- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (268 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Wkrótce pomkniemy rowerem przez Zaspę i Przymorze
Miłośnicy dwóch kółek już wkrótce będą mogli się cieszyć z kolejnych kilometrów gładkich jak stół dróg rowerowych w Gdańsku. Właśnie rozstrzygnięto przetarg na budowę ścieżek na Zaspie i Przymorzu. Skorzystają też kierowcy.
- Inwestycję z przyczyn finansowych realizujemy tylko po jednej stronie. Będzie to jednak droga rowerowa dwukierunkowa dla rowerzystów o standardzie takim, jak pozostałe nowe ścieżki w Gdańsku - zapewnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycje.
Dwukierunkowość jest tutaj kluczowa, gdyż dotychczas teoretycznie w kierunku Sopotu należało wybierać ścieżkę po stronie SM Rozstaje oraz falowców, zaś jadąc w kierunku przeciwnym - po stronie torów kolejowych. Teoretycznie, gdyż z racji praktycznie antymiejskich tuneli pod al. Rzeczypospolitej, większość rowerzystów lekceważyła nieżyciowe wizje inżynierów sprzed wielu lat i jechała "pod prąd". Ta zasada niestety nadal zostanie utrzymana na dojeździe do nowej drogi od skrzyżowania ul. Kościuszki z al. Legionów .
- Ten odcinek nie jest objęty realizowanym przez nas zadaniem. Ewentualne zmiany w oznakowaniu lub przebudowie należą wyłącznie do zarządcy tej drogi (Zarządu Dróg i Zieleni - przyp. red.) - informuje Bartosiewicz.
Charakterystyczna czerwona nawierzchnia z betonu asfaltowego pojawi się od skrzyżowania z al. Rzeczypospolitej z ul. Hynka/Nową Słowackiego aż do skrzyżowania ul. Chłopskiej z ul. Pomorską . Jej przebieg zostanie jednak nieco zmieniony - będzie przebiegać głównie wzdłuż krawędzi ulicy, a nie zabudowań jak jest obecnie. Ponadto w rejonie kładki nad skrzyżowaniem al. Rzeczypospolitej z al. Jana Pawła II nie będzie nadal poprowadzona po skosie przez dawny pas startowy, a między filarami kładki, tak by w ogóle nie kolidować z ruchem pieszych.
Projekt przewiduje również przebudowę przejazdów przez skrzyżowania, w tym przy pętli na Zaspie oraz skrzyżowaniu z ul. Kołobrzeską, gdzie dodatkowo korekcie ulegnie jej przebieg przy przejściu dla pieszych , a nowa nawierzchnia będzie tu też na ścieżce po stronie torów kolejowych od ul. Kołobrzeskiej do realizowanego osiedla mieszkaniowego .
Wzdłuż nowej drogi rowerowej, przewidziano na całej długości nową nawierzchnię chodników. Inwestycja została skoordynowana z wymianą sieci ciepłowniczej po trasie istniejącego kanału w rejonie ul. Chłopskiej i Rzepichy (przedsięwzięcie realizowane przez GPEC).
Oprócz znacznej poprawy komfortu podróży na dwóch kółkach, z inwestycji skorzystają też ci, którzy nie mogą obejść się bez auta. Dla kierowców przewidziano budowę prawoskrętu z ul. Chłopskiej w ul. Pomorską. - Nowy pas ruchu zostanie wykonany w pierwszej kolejności, jeszcze w tym roku - dodaje dyrektor DRMG.
Wszystkie prace będą wykonywane przez firmę MTM SA z Gdyni, która złożyła ofertę w przetargu na kwotę ok. 4 mln 292 tys. zł (kryterium wyboru była najniższa cena), podczas gdy kosztorys opiewał na kwotę aż ok. 7 mln 600 tys. zł. Terminarz prac przewiduje oddanie do użytku drogi rowerowej do 30 kwietnia 2013 r., zaś prawoskrętu dla samochodów - do końca października br.
Na tym jednak nie kończą się inwestycje w infrastrukturę rowerową na Dolnym Tarasie. Jeszcze w tym roku powinna ruszyć budowa ścieżki wzdłuż al. Jana Pawła II . Natomiast już teraz można obserwować pierwsze prace związane z budową drogi rowerowej wzdłuż ul. 3 Maja w Śródmieściu. Tu wykonawcą jest Skanska, która zaoferowała kwotę ok. 3 mln zł (kosztorys przewidywał inwestycję droższą o ok. 800 tys. zł), a rowerzyści pojadą tą trasą, częściowo prowadzoną po pomoście nad nasypem kolejowym, najpóźniej w kwietniu przyszłego roku. Niewykluczone jednak, że termin ten ulegnie skróceniu, prace może uda się zakończyć jeszcze przed zimą.
W ramach inwestycji wykonano już drogi rowerowe m.in. wzdłuż ulic: Krasickiego , Wyzwolenia , Jaśkowa Dolina , Wosia Budzysza oraz Stryjewskiego . W planach są ścieżki m.in. na Węźle Kliniczna oraz ulicach: Nowolipie - Rakoczego . Powstaną również parkingi rowerowe w najważniejszych punktach miasta.
Opinie (310) 5 zablokowanych
-
2012-07-09 08:46
ted (2)
ścieżka wzdłuż ulicy Hallera zaśmiecona miejscami zarośnięta krzewami od strony ogródków zróbcie tam wreszcie porządek .......
- 13 1
-
2012-07-09 09:09
Zgłoś to (1)
- wejdź na stronę gdansk.pl i poszukaj w menu po prawej "Mapa porządku". Nie masz gwarancji, że służby miejskie czytają forum trojmiasto.pl, a zgłoszenie wysłane przez mapę porządku ma dużo większe szanse trafić, gdzie trzeba.
- 5 1
-
2012-07-09 11:27
zeczywiscie ma szanse jak wygrana w totolotka!
takich miejsc są setki drzewa i krzewy wystaja na drogach rowerowych ze nie mozna przejechac!
- 0 2
-
2012-07-09 08:52
a mnie żal
mieszkańców Gdyni, którzy czytają, że ścieżki w Gdańsku zbuduje firma z Gdyni - wkurza, nie?
- 13 0
-
2012-07-09 08:56
Nowa droga rowerowa na Karczemki
Element pierwszego zdania artykułu a mianowicie "gładkich jak stół " zainspirował mnie do podzielenia się swoją opinią na temat nowo wybudowanej drogi rowerowej przy węźle Karczemki która już w tej chwili pęka a po deszczu lepiej jechać chodnikiem ponieważ kałuże często nie pozwalają na przejazd.... Droga ma 2 miesiące? Niestety tak się dzieje gdy kryterium wyniku przetargu jest tylko cena... Ale zawsze jest po czym śmiagać :)
- 6 0
-
2012-07-09 09:08
zniszczą klimat zaspy... :( (2)
- 1 20
-
2012-07-09 09:36
chory, czy co? (1)
klimat niszczą spaliny, a nie ruch rowerowy
- 4 0
-
2012-07-09 09:47
baki rowerzystow to tez spaliny:(
- 1 4
-
2012-07-09 09:15
A w Gdyni,urząd woli wystawiac kolorowe rowery na ulice jako promocję poruszania się rowerem-tylko po czym, skoro ścieżek nie ma a jak są to pourywane z kostkowaną nawierzchnią...
- 3 3
-
2012-07-09 09:16
Ścieżka na Jana Pawła
1) Mam nadzieję, że jak już jednak zrobią ścieżkę tylko po jednej stronie (a powinny być jednak po obydwu stronach ulicy) to nie będzie ona zmieniała stron ulicy tak jak to jest wzdłuż Grunwaldzkiej.
2) Mam nadzieję, że w przyszłości jest przewidziane, aby ścieżkę wzdłuż Rzeczypospolitej poprowadzić również po drugiej stronie arterii.
3) Na rondzie Rzeczypospolitej/Hynka Nowa Słowackiego powinny być pasy do przejazdu dla rowerów gdyż w tym miejscu istniejące ścieżki z czerwonego asfaltu są bardzo wąskie i przez to na asfalcie są oznaczenia że to są ścieżki jednokierunkowe.
4) I pytanie czy wiadomo jaka będzie szerokość ścieżki? Czy taka jak na Al. Zwycięstwa w Gdańsku ?- 8 2
-
2012-07-09 09:16
a w Gdyni urzędnicy wystawią 2 kolejne udekorowane
rowery z hawajskimi dodatkami, aby zrównoważyć "nierównowagę" w ścieżkach rowerowych. A kto wie być może powołają kolejnych urzędników którzy zajmą się "problemem rowerowym" (w skrócie PR)
- 6 3
-
2012-07-09 09:29
Z Chełmu jadę rowerem szybciej na Przymorze niż tramwajem. (5)
Czy to jest normalne?:]
- 11 3
-
2012-07-09 09:38
to zależy między innymi (1)
od stopnia zakorkowania skrzyżowań, które pokonują tramwaje. A jak wracasz pod górkę to też jesteś szybszy?
- 6 0
-
2012-07-09 10:16
z Zaspy do Głónego szybciej w dwie strony
- 3 0
-
2012-07-09 11:29
to jest normalne bo tramwaj zatrzymuje sie na przystankach (1)
Na całym świecie rowerem jest szybciej niz jakim kolwiek innym transportem
- 4 0
-
2012-07-10 21:30
to zależy od odległości
na odległość ponad 10 km szybszy od samochodu w mieście jest rower elektryczny. Ale na takie dystanse jeździ bardzo niewielka liczba polujących na okazje kupna tanich działek za miastem, a później narzekających na korki na dojazdach.
- 0 0
-
2012-07-09 18:40
bo masz z górki
to normalne
- 3 0
-
2012-07-09 09:33
ankieta bez innych opcji
korzystam zawsze w takim celu jak samochod z ulic bo tam sie lepiej jezdzi niz po chodnikach a jezdze w kazdym celu.
- 1 0
-
2012-07-09 09:33
Ciekawe kiedy pojawi sie jakas sciezka z centrum przez orunie do pruszcza.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.