• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Windy na stacji w Orłowie będą miały kilku właścicieli

Patryk Szczerba
21 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

W połowie maja zaczną działać windy przy zmodernizowanej kładce i peronach na stacji Gdynia Orłowo zobacz na mapie Gdyni. Już wiadomo, że cztery urządzenia nie będą miały jednego zarządcy, a być może nawet... trzech.



Winda, która prowadzi na peron dalekobieżny, będzie najpewniej w utrzymaniu Zakładu Linii Kolejowych. Winda, która prowadzi na peron dalekobieżny, będzie najpewniej w utrzymaniu Zakładu Linii Kolejowych.
Windą, którą będzie można zjechać na peron SKM, zajmie się trójmiejski przewoźnik. Windą, którą będzie można zjechać na peron SKM, zajmie się trójmiejski przewoźnik.
Niewykluczone, że windami na kładkę zajmie się z kolei miasto. Niewykluczone, że windami na kładkę zajmie się z kolei miasto.

Jak oceniasz sytuację: cztery windy, jedna stacja, różni właściciele?

Od dłuższego czasu czekają na nie zwłaszcza pasażerowie, którym z różnych względów ciężko wchodzić po stromych schodach. W związku z tym, że pojawiły się w projekcie, nie zaplanowano na schodach chociażby podjazdów dla wózków. Początkowo urządzenia miały pojawić się w czerwcu zeszłego roku - kilkanaście dni po zakończeniu prac na kładce. Kolejnym terminem, który wskazywało PKP PLK był listopad. Dźwigi nie pojawiły się, a u przewoźnika można było usłyszeć, że przedłuża się ich sprowadzenie. W końcu urządzenia zostały zamontowane, są już po odbiorach technicznych i teraz czekają na pozwolenie na użytkowanie.

Wsiąść do nich będzie można prawdopodobnie w drugiej połowie maja. Możliwe, że do tego czasu wyjaśni się, kto będzie utrzymywał i serwisował dźwigi. Wiadomo, że cztery urządzenia (dwa na kładkę i dwa na perony), choć na jednej stacji, będą na utrzymaniu... co najmniej dwóch podmiotów.

- Na razie nie prowadziliśmy żadnych konkretnych rozmów w tej sprawie, ale zamierzamy serwisowanie dwóch wind przekazać do Szybkiej Kolei Miejskiej. Chodzi o windy, którymi można wjechać na kładkę od strony dolnego Orłowa oraz zjechać na peron SKM. Całość nie wyszła na razie poza uzgodnienia techniczne - wyjaśnia Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK.

Dlaczego PKP PLK chce przekazać w użytkowanie SKM aż dwie windy? Przedstawiciele firmy podkreślają, że to logiczne, bowiem będą z nich korzystać głównie pasażerowie trójmiejskiego przewoźnika. W praktyce może się jednak okazać, że nie wszystkie dźwigi będą jednakowo zadbane i konserwowane.

- O udział w utrzymaniu dwóch pozostałych wind chcemy też zapytać miasto. Kładka służy przecież nie tylko pasażerom, ale także mieszkańcom, którzy przemieszczają się z jednej części Orłowa na drugą - tłumaczy Lewiński.

Dodaje, że nie byłby to pierwszy obiekt infrastruktury kolejowej utrzymywany przez Gdynię. Podobna zależność ma miejsce w przypadku tunelu prowadzącego na ul. Żwirki i Wigury. Na razie nie wiadomo, czy w przypadku wind miasto również będzie skłonne pomagać w utrzymaniu.

W SKM na propozycje PKP PLK również patrzą przychylnie, choć o tym, że propozycja jest we wstępnej fazie rozważań, świadczy fakt, że w spółce mówi się o utrzymywaniu jednej windy - prowadzącej na peron.

- Dzięki takiej konfiguracji mają być szybciej serwisowane. Jesteśmy jako firma na miejscu, więc możemy szybciej reagować na usterki i wyłączenia wind - zapewnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM i jako przykład współpracy podaje fakt, że w czasie remontu linii E-65 do Warszawy wiele elementów infrastruktury należącej do SKM zostało wyremontowanych środkami PKP PLK.

- Utrzymywanie przez nas wind może być dobrym przykładem współdziałania spółek kolejowych i w takich kategoriach to traktujemy - dodaje.

Przypomnijmy, że w ramach całej przebudowy stacji, którą wielu kwestionowało, podkreślając, że odpowiednim rozwiązaniem jest tunel, udało się wyremontować nie tylko kładkę i zamontować windy, ale także zbudować nowy peron dla pociągów dalekobieżnych z małą architekturą. Całość jest utrzymana w białym kolorze.

Prace były prowadzone w ramach modernizacji linii kolejowej z Gdyni do Warszawy.

Miejsca

Opinie (77) 5 zablokowanych

  • (1)

    Proponuję w internecie zrobić głosowanie, kto ma być właścicielem jakiej windy

    • 4 0

    • to ja chcem jom w pszetargu, opłata 10 zł za zjazd i 15 wjazd za osobem.

      • 0 0

  • PARADOKS NASZYCH CZASÓW!!!!!!!!!!!!

    • 2 0

  • powinny byc slimaki zamiast wind

    windy albo sa popsute albo spia w nich menele albo nie dzialaja bo nie dzialaja albo wlasnie popsul którąś menel bo go ktos z niej wyrzucil albo jakis sobotni szkolny menel bo go tata nie rozumie albo mama albo .....i wszystko byłoby w porządku bo ten kraj nie dorósł jeszcze do wind czyt.menele w tym kraju nie dorośli. A menelem jest czesto pijany frustrat, który akurat stwierdzi ,że musi coś ukraść albo rozwalić. Długo te windy nie pobędą - w oliwie nie działają w Sopocie nie działają - te ostatnie widziałem a na pewno jest więcej. Nie można czegoś tak zrobić ,żeby działało???

    • 3 0

  • pytanie (1)

    A wiecie że z drugiej strony peronu SKM też jest winda.

    • 4 0

    • ...ktora nigdy nie dzialala. byl juz o tym artykul na trojmiescie.

      • 3 0

  • kanarinios

    nie chce mi się z wami gadać

    • 0 0

  • Rowery (3)

    Ciekawe czy do windy wejdzie rower ? Czy też może będzie go trzeba targać po schodach. Stawiam, że nie wejdzie. Po co przedziały z miejscami na rowery, bezpłatny przewóz roweru, skoro peron dla niego jest niedostępny ?
    Mój wujek mawia .. myślenie ma kolosalną przyszłość.

    • 5 1

    • jak zwykle... (2)

      oczywiście rower, rzecz najważniejsza na peronie i w pociągu..zabronić wam wożenia tego ustrojstwa oszołomy, zrobiło się teraz mody na rowerowe barachło i sie wozicie jak paniska !! a w pociągu ludzi upchnąć nie idzie !! nie łaska pedałować jak tak lubicie ??? poszli mi z pociągu !!!

      • 2 3

      • nie poniosło cię aby czasem troszkę? obcisłogacie zwykle nie jeżdżą skm, bo mają kasę i auta. (1)

        a od biednych i oszczędnych się odpiertdutl łaskawie ćw
        oku.

        • 1 1

        • popieram wraz z całą rodziną

          'odpierdulżesz się' od rowerzystów w kolejce

          • 0 0

  • colt45 będzie jednym z właścicieli

    • 0 0

  • chciałem oststnio skorzystać z windy na peron w Gdyni zgłownej... oczywiście 4 lata budowali windy i nie działają... (2)

    z ciekawości w oczekiwaniu na ciapąg sprawdziliśmy wszystkie - żadna nie jeździ. Na pytanie o noszowych w kasie baba się rozkraczyła z powodu szoku. A człowiek na wózku...

    • 4 0

    • polskie dziadostwo (1)

      • 1 0

      • badziewiactwo kołtuńskie

        głuszki i ligny powinny mieć zatrzymane pobory do czasu uruchomienia

        od razu nastąpił by cud

        • 2 0

  • to jednak chory kraj...

    ...ciekawe ile odbyło się urzędniczych narad w sprawie "wyboru" sposobu i firmy konserwującej windy...

    • 1 0

  • Chcemy spółki PKP Windy!!!

    Szukam chętnych na rzecznika prasowego i do zarządu.
    Funkcja Prezesa niestety już obsadzona.
    List motywacyjny musi być poświadczony przez lokalnych działaczy partyjnych (obojętnie z jakiej opcji).

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane