie Londynu. Po drodze straci portfel a może i zeby jak trafi na podpitych fanów lechijki, gospodarzy stadionu Baltic PGR Arena ( o ile go wcześniej nie zdemolują na lidze). Potem wyruszy w podróż na mecz swojej ukochanej drużyny. Oczywiście pojedzie naszą super komunikacją miejską, se pomyśli, he specjalnie dali takie stare trawaje, bo się boją,że je zdemolujemy chytre poloczki.... Druga wersja to podróż drogami, które wybudowane w planach naszych swiatłych urzędników, spowodują szybki zwrot wypitego przez kibica piwka. Oczywiście nie może zabraknąć spotkania z Renomą, która wmówi Panu,że jego bilet jest zły albo coś( oczywiście recznie bo po angielsku wiadomo...). Po dotarciu na stadion i przebojach w dotarciu na sektor kibic ujrzy piekny plac budowy i tabliczkę: " Stadion w budowie. Najbliższy czynny stadion znajduje się we Wrocławiu"....

    • 331 89

    • Wszystko się zgadza oprócz ostatniego (4)

      Gdański stadion już prawie gotowy a we Wrocławiu jeszcza pasą się kozy

      • 52 5

      • (2)

        to była przeróbka cytatu z Misia....

        • 2 2

        • dobrze ze nie najblizszy stadion - kurnik w gdyni z zakrotkim dachem i slupami... (1)

          j.w.

          • 12 5

          • a my swoje TOI TOI'e :D

            Lechia Gdańsk

            • 1 3

      • - a kto nocami leje beton bo konstrukcja zaczeła osiadać?

        • 5 1

    • (5)

      Pasażer przylatujący nie ma kontaktu z SG...jedynie wylatujący.
      Poza tym...terminal się zmienia...nie liczę na tłoczność. W chwili obecnej potrafimy sobie poradzić przy 4 wylotach o tej samej porze gdy w strefie schengen i non schengen znajduję się po 280-300 osób...
      po stronie przylotów brak tłoku- jedynym minusem jest czekanie na bagaż ale to przecież obejmuje wszystkie lotniska :)

      • 27 2

      • ale co ty mu tłumaczysz przeciez ten frustrat nigdy nie leciał samolotem

        • 22 6

      • Wielka Brytania i Irlandia nie są w strefie Schengen

        Każdy samolot z tych dwóch krajów musi przejść kontrolę graniczną.

        • 15 1

      • (1)

        to teraz pomyśl sobie że bedziesz musiała obsłużyć w 10 dni około 1,5 mln ludiz juz to widze

        • 0 3

        • 1,5 mln

          ciekawe 4 mecze (4 dni) po 40 tys to ledwo 160.000 ludzi więc jak ci wyszlo 1,5 mln. A zanjąc życie to będzie mniej kibiców - bo po co cię pchać jak w domu też da się obejrzeć.

          • 8 0

      • karolina..

        pasazer przylatujacy nie ma kontaktu z SG..??? czyzby?? zanim bedziesz mogła oczekiwac na swoj bagaz... musisz przejsc obok dwoch budek gdzie siedza Ci z SG... no i sprobuj przejsc bez okazania dokumentu.... zycze powodzenia!!!

        • 4 4

    • ale masz passenger kompleksy !!! oj nie zazdroszczę :( polecam psychologa

      • 20 6

    • Ty fustrat widać ,że masz kompleksy albo za mało sexu co ?

      ale to chyba jednak zawiść gdyńsdkiego szczurka ;)

      • 14 8

    • Tak ,całkowita racja.Ależ się usmiałem.Pajace na szczudłach to też jaiś tam środek transportu.

      • 4 3

    • Myślę, że największe wrażenie zrobi na nim twoje i rodaków narzekanie

      • 8 2

    • a kontrolerzy z Renomy w większości mają wyższe wykształcenie i znają angielski

      ale jak masz z nimi pogadaćj ak zawsze uciekasz z tramwaju widąc ich na przystanku

      • 4 5

    • Cała historia powinna się zaczynać tak: (2)

      "Do kraju, gdzie stróż na parkingu zarabia więcej niż absolwent Politechniki..."

      • 12 6

      • (1)

        trzeba było nie studiować na politechnice baranie

        • 4 11

        • Jak mawia Korwin - Mikke

          "Życie jest nie po to by się nażreć". Niestety, w PL najlepiej mają właśnie tacy... Ludziom ograniczonym łatwiej prać mózgi

          • 5 3

    • zmien prochy sledziu (1)

      zapros do wioski rybackiej ,z lotniska(wielki magazyn) na wasz kurnik zwany stadionem (zakrotki dach i slupy zaslanijace widocznosc.)itp.

      • 5 6

      • Już policzyłeś straty wynikające z utrzymania Baltic Areny?

        mierz siły na zamiary haha

        • 2 3

    • będzie tak jak na Małyszu i Papieżu - średnia europejska

      • 2 1

    • (1)

      ....passenger = zakompleksiony , zazdrosny pomiatany przez kolegów RYBI ŁEB

      w Gdyni na pewno byłoby lepsze euro , w Gdyni wogóle wszystko jest lepsze nawet dzieci i ryby maja głos

      • 8 6

      • tu jest mowa ogólnie o Polsce, a tylko w mniejszym stopniu o - faktycznie - zacofanym Gdańsku w którym NIC nie wychodzi

        zakompleksiony kibolu - bandyto

        • 1 5

    • buhaha 100/100 świetne - i bardzo, bardzo trafne :D

      • 2 3

    • a ja spotkalam pana z renomy co mowil swietnie po angielsku:) (1)

      • 1 1

      • No popatrz. :)

        I jak on sam jeden bidula tych wszystkich "angoli" skontroluje.... :)

        • 0 0

  • Ciekawy dojazd... (2)

    Przez dolny odcinek Słowackiego to będzie trzeba vipy przenosić do terenowych łazików bo w swoich furach poobijają sobie zadki na tych budyniowych dziurach.

    • 111 9

    • ze względnu na obiektywne trudności i gdańską politykę VIP-y powinny przemieścić się na EURO rowerami

      • 8 1

    • no i na co komu Słowackiego?

      Wystarczy zablokować całą ulicę i puścić tylko uprzywilejowane pojazdy, które śmigną sobie raz dwa, a "po zawodach" będziemy szukać kolejnego pretekstu, żeby zbudować parę kilometrów infrastruktury, która przecież nie jest potrzebna dla rozwoju gospodarki, tylko ew. na jakieś mistrzostwa, jak się jeszcze kiedyś trafią.

      • 0 0

  • Zakorkowany Gdańsk, przepełnione tramwaje (10)

    ... kuriozalnie wąskie przystanki tramwajowe na "odnowionej" ul. Marynarki Polskiej... Oczywiście, że "brakuje wykorzystania linii kolejowej, zapewniającej dojazd przed stadion". Chyba słusznie została zlikwidowana SKM Gdańsk-Główny - Nowy Port skoro trasa ta była nierentowna. Ale teraz jest inna sytuacja; czym innym była stara trasa SKM, a czym innym proponowana trasa SKM na stadion PGE Arena z tym, że trasa ta wg mnie powinna być sukcesywnie wydłużana by docelowo miała swój początek w Gdańsku-Śródmieście (z planowanym w dalszej perspektywie czasowej przedłużeniem na osiedle Chełm...) i przebiegała przez Gdańsk-Główny, stadion PGE Arena ("po drodze" szpital Kliniczna, zakłady przemysłowe), Zaspę, Przymorze (część osiedla i plaża), Żabiankę (część osiedla i plaża) do Sopotu i dalej obecną trasą do Gdyni, Redy, Wejherowa... uważam, że ruch byłby stale duży, czyli i pasażerowie zadowoleni z nowej trasy, czyli i zysk przewoźnika niemały.
    Omawianą trasę nowej SKM-ki zaprojektowali trójmiejscy urbaniści w czasach, kiedy budowano węzeł Kliniczna (który miał być pierwszym elementem nowej arterii drogowej łączącej: centrum i stocznie - Nowy Port i Brzeźno - osiedla Zaspa i Przymorze - "stary" Wrzeszcz - osiedla Morena i Suchanino - Obwodnica Trójmiasta), kiedy jeszcze dążyło się do unowocześnienia dróg i zdecydowanej poprawy "stanu komunikacji zbiorowej", kiedy na serio zamierzano "dogonić Europę".

    • 86 16

    • plany (6)

      czy wiesz coś więcej o tych planach? jaki miał być przebieg tych tras drogowych i skm?

      • 6 0

      • (5)

        Centrum komunikacyjnym miały być trzy bezkolizyjne węzły drogowe - Kliniczna, obecna Hallera i Al. Zwycięstwa. Od tego centrum miały się rozchodzić nowoczesne arterie:
        - do centrum ulicą Jana z Kolna;
        - do Nowego Portu ulicą Marynarki Polskiej;
        - do Brzeźna współczesną Hallera;
        - w kierunku osiedli mieszkaniowych Suchanino i Morena wrzeszczańską trasą W-Z (miała to być droga szybkiego ruchu) przecinającą park akademicki, ul. Traugutta i biegnącą wzdłuż ulic Sobieskiego i Schuberta; trasa ta miała połączyć się z trójmiejską obwodnicą przecinając pod wiaduktem ulicę Rakoczego (po to ten wiadukt był budowany);
        - aleje Rzeczpospolita i Legionów miały być częścią arterii przecinającej dalej plac ks. Komorowskiego w kierunku ul Wyspiańskiego i dalej (po wyburzeniu kilku domów przy taj ulicy) droga ta miała bezpośrednio połączyć się z węzłem na obecnej Hallera.

        Koncepcję planowanej trasy nowej SKM-ki pamiętam dość słabo; po odbiciu się od wówczas funkcjonującej (Gdańsk - Nowy Port) na wysokości ogródków działkowych (teraz już zlikwidowanych) miała przebiegać wzdłuż ulic Czarny Dwór i Dąbrowszczaków (teraz jedyną możliwą trasą jest jej przebieg od strony morza), by potem biegnąc wzdłuż granicy Gdańska i Sopotu połączyć się z trasą istniejącą.

        • 6 4

        • (3)

          Dodam, że widziałem także plany przedłużenia trasy SKM (przez realizowaną stację Gdańsk Śródmieście) w kierunku osiedla mieszkaniowego Chełm (wówczas w ogóle nieistniejącego), ale planowanego przebiegu tej trasy nie pamiętam już w ogóle DDD.

          • 7 3

          • czy w tamtych zamierzchłych czasach prześladowany byłeś juz przez blondynke feministkę aka papier toaletowy ? (2)

            • 2 10

            • To Ja vel tojtoj zna sie na wszystkim (1)

              ostatnio straszliwie "oplul" WOSP w swych spejstowanych postach. Radze przeczytac.

              • 3 4

              • Zniewieściała papier toaletowy uważa, że na "świętą WOŚP" złego słowa nie można powiedzieć, a i - jak za radzieckich lat - krytyka guru Owsiaka zakazana. Na fali zmasowanej propagandy (i wg mnie dezinformacji) w opanowanych przez ludzi dawnego systemu mediach Wielką Orkiestrę popierają głównie ludzie pragnący bezinteresownie pomagać wierząc, że gigantyczny obrót fundacji jest przekazywany na deklarowane, dobroczynne cele. Powszechnie się uważa, że gdyby nie WOŚP tego sprzętu ratującego życie i zdrowie by w szpitalach po prostu nie było.

                Na czym więc polega "wielka ściema" Owsiaka i jego WOŚP?
                Gajowy Marucha: Nie wolno zapominać, że Przystanek Woodstock jest organizowany między innymi ze środków Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, które miały być przeznaczane na cele szlachetne: ratowanie ciężko chorych małych dzieci. Hare Kryszna? …co oni tam robią? …werbują nieświadomą młodzież.
                Lech Antoni Kujawski: Gdzieś na peryferiach polityki, ale jako postać w tej mierze także bardzo ważna, funkcjonuje Jerzy Owsiak, który pod przykrywką akcji humanitarnej każe młodym ludziom tarzać się w błocie, w sensie dosłownym, fizycznym, ale także moralnym. Jego działalność realizuje pewien postulat środowisk masońskich, by łączyć gesty charytatywne z drenażem postaw moralnych i światopoglądowych. To także oparte jest na wyrafinowanym kłamstwie medialnym.

                • 2 4

        • to ile masz lat Panie To Ja ?

          • 3 0

    • Zatrzymałeś się z informacjami na etapie lat siedemdziesiątych? (2)

      "kuriozalnie wąskie przystanki tramwajowe na "odnowionej" ul. Marynarki Polskiej."

      A o tym, że przystanek tramwajowy ma być przebudowany (przesunięty przed skrzyżowanie czyli bliżej stadionu, powiększony i zadaszony) przy okazji budowy drogi zielonej to nie słyszałeś?

      Przed remontem ul. Marynarki Polskiej raczej nie można było tego zaplanować bo nie było wtedy jeszcze jasne, że powstanie stadion i jak będzie wyglądało jego otoczenie.

      Reszta przystanków wzdłuż tej ulicy podczas Euro czy innych imprez na stadionie nie odegra większej roli a ich obecna szerokość jest raczej adekwatna do ilości obsługiwanych pasażerów.

      Co jest więc kuriozalne?

      Co do SKM to budowa takiej kolei jest bardzo kosztowna a dzisiaj o wiele większe problemy komunikacyjne są na południu Gdańska niż w pasie nadmorskim więc potrzeba budowa nadmorskiej linii SKM się nieco zdezaktualizowała.

      Nie to, że była by ona nieprzydatna, po prostu są pilniejsze potrzeby. Za pieniądze jakie by zostały na taką linie wydane można by np rozbudować i doprowadzić do należytego poziomu komunikacje tramwajową.

      Na dzień dzisiejszy reaktywowanie na stałe linii do Nowego Portu w niezmienionym stanie nie ma ekonomicznego uzasadnienia. Na jej trasie praktycznie nie ma obiektów które by generowały ruch. Wie o tym każdy kto miał szansę nią jechać na krótko przed zamknięciem.

      Kiedyś woziła ona tysiące pracowników portu ale dzisiejsze potrzeby są inne i do jego obsługi wystarczają inne środki transportu.
      Z kolei do wspomnianego przez Ciebie szpitala Kliniczna i ulokowanych "po drodze" zakładów przemysłowych wygodniej jest dojechać innymi środkami komunikacji a z dzielnic mieszkaniowych kolejka jest w obecnym kształcie atrakcyjna tylko dla mieszkańców Portu i małego skrawka Wrzeszcza na wysokości przystanku Gdańsk Kolonia.
      Potencjalnie mogli by korzystać z niej jeszcze mieszkańcy wschodniej części Brzeźna ale to wymagało by budowy nowego przystanku (najlepiej było by chyba przesunąć przystanek Zaspa Tow. skoro stadion i MTG miał by obsługiwać przystanek Kolonia) i kładki do niego.

      Stadion czy MTG będą generowały większy ruch tylko raz na jakiś czas i właściwie tylko wtedy linia była by przydatna.

      Być może ta niekorzystna sytuacja zmieni się w przyszłości np gdy zaczną powstawać nowe osiedla na przeznaczonych pod budownictwo terenach między torami a ul. Hallera... No i może do tego czasu będzie nas stać by przedłużyć tą linie w stronę Sopotu.

      • 1 5

      • Każdy ma prawo do swojej opinii (1)

        Nie słyszałem "o tym, że przystanek tramwajowy ma być przebudowany (przesunięty przed skrzyżowanie czyli bliżej stadionu, powiększony i zadaszony) przy okazji budowy drogi zielonej".

        To prawda, że "Przed remontem ul. Marynarki Polskiej raczej nie można było tego zaplanować bo nie było wtedy jeszcze jasne, że powstanie stadion i jak będzie wyglądało jego otoczenie", jednak w trakcie tego remontu wiedza o stadionie już była i można było dokonać stosownych korekt.

        W mojej ocenie problemem komunikacyjnym takich osiedli mieszkaniowych jak Chełm i Orunia Górna jest brak SKM-ki. Obecne problemy wynikają z faktu, że zmieniono planowaną przez dawnych urbanistów kolejność realizowanych inwestycji; głównym środkiem komunikacji zbiorowej miała być SKM, a tramwaje i autobusy uzupełnieniem. Niestety, priorytetem okazała się taniość. I mamy co mamy; składy tramwajowe już na pierwszym przystanku są przepełnione, na przystankach kolejnych pasażerowie nie są w stanie wsiąść do pojazdu. Porównajmy teraz ilość potencjalnych pasażerów na planowanej trasie Kolei Metropolitalnej.

        Modernizacja i budowa omawianej trasy SKM byłaby wg mnie bardziej zasadna od planowanej budowy ECS, Kolei Metropolitalnej, Obwodnicy Metropolitalnej...

        • 1 2

        • "jednak w trakcie tego remontu wiedza o stadionie już była i można było dokonać stosownych korekt"

          Przecież jakiś wykonawca wygrał przetarg na wykonanie określonego zadania zgodnie ze sporządzonym jeszcze przed rozpisaniem przetargu projektem. Zapewne wprowadzenie jakiś korekt było wykonalne ale to dodatkowe i właściwie niepotrzebne komplikacje.

          Szkoda, że już przy planowaniu remontu nie uwzględniono przebudowy skrzyżowania pod kontem połączenia z droga zieloną jednak w tamtym okresie koncepcja jej powstania była bardzo wstępna a sama inwestycja odległa. Raczej nie warto było ryzykować i "na wariata" zmieniać plany.

          Samo zaś przeniesienie i powiększenie przystanku nie było od razu potrzebne i oczywiste (w przeciwieństwie do samego remontu) a w dodatku wiadomo było, że w przyszłości będzie można wprowadzić jakieś zmiany przy okazji przebudowy skrzyżowania.

          "Modernizacja i budowa omawianej trasy SKM byłaby wg mnie bardziej zasadna od planowanej budowy ECS, Kolei Metropolitalnej, Obwodnicy Metropolitalnej"

          A czy nie uważasz, że bardziej od budowy północnej trasy SKM potrzebne jest chociażby rozwiązanie poważnych problemów komunikacyjnych na południu o których sam piszesz?

          Pisząc, że powinna powstać nowa linia SKM na północy czy o takich drobnostkach (w porównaniu do innych problemów komunikacji w Gdańsku) jak rzekomo "kuriozalnie wąskich" przystankach na Marynarki Polskiej sprawiasz wrażenie jak byś szukał na siłę nowych problemów w czasie kiedy należało by się uporać z istniejącymi.

          PS. Moim zdaniem budowa Kolei Metropolitarnej jest dla miasta o wiele ważniejsza niż modernizacja i budowa omawianej trasy SKM. Nawet pomimo tego, że osobiście na tej ostatniej (nawet w przypadku samej reaktywacji starej linii) bardziej bym skorzystał.

          • 1 2

  • Marnowanie pieniędzy przez władze miasta (11)

    Brakuje pętli tramwajowej przy stadionie.
    Dlaczego nie wybudowana zostanie pętla tramwajowa w planowanym dużym rondzie Uczniowska/Marynarki Polskiej lub w pobliżu.
    Tramwaje po dowiezieniu kibiców do stadiony będą puste jeździły do Nowego Portu aby tam zawrócić. Kto będzie płacił za przejazd za te puste kilometry?

    Miasto jest bogate.

    • 37 33

    • gadasz bez sensu anonim (5)

      Po co ta pętla, niech jadą puste do Nowego Portu. Budować coś za grube miliony tylko po to aby impreze obsłużyć. Nie zapominaj że i tak jeżdżą do Nowego Portu bo mieszkają i pracuja tam ludzie.

      • 14 6

      • to Ty bredzisz (4)

        nie ma takiej potrzeby żeby każdy tramwaj jeździł do Nowego Portu.
        95% pasażerów z tych linii tramwajowych wysiądzie przy stadionie.

        • 6 13

        • tylko co jest tańsze? (1)

          kilkadziesiąt pustych kursów, dajmy na to nawet 200 każdy za stratą 50 zł (więcej nie zużyje tej energii) - razem daje to nam 10 000 zł. To ci podpowiem, że same prace projektowe dla pętli wyniosą co najmniej 120000 - 150 000 zł, z wykonaniem pewne od 2 do 5 mln zł.

          • 13 3

          • Rafał mylisz sie

            Puste kursy do Nowego Portu = mniejsza częstotliwość tramwajów do stadionu.

            • 5 6

        • przy stadionie wysiadzie tylko przez 10 dni kiedy trwają mistrzostwa

          • 2 2

        • tak, 95% w ten jeden dzień, ....a co potem?

          ja przeboleje te puste tramwaje w TEN JEDEN DZIEŃ, a za pieniądze na pętle lepiej niech jakieś dziury połatają

          • 2 2

    • Zajezdnia przy stadionie! (2)

      Pętla nie załatwi sprawy. Tramwaje będą puste wracały do centrum. Zbudować zajezdnię na 100 tramwajów, albo chociaż tory odstawcze. Jak po meczu tłuszcza się rzuci to będą czekały!
      Policz ile to zyskanych kilometrów!

      • 5 9

      • (1)

        Śmiejesz się żartownisiu, bo nigdzie poza Gdańsk nosa nie wystawiasz. W Mediolanie przy stadionie jest pętla 8 torowa, z której na co dzień korzysta jedna linia, a na odwozy po meczach jest cała zapełniona tramwajami. I to jest poważne podejście do komunikacji, a nie to co u nas.

        • 15 2

        • A czy tam też w tak bliskiej odległości od stadionu jest możliwość zawrócenia tramwaju i zajezdnia tramwajowa?

          • 0 0

    • Wcale nie brakuje pętli przy stadionie. Nowa pętla to duży koszt, a wykorzystanie tylko okazyjne. Tymczasem od skrzyżowania Marynarki Polskiej i Uczniowskiej tramwaj przejedzie zaledwie 3 kilometry i już jest z powrotem. Pętla tym miejscu nigdy by się nie zwróciła.

      • 3 2

    • a kto bedize płacił za budowanie pętli na 10 dni potem ludize jednak jezdzą tymi tramwajami do portu pomyslałeś

      • 1 2

  • PROWIZORKA 2012 tak powinna nazywac się ta impreza (2)

    Czy w mieście ktoś panuje nad tymi realizacjami? Ciągle słyszymy: "kolejnym nieudogodnieniem ..."

    Źle zaplanowanie wychodzi teraz na zewnątrz a w 2012 będziemy żywymi świadkami porażki m.in. komunikacyjnej.

    • 80 21

    • Słowackiego (1)

      Najgorsze jest to, że Słowackiego, która od tylu lat jest jedną z ważniejszych inwestycji w Gdańsku nie zostanie ukończona w całości tylko w połowie... To będzie wg mnie największa porażka tej imprezy.

      • 16 3

      • żeby to jeszcze w połowie...

        • 0 0

  • Gdzie będzie przy stadionie zawracała ta sprecjalna linia autobusowa ? (3)

    Na ulicy czy prowizorycznej pętli?

    • 43 5

    • tak bedzie prowizoryczna z płyt betonowych

      • 4 0

    • Nie będzie pętli!

      Będzie postawiony wielki dźwig żuraw i będzie podnosił autobusy w górę i stawiał je w drugą stronę :)

      • 9 2

    • pętla będzie na stadionie na specjalnie do tego celu przywiezionej z Holandii kwiatowej bieżni

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane