• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego między LOT-em a Forum Gdańsk

Szymon Zięba
7 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia. Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia.

Trzy firmy są zainteresowane budową przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy WyżynnejMapka. W ramach inwestycji powstanie również przejazd rowerowy przez ul. Wały JagiellońskieMapka oraz zmodernizowana zostanie nawierzchnia ulic. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w budżecie wynoszącym ok. 6,3 mln zł. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą na wiosnę i skończą się na przełomie roku.



Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej:

Inwestycję podzielono na dwa etapy. Szacowany koszt budowy przejścia dla pieszych określono na ok. 1,7 mln zł. Na remont Wałów Jagiellońskich oraz przebudowę nawrotki na wysokości NBP urzędnicy chcą przeznaczyć ponad 4,6 mln zł. W środę, 7.04.2021 r., otworzono oferty zainteresowanych wykonaniem inwestycji firm:

  • Eurovia Polska SA - łącznie 5 772 374,77 zł (1 911 256,83 zł - przejście naziemne; 3 861 117,94 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - łącznie 5 849 860,00 zł (1 980 300
    zł - przejście naziemne; 3 869 560 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • WPRD GRAVEL sp. z o.o. - łącznie 5 999 968,70 zł (2 099 031,19
    zł - przejście naziemne; 3 900 937,51 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie).

Siedem miesięcy prac



Wszystkie złożone oferty mieszczą się w łącznej sumie finansowych oczekiwań miasta. Są one obecnie analizowane, najpewniej jednak uda się wyłonić zwycięzcę przetargu, który zajmie się inwestycją.

- Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kw. i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Ukłon w stronę pieszych



Przypomnijmy, nowe przejście sterowane będzie sygnalizacją świetlną. Aby ułatwić dostęp do przejścia, przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, kosztem zwężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowana będzie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.

Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię.

Modernizacja Wałów Jagiellońskich i "zawrotki"



Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych. Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych.
Miasto nie zapomina jednak o kierowcach. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej. To kontynuacja prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka do okolic skrzyżowania z Huciskiem.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce także, by na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany został (umożliwiający "zawrotkę") pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Opinie (642) ponad 20 zablokowanych

  • Ten ktory oddal ten projekt pod glosowanie-odpowie za to w przyszlosci z wlasnego majatku.

    Masz to chlopie jak w banku.Nie zapomnimy palenia naszymi pieniedzmi w piecu!!!!!

    • 17 3

  • Mają rozmach. Dobrze, że Motławy jak na razie nie chcą zasypać. (1)

    Ja to bym k....wa dalej poszedł.
    Odkopałbym istniejącą tam niegdyś fosę i głosiłbym przetarg na wykonanie w tym miejscu przeprawy kajakowej.

    • 27 0

    • I mostu z zwodzonego. A potem casting na smoka. A potem jeszcze rydwan.

      • 0 0

  • Rozkręcta dobrze inwestycje

    Przejście podziemne zostanie przeznaczone do zwiedzania i to tylko dla turystow bo miejscowe już tam byli a wejście będzie tylko z jednej strony a bilet do zwiedzania i do kibli po 10zl. Reszta śmiga przejściem naziemnym bez szemrania.

    • 13 0

  • O co tutaj chodzi?! (1)

    Dlaczego miast tak bardzo uparło się na ta kładkę? Jest przejście podziemne i to wystarczy. I jest tyle rzeczy do naprawienia ze nie ma co marnować pieniędzy na wątpliwe inwestycje!

    • 21 3

    • Jaka kładkę jak tam pasy na jezdni namalują i zrobia światła na przejsciu

      • 0 1

  • i**otyzmów władz miasta Gdańska ciąg dalszy.....

    Zasypać od razu wszystkie podziemne bezpieczne przejscia oraz w projektowaniu nowych ulic zaznaczyc ze bez tuneli dla pieszych. Widać że doradcy z FRAGU mają potezna siłę przebicia bo to ich pomysły . Tak samo jak zwężanie ulic . Wszystkie miasta w Polsce budują perspektywicznie szerokie ulice oraz bezpieczne przejscia dla pieszych a Gdańsk odwrotnie , zakorkowac ulice spowolnic komunikacje miejska . Czekam kiedy zauważą że na Obwodnicy jest za duzo pasów bo auta nie stoja jeszcze w korku i można po jednym pasie zlikwidować . zamiast tych pasów może wybudować kladke dla pieszych przez Obwodnicę na wysokości Osowej? Mam tez nadzieje ze do niechcianych prac nie bedzie wybrana firma ktora jeszcze niczego w terminie nie wykonala a bierze udzial w przetargu,

    • 23 1

  • Trzeba było główny ruch przekierować na rozbudowaną (1)

    Ulicę 3 maja. A tu zrobić deptak.

    • 8 2

    • 3 maja rozbudowana?

      może to nie o Gdańsk ci chodzi? :D

      • 3 1

  • No to rozumiem że tunel przy budynku LOT zostanie zasypany !!!!!

    Bo skoro ma być przejście naziemne to po co podziemne nie widzę w tym ani sensu ani logiki !

    • 18 0

  • A może na nowoprojektowanych ulicach odrazu budowac nad tunelami przejscia naziemnie oraz kładki

    I niech pieszy wybiera ktoredy chce przejsc . A urzednicy zajma sie problemem : dlaczego mieszkancy nie chca korzystac z komunikacji miejskiej i co jest powodem wydłużenia czasu jazdy.

    • 13 1

  • No i super (2)

    Stop z fetyszyzmem przepustowości i układaniem miasta pod kierowców samochodów. Im mniej tego badziewia tym lepiej dla naszych płuc i samopoczucia.

    • 8 30

    • (1)

      ale wiesz ze kierowcy autobusow, tramwajow tez na tym cierpia bo ich sygnalizacja swietlna tez obowiazuje a co za tym idzie to piesi beda dluzej dojezdzac komunikacja miejska niz obecnie, dluzej czekac na autobus co stoi w korku. Stojac na swiatlach zeby przejsc tym przejsciem naziemnym wiecej sie nawdychasz spalin niz gdybys przeszedl sie tunelem. Nie wydaje mi się że ktokolwiek z miasta ma korzysci z tej inwestycji poza tymi na górze.

      • 2 0

      • Do tego ciągłe zatrzymywanie się i ruszanie wytwarza więcej spalin i CO2 niż płynna jazda

        Świetne powietrze dla ludzi gromadzących się przy przejściu naziemnym

        • 3 0

  • Może nowy asfalt lepiej ? (1)

    Droga od tej strony Forum , która prowadzi do tunelu i wiadutkt oraz na Chełm to jak droga która prowadzi do stodoły... Niby Centrum a droga jak na wsi. Dziura na dziurze , koleiny i same łaty...

    • 21 1

    • zrób ze swoich ten remont

      wam ciągle mało i tak się na was najwięcej wydaje

      • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane