- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (514 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (156 opinii)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (120 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (95 opinii)
- 5 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (42 opinie)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (59 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/24/300x0/24197__kr.webp)
Na razie nocujący na gdańskim lotnisku samolot "śpi" pod gołym niebem. Nie potrwa to jednak długo, gdyż wczoraj dokonano uroczystego wmurowania aktu erekcyjnego pod budowę nowego hangaru, w którym docelowo mają odbywać się codzienne przeglądy maszyn stacjonujących w Gdańsku. Uroczystość była dla przedstawicieli lotniska i samorządów okazją do podsumowania minionego roku i przedstawienia prognoz na rok 2006.
- Głównie dzięki tanim przewoźnikom osiągnęliśmy 44-procentowy wzrost liczby pasażerów korzystających z lotniska - powiedział Adam Skonieczny, kierownik działu analiz ekonomicznych i marketingu Portu Lotniczego. Dyrekcja lotniska jest przekonana, że trend wzrostowy się utrzyma.
- Zakładamy, że w tym roku obsłużymy ponad milion ludzi i zwiększymy zysk portu do niecałych czterech i pół miliona zł - przewiduje Skonieczny.
Aby sprostać takiej liczbie klientów, Port Lotniczy ma być w najbliższych latach intensywnie rozbudowywany.
- W tym roku poza budową hangaru powiększymy sale odpraw w terminalu pasażerskim i dostosujemy go do wymagań układu z Shengen - mówi Włodzimierz Machczyński, prezes portu.
- Zamierzamy również powiększyć płytę postojową, która stała się za ciasna - dodaje prezes.
Poza tym w tym roku powstać ma biurowiec dla firm spedytorskich działających w porcie oraz stacja benzynowa, która jest już w budowie. Plany na rok 2007 to budowa drugiego terminalu i drogi kołowania umożliwiającej częstsze lądowania i starty.
Jeśli wzrost przewozów i idące za nim inwestycje się powiodą, to z pewnością będzie to nadal zasługa linii niskokosztowych.
Węgierski Wizzair od czerwca będzie latał do Kolonii, obecnie lata do Londynu, Dortmundu i Sztokholmu i jest na razie liderem w tym segmencie rynku, a dzięki uruchomionej dziś w nocy bazie w najbliższych dniach linia uruchomi kolejne połączenia. Jutro fioletowo-biały samolot po raz pierwszy poleci z grodu Neptuna do Liverpoolu, a w piątek zainaugurowane zostanie połączenie do Lubeki.
Jednak największa rewolucja w Rębiechowie czeka nas 28 marca, wraz z wejściem w Europie wiosennego rozkładu lotów. Wtedy Wizzair zacznie latać do Glasgow, a Ryanair uruchomi konkurencyjne dla tego pierwszego połączenie do stolicy Szwecji, pojawią się też trzej zupełnie nowi przewoźnicy: Centralwings (będzie latał do Dublina i Edynburga) i Germanwings (Kolonia). Trzeci przewoźnik oficjalnie nie został jeszcze ujawniony, jednak nieoficjalnie mówi się o firmie Sky Express, której samoloty będą pod marką Blue Express codziennie latały do Warszawy i Berlina i 5 razy w tygodniu do Krakowa i Wrocławia. Ceny mają zaczynać się od około 100 euro w jedną stronę.
Opinie (148) ponad 20 zablokowanych
-
2006-03-01 11:57
Może nie jestem ekspertem
ale o ile mi wiadomo tylko od strony miasta został wybudowany system naprowadzania wg przyrządów.
Radiolatarnia stoi przy ul Kartuskiej.
Natomiast miaem kiedyś dostęp do planów rozbudowy Rębiechowa i faktycznie 2. pas miał być w kierunku obecnego Geant'a a obecny miał mieć coś 3600 metrów ale to były lata 70. a potem zrobiła się dupa blada.
Rębiechowo jest nielicznym z lotnisk gdzie kołowanie odbywa się po pasie startowym - chociaż odejścia do dróg kołowania istnieją!
Tak że lotnisko Gdańskie jest chyba skazane na to co ma.
Zero możliwości dla dalszej rozbudowy dla zwiększenia przepustowości.
100 ojro do Krakowa???? - chyba kogoś zdecydowanie pogięło!- 0 0
-
2006-03-01 11:59
parking
Parking za dobę kosztuje coś ok. 40zł więc trzeba sobie policzyć czy warto TAXI czy bulić za parking, w Luton pod lotniskiem stoją tysiące samochodów na parkingach, niestety w Gdańsku jest żenada.
- 0 0
-
2006-03-01 12:03
Bolo
z tej radiolatarni to się już chyba nie korzysta, jeśli w ogóle jeszcze stoi.
- 0 0
-
2006-03-01 12:10
JEDEN WIELKI BALAGAN
NA TYM LOTNISKU JEST JEDEN WIELKI BALAGAN!!!!!W GRUDNIU LECIALAM Z DZIECKIEM DO LONDYNU-3 DNI Z TEGO LOTNISKA SAMOLOT NIE MOGL WYLECIEC.W SOBOTE Z NIE WIADOMYCH PRZYCZYN ODWOLALI LOT,W NIEDZIELE I PONIEDZIALEK Z POWODU MGLY-NA COS MUSIELI ZGONIC ZEBY NIE WYPLACIC ODSZKODOWANIA.W KONCU NA WLASNA REKE POJECHALYSMY DO SZCZECINA I STAMTAD BEZ PROBLEMU W NOCY WYLECIALYSMY.A W GDANSKU NIKT SIE O NAS NIE MARTWIL,ZADNEJ POMOCY!!SYF I KONIEC TEMATU."TANIE LINIE"-RYANAIR-BEZNADZIEJNI PILOCI-LUDZIE NIE LATAJCIE TYMI LINIAMI,CHYBA ZE NIE ZALEZY WAM BY DOLECIE W TYM SAMYM DNIU...
- 0 0
-
2006-03-01 12:11
Hangar
Może Hangar jest potzrebny żeby zamykać samoloty przed naszymi złodziejami ? Polak potrafi ,co za różnica samochód czy samolot rozłożą na części i sprzedadzą.:)
- 0 0
-
2006-03-01 12:21
Monika
Niestety, jak mgła to mgła i nie ma się co zżymać na pogodę. Lotnisko w Rębiechowie jest tak położone, że często są tam mgły i niestety zdarza się, że samolot nie poleci i nie jest to niczyj kaprys.
PS. Jeśli się leci tanią linią, to trzeba się pogodzić z myślą, że jak samolot nie odleci to niestety linie nie podstawią autokaru ani nie zafundują hotelu. Ot, taki urok turystyki w stylu studenckim ;)- 0 0
-
2006-03-01 12:24
PS. A już w ogóle stwierdzenie, że w Ryanair są beznadziejni piloci bo samolot nie wyleciał
zakrawa na lekką śmieszność. Kobieto, ty się módl żeby Ryanair nie zgarnął z Polski wszystkich dobrych pilotów, bo niedługo to tu nie będzie komu latać ;)
- 0 0
-
2006-03-01 12:26
Czarna Kasiu,
i tu sie mylisz , bo tani przewoznicy podlegaja tym samam przepisom , co ich " lepsi" koledzy.
- 0 0
-
2006-03-01 12:30
Latanie nad miastem
Czemu bilety do gdanskiego portu sa tekie drogie ?! Bo wliczona jest cena za przelot turystyczno-widokowy nad Gdanskiem. Taki przelot na wyskokosci 100-200metrow to niezapomniane przezycie ;P
- 0 0
-
2006-03-01 12:38
Nie ma co sie zachwycac i tak jestesmy do tylu 10 - 15 lat
Popieram 100 Euro to nie tanio, bazay w stylu zadaszenie to przypomina wiaty dla ciagnikow a parking jest drogi i ciasny. Czyli poprostu powoli idziemy w kierunku standardu a nie czegos extra.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.