• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Windy zamiast podnośników. Wyczekiwana zmiana na stacji w Orłowie

Krzysztof Koprowski
20 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Windy zamiast platform na stacji kolejowej
  • Wszystkie istniejące platformy w obrębie kładki zostaną zastąpione zwykłymi windami.
  • Wszystkie istniejące platformy w obrębie kładki zostaną zastąpione zwykłymi windami.
  • Wszystkie istniejące platformy w obrębie kładki zostaną zastąpione zwykłymi windami.
  • Wszystkie istniejące platformy w obrębie kładki zostaną zastąpione zwykłymi windami.
  • Wszystkie istniejące platformy w obrębie kładki zostaną zastąpione zwykłymi windami.

Okoliczni mieszkańcy oraz pasażerowie kolei wreszcie doczekają się wygodnych wind na stacji Gdynia OrłowoMapka. Kolej zamierza przebudować istniejące powolne i niewygodne platformy prowadzące na kładkę na zwykłe dźwigi osobowe. Nowe windy pozwolą pokonać różnicę poziomów ponad sześciokrotnie szybciej niż dotychczas.



Kiedy korzystasz z wind w przestrzeni miejskiej?

Zainstalowane w 2014 r. w obrębie kładki nad torami na stacji Gdynia Orłowo windy, a dokładniej "platformy pionowe", od samego początku sprawiają problemy w użytkowaniu:

Instrukcja obsługi znajdująca się w kabinie platformy. Instrukcja obsługi znajdująca się w kabinie platformy.

Pięć lat oczekiwania na montaż zwykłych wind



Po ponad pięciu latach od pierwszych deklaracji PKP Polskich Linii Kolejowych kolejowa spółka wreszcie dokona wymiany platform na zwykłe windy znane z budynków mieszkalnych czy galerii handlowych ze wszystkimi udogodnieniami dla tego typu urządzeń.

To oznacza, że obsługa będzie odbywała się tylko poprzez jednorazowe wciśnięcie guzika z żądanym kierunkiem jazdy, a wejście będzie zabezpieczone automatycznie rozsuwanymi drzwiami.

Znacznemu skróceniu ulegnie także czas przejazdu. Obecne platformy poruszają się z prędkością zaledwie 0,15 m/s, zaś nowe windy będą przemieszczać się z prędkością 1 m/s (z podobną prędkością poruszają np. windy w budynkach średnio wysokich).

Pokonanie poziomów istniejącymi podnośnikami zajmuje blisko 1,5 minuty. Po montażu nowych wind czas ten ulegnie znacznemu skróceniu. Pokonanie poziomów istniejącymi podnośnikami zajmuje blisko 1,5 minuty. Po montażu nowych wind czas ten ulegnie znacznemu skróceniu.

Montaż nowych urządzeń do końca października 2023 r.



Nim jednak pasażerowie skorzystają z nowych urządzeń, niezbędny będzie demontaż istniejących szybów windowych i budowa nowych konstrukcji wraz z montażem wszystkich niezbędnych instalacji. Wykonawca zadania będzie miał na to czas do 31 października 2023 r.

Co ważne, windy zastąpią wszystkie cztery platformy w dotychczasowych lokalizacjach tj. na peron dalekobieżny, peron Szybkiej Kolei Miejskiej (będący w trakcie przebudowy), a także od strony ul. Inżynierskiej oraz Klonowej.

Inwestycja koordynowana przez PKP PLK jest na etapie przed podpisaniem umowy z potencjalnym wykonawcą w procedurze zapytania ofertowego.

Opinie (68)

Wszystkie opinie

  • Za 100 lat PKP w końcu może to zrobi

    • 6 4

  • (3)

    5 lat oczekiwania....słuszną linię ma nasza władza...zaiste rozwój miasta widać jak na dłoni,imponujące tempo,innowacyjność i nowoczesność okraszona niesamowitymi wizjami...takich włodarzy zazdrości nam cały świat)(

    • 13 8

    • to inwestycja państwowej pkp (2)

      • 7 1

      • Na to samo wychodzi

        • 3 0

      • Jeszcze nie wytrzeźwiałeś?

        Ahahahaha.

        • 3 2

  • (5)

    Państwo z kartonu na śline i sznurek. Pięć lat było potrzeba, żeby zainstalować prymitywne w gruncie rzeczy i powszechne urządzenie jakim jest winda.

    • 16 2

    • Pamiętaj, (1)

      to inwestycja państwowej pkp

      • 5 0

      • Rowno tyle miastu Gdansk zeby nsprawic windy na chelm. W tym samym czasie w normslnych miastach buduje sie linie metra wraz z komplemtem wind i schodow ruchomych na kazdej stacji

        • 2 2

    • (1)

      Tam jest na tyle miejsca że można byłoby spokojnie zrezygnować z urządzeń typu winda i zbudować pochylenie, by zarówno rowerzyści jak i matki z wózkiem mogły spokojnie się przemieszczać. Ale po co skoro to przedmieście i psy tu, wiadomo,tylną częścią szczekają.

      • 4 3

      • Można też zrobić normalne przejście przez tor kolejowy i nikt nie będzie musiał wspinać się po schodach jeśli nie chce

        • 3 1

    • Zadaj sobie pytanie, kto w 2014 roku decydował, że zainstalowano niewydolne Platformy pionowe?

      A potem trzeba było zapewne odczekać, żeby dotacji unijnej nie trzeba było zwracać.
      Co nie znaczy że teraz jest lepiej.

      • 2 1

  • Tylko likwidacja tuneli i kładek! (5)

    Piesi to nie szczury, żeby kanałami chodzić! Tylko elegancki woonerfik będzie stanowić systemowe rozwiązanie problemu linii kolejowej, która krwawym sznytem przecina Trójmiasto na pół!

    • 20 20

    • A ty Polak jesteś? (1)

      To pisz po polsku, a nie zgrywasz Bóg wie kogo.

      • 4 5

      • Nie moja wina, że nie rozumiesz toku myślenia nas, aktywistów miejskich!

        • 3 4

    • Można też zwinąć tory SKM (1)

      A na ich miejscu zbudować bezkolizyjną ścieżkę rowerową. Będzie to nasza zdecydowana odpowiedź na zagrożenia związane ze zmianą klimatu.

      • 11 4

      • Brawo!

        Trzypasmowa ścieżka rowerowa Gdańsk-Sopot-Gdynia odpowiedzią na wyzwania transportowe Trójmiasta!

        • 8 0

    • Od strony Zwycięstwa powinno być przejście w poziomie szyn na wzór Zaspy. Tam pociąg SKM i tak się zatrzymuje, bo musi. Teraz trzeba wchodzić na ogromną kładkę, by pokonać zaledwie jeden tor.

      • 6 3

  • Nie dla skm

    • 2 9

  • Brawo PKP i jego prezes. Pewnie już w roku 2123 doczekamy się wind we wszystkich polskich miastach.

    Brakuje tylko żeby Premier VATeusz Morawiecki hucznie to ogłosił w TVP :)

    • 12 4

  • Żeby dostać się z Morskiej od strony pasa do Gdańska

    na peron SKM Gdynia Stocznia trzeba pokonać 128 schodów. Czuwaj!

    • 14 4

  • Hołota zniszczy

    • 5 2

  • (2)

    Może mi ktoś wyjaśnić(po kolei przyczynowo-skutkowo) jakim cudem na tak gęsto zamieszkanym obszarze, niewielka połać terenu po dawnym pasie startowym(nie powinna być przeznaczona na gęstą zabudowę)będzie właśnie gęsto zabudowana wieżowcami? Kto się na to zgodził, kto komu smarował? Uważam coraz bardziej, że osoby decyzyjne w sprawach urbanistycznych, będące pracownikami UM mają na tyle dużo i często okazji do osiągania przychodów pozapłacowych, że nie potrzebne im pensje z publicznej kasy, bo robią wszystko pod mafię, nie mieszkańców.

    • 9 7

    • (1)

      Mówisz o Gdyni? Bo jakoś nie kojarzę by w Orłowie był kiedyś pas startowy

      • 5 0

      • Płacz o Zaspę

        Świetne miejsce na zabudowę mieszkaniową - blisko przystanku SKM, relatywnie blisko tramwaju, dobrze obsługiwane przez autobusy. Ale nie, lepiej było zostawić przysypany piaskiem pas

        • 2 0

  • Za ta kasę można zrobić kładkę która zaczyna się od początku chodnika, który do niej prowadzi.. Chodzę tamtędy od 1995r

    i nigdy nie może być normalnie. To samo peron od strony CH Klif - powinien się kończyć pochylnią jak w Gdyni Głównej a nie durnymi windami !! one nigdy nie działają !!

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane