- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (514 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (162 opinie)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (121 opinii)
- 4 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (46 opinii)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (95 opinii)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (60 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/24/300x0/24197__kr.webp)
Na razie nocujący na gdańskim lotnisku samolot "śpi" pod gołym niebem. Nie potrwa to jednak długo, gdyż wczoraj dokonano uroczystego wmurowania aktu erekcyjnego pod budowę nowego hangaru, w którym docelowo mają odbywać się codzienne przeglądy maszyn stacjonujących w Gdańsku. Uroczystość była dla przedstawicieli lotniska i samorządów okazją do podsumowania minionego roku i przedstawienia prognoz na rok 2006.
- Głównie dzięki tanim przewoźnikom osiągnęliśmy 44-procentowy wzrost liczby pasażerów korzystających z lotniska - powiedział Adam Skonieczny, kierownik działu analiz ekonomicznych i marketingu Portu Lotniczego. Dyrekcja lotniska jest przekonana, że trend wzrostowy się utrzyma.
- Zakładamy, że w tym roku obsłużymy ponad milion ludzi i zwiększymy zysk portu do niecałych czterech i pół miliona zł - przewiduje Skonieczny.
Aby sprostać takiej liczbie klientów, Port Lotniczy ma być w najbliższych latach intensywnie rozbudowywany.
- W tym roku poza budową hangaru powiększymy sale odpraw w terminalu pasażerskim i dostosujemy go do wymagań układu z Shengen - mówi Włodzimierz Machczyński, prezes portu.
- Zamierzamy również powiększyć płytę postojową, która stała się za ciasna - dodaje prezes.
Poza tym w tym roku powstać ma biurowiec dla firm spedytorskich działających w porcie oraz stacja benzynowa, która jest już w budowie. Plany na rok 2007 to budowa drugiego terminalu i drogi kołowania umożliwiającej częstsze lądowania i starty.
Jeśli wzrost przewozów i idące za nim inwestycje się powiodą, to z pewnością będzie to nadal zasługa linii niskokosztowych.
Węgierski Wizzair od czerwca będzie latał do Kolonii, obecnie lata do Londynu, Dortmundu i Sztokholmu i jest na razie liderem w tym segmencie rynku, a dzięki uruchomionej dziś w nocy bazie w najbliższych dniach linia uruchomi kolejne połączenia. Jutro fioletowo-biały samolot po raz pierwszy poleci z grodu Neptuna do Liverpoolu, a w piątek zainaugurowane zostanie połączenie do Lubeki.
Jednak największa rewolucja w Rębiechowie czeka nas 28 marca, wraz z wejściem w Europie wiosennego rozkładu lotów. Wtedy Wizzair zacznie latać do Glasgow, a Ryanair uruchomi konkurencyjne dla tego pierwszego połączenie do stolicy Szwecji, pojawią się też trzej zupełnie nowi przewoźnicy: Centralwings (będzie latał do Dublina i Edynburga) i Germanwings (Kolonia). Trzeci przewoźnik oficjalnie nie został jeszcze ujawniony, jednak nieoficjalnie mówi się o firmie Sky Express, której samoloty będą pod marką Blue Express codziennie latały do Warszawy i Berlina i 5 razy w tygodniu do Krakowa i Wrocławia. Ceny mają zaczynać się od około 100 euro w jedną stronę.
Opinie (148) ponad 20 zablokowanych
-
2006-03-01 12:39
Marek
ale w jakim sensie tym samym przepisom?
- 0 0
-
2006-03-01 12:42
autobus
a jak dojechac rano komunikacja miejska na lotnisko?pierwsze autobusy jezdza o 5 rano,a o tej porze trzeba juz byc na lotnisku
- 0 0
-
2006-03-01 12:44
Wejdźcie sobie na google earth to zobaczycie, że na Rębiechowie brakuje dróg kołowania, a to co zostało wykonane, jest fragmentem projektu pod 2 drogi startowe. Pod ten drugi pas zostały już zarezerwowane grunty, ale z tego co wiem, dalsza rozbudowa lotniska będzie wyglądać inaczej niż planowano.
- 0 0
-
2006-03-01 12:46
Katarzyno,
a w sensie ogolnych zasad przewozow pasazerskich obowiazujacych kazdego przewoznika.
P.S. Arek . Taryfka za 40 zlociszy ( cena z Oliwy z Dickmana)- 0 0
-
2006-03-01 12:49
A no to oczywiste. I teraz pytanie: czy te przepisy
przewidują start we mgle na życzenie pani Moniki?
- 0 0
-
2006-03-01 12:53
a no jasne, to nie wprowadzaj ludzi w błąd
"PS. Jeśli się leci tanią linią, to trzeba się pogodzić z myślą, że jak samolot nie odleci to niestety linie nie podstawią autokaru ani nie zafundują hotelu. Ot, taki urok turystyki w stylu studenckim ;)"
- 0 0
-
2006-03-01 12:57
dominik
No dobra, to w takim razie fragment z warunków przewozu w Ryanair:
"• Firma Ryanair nie zapewnia pasażerom talonów na posiłki ani zakwaterowania w hotelu w przypadku opóźnienia lub odwołania lotu z przyczyn, na które firma Ryanair nie miała wpływu. Dlatego pasażer powinien się upewnić, że ma aktualne ubezpieczenie prywatne o odpowiednim zakresie, które obejmuje takie przypadki. "
Całość dostępna tutaj: http://www.airclub.pl/bilety/lowcost.html- 0 0
-
2006-03-01 12:59
Kasiu,
nie badz dzieckiem.
Te przepisy nie przewiduja starow i ladowan na zyczenie Moniki , ale sa takie same dla wszystkich przewoznikow.
O samym starcie i ladowaniu w razie awarii albo zlych warunkow pogodowych ostateczna decyzja nalezy do pana kapitana .
Nastepnym razem musi Monika z nim "pogadac"- 0 0
-
2006-03-01 13:02
Kasiu,
a Ty znowu swoje .
Zaden przewoznik nie jest zobowiazany do pokrycia Twoich kosztow "ubocznych " , jezeli wynikly one nie z jego winy.- 0 0
-
2006-03-01 13:05
Marku
Owszem, tylko że przepisy przewidują niezbędne minimum. W przypadku droższych linii lotniczych można oczekiwać, że nawet jeśli lot jest odwołany nie z winy przewoźnika, to mimo wszystko linie lotnicze zechcą "dopieścić" pasażera, zwłaszcza np. frequent flyera, czy podróżującego klasą biznes, i zafundują mu nocleg czy posiłek mimo że nie muszą, bo w porównaniu z ceną biletu jest to drobiazg. W przypadku tanich linii nie można na to liczyć.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.