- 1 Zgubiłeś ponton na morzu? Szukają cię (57 opinii)
- 2 Kolbe i rodzina Ulmów wrócą do muzeum (302 opinie)
- 3 Nowożeńcy w kłopotach, bo zabrali to z plaży (13 opinii)
- 4 Dźwig wpadł do kanału. Moment upadku (305 opinii)
- 5 Zatopiony dźwig wyciągnęli w częściach (216 opinii)
- 6 Okręt podwodny przypłynie do zwiedzania (74 opinie)
Winda nieczynna. Spór o to, kto ma ją naprawić
Kosztująca 160 tys. zł winda przy pawilonie na Witominie powstała dzięki głosom mieszkańców w budżecie obywatelskim w 2017 roku. Przez lata z funkcjonowaniem urządzenia były problemy, aż w kwietniu nastąpiła całkowita jego awaria. I nie wiadomo, kiedy winda ponownie ruszy, bo trwa spór między producentem urządzenia a obecnym wykonawcą napraw.
Od początku problemy z urządzeniem
Na szerokich schodach nikt nie pomyślał o zamontowaniu szyn, po których można wjechać wózkiem. Tymczasem na górze znajduje się administracja osiedla, biblioteka i np. gabinet rehabilitacji. Mieszkańcy Witomina, skuszeni wizją polepszenia dostępu do pawilonu, poparli projekt i tym samym wygrał głosowanie w dzielnicy.
Prace montażowe wykonywała firma TechWind z Banina, a winda powstała w 2019 r. Tyle, że od początku były z nią problemy, ponieważ ma inna strukturę działania niż klasyczne windy. To pionowa platforma, której obsługa polega na trzymaniu przycisku podczas poruszania się urządzenia, tymczasem użytkownicy naciskali przycisk STOP, gdy chcieli wysiąść, co unieruchamiało urządzenie.
Kłopotliwa obsługa windy na Witominie
Jak mówią nam mieszkańcy, nie było dużej i czytelnej instrukcji, jak używać podnośnika, a urządzenie po zamontowaniu notorycznie się psuło. Zawsze jednak było naprawiane. I gdy wydawało się, na początku tego roku, że poważniejsze problemy z podnośnikiem skończyły się, urządzenie zepsuło się. I od kwietnia nie działa, co wywołuje olbrzymią frustrację wśród mieszkańców.
Od kwietnia urządzenie nieczynne
Gdyńscy urzędnicy, których zapytaliśmy pod koniec września o to, co dalej z urządzeniem, odpowiedzieli, że z opinii podmiotu dokonującego konserwacji wynika, że przyczyną awarii jest wada płyty sterującej.
Informowali o naprawie gwarancyjnej miała zostać wykonana w terminie do 5 października. Termin minął, urządzenie jednak nadal pozostaje nieczynne.
Miesiąc później wróciliśmy z pytaniem o to, kiedy podnośnik ruszy. Okazuje się, że trwa przerzucanie się odpowiedzialnością, kto powinien usunąć usterki. Urzędnicy informują tym razem, że wraz z nowym rokiem podpisano nową umowę i zmieniła się firma konserwująca urządzenie. Obecnie za działanie urządzenia odpowiada firma Meron.
Trzecia firma poszukiwana
- W związku z przedłużającymi się ustaleniami między wykonawcą a konserwatorem po czyjej stronie leży odpowiedzialność za naprawę, żeby nie tracić czasu, ogłosiliśmy zapytanie ofertowe, w którym chcemy wyłonić firmę, która dokona naprawy. Na oferty czekamy do 4 listopada - mówi Katarzyna Tylingo-Chmielewska, dyrektor Zarządu Budynków i Lokali Komunalnych w Gdyni.
Decyzja o tym, która z firm poniesie koszty naprawy, ma zostać podjęta po zapoznaniu się z protokołem oględzin.
Miejsca
Opinie (66) 10 zablokowanych
-
2022-11-04 07:27
Naprawią windę, a i tak za parę dni ludzie ją popsują.
Obsługa polega na trzymaniu przycisku podczas poruszania się urządzenia, tymczasem użytkownicy dalej będą naciskali przycisk STOP, gdy będą chcieli wysiąść, co unieruchomi urządzenie.- 4 1
-
2022-11-04 08:03
Skoro zawsze były awarie
to zapewne furiat Jan z Techwindu odpowiada za nią
- 5 0
-
2022-11-04 08:24
NIe ma co narzekać. Szmatex teraz musi pieniądze wydawać
na tworzenie dróg rowerowych - jak ta 'bez pojęcia' przy hali targowej oraz farbę na bus-pasy.
- 5 0
-
2022-11-07 14:25
Winda
Taniej by było przenieść społdzienie na parter. A jeszcze lepiej zlikwidować i tak nic nie robią!!!!!!!!! Piją kawę a my im za to płacimy!!!!!!
- 5 0
-
2022-11-13 12:31
mieszkania
Może trochę odbiegając od tematu, ale ostatnio miałam przyjemność współpracować z zarządcą polzen i muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolona
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.