- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (415 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (252 opinie)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (39 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Windy na stacji w Orłowie będą miały kilku właścicieli
W połowie maja zaczną działać windy przy zmodernizowanej kładce i peronach na stacji Gdynia Orłowo . Już wiadomo, że cztery urządzenia nie będą miały jednego zarządcy, a być może nawet... trzech.
Wsiąść do nich będzie można prawdopodobnie w drugiej połowie maja. Możliwe, że do tego czasu wyjaśni się, kto będzie utrzymywał i serwisował dźwigi. Wiadomo, że cztery urządzenia (dwa na kładkę i dwa na perony), choć na jednej stacji, będą na utrzymaniu... co najmniej dwóch podmiotów.
- Na razie nie prowadziliśmy żadnych konkretnych rozmów w tej sprawie, ale zamierzamy serwisowanie dwóch wind przekazać do Szybkiej Kolei Miejskiej. Chodzi o windy, którymi można wjechać na kładkę od strony dolnego Orłowa oraz zjechać na peron SKM. Całość nie wyszła na razie poza uzgodnienia techniczne - wyjaśnia Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK.
Dlaczego PKP PLK chce przekazać w użytkowanie SKM aż dwie windy? Przedstawiciele firmy podkreślają, że to logiczne, bowiem będą z nich korzystać głównie pasażerowie trójmiejskiego przewoźnika. W praktyce może się jednak okazać, że nie wszystkie dźwigi będą jednakowo zadbane i konserwowane.
- O udział w utrzymaniu dwóch pozostałych wind chcemy też zapytać miasto. Kładka służy przecież nie tylko pasażerom, ale także mieszkańcom, którzy przemieszczają się z jednej części Orłowa na drugą - tłumaczy Lewiński.
Dodaje, że nie byłby to pierwszy obiekt infrastruktury kolejowej utrzymywany przez Gdynię. Podobna zależność ma miejsce w przypadku tunelu prowadzącego na ul. Żwirki i Wigury. Na razie nie wiadomo, czy w przypadku wind miasto również będzie skłonne pomagać w utrzymaniu.
W SKM na propozycje PKP PLK również patrzą przychylnie, choć o tym, że propozycja jest we wstępnej fazie rozważań, świadczy fakt, że w spółce mówi się o utrzymywaniu jednej windy - prowadzącej na peron.
- Dzięki takiej konfiguracji mają być szybciej serwisowane. Jesteśmy jako firma na miejscu, więc możemy szybciej reagować na usterki i wyłączenia wind - zapewnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM i jako przykład współpracy podaje fakt, że w czasie remontu linii E-65 do Warszawy wiele elementów infrastruktury należącej do SKM zostało wyremontowanych środkami PKP PLK.
- Utrzymywanie przez nas wind może być dobrym przykładem współdziałania spółek kolejowych i w takich kategoriach to traktujemy - dodaje.
Przypomnijmy, że w ramach całej przebudowy stacji, którą wielu kwestionowało, podkreślając, że odpowiednim rozwiązaniem jest tunel, udało się wyremontować nie tylko kładkę i zamontować windy, ale także zbudować nowy peron dla pociągów dalekobieżnych z małą architekturą. Całość jest utrzymana w białym kolorze.
Prace były prowadzone w ramach modernizacji linii kolejowej z Gdyni do Warszawy.
Miejsca
Opinie (77) 5 zablokowanych
-
2014-04-22 13:53
Miś
Najbliższa czynna winda osobowa we Wrocławiu.
- 2 0
-
2014-04-22 22:14
Rowerem przez kładkę (1)
Nie będzie można wwozić rowerów windą, zanim zabili je dechami widziałam naklejki na drzwiach z przekreślonym rowerem. Oznacza to, że od początku zakładano, że rowerzyści swe dwa kółka targać będą na peron lub na drugą stronę na własnych plecach. Codziennie jeżdżę do pracy ze stacji w Orłowie i widzę rzesze cyklistów mordujących się na wyższych, niż wcześniej schodach. Pogratulować pomysłodawcy i podziękować pięknie. Za krótkowzrocznośc, tumiwisizm, brak empatii i wyobraźni. Kolejny bubel za ciężkie pieniądze. Tak trudno było zaplanować i wykonać rynnę dla rowerów? W dzisiejszych czasach, gdy ludzie masowo uprawiają sport a SKM proponuje darmowe przewozy rowerów w swych składach? Chciałabym poznać personalia osoby odpowiedzialnej za taką, kompletnie nieżyciową konstrukcję. Do czerwca wykonywane są poprawki, może przegonić inwestora po tych schodach z 10 razy z własnym rowerem na plecach i rowerkami dzieci na dodatek? Wielka żenada i wielki wstyd. Na długie lata.
- 2 0
-
2014-04-23 10:37
Kiedyś prócz kładki było tam dla ludzi z manelami i z rowerami przejście po torach
teraz je zaspawano, ohydnie i prowizorycznie. (teraz ~ tak z 10 lat temu)
dla nas najlepiej by było jak by te prowizorkę rozwalić i puścić nas tamtędy, dołem właśnie, z olaniem tych alpinistycznych schodów, ale na to pierdzistołki urzędnicze nie pójdą, ze strachu przed odpowiedzialnością za wypadki.
a jednocześnie nieustraszenie pozwalają kolejarzom skupiać się na wydawaniu groszowej reszty w bilonie za bilety. jaja jak berety, kpiny ze zdrowego rozsądku- 1 0
-
2014-04-23 07:56
Dla Matek z wozkami i osoba straszym jak najbardziej (1)
Ale zeby rowerzyści ludzie wpełni aktywnie fizycznie sie tego domagali to troche zenada. jak nie dajesz rady wnosic roweru to moze rolki lub hulajnoga
- 1 1
-
2014-04-23 10:47
kretyn, aż nie chce się kolejnemu młotkowi tłumaczyć
- 1 0
-
2014-04-23 09:30
Ja moge administrowac windami. Wprowadze bileciki i bede mial biznes.
- 1 0
-
2014-04-24 18:58
winda w sopocie
po remoncie tunelu na moniaku pod torami kolejowymi, zainstalowano windy które więcej czasu spędzają na awariach,zamiast służyć starszym i matką z dziećmi w wózkach. Komu to służy,To jest paranoja żeby w XXI w. nie można zrobić czegoś porządnego. W dodatku jeszcze ruszają się płyty położone w tunelu i na schodach.
ktoś wziął za to pieniądze gdzie jest odbiór przez urzędników?Rzadko tędy przechodzę ale po co jest zamontowana kamera która nie jest podłączona?- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.