- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (140 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 4 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (442 opinie)
Wjazdy do tunelu pod Martwą Wisłą będą zraszane lub podgrzewane
4 mln zł ma kosztować system zraszania solanką lub podgrzewania jezdni w tunelu pod Martwą Wisłą . Trwają rozmowy zarządcy tunelu z miejskimi urzędnikami o finansowaniu inwestycji, która miałaby zostać zrealizowana w przyszłym roku.
- Podczas ubiegłej zimy, która była pierwszą od otwarcia tunelu, zauważyliśmy problemy kierowców, głównie samochodów ciężarowych. Mieli oni problem z wyjazdem z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej. Intensywne opady śniegu i oblodzenie nawierzchni sprawiły, że na wzniesieniach doszło do kilku kolizji. Problemy z wyjazdem powodowały powstawanie korków oraz w rezultacie zamknięcie tunelu i paraliż ruchu w tej części miasta - tłumaczy Michał Adamkiewicz, kierownik Działu Utrzymania Tunelu pod Martwą Wisłą.
W tym roku kierowcy ciężarówek będą musieli sobie radzić podobnie jak poprzedniej zimy, ale za rok nad jakością nawierzchni w tym miejscu ma już czuwać automatyczny system.
Drogowcy zastanawiają się nad dwoma różnymi rozwiązaniami.
Jednym z nich jest system zraszania asfaltu solanką poprzez specjalne dysze montowane w jezdni. Takie rozwiązanie stosuje się np. w tunelu na Wisłostradzie w Warszawie. Nie jest ono jednak pozbawione wad, bo - jak mówią eksperci - dysze często się zapychają.
Instalacja zraszania mogłaby objąć wykonanie dysz na wjazdach i wyjazdach z tunelu od strony Marynarki Polskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Drugim wariantem branym pod uwagę jest podgrzanie jezdni poprzez montaż specjalnego okablowania. Wiązałoby się to z koniecznością sfrezowania dotychczasowej nawierzchni i ułożenia nowej.
Obecnie trwają rozmowy zarządcy tunelu (Gdański Zarząd Dróg i Zieleni) z urzędnikami miejskimi o finansowaniu inwestycji. Nie jest ona tania, bo rozwiązanie stosowane np. w szwajcarskich tunelach kosztuje nawet 4 mln zł. Pierwszy wniosek skierowany do Wydziału Programów Rozwojowych został odrzucony, ale jak usłyszeliśmy od Piotra Grzelaka, zastępcy prezydenta Gdańska, "inwestycja jest konieczna". Niewykluczone więc, że urzędnicy będą chcieli skorzystać ze środków unijnych.
Rocznie utrzymanie tunelu kosztuje 4,6 mln zł. 890 tys. zł z tej kwoty pochłania ubezpieczenie, 1,5 mln to koszt samego utrzymania (napraw, sprzątania etc.), a 1,3 mln to rachunki za energię elektryczną. Najmniejsze koszty generuje kadra zarządzająca tunelem. Na jej utrzymanie rocznie miasto przeznacza ok. 870 tys. zł.
Kolizje, jazda pod prąd, spadające śmieci w tunelu pod Wisłą
Życie codzienne w tunelu pod Martwą Wisłą
Od otwarcia tunelu w kwietniu 2016 r. odnotowano w nim ponad 460 różnych zdarzeń. Najczęściej dochodzi w nim do zatrzymania pojazdu (ponad 150 zdarzeń), trzykrotnie do tunelu wbiegło zwierzę, 11 razy na jezdnię spadły różnego rodzaju przedmioty, 13 razy wjechał do tunelu pojazd przekraczający skrajnię, 24 razy zauważono także osoby postronne. Stosunkowo często wjeżdżają tam rowerzyści (74 razy), odnotowano też 10 kolizji i 8 uszkodzonych włazów kanalizacyjnych.
Zdarzył się też jeden alarm bombowy po informacji o pozostawionym w tunelu ładunku wybuchowym, nie brakowało też prób kradzieży. Zabłąkany pieszy wychodząc z tunelu przejściem ewakuacyjnym zabrał z klatki schodowej gaśnicę.
Rekordzistą w przekroczeniu prędkości jest pewien motocyklista. Kilka miesięcy temu nocą rozwinął w tunelu prędkość 220 km/h.
Straż pożarna w tunelu pod Wisłą
Opinie (279) 5 zablokowanych
-
2017-11-09 19:59
Taki problem powinien być przewidziany w projekcie
i skutecznie w nim rozwiązany. Zamiast wydawać ładnych pare baniek rocznie na poprawę tego co zostało z.bane w projekcie wystarczy przefrezować asfalt w odpowiednich miejscach celem zwiększenia przyczepności.
- 3 0
-
2017-11-09 20:05
"Tirowcy" (1)
i odwieczny problem z ich "wehikułami". Najwyższa pora zadbać o odpowiednie ogumienie i ogólny stan techniczny ,bo - jak pokazują kontrole ITD - stan polskiego taboru ciężkiego pozostawia wiele do życzenia.
- 5 1
-
2017-11-10 07:39
Nie znasz się a wypowiadasz. Nawet najlepsze ogumienie w takim zestawie nie zapewni przyczepności jeśli jezdnia jest oblodzona.
- 0 0
-
2017-11-09 20:15
Taki problem powinien być przewidziany w projekcie
i skutecznie w nim rozwiązany. Zamiast wydawać ładnych pare baniek rocznie na poprawę tego co zostało z.bane w projekcie wystarczy przefrezować asfalt w odpowiednich miejscach celem zwiększenia przyczepności.- 5 0
-
2017-11-09 20:20
Nie ma to jak darmowe mycie solanką samochodu w zimę.
- 7 1
-
2017-11-09 20:23
Ja proponuję odszkodowania za niszczenie podwozia i karoserii aut solą
- 6 1
-
2017-11-09 20:28
kubeł zimnej wody na urzędnicze durne łby
- 2 0
-
2017-11-09 20:56
(1)
Brakuje informacji ilu z tych asów straciło prawo jazdy.
- 2 0
-
2017-11-11 00:34
Żaden
- 0 0
-
2017-11-09 21:12
Tunel....
porąbów u nas dostatek.....
- 3 0
-
2017-11-09 21:33
nie widziałem na filmie problemów z podjazdem przez pogodę. Znów łapówki?
nie widziałem na filmie problemów z podjazdem przez pogodę. Znów łapówki?
- 3 0
-
2017-11-09 22:25
Masakra, ludzie sa dziwni
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.