- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (262 opinie)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (70 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (322 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (204 opinie)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (50 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (66 opinii)
Windy zamiast podnośników. Wyczekiwana zmiana na stacji w Orłowie
Okoliczni mieszkańcy oraz pasażerowie kolei wreszcie doczekają się wygodnych wind na stacji Gdynia Orłowo. Kolej zamierza przebudować istniejące powolne i niewygodne platformy prowadzące na kładkę na zwykłe dźwigi osobowe. Nowe windy pozwolą pokonać różnicę poziomów ponad sześciokrotnie szybciej niż dotychczas.
- ze względu na konstrukcję i przepisy dla platform podczas jazdy wymagane jest ciągłe wciśnięcie odpowiedniego przycisku (jego zwolnienie zatrzymuje pracę mechanizmu),
- wejście do kabiny odbywa się przez ciężkie, uchylne drzwi, co dla osoby niepełnosprawnej ruchowo jest znacznym utrudnieniem lub wręcz barierą nie do pokonania bez asysty innej osoby,
- urządzenia różnicę poziomów pokonują niezwykle wolno - zajmuje im to ok. 1 minutę i 20 sekund,
- platformy notorycznie ulegają awariom - nasza czytelniczka przez całe zeszłoroczne wakacje ani razu nie trafiła na działające urządzenia po obu stronach kładki nad torami.
Pięć lat oczekiwania na montaż zwykłych wind
Po ponad pięciu latach od pierwszych deklaracji PKP Polskich Linii Kolejowych kolejowa spółka wreszcie dokona wymiany platform na zwykłe windy znane z budynków mieszkalnych czy galerii handlowych ze wszystkimi udogodnieniami dla tego typu urządzeń.
To oznacza, że obsługa będzie odbywała się tylko poprzez jednorazowe wciśnięcie guzika z żądanym kierunkiem jazdy, a wejście będzie zabezpieczone automatycznie rozsuwanymi drzwiami.
Znacznemu skróceniu ulegnie także czas przejazdu. Obecne platformy poruszają się z prędkością zaledwie 0,15 m/s, zaś nowe windy będą przemieszczać się z prędkością 1 m/s (z podobną prędkością poruszają np. windy w budynkach średnio wysokich).
Montaż nowych urządzeń do końca października 2023 r.
Nim jednak pasażerowie skorzystają z nowych urządzeń, niezbędny będzie demontaż istniejących szybów windowych i budowa nowych konstrukcji wraz z montażem wszystkich niezbędnych instalacji. Wykonawca zadania będzie miał na to czas do 31 października 2023 r.
Co ważne, windy zastąpią wszystkie cztery platformy w dotychczasowych lokalizacjach tj. na peron dalekobieżny, peron Szybkiej Kolei Miejskiej (będący w trakcie przebudowy), a także od strony ul. Inżynierskiej oraz Klonowej.
Inwestycja koordynowana przez PKP PLK jest na etapie przed podpisaniem umowy z potencjalnym wykonawcą w procedurze zapytania ofertowego.
Opinie wybrane
-
2022-07-20 12:31
windy (1)
Uważam że windy na dworcach, peronach powinny być regularnie sprzatane i konserwowane. W każdej windzie powinna być zamknięta gablotka w niej data ostatniego przeglądu i czytelna informacja firmy która to robiła., z telefonem. Piszę to bo utknęłam w windzie na przystankach skm trzykrotnie, No niestety jestem inwalidką i winda to dla mnie
Uważam że windy na dworcach, peronach powinny być regularnie sprzatane i konserwowane. W każdej windzie powinna być zamknięta gablotka w niej data ostatniego przeglądu i czytelna informacja firmy która to robiła., z telefonem. Piszę to bo utknęłam w windzie na przystankach skm trzykrotnie, No niestety jestem inwalidką i winda to dla mnie zbawienie. Były tam jakieś telefony, moje uwagi przyjęto ale domyslam się ,że nic nie zrobiono. Widy powinny być codziennie sprzatane, tam jest masa brudu, wiadomo korzysta duzo ludzi. Uważam że przy systematycznych przeglądach, codziennym sprzataniu i na bieząco zgłaszaniu usterek windy będą działały ku uciesze pasażerów.
- 60 1
-
2022-07-20 23:03
Windy
Droga Pani, windy a dokładnie dźwigi osobowe lub osobowo-towarowe muszą spełniać europejskie normy i między innymi być pod pełnym dozorem Urzędu dozoru technicznego( w przypadku dźwigów na peronach jest to jednostka Transportowego dozoru technicznego ) i według norm przegląd na takim urządzeniu musi być wykonany maksymalnie co 30 dni, i musi być
Droga Pani, windy a dokładnie dźwigi osobowe lub osobowo-towarowe muszą spełniać europejskie normy i między innymi być pod pełnym dozorem Urzędu dozoru technicznego( w przypadku dźwigów na peronach jest to jednostka Transportowego dozoru technicznego ) i według norm przegląd na takim urządzeniu musi być wykonany maksymalnie co 30 dni, i musi być odnotowany w dzienniku który znajduje się na urządzeniu. Nie widzę powodu aby konserwator miał wpisywać się w gablotce dla poinformowania pasażerów. Niestety ale dźwigi zamontowane w takich miejscach nie maja lekkiego życia i narażone są na bardzo dużo dewastacji co powoduje później długie przestoje, oraz pozostaje kwestia wyboru producenta gdzie najczęściej w przetargach decyduje tylko cena a nie jest brana pod uwagę jakość wykonania i dobór materiałów przynajmniej częściowo zabezpieczających przed dewastacjami ale tak niestety działa administracja
- 6 0
-
2022-07-20 14:29
Kiedy winda w Gdyni Głównej? (4)
Kiedy doczekamy się cywilizowanego wyjścia z tuneli na ulicę Wolności w Gdyni od stacji Gdynia główna? Przecież tam nie ma ani windy, ani podnośnika, ani nawet podjazdu. Niepełnosprawni oraz rodzice z dziećmi w wózkach nie mogą dojść na dworzec, ani do Śródmieścia?
- 22 0
-
2022-07-20 19:53
Kasa pewno poszła na promocyjny projekt informujący o potrzebach niepełnosprawnych (2)
jesteś poinformowany, kasa wydana, nie narzekaj. Samorządy, organizacje pozarządowe, fundacje, stowarzyszenia...
- 3 1
-
2022-07-21 08:13
Przecież ten tunel to PKP. (1)
- 0 3
-
2022-07-21 12:02
mylisz się...
Część znajdująca się pod Śląską/Morską należy do województwa/gminy/skarbu państwa. W różnym stopniu i w różnym miejscu. Stąd "gdy kucharek sześć...", bo się dogadać nie mogą.
- 1 1
-
2022-07-20 14:36
jest na drugą stronę i można objechać
- 0 7
-
2022-07-20 12:49
Wspólne przystanki SKM i autobusów! (4)
Aby polepszyć komunikację autobusową proponuję przystanki autobusowe połączone z torami kolejowymi, Wspólny przystanek przy tym samym peronie, aby pociąg czekał, aż autobus odjedzie od krawędzi peronu. Myslę, że to tak samo idealne rozwiązanie jak przystanki na pasie ruchu.
- 15 10
-
2022-07-20 13:03
Tak jest na całym świecie ale czekać nie musi no chyba że dalekobieżne przyjeżdżają. (3)
- 0 1
-
2022-07-20 13:15
(2)
nie zrozumiał Pan/Pani, autobus żeby stał na torach, tak jak jedzie na Rakoczego, tyle że na torach kolejowych
- 0 2
-
2022-07-21 06:40
Że co? (1)
Niskopodłogowy autobus na wspólnym peronie z pociągiem, mającym podłogę metr wyżej?
- 2 0
-
2022-07-21 08:57
tak, nie skumał Pan mojej ironii. Wyśmiewam przystanki autobusowe na pasie, tworzące korki. W Gdańsku kierowcy są niższą kategorią.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.