• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego między LOT-em a Forum Gdańsk

Szymon Zięba
7 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia. Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia.

Trzy firmy są zainteresowane budową przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy WyżynnejMapka. W ramach inwestycji powstanie również przejazd rowerowy przez ul. Wały JagiellońskieMapka oraz zmodernizowana zostanie nawierzchnia ulic. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w budżecie wynoszącym ok. 6,3 mln zł. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą na wiosnę i skończą się na przełomie roku.



Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej:

Inwestycję podzielono na dwa etapy. Szacowany koszt budowy przejścia dla pieszych określono na ok. 1,7 mln zł. Na remont Wałów Jagiellońskich oraz przebudowę nawrotki na wysokości NBP urzędnicy chcą przeznaczyć ponad 4,6 mln zł. W środę, 7.04.2021 r., otworzono oferty zainteresowanych wykonaniem inwestycji firm:

  • Eurovia Polska SA - łącznie 5 772 374,77 zł (1 911 256,83 zł - przejście naziemne; 3 861 117,94 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - łącznie 5 849 860,00 zł (1 980 300
    zł - przejście naziemne; 3 869 560 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • WPRD GRAVEL sp. z o.o. - łącznie 5 999 968,70 zł (2 099 031,19
    zł - przejście naziemne; 3 900 937,51 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie).

Siedem miesięcy prac



Wszystkie złożone oferty mieszczą się w łącznej sumie finansowych oczekiwań miasta. Są one obecnie analizowane, najpewniej jednak uda się wyłonić zwycięzcę przetargu, który zajmie się inwestycją.

- Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kw. i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Ukłon w stronę pieszych



Przypomnijmy, nowe przejście sterowane będzie sygnalizacją świetlną. Aby ułatwić dostęp do przejścia, przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, kosztem zwężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowana będzie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.

Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię.

Modernizacja Wałów Jagiellońskich i "zawrotki"



Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych. Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych.
Miasto nie zapomina jednak o kierowcach. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej. To kontynuacja prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka do okolic skrzyżowania z Huciskiem.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce także, by na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany został (umożliwiający "zawrotkę") pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Opinie (642) ponad 20 zablokowanych

  • 5 baniek za wymysł chorych ludzi, którzy patrzą tylko na siebie

    Brawo wy

    • 7 0

  • prowizorka za prowizorką ... która zawsze trzyma najdłużej

    Głupota niestety nie boli, więc może się łatwo rozprzestrzeniać ...
    Rozumiem - tunel dla samochodów póżniej nad nim - przejścia dla pieszych lub tramwaj i piesi, ale budować pasy gdy jest tunel ... to jest właśnie takie myślenie myślenie perspektywiczne na max rok do przodu. Już jak to zrobicie to wywalcie schody - bede mógł łatwo rowerem przejechać nie czekając na zmianę świateł.

    • 4 0

  • To jest Bardzo Nieuczciwe i Upośledzone.

    Brak logiki.
    Pomódlmy się już dziś za poszkodowanych i ofiary tego rozwiązania.
    Oby nie śmiertelne.

    • 3 0

  • jeszcze przy dworcu pkp trzeba poszerzyć przystanek tramwajowy

    i zrobić przejście naziemne
    samochodem to jeździj u siebie na wsi

    • 1 4

  • Macie do naprawy drogi

    A marnujecie kase na lipne pasy.Przejscie pod ulica zalejecie woda?A moze zostawcie i dobudujcie jeszcze kladke nad jezdnia bedzie full wypas bezpiecznie

    • 4 0

  • przejście przy dworcu (1)

    Lepiej zrobić przejście przy dworcu, ono jest tam konieczne. Dla osób z niepełnosprawnością ruchowa to istny horror dostać się na druga stronę do pociągu czy też autobusu, który odjeżdża z drugiej strony dworca. niech włodarze miasta pomyślą o osobach niepełnosprawnych, którzy i tak już maja utrudnione życie, a tu jeszcze bariery architektoniczne nie do przeskoczenia.

    • 1 1

    • Może aby "usprawnić" ruch przy dworcu

      tam też władze miasta zrobią przejście naziemne ;)

      • 0 0

  • Po co ??? (1)

    Jest przejście podziemne wybudowane dużym nakładem sił i środków. Bezpieczne i bezkolizyjne z ruchem kołowym. Ale obecne władze mają manię tworzenia "deptaków" na głównych drogach przelotowych przez miasto. Bo mało jest zakorkowane. Trzeba dostawić jeszcze kilka świateł co by zdławić i tak już ślimacze tempo przemieszczania się. Łatwo wywala się publiczne pieniądze na poronione pomysły. Ludzie trzymajcie mnie w dziesięciu bo nie wytrzymię.

    • 10 0

    • I co wyprowadzisz się? Fajnie, nie zapomnij zabrać samochodu ze sobą.

      • 0 3

  • Najlepszym rozwiązaniem byłyby schody ruchome i windy dla niepełnosprawnych

    i po temacie, żadnego inwestowania w kolejne światła

    • 2 0

  • Najlepiej byłoby

    puścić samochody obecnym przejściem podziemnym - dziura w ziemi już jest, wystarczy zrobić wjazd i wyjazd oczywiście. No i może trochę pogłębić i włala!

    • 0 1

  • Może trzeba samochody puścić przejazdem podziemnym?

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane