- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (271 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Windy zamiast podnośników. Wyczekiwana zmiana na stacji w Orłowie
Okoliczni mieszkańcy oraz pasażerowie kolei wreszcie doczekają się wygodnych wind na stacji Gdynia Orłowo. Kolej zamierza przebudować istniejące powolne i niewygodne platformy prowadzące na kładkę na zwykłe dźwigi osobowe. Nowe windy pozwolą pokonać różnicę poziomów ponad sześciokrotnie szybciej niż dotychczas.
- ze względu na konstrukcję i przepisy dla platform podczas jazdy wymagane jest ciągłe wciśnięcie odpowiedniego przycisku (jego zwolnienie zatrzymuje pracę mechanizmu),
- wejście do kabiny odbywa się przez ciężkie, uchylne drzwi, co dla osoby niepełnosprawnej ruchowo jest znacznym utrudnieniem lub wręcz barierą nie do pokonania bez asysty innej osoby,
- urządzenia różnicę poziomów pokonują niezwykle wolno - zajmuje im to ok. 1 minutę i 20 sekund,
- platformy notorycznie ulegają awariom - nasza czytelniczka przez całe zeszłoroczne wakacje ani razu nie trafiła na działające urządzenia po obu stronach kładki nad torami.
Pięć lat oczekiwania na montaż zwykłych wind
Po ponad pięciu latach od pierwszych deklaracji PKP Polskich Linii Kolejowych kolejowa spółka wreszcie dokona wymiany platform na zwykłe windy znane z budynków mieszkalnych czy galerii handlowych ze wszystkimi udogodnieniami dla tego typu urządzeń.
To oznacza, że obsługa będzie odbywała się tylko poprzez jednorazowe wciśnięcie guzika z żądanym kierunkiem jazdy, a wejście będzie zabezpieczone automatycznie rozsuwanymi drzwiami.
Znacznemu skróceniu ulegnie także czas przejazdu. Obecne platformy poruszają się z prędkością zaledwie 0,15 m/s, zaś nowe windy będą przemieszczać się z prędkością 1 m/s (z podobną prędkością poruszają np. windy w budynkach średnio wysokich).
Montaż nowych urządzeń do końca października 2023 r.
Nim jednak pasażerowie skorzystają z nowych urządzeń, niezbędny będzie demontaż istniejących szybów windowych i budowa nowych konstrukcji wraz z montażem wszystkich niezbędnych instalacji. Wykonawca zadania będzie miał na to czas do 31 października 2023 r.
Co ważne, windy zastąpią wszystkie cztery platformy w dotychczasowych lokalizacjach tj. na peron dalekobieżny, peron Szybkiej Kolei Miejskiej (będący w trakcie przebudowy), a także od strony ul. Inżynierskiej oraz Klonowej.
Inwestycja koordynowana przez PKP PLK jest na etapie przed podpisaniem umowy z potencjalnym wykonawcą w procedurze zapytania ofertowego.
Opinie (68)
-
2022-07-21 12:06
perony powinny być komunikowane tunelami
na obie strony torów.
Perony zwykle są na nasypach i schody potrzebne są tylko na peron.
Wyjątkiem jest tylko Redłowo...
Które powinno być przesunięte do Wielkopolskiej, a Orłowo do Kolibek...- 2 0
-
2022-07-21 13:41
Kiedy doczekamy sie windy na SKM Zaspa?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.